„Bezpieczne wędrówki od Grosika do Złotówki”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ Od Grosika do złotówki” Prezentacja zajęć Projektu edukacji finansowej realizowanych w klasach drugich w Szkole Podstawowej w Górnie.
Advertisements

Zespół Szkół w Trepczy Klasa: II SP Wychowawca: mgr Jadwiga Kozak.
Projekt edukacji finansowej dla uczniów klas II i III szkoły podstawowej.
„ Od Grosika do złotówki” Prezentacja zaj ęć Projektu edukacji finansowej realizowanych w klasach drugich w Szkole Podstawowej w Górnie czerwiec 2013 rok.
Szkolenie dla nauczycieli 2014
Druga edycja rok szkolny 2013/2014. Trwa druga edycja projektu „Od grosika do złotówki” realizowanego przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości i.
Projekt edukacji finansowej
Szkoła Podstawowa 122 w Łodzi Łódź ul. Jesionowa 38 tel./fax (0-42) strona szkoły: sp122.pl.
1. Ten obcyTen obcy 2. Charakterystyka bohaterów. Charakterystyka bohaterów. 3. O czym jest książka?O czym jest książka? 4. Moje odczucia.Moje odczucia.
Realizatorzy: uczniowie gimnazjum z klasy 1a, 1b, 2a i 2b Opiekun: nauczyciel chemii – Agata Kula.
B ANK W NASZEJ CODZIENNOŚCI - PODSUMOWANIE Opracowała: Jadwiga Greszta.
HISTORIA PIENIĄDZA.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Pieniądz to powszechnie akceptowany towar, za pomocą którego dokonujemy płatności za dostarczane dobra lub wywiązujemy się ze zobowiązań (np. spłata długu).
FOTOREPORTAŻ GIMNAZJUM NR 11 W TARNOWIE. NARODOWY BANK POLSKI W RZESZOWIE.
„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”
Projekt Edukacyjny Zdrowym by ć zdrowo ż y ć. Cele projektu kształtowanie zdrowego stylu życia poprzez właściwe zachowania, przyzwyczajenia i nawyki prozdrowotne.
Matematyka w życiu na co dzień. Chcąc zachęcić uczniów klasy Vc do rozwijania myślenia i zainteresowań matematyką nauczycielka Monika Biesiada zaproponowała.
Program antynikotynowy. Zajęcia - „Co i dlaczego dymi?” Najskuteczniejszym działaniem w dziedzinie profilaktyki chorób odtytoniowych jest zapobieganie.
PRAKTYKA ZAWODOWA KWIECIEŃ-MAJ 2016r.. TECHNIK LEŚNIK.
Kronika SKO w Natolinie rok szkolny 2016/2017
Narodzie pomóż przyrodzie!
Toruńskie Technikum Informatyczne
Zastosowanie matematyki w życiu codziennym
Przyroda.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJRA H
MODUŁ I – Postawa przedsiębiorcza
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Nasza szkoła jest: Bezpieczna Nowoczesna Atrakcyjna Opiekuńcza.
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Morawicy
Co każdy Rodzic wiedzieć powinien czyli
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
Podstawa programowa WF założenia
BAROMETR HEDONIŚCI I OSZCZĘDNI 2017.
AUTOBUS ENERGETYCZNY W POŁAŃCU
SAMORZĄD SZKOLNY Przeprowadził DZIAŁANIA samopomocy na rzecz uczniów w szkole „UCZYMY SIĘ UCZYĆ INNYCH”- pomoc młodszym kolegom.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Kolejna - tym razem bardzo odległa podróż 2a…
SKO W NASZEJ SZKOLE Szkolna Kasa Oszczędności
MAMO! TATO! PRZECZYTAJ! Rady i wskazówki dla rodziców dzieci korzystających  z telewizji, Internetu i grających w gry komputerowe.
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
Bezpieczne ferie zimowe 2017
Co się zdarzyło w Manko? Adam Kilijański IIe.
„PŁYWAĆ KAŻDY MOŻE” WARTOŚĆ PROJEKTU – ,00 zł
NASZA SZKOŁA DZISIAJ.
Kompetencje na rynku pracy
Program profilaktyczno-wychowawczy
ZADANIE NA DOBRY POCZĄTEK
PŁATNOŚCI BEZGOTÓWKOWE SĄ WYGODNE I BEZPIECZNE DLA KLIENTÓW
Staże europejskie drogą do sukcesu
Droga do szkoły: bezpieczna, zdrowa i ekologiczna - Let’S Move!
Podstawa programowa WF założenia
Szkoła Podstawowa Nr 225.
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Program „Młodzi Przedsiębiorczy” jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Program Wspierania Uczniów w Wyborze Zawodu
Patronat honorowy Organizatorzy Partner Grosikowa gazetka nr 17/2018.
EKSPLOATACJA NIERUCHOMOŚCI - definicje
„Wartości i normy w wychowaniu i profilaktyce”
Szkolny Festiwal Czytelniczy
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
DBI 2019 – Jak minął ten dzień?
BRD W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO czyli …
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Scenariusz lekcji. Zajęcia praktyczne..
„Sukces wydaje się być w dużej mierze kwestią wytrwania, gdy inni rezygnują.” W. Feather Zajęcia z doradztwa zawodowego dla uczniów VII klasy szkoły podstawowej.
Zapis prezentacji:

„Bezpieczne wędrówki od Grosika do Złotówki” Realizacja programu „Bezpieczne wędrówki od Grosika do Złotówki” w klasach II a i II b SP nr 55 w Poznaniu Rok Szkolny 2014/2015

Każdy uczeń jest zaopatrzony w przewodniki galaktycznej wyprawy.

Na planecie Grosik uczniowie: • poznawali znaczenie pojęć: moneta, banknot, awers, rewers, • rozpoznawali i nazywali monety, • rozpoznawali i nazywali banknoty, • liczyli pieniądze, • stosowali miana złoty i grosz, • poznawali wartość nabywczą pieniądza. • poznali sposoby bezpiecznego spędzania ferii zimowych.

Na planecie Portfelik, uczniowie: · dowiedzieli się o sposobach zarabiania pieniędzy przez dorosłych, · odkrywali wartość i potrzebę pracy, · dowiedzieli się, że nie za każdą pracę trzeba otrzymać zapłatę. ·poznali zawody ludzi dbających o bezpieczeństwo. . wykonywali portfeliki z papieru.

Na planecie Skarbonka, uczniowie: · poznawali sposoby przechowywania pieniędzy dawniej i dziś, · kształtowali nawyki oszczędzania w różnych sytuacjach dnia codziennego, · dowiedzieli się, że oszczędzanie to nie tylko gromadzenie pieniędzy. · poznali zasady prawidłowego odżywiania.

Na planecie Zabawka, uczniowie: · poznawali zasady „udanych zakupów”, · omawiali wpływ reklamy na dokonywanie zakupów, · dowiedzieli się o potrzebie racjonalnego wydawania pieniędzy. · poznawali zasady bezpiecznej zabawy i jazdy na rowerze.

Zajęcia te na pewno pomagają drugoklasistom mądrzej gospodarować pieniędzmi, docenić umiejętność oszczędzania i zwracać uwagę na swoje bezpieczeństwo na każdym kroku. Uczniom bardzo podobała się bezpieczna, finansowa, kosmiczna podróż.