Mariaż reklamy mobile-desktop Jacek Kotarbiński | kotarbinski.com.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Oferta reklamowa dla serwisu:
Advertisements

Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
Adam Dyba wiceprezes IDMnet / AdAction Engagement ads czyli jak kupić krowę i za nią nie płacić
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2011.
Agenda Omówienie form w kontekście performance marketingu Display
Nowe modele biznesowe dla wydawców treści
Borys Wróbel. jest pierwszą polską agencją marketing services specjalizującą się w marketingu mobilnym.
1 IAB Rising Stars 19 kwietnia, Piotr Kowalczyk, Prezes Zarządu IAB Polska.
prezentacja sieci reklamowej w grach PlayAds oferta dla reklamodawców
Zwiększamy sprzedaż dzięki dialogowi
Goldbach Audience – prezentacja firmy
Monitoring Online Mediów Internetowych
Marketing elektroniczny w turystyce
Prezentacja Agencji.
Copyright: Wirtualna Polska S.A. Reklama w aplikacjach mobilnych OFERTA.
Zmobilizować mobilnych czyli jak otworzyć nowe kanały sprzedaży
Internet jako płaszczyzna konkurowania w warunkach zakazu reklamy publicznej Katarzyna Liczmańska.
Sieci oparte na architekturze Internetu
NOWE TRENDY W MARKETINGU I KOMUNIKACJI Od Kodów QR po Retargeting: 4 Trendy, Które Zdominowały Dzisiejszy Marketing Maciej Ossowski, Implix.
Wygodna lista zakupów Case study Przyciski Listonic.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
III KONFERENCJA NADAWCÓW PRZESYŁEK POCZTOWYCH I KURIERSKICH
Kraków, 20 grudnia 2011 nowy format reklamowy w Onet – największy nieinwazyjny format w Internecie! PORTRET.
Prezentacja miast i form promocji. Spis treści Prezentacja miast: – Sopot – Wrocław – Kraków – Zakopane – Warszawa Formy promocji: – Formy Standardowe.
Internet w Polsce to medium masowe
Nowa firma, doświadczeni ludzie
Kampanie reklamowe typu DRA – nowe podejście do badań efektywności kampanii reklamowych.
SOCIAL MEDIA, OUTSOURCING ORAZ MŚP ŁÓDŹ
Search Engine Marketing w promocji eventu
Goldbach Audience – prezentacja firmy. >> Kim jesteśmy?
Interactive Marketing Partner marketing
Cele ! Treści multimedialne on-line: trendy rynkowe Konkurencja ...
JAKIE MOŻLIWOŚCI WPROWADZIŁY SOCIAL MEDIA I MOBILE W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ?
HTML5 - czy przewróci do góry nogami rynek aplikacji?
Szafa.pl Prezentacja serwisu / Julita Jechowicz.
Szkolenie Milena Kuder. Zakładanie konta Google ćwiczenie.
AdExpert.
Intencje zakupowe w sieci AdProfile.
OFE Sakiewka - OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY. Target Osoby w wieku lat Osoby w wieku lat Mobilni (komunikacja miejska) Mobilni (komunikacja miejska)
Oferta Geo. Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej: z Klientem rozliczamy się na podstawie efektów kampanii, czyli liczby kliknięć,
marketing internetowy rozliczany za efekt – synergia CPM i CPA
GoldenSubmarine | Mobile Marketing. Mobilność rozwija się w niezwykle szybkim tempie, z dnia na dzień dostarczając nowych rozwiązań. Świat mobilności.
OFERTA REGIONALNA GRUPY WP Skuteczna kampania na rynku lokalnym
1 NOWA STRONA GŁÓWNA WP.PL Grupa Wirtualna Polska 1 Warszawa, wrzesień2014 Warszawa,
NINIEJSZA PREZENTACJA POWINNA BYĆ ROZUMIANA JAKO RODZAJ WIZJI I POTENCJALNEGO ROZWOJU RYNKU W POLSCE, A NIE JAKO KONKRETNE OCZEKIWANIA NADAWCY!
Prezentacja firmy. Nasza misja: Oferowanie innowacyjnych rozwiązań internetowych. Done to prężnie rozwijająca się firma oferująca usługi z zakresu innowacyjnych.
Zarabiaj z ContentStream, czyli produkty content marketingowe dla Wydawców Jak Wydawcy mogą zarabiać na serwisie dzięki budżetom content marketingowym?
Angażowanie konsumentów mobilnych Trendy ODTEKSTU DO MOWY SKĄD POCHODZI TEN TREND? Wyszukiwanie głosowe rozwinęło się na bazie oprogramowania służącego.
© Copyright 2012 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Bankowość w telefonie.
REKLAMA MOBILNA Oferta współpracy. Dlaczego Mobile? Dotarcie do nowej grupy docelowej. Aż 40%* użytkowników poszukujących informacji z regionu, robi to.
NACZELNA RADA ADWOKACKA -kampania informacyjna „Zapytaj adwokata” Warszawa, kwiecień 2016.
Sieci społecznościowe w biznesie Rafał Abramowicz WSFIZ r. Budowanie Wizerunku W Sieci.
ZAŁOŻENIA PORTALU. teleKROWA.pl to portal, którego celem jest ułatwienie konsumentom znalezienia optymalnej oferty związanej z:  telefonami komórkowymi,
Wybrane wyniki z badania
Sony Ericsson Vivaz – Fashion Show
Produkt SMART PEOPLE w oparciu rekomendowane scenariusze użycia
2,3 mln 9 mln użytkownicy* odsłony*
Innowacja w planowaniu mediów
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Zgłoszenie do konkursu Employer Branding Excellence Awards/2017
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
Facebook dla biznesu Agnieszka Dudek.
NESCAFE Budzik w iPhone
OFENSYWA REKLAMOWA 2015.
System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej i Zarządzania flotą
SPOTKANIE FIRMOWE WARSZAWA, 25 SIERPIEŃ 2010.
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
FIRMA ……………………………..…..
Zapis prezentacji:

