1. Strona tytułowa Strona tytułowa 2. Spis treści Spis treści 3. Słowo wstępu Słowo wstępu 4. Prawo do informacji publicznej Prawo do informacji publicznej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dlaczego Sieć 118? art. 118 Konstytucji RP większe zaangażowanie obywateli w życie publiczne zachęta do aktywnego tworzenia legislacji chęć podniesienia.
Advertisements

Blog Wirtualny pamiętnik Dziennikarstwo XXI wieku.
Zasady i styl nastolatków
Pierwsze wzmianki pisane o Złoczewie pochodzą z roku Lata świetności naszego małego miasteczka przypadają na koniec XVI w gdy właścicielem miasta.
Prawa i obowiązki obywateli RP
jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich
Prawa człowieka Iga Nowak.
Prawa i obowiązki Obywateli RP
Prawa człowieka.
Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia.
JANUSZ KORCZAK ,,Dziecko chce być dobre
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Kwiecień 2014 r. Debata.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 IM. KS. STANISŁAWA KONARSKIEGO W JĘDRZEJOWIE Światowy Dzień Oszczędzania
„Młodzież w społeczeństwie”
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
Patrycja Oświęcimska i Magdalena Stachowicz
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Jakie są możliwości działania/włączenia się jeśli nie mam jeszcze prawa do głosowania ?
Nie tylko wybory- jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Medialna rzeczywistoŚĆ
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Ankieta nt. wolontariatu
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzieżowa rada miasta jest to organ samorządu terytorialnego o charakterze konsultacyjnym. Młodzieżowe rady tworzone są przez grupę.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
DEBATA: „MŁODZI AKTYWNI? – CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM?
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Akcja propagująca od 1994r. parlamentaryzm wśród młodzieży, aktualnie gimnazjalnej i szkół ponadgimnazjalnych. Kadencja posłów trwa rok, a jedyna sesja.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
 1. Czym jest demokracja?  2. Młodzież o władzy ludu.  3. Jak młodzież może wpływać na ludowładztwo?  4. Dorośli o młodych aktywnie uczestniczącej.
Sylwetka respondenta kobieta Zamieszkując a powiat nakielski lat Szkoła ponadgimnazjalna.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Nie tylko wybory.
Samorząd Uczniowski.
Prawa Człowieka w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej
Temat debaty: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
WOLONTARIAT.
Temat: Mass media i opinia publiczna.
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
Petycja Twoje Prawo.
Komunikacja międzyludzka
Konwencja Praw Dziecka
Prawa człowieka, prawa dziecka.
1. Podstawa prawna: ustawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji Publiczna radiofonia i telewizja jest odrębna od innych środków masowego.
POJĘCIA ZWIĄZANE Z TEMATYKĄ ANTYDYSKRYMINACYJNĄ Aleksandra Dubowska Alicja Radziejewska Maja Janusz Ewa Ratasiewicz Ula Piwowarczyk.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Warmińsko-Mazurska Akademia Antydyskryminacyjna
PRAWA OBYWATELA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
autorstwa posłów z Klubu poselskiego Prawa i Sprawiedliwości
ZAPOBIEGANIE MOWIE NIENAWIŚCI I DYSKRYMINACJI W SZKOLE
Wydarzenie organizowane dzięki wsparciu m.st. Warszawy
Podpis elektroniczny – załóż profil zaufany
Zapis prezentacji:

1. Strona tytułowa Strona tytułowa 2. Spis treści Spis treści 3. Słowo wstępu Słowo wstępu 4. Prawo do informacji publicznej Prawo do informacji publicznej 5. Prawo do wyrażania własnych poglądów Prawo do wyrażania własnych poglądów 6. Wolność zrzeszania się Wolność zrzeszania się 7. Prawo do uczestniczenia i organizowania pokojowych manifestacji Prawo do uczestniczenia i organizowania pokojowych manifestacji 8. Prawo do składania wniosków, petycji, skarg Prawo do składania wniosków, petycji, skarg 9. Sejm dzieci młodzieży Sejm dzieci młodzieży 10. Na zakończenie Na zakończenie 11. Bibliografia Bibliografia 12. Koniec Koniec

Nasze społeczeństwo dobrze wie, że przyszłością narodu jest obecna młodzież. Większość nastolatków już w tym wieku zaczyna interesować się polityką, a niektórzy już chcieliby mieć wpływ na otaczającą ją rzeczywistość i struktury. Jakie mają sposoby, aby móc to zrobić?

Każdy obywatel ma wolny dostęp do gazet, telewizji, radia, Internetu. Dzięki mediom każdy może na bieżąco śledzić każdy krok danej osobistości lub rozwinięcie się danej sytuacji, wydarzenia.

Od dziecka wszyscy uczą się wyrażać własną opinię. Nikt nie może nam tego zabronić, dopóki robimy to w odpowiedni sposób, który nikomu nie odbiera przestrzeni osobistej.

Dzisiaj trudno znaleźć młodego człowieka nienależącego do żadnej z wielu grup. Każdy obywatel ma prawo do zakładania zrzeszeń, stowarzyszeń i innych zbiorowości.

Aby wywrzeć bardzo duży wpływ na władze jest możliwość organizowania demonstracji. Jest to publiczne okazywanie uczuć, postawy wobec czegoś lub kogoś przez jednostkę lub grupę.

Możemy się również zwrócić do władz z formalną i pisemną prośbą. Często do takiego pisma zbieramy jak najwięcej podpisów, w celu wywarciu jeszcze większej presji na władze.

Jest to akcja propagująca od 1994 r. parlamentaryzm wśród młodzieży, aktualnie gimnazjalnej i szkół ponadgimnazjalnych. Kadencja posłów trwa jeden rok, a jedyna sesja w