Konkurencyjność czasowa i kosztowa transportu wodnego – śródlądowego w stosunku do alternatywnych form obsługi zaplecza portów morskich w Szczecinie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Smolarek Akademia Morska w Gdyni 2005/2006
Advertisements

Priorytety infrastruktury transportowej w budżecie Unii Europejskiej na lata Bartłomiej Telejko doradca delegacji PiS w Parlamencie Europejskim.
Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego Nr SPOT/1.2.1/20/04 Uroczyste zakończenie realizacji Projektu 30 maja 2008 roku.
TECHNICZNE, EKONOMICZNO-SPOŁECZNE I ŚRODOWISKOWE
TRANSPORT Roman Idczak.
Informacja nt rezultatu prac Zespołu do spraw przygotowania propozycji modyfikacji wspólnotowych wytycznych dotyczących rozwoju Transeuropejskiej Sieci.
W MINISTERSTWIE TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ
Wirtualny Transport Wiśniewskiego Gdynia
Gospodarka morska jako sektor innowacyjny Gdańsk, 6 listopada 2009 r.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Priorytety transportowe w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko września 2006 r. Ministerstwo Transportu.
TRANSPORT W TURYSTYCE.
Transport śródlądowy Wykonali: Piotr Czyż Bartłomiej Szewczyk
Uniwersytet Szczeciński
Uniwersytet Szczeciński
Wybór gałęzi transportu
Prof. zw. dr hab. Józef Perenc
ZESPÓŁ SZKÓŁ ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ
PCC Intermodal – dobra inwestycja na trudne czasy!
3. Systemy transportowe – transport globalny
Projekt 2009 Technik spedytor.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
XIII MIĘDZYNARODOWE FORUM GOSPODARCZE GDYNIA 2013
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku
Terminal przeładunkowy Rejowiec
Zapraszamy na prezentację pod tytułem Polskie statki
w korytarzu transportowym Europy
Kamil Rabski/Natalia Sajkowska
„Analiza ekonomiczna jako element planowania gospodarowania wodami”
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Gdański Terminal Kontenerowy SA
23.Statek płynie po rzece z portu A do B z prędkością 15km/h, a z powrotem z prędkością 20km/h względem brzegu. Oblicz prędkość średnią statku na całej.
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Historia kolei na terenach południowej Polski
Wrocław, ul. Jurija Gagarina WROCŁAW. Wrocław – główne miasto aglomeracji wrocławskiej, czwarte co do wielkości miasto w Polsce. Położone jest w województwie.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Dominik Landa, Dyrektor Handlowy
Transport we Wrocławiu
Dokumenty przewozowe Maciej Czerniakowski.
Projektowanie systemów transportowych
Fizyczna dystrybucja.
PROJEKT MICRO BUS Działanie 1,0 C Wdrożenie MICRO SIECI komunikacji dla osób niepełnosprawnych ruchowo PONADSTANDARDOWE DZIAŁANIE Samorządu Miasta Siemianowice.
Pojazdy samochodowe do przewozu ładunków Środki transportu
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE 2013 ROKU. Budżet – wykonanie 2013 r. DOCHODY WYDATKI NADWYŻKA
Porty Zalewu Szczecińskiego – poprawa jakości infrastruktury szansą na rozwój Urząd Morski w Szczecinie Marzec 2010.
Opłacalność uprawy w warunkach reformy [czynniki decydujące] Franciszek Sachs BSO Polska.
1 Rzeczywiste korzyści dla firm stosujących narzędzie KASSETTS – studium przypadku Marcin Hajdul Instytut Logistyki i Magazynowania.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Przemysł włókienniczy Przemysł ciężki: maszynowy maszynowy metalurgiczny metalurgiczny hutniczy hutniczy wydobywczy: wydobywczy: rudy metali węgiel Okręg.
Prezentacja 1 km. Prezentacja 1 slajd 2 km.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Michał Pluciński Uniwersytet Szczeciński
PROBLEM WYBORU GAŁĘZI TRANSPORTU
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Perspektywy rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce
DEBATA TRANSPORTOWA TRANSPORT MORSKI I ŚRÓDLĄDOWY
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Możliwości rozwoju działalności przeładunkowej portu morskiego w Darłowie Dr Piotr Nowaczyk Wydział Ekonomiczny Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny.
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
MS Sucharski – statek szkolny wczoraj i dziś.
Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy
Forum Inwestycyjne Warszawa, 11 stycznia 2018 r..
1.
Porty w Szczecinie i Świnoujściu – w aspekcie przewozów towarowych
Zapis prezentacji:

Konkurencyjność czasowa i kosztowa transportu wodnego – śródlądowego w stosunku do alternatywnych form obsługi zaplecza portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu (studia przypadków) Dariusz Karkos

