Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Mikroekonomia blok C Forma zaliczenia:
Advertisements

Podatki (Varian, rozdział , s )
Równowaga cząstkowa (Varian, rozdziały: , 14. 9;
Mikroekonomia pozytywna
POPYT PODAŻ RÓWNOWAGA RYNKOWA.
W4: Rynek – popyt i podaż.
Gospodarka Rynkowa RYNEK – podstawowy mechanizm gospodarki rynkowej. Rynek jest miejscem, zorganizowanym zazwyczaj w sensie instytucjonalnym, miejsce na.
Ekonomia popyt, podaż i rynek reakcje popytu na zmiany cen i dochodów
Ekonomia inflacja, oczekiwania i wiarygodność
Popyt, podaż, rynek.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Popyt gospodarstwa domowego
Funkcjonowanie mechanizmu rynkowego
Podstawowa analiza rynku
Podstawowa analiza rynku
P O P Y T , P O D A Ż.
Elastyczność popytu i podaży
Popyt i podaż WYKŁAD 3.
Popyt i podaż WYKŁAD 3.
ZARYS WIEDZY O GOSPODARCE
Rynki konkurencji niedoskonałej
Rynkowy mechanizm popytu i podaży
Konkurencja niedoskonała
Dr inż. Sebastian Saniuk
PODSTAWY WIEDZY EKONOMICZNEJ cz. 1– PODSTAWY EKONOMII
Rynek: popyt, podaż, cena
Mikroekonomia A.14 Maciej Wilamowski.
Prawo podaży.
Przewrót subiektywno – marginalistyczny
RYNKI CZYNNIKÓW WYTWÓRCZYCH
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
Równowaga rynkowa.
Prawo popytu.
Skąd się biorą ceny?!.
Model klasyczny. Gospodarka zamknięta.
Makroekonomia I Ćwiczenia
STRONA POPYTU NA RYNKU Opracowanie: mgr inż. Dorota Bargieł-Kurowska
Wprowadzenie do zaawansowanych elementów popytu i podaży
Ekonomia Blok 1: Rynek, popyt i podaż POPYT
Blok 1 Podaż, cena równowagi Nierównowaga rynkowa
POPYT na dobro lub usługę zależy od:
Popyt i podaż jako regulatory rynku
AGENCJA REKLAMOWA WEBMASTER
POPYT TURYSYTCZNY. Jest to suma dóbr turystycznych, usług i towarów, które turyści są skłonni nabyć przy określonym poziomie cen.
CECHY POPYTU TURYSTYCZNEGO
Podstawowe funkcje ekonomiczne
Podstawy ekonomii Rynek, Popyt i Podaż.
Ekonomia stosowana 3 Popyt, podaż, cena.
Popyt na pracę Poziom płacy realnej (w)
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Mechanizm rynkowy cd..
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Wydatki konsumpcyjne/ inwestycyjne to wydatki ponoszone na bieżące potrzeby.
doc. dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
mgr Paweł Augustynowicz Lublin 2008
Monopol oferenta Założenia modelu:
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Determinanty dochodu narodowego
Ekonomia menedżerska Wykład 1 Ekonomia jako nauka
Ekonomia menedżerska Wykład 5 Rynki czynników produkcji. Inwestycje
Produkt i dochód narodowy
Model „pięciu sił” M.Portera
MIKROEKONOMIA – program przedmiotu
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Zasady funkcjonowania rynku
POPYT PODAŻ INFLACJA Na wstępie... CZYM JEST RYNEK? Rynek to ogół warunków ekonomicznych, w których dochodzi do zawierania transakcji wymiennych Prościej?
Rynek i gospodarka rynkowa - prawo popytu i podaży
Modele konkurencji rynkowej – konkurencja doskonała
Produkt i dochód narodowy
Mikroekonomia Wykład 3.
Zapis prezentacji:

Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza się wielkość popytu na ten produkt, natomiast wraz ze spadkiem ceny wielkość popytu wzrasta, przy niezmiennych innych warunkach rynkowych. D

Co wpływa na wielkość popytu? cena dobra dochody konsumentów ceny dóbr substytucyjnych i komplementarnych przewidywania cen relatywnych Lecz również np. : gusty, nawyki konsumentów moda sezonowość, zmiany pór roku wykształcenie konsumentów kultura krajowa, lokalna szerokość geograficzna, klimat efekty naśladownictwa i demonstracji: efekt Veblena(lux ) efekt snobizmu(snob efekt owczego pędu

Podaż Wielkość podaży – ilość dóbr i usług oferowanych przez dostawców przy określonym poziomie ceny w danym miejscu i czasie. Prawo podaży – wraz ze wzrostem ceny rośnie wielkość podaży, a wraz ze spadkiem ceny wielkość podaży maleje, przy niezmiennych innych warunkach rynkowych. s

Co wpływa na podaż? cena dobra ceny czynników produkcji przewidywania cen relatywnych lokalizacja produkcji liczba przedsiębiorstw tej gałęzi na rynku (konkurencja) poziom technologii podatki i subsydia(dotacja, subwencja,dofinansowanie)

Równowaga rynkowa Równowaga rynkowa występuje wtedy, gdy ilość dóbr, jaką chcą nabyć konsumenci, jest równa ilości tych dóbr wytwarzanych przez producentów, czyli wielkość popytu jest równa wielkości podaży. Czynnikiem równoważącym podaż i popyt jest cena. Cenę, przy której rozmiary popytu są równe rozmiarom podaży, nazywamy ceną równowagi rynkowej.