Wpływ biocenozy mokradłowej na retencję wody w Dolinie Huczwy Zajęcia terenowe
Zajęcia przeprowadzili: dr inż. Teresa Wyłupek dr inż. Adam Gawryluk studentki - Arnika Chwiejczak i Anna Stec Katedry Łąkarstwa i Kształtowania Krajobrazu Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie.
Na początek dzieci zaprezentowały swoją wiedzę dotyczącą sposobu odżywiania roślin, produktów powstałych podczas fotosyntezy, pochodzenia barwy liści.
Prowadzący zapoznali naszych uczniów z rolą, jaką pełnią obszary mokradłowe. Opowiedzieli o roli hydrologicznej, o znaczeniu w oczyszczaniu wód powierzchniowych, o łagodzącym wpływie na zmiany klimatyczne. Dr Gawryluk wyjaśnił rolę dolin rzecznych w tworzeniu korytarzy ekologicznych dla wędrownych gatunków zwierząt.
Dr Teresa Wyłupek prezentuje trawy Dr Teresa Wyłupek prezentuje trawy. Opisuje ich znaczenie, budowę i cechy charakterystyczne poszczególnych gatunków. Uczy, jak odróżnić kostrzewę łąkową od kupkówki pospolitej.
Poszukujemy różnych gatunków roślin mokradłowych. Znaleźliśmy mozgę trzcinowatą, mannę wodną, sitowie, turzycę pospolitą, pałkę wodną, trzcinę pospolitą, oczeret jeziorny.
Zebrane rośliny są wykorzystane do zrobienia zielnika.
Chłopcy uczą się grać na liściach trawy. Chwila rozrywki. Chłopcy uczą się grać na liściach trawy.
Dr Adam Gawryluk rozmawia z uczniami gimnazjum o znaczeniu roślin w retencji wody.
Podsumowanie zajęć. Uczniowie gimnazjum przypominają młodszym kolegom wiadomości na temat znaczenia roślin mokradłowych.