Wariant I - przewóz nawozu granulowanego na trasie Kędzierzyn-Koźle - Szczecin transport samochodowy transport kolejowy żegluga śródlądowa stan obecny - zanurzenie do120 cm stan obecny - zanurzenie do 130 cm modernizacja do III klasy drogi wodnej - zanurzenie do 160 cm modernizacja do IV klasy drogi wodnej - zanurzenie do 260 cm ładowność (tony) 24 t 1400 t 600 t 670 t 950 t 1 250 t koszt transportu do/z portu śródlądowego (stacji kolejowej) - koszt przeładunku odległość przewozowa 520 km 485 km 650 km 650 km koszt transportu 65 PLN/t 198,40 PLN/t 96 PLN/t 86 PLN/t 33 PLN/t 25 PLN/t upust 60% koszt po upuście 80 PLN/t RAZEM 1 560 PLN 112 000 PLN 57 600 PLN 31 600 PLN szacunkowy czas transportu [doba] 0,4 doby 2 doby 15 dób 7 dób

WARIANT I - Porównanie kosztu transportu w przeliczeniu na 1 t

Wariant II - przewóz węgla na trasie Gliwice-Szczecin transport samochodowy transport kolejowy żegluga śródlądowa stan obecny zanurzenie do120 cm stan obecny zanurzenie do 130 cm modernizacja do III klasy drogi wodnej - zanurzenie do 160 cm modernizacja do IV klasy drogi wodnej - zanurzenie do 260 cm ładowność (tony) 24 t 2200 t 600 t 670 t 950 t 1 250 t koszt transportu do/z portu śródlądowego (stacji kolejowej) - 11,0 PLN/t koszt przeładunku 5,0 PLN/t odległość przewozowa 550 km 512 km 680 km koszt transportu 68,75 PLN/t 198,40 PLN/t 111 PLN/t 98 PLN/t 42 PLN/t 33 PLN/t upust 75% koszt po upuście 52 PLN/t RAZEM 1 650 PLN 114 400 PLN 76 200 PLN 76 380PLN 55 100 PLN 61 250 PLN Szacunkowy czas transportu [doby] 0,3 doby 2 doby 17 dób 9 dób

WARIANT II - Porównanie kosztu transportu w przeliczeniu na 1 t

Wariant III - przewóz węgla na trasie Szczecin - Wrocław transport samochodowy transport kolejowy żegluga śródlądowa stan obecny zanurzenie do120 cm stan obecny zanurzenie do 130 cm modernizacja do III klasy drogi wodnej zanurzenie do 160 cm modernizacja do IV klasy drogi wodnej zanurzenie do 260 cm ładowność (tony) 24 t 2200 t 600 t 670 t 950 t 1 250 t koszt transportu do/z portu śródlądowego (stacji kolejowej) - koszt przeładunku 7 PLN/t odległość przewozowa 400 km 512 km 490 km koszt transportu 48,75 PLN/t 198,40 PLN/t 72 PLN/t 63 PLN/t 34 PLN/t 25 PLN/t upust 75% koszt po upuście 52 PLN/t RAZEM 1 170 PLN 114 400 PLN 47 400 PLN 47 400PLN 39 000 PLN Szacunkowy czas transportu [doby] 0,3 doby 2 doby 9 dób 8 dób

WARIANT III - Porównanie kosztu transportu w przeliczeniu na 1 t

Wariant IV- przewóz papieru na trasie Kostrzyn - Szczecin transport samochodowy transport kolejowy żegluga śródlądowa stan obecny zanurzenie do 120 cm stan obecny zanurzenie do 130 cm modernizacja do III klasy drogi wodnej zanurzenie do 160 cm modernizacja do IV klasy drogi wodnej zanurzenie do 260 cm ładowność (tony) 24 t 1000 t 680 t 800 t 1 100 t 1 600 t koszt transportu do/z portu śródlądowego (stacji kolejowej) - koszt przeładunku 7 PLN/t odległość przewozowa 120 km 100 km 125 km koszt transportu 27,70 PLN/t 64,04 PLN/t 27,5 PLN/t 23 PLN/t 10PLN/t 6,8 PLN/t upust 45% koszt po upuście 30 PLN/t RAZEM 500 PLN 30 000 PLN 23 460 PLN 24 000 PLN 18 700 PLN 22 080 PLN Szacunkowy czas transportu [doby] 0,2 doby 1 doba 0,8 doby

WARIANT IV - Porównanie kosztu transportu w przeliczeniu na 1 t

Wariant V- kontenerów na trasie Świnoujście - Wrocław transport samochodowy transport kolejowy żegluga śródlądowa stan obecny zanurzenie do120 cm stan obecny zanurzenie do 130 cm modernizacja do III klasy drogi wodnej zanurzenie do 160 cm modernizacja do IV klasy drogi wodnej zanurzenie do 260 cm ładowność (kontenery) 2 x 20' 60 x 20' 26 x 20' 38 x 20' 72 x 20' koszt transportu do/z portu śródlądowego /stacji kolejowej - 400 PLN x szt koszt przeładunku 290 PLN 290 PLN x szt odległość przewozowa 500 km 455 km 555 km koszt transportu 750 PLN/20' 3040 PLN/20' 2 080 PLN/20' 900 PLN/20' 470 PLN/20' upust 75% koszt po upuście 950 PLN/20' RAZEM 1 790 PLN 98 400 PLN 71 900 PLN 60 200 PLN 83 600 PLN Szacunkowy czas transportu [doby] 0,4 doby 2 doby 12 dób 7,5 dób

Dziękuję za uwagę