NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PODCZAS ZARZĄDZANIA SWOIM CZASEM
Uaktywnienie swojej postawy. Naucz się zadawać sobie takie pytania, które prowadzą do osiągnięcia rezultatów. Pamiętaj- zawsze „działanie” lub „niedziałanie” to wybór. Zawsze spędzasz czas w jakiś sposób. Czy naprawdę chcesz go spędzać jęcząc i narzekając czy wolałbyś uczyć się zadawać pytania, które dadzą Ci to, czego chcesz?
Jednym z najlepszych sposobów wykorzystania Twojego czasu jest zwiększenie kompetencji w kluczowych dziedzinach. Kluczem do przyszłości, do możliwości zarobkowych, jest ciągły rozwój osobisty i zawodowy. Pamiętaj, że i czas i pieniądze można wydać albo zainwestować. Inwestuj, co najmniej 5% całkowitego dochodu w siebie. Najwyższa wydajność jest wynikiem umiłowania tego, co robisz, a to wynika z wiary w to, co robisz, i wiedzy, co robisz
Czytaj godzinę dzienni na temat swojej dziedziny, a w ciągu trzech lat zostaniesz największym ekspertem w kraju, a w ciągu dziesięciu- największym ekspertem na świecie
Odpoczywaj, relaksuj się, rób krótkie przerwy, ćwicz i stosuj właściwą dietę, aby zapewnić sobie zdrowie i pomyślność
Stwórz sobie właściwe miejsce do pracy Miej właściwe narzędzia i miej je zorganizowane. Reguła: posprzątaj biurko, zanim pójdziesz. Dzięki temu pozbędziesz się śmieci, które inaczej mieszałyby się z ważnymi dokumentami, i unikniesz bałaganu.
Nakłoń się do zorganizowania i zajmowania się każdym papierem tylko jeden raz. Jeżeli w danym momencie go nie potrzebujesz, wepnij go natychmiast we właściwe miejsce lub wyrzuć.
Jedna minuta planowania zaoszczędzi dziesięć minut pracy Gdy planujesz, wyznaczaj terminy i trzymaj się ich. Raczej przeznacz na wykonanie zadania za mało czasu niż za dużo. Da Ci to możliwość przeznaczenia więcej czasu na sprawy, które są naprawdę ważne.
Ponadto większość ludzi lepiej pracuje pod presją Ponadto większość ludzi lepiej pracuje pod presją. Samodyscyplina pozwoli Ci stworzyć presję, jednocześnie zapewniając wystarczający zapas czasu.