Wpływ biocenozy mokradłowej na retencję wody w Dolinie Huczwy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NIEZBADANE TAJEMNICE KROPLI WODY
Advertisements

Źródła energii odnawialnej
INNOWACJA PEDAGOGICZNA O CHARAKTERZE PROGRAMOWYM
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Cel: zwrócenie uwagi na fakt iż Internet powinien być elementem łączącym pokolenia.
Działania podejmowane w zakresie edukacji ekologicznej w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju” przez Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie.
LAS ŁAGIEWNICKI WOKÓŁ NAS
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW
Krajobraz stepu.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Kliknij, aby edytować styl Projekt Lasy dla zrównoważonego rozwoju dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Polityka przestrzenna Wielkopolski w zakresie zwartości zabudowy
NA TROPIE ELEKTROŚMIECI PODSUMOWANIE KAMPANII
Gimnazjum Publiczne im. Księdza Bronisława Markiewicza w Pruchniku
Halina Skorupska, SP4 Poznań
LAS ŁAGIEWNICKI WOKÓŁ NAS
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Dane INFORMACYJNE ID grupy: B1 Lokalizacja: Białystok
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
Kolekcje roślin. Obserwacje zwierząt
Dzień Ziemi.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Obszar nr 3 – Edukacja zdrowotna. Scenariusz zajęć nr 2
MARZEC W GRUPIE KOCIAKÓW
Życie w wodzie..
Publiczne Przedszkole w Dobroniu
Konkurs przyrodniczo-ekologiczny klas II
Jak poznać rośliny nagonasienne naszej dzielnicy?
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Obszary niedoborów i nadmiaru wody
Co o wodzie każdy wiedzieć powinien… - na podstawie scenariusza Staropolanka Migawki z lekcji przeprowadzonej w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza.
Dzień Wody Zajęcia przeprowadzone przez panią Katarzynę Kaczyńską, pracownika Wydziału Środowiska Starostwa Powiatowego w Mrągowie dla klasy I i III.
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
Lasy w mojej okolicy Bolesław Winiarski, kl III b gimnazjum.
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
Puszcza Kozienicka, to miejsce piękne, bo stare
8 LISTOPADA 2012 r. W RACIBORZU W DWUJĘZYCZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 5 IM. JANA BRZECHWY DLA MNIEJSZOŚCI NIEMIECKIEJ ODBYŁO SIĘ PODSUMOWANIE PROJEKTU „ŚNIADANIE.
DNI OTWARTE 2013 DLA UCZNIÓW SZKÓŁ ŚREDNICH
ŚNIADANIE DAJE MOC! 8 listopada przyłączyliśmy się do akcji i zorganizowaliśmy w klasie wspólne śniadanie. Wydarzenie to poprzedziły przygotowania. Dzieci.
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
UŻYTKI PRZYRODNICZE I GRUNTY ORNE
W DNIU ZDROWEGO ŚNIADANIA Publiczna Szkoła Podstawowa w Szwarszowicach prowadzona przez Stowarzyszenie Przyjaciół Oświaty w Szwarszowicach Szwarszowice.
Dnia maja uczniowie klas I wzięli udział w pokazowej lekcji o Unii Europejskiej przeprowadzonej przez Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct.
ALEKSANDER KŁODNICKI Koło TIK W zajęciach uczestniczy 15 uczniów, rozwijających swoje zainteresowania w obszarze nowoczesnych technologii.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa.
Potrzeba zwiększenia retencji poprzez odtworzenie istniejącej infrastruktury. Autor: Szymon Wiener Opole, r.
RÓWNAMY SZANSE TWORZYMY MOŻLIWOSCI SP im. Ks. Jana Twardowskiego w Tylmanowej koordynator projektu Jadwiga Czajka.
Zajęcia przyrodnicze w najbliższej okolicy i ekopracowni
Uczymy innych Lekcja angielskiego dla rodziców. W czwartek 28 stycznia uczniowie klasy IV c postanowili wcielić się w role nauczycieli i przeprowadzili.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Projekt Edukacyjny „Hej wodo! Wspólna woda – wspólne możliwości” współfinansowany przez fundację Funduszu Partnerstwa w ramach programu Funduszu Kropli.
Gospodarowanie wodami podziemnymi na obszarach dolinnych Małgorzata Woźnicka Państwowy Instytut Geologiczny- Państwowy Instytut Badawczy.
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Wodzisławiu Śląskim.
Bawimy się i uczymy razem z Nadleśnictwem Przasnysz.
Szkoła z klasą 2.0 „Uczymy innych”. Na czym polega metoda „Uczymy innych”? Polega na bezpośrednim zaangażowaniu uczniów w przygotowywanie i prowadzenie.
Warsztaty przyrodnicze w Leśnym Kompleksie Promocyjnym „Lasy Doliny Baryczy” w Żmigrodzie Uczestnicy warsztatów – uczniowie klasy IIa i IIIa Szkoły Podstawowej.
Pamiętajmy o ogrodach Happening „Pamiętajcie o ogrodach”
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Pamiętajmy o ogrodach Happening „Pamiętajcie o ogrodach”
WYSTAWA PRAC SEMESTRALNYCH
Dzień Ziemi Uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej poznawali dzieje naszej planety Ziemi: jak powstała, jaki ma kształt, jak się porusza, zapoznali.
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Zapis prezentacji:

Wpływ biocenozy mokradłowej na retencję wody w Dolinie Huczwy Zajęcia terenowe

Zajęcia przeprowadzili: dr inż. Teresa Wyłupek dr inż. Adam Gawryluk studentki - Arnika Chwiejczak i Anna Stec Katedry Łąkarstwa i Kształtowania Krajobrazu Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie.

Na początek dzieci zaprezentowały swoją wiedzę dotyczącą sposobu odżywiania roślin, produktów powstałych podczas fotosyntezy, pochodzenia barwy liści.

Prowadzący zapoznali naszych uczniów z rolą, jaką pełnią obszary mokradłowe. Opowiedzieli o roli hydrologicznej, o znaczeniu w oczyszczaniu wód powierzchniowych, o łagodzącym wpływie na zmiany klimatyczne. Dr Gawryluk wyjaśnił rolę dolin rzecznych w tworzeniu korytarzy ekologicznych dla wędrownych gatunków zwierząt.

Dr Teresa Wyłupek prezentuje trawy Dr Teresa Wyłupek prezentuje trawy. Opisuje ich znaczenie, budowę i cechy charakterystyczne poszczególnych gatunków. Uczy, jak odróżnić kostrzewę łąkową od kupkówki pospolitej.

Poszukujemy różnych gatunków roślin mokradłowych. Znaleźliśmy mozgę trzcinowatą, mannę wodną, sitowie, turzycę pospolitą, pałkę wodną, trzcinę pospolitą, oczeret jeziorny.

Zebrane rośliny są wykorzystane do zrobienia zielnika.

Chłopcy uczą się grać na liściach trawy. Chwila rozrywki. Chłopcy uczą się grać na liściach trawy.

Dr Adam Gawryluk rozmawia z uczniami gimnazjum o znaczeniu roślin w retencji wody.

Podsumowanie zajęć. Uczniowie gimnazjum przypominają młodszym kolegom wiadomości na temat znaczenia roślin mokradłowych.