Prezentacje multimedialne
Sekrety dobrej prezentacji po co? , czyli cel prezentacji: co słuchacze powinni po prezentacji wiedzieć o naszej firmie? co słuchacze powinni po prezentacji myśleć o naszej firmie? Prezentacja multimedialna. CO TO? Forma wypowiedzi publicznej z wykorzystaniem projektora multimedialnego. Materiał ilustrujący wypowiedź.
Sekrety dobrej prezentacji po co? , czyli cel prezentacji: co słuchacze powinni po prezentacji wiedzieć o naszej firmie? co słuchacze powinni po prezentacji myśleć o naszej firmie? PO CO? - czyli cel prezentacji Wzmacnia przekaz ustny. Ludzie zapamiętują: 20% treści słyszanych 30% treści oglądanych 70% tego, co widzą i słyszą jednocześnie
Sekrety dobrej prezentacji po co? , czyli cel prezentacji: co słuchacze powinni po prezentacji wiedzieć o naszej firmie? co słuchacze powinni po prezentacji myśleć o naszej firmie? JAK? – etapy tworzenia prezentacji Ustalenie celu. Analiza audytorium. Zebranie materiałów. Stworzenie konspektu. Opracowanie prezentacji. Konspekt prezentacji logiczny prowadzi do osiągnięcia celu prezentacji
Sekrety dobrej prezentacji po co? , czyli cel prezentacji: co słuchacze powinni po prezentacji wiedzieć o naszej firmie? co słuchacze powinni po prezentacji myśleć o naszej firmie? JAK? – zasady tworzenia prezentacji (1) Zasady projektowania temat - jednozdaniowy każdy slajd - tytuł nie więcej niż 5-6 linii tekstu tekst - hasła Kolorystyka wspomaga prezentację. Nie dominuje! kontrast – podstawowa zasada przy dobieraniu kolorów tekstu i tła
Sekrety dobrej prezentacji po co? , czyli cel prezentacji: co słuchacze powinni po prezentacji wiedzieć o naszej firmie? co słuchacze powinni po prezentacji myśleć o naszej firmie? JAK? – zasady tworzenia prezentacji (2) Czcionka czytelna, bez zbędnych ozdobników widoczna z większej odległości konsekwentnie używany 1 bądź 2 rodzaje czcionki
Sekrety dobrej prezentacji po co? , czyli cel prezentacji: co słuchacze powinni po prezentacji wiedzieć o naszej firmie? co słuchacze powinni po prezentacji myśleć o naszej firmie? JAK? – zasady tworzenia prezentacji (3) Grafika urozmaica wygląd slajdu czytelna wspomaga tekst - Nie dominuje! Multimedia wzbogacają prezentację
Sekrety dobrej prezentacji po co? , czyli cel prezentacji: co słuchacze powinni po prezentacji wiedzieć o naszej firmie? co słuchacze powinni po prezentacji myśleć o naszej firmie? JAK? – zasady tworzenia prezentacji (4) Animacje przejścia slajdów obiekty Źródła Informacje o materiałach źródłowych Podsumowanie Hasło, sentencja, cytat
Struktura prezentacji GŁOWA - przyciąga uwagę TUŁÓW – zawiera całość informacji OGON - podsumowanie, wnioski
Głowa prezentacji Struktura prezentacji Wstęp ok. 3 min przyciąga zainteresowanie i wyjaśnia strukturę prezentacji
Tułów prezentacji Struktura prezentacji Rozwinięcie Esencja prezentacji
Struktura prezentacji Ogon prezentacji Zakończenie Podsumowanie
Efektywność prezentacji (1) Długość wykładu = 15 minut Słuchacz może zapamiętać 40% informacji
Efektywność prezentacji (2) Długość wykładu = 45 minut Słuchacz może zapamiętać 20% informacji Źródło: H. R. Mills: Techniques of Technical Training, 1977
Rada dla prelegentów Zasada 3P Powiedz, co chcesz powiedzieć Powiedz, co masz do powiedzenia Powiedz, co właściwie powiedziałeś Zasada 3P
Podsumowanie Usystematyzowana, uporządkowana informacja wspomagana prezentacją multimedialną jest łatwiej przyswajana i na dłużej pozostaje w pamięci.
Dziękuję za uwagę!