Mariaż reklamy mobile-desktop Jacek Kotarbiński | kotarbinski.com

Źródło: raport stategiczny IAB, czerwiec 2016) Polska smartfonowa Grupa15+ II kwartał 2016 79% Źródło: raport stategiczny IAB, czerwiec 2016)

+259% 16% udział reklamy mobilnej w wydatkach na reklamę internetową Polska smartfonowa udział reklamy mobilnej w wydatkach na reklamę internetową 16% wzrost wydatków rok do roku +259% Źródło: raport AdEx 2015, maj 2015

Mobile, raj ograniczonych możliwości

Czy coś się zmieniło? „Rosnąca popularność programów blokujących reklamy w internecie to znak, że trzeba albo zmienić sposób komunikacji reklamowej z użytkownikami, albo wręcz przebudować model biznesowy dostarczania treści do odbiorców”  Wirtualne Media, 2015

Trojmiasto.pl Desktop 180.000/ dziennie Mobile

Ale dlaczegoooo …

Ludzkie mentalności 1. Przeniesienie mentalności ATL do internetu (desktop) 2. Przeniesienie mentalności Internetu (desktop) do mobile (powielanie contentu)

Ludzkie mentalności 3. Przeniesienie mentalności mobile na zróżnicowane platformy (Facebook, Snapchat, Instagram, LinkedIn) 4. Dążenie do w pełni personalizowanego przekazu

Proste wnioski Lepiej iść w kierunku marketing performance, czyli mierzalność skutków, niż klasyczny display. Budowanie zasięgów kosztuje coraz mniej, ale zasięgi nie budują zaangażowania. Reklama desktop+mobile powinna być wbudowana w kontekst: strony, aplikacji, landing page, projektu, treści.

Ukierunkowania komunikacji mobile KREACJA (Kreatura) EFEKTYWNOŚĆ (EFFIE) USER EXPERIENCE (doświadczenie użyteczności) CUSTOMER EXPERIENCE (doświadczenie klienta)

Mobile i desktop Mobile i desktop nie należy traktować jak konkurencji, tylko wzajemny alians

Mobile i desktop nie dokonujemy checkinu na desktopach, tylko mobile nie zrobimy selfie na dekstopie reklama: mobile web to nie to samo co mobile app w mobile nasze położenie wskaże GPS, desktop to tylko IP użytkownika (brak precyzji lokalizacji)

Agata Meble

Agata Meble Nacisk na wyszukiwarkę z wielopoziomowym filtrem Porównywanie mebli i dodawanie do listy zakupowej Menu skonstruowane pod kątem przeznaczenia lub typu mebli Sprawdzanie aranżacji Wykorzystanie geolokalizacji do znalezienia najbliższego sklepu

+240% Efekt Agata Meble poprzez urządzenia mobilne Źródło: IAB Polska Marketing mobilny, 2015

Mercedes mobile Insight: grupa odbiorców z kilku kategorii zawodowych – m.in. prawnicy, lekarze, architekci (Warszawa i okolice)

Mercedes mobile: mechanizm akcji MMS z opcją reklamową: click-to-call (CTA) Przejście na stronę mobile Mercedes Umówienie się na jazdę próbną Dotarcie: 6 tysięcy odbiorców Konwersja: przekierowanie na stronę zapisu (CTR) = 15% Źródło: IAB Polska Marketing mobilny, 2015

Spongebob Nickelodeon

Spongebob Nickelodeon Kampania wizerunkowa Formaty banerowe zachęcały do potrząśnięcia telefonem. W miarę potrząsania, ekran zapełniał się wirtualną wodą, a bohater zmieniał się Kreacje były klikalne, przekierowywały na stronę z informacjami o ofercie programowej kanału. By zapewnić płynne działanie kampanii, została ona stargetowana na urządzenia z systemem iOS Wskaźnik interakcji: ponad 34%, ponad 20 tysięcy przekierowań do strony mobilnej

Statoil Diesel Gold

Diesel gold arktyczny.mov

Statoil Diesel Gold Targetowanie pogodowe na urządzenia mobilne (pierwszy raz w Polsce): reklama była emitowana wyłącznie przy ujemnej temperaturze Należało „odszronić” ekran: ukazywała się właściwa część kreacji z informacjami o unikalnych właściwościach paliwa arktycznego Statoil Wskaźnik interakcji z reklamą na poziomie kilkudziesięciu procent

Statoil Diesel Gold 214 tys. użytkowników zostało zaangażowanych przez kreację łączny czas spędzony na kontakcie z reklamą wyniósł 1500 godzin prawie 50% użytkowników weszło na stronę Statoil

Ale można jeszcze inaczej …

Puenta na zakończenie …

„Wyślijmy kolejne 1000 ludzi” „może któryś w końcu rozwali ten bunkier”

„Wydajmy kolejny milion” „może w końcu osiągniemy zakładane KPI”

Interruption czyli od outbound do inbound marketingu Podstawową cechą kompleksu medialno-przemysłowego, jest przeszkadzanie. Kreatywni spędzają mnóstwo czasu w biurach, wymyślając sposoby przeszkadzania, które przyciągną Twoją uwagę. Seth Godin

Nie jest sztuką wydać na reklamę dużo pieniędzy Nie jest sztuką wydać na reklamę dużo pieniędzy. Sztuką jest zrobić to mądrze = efektywnie.

Dziękuję za uwagę jacek@kotarbinski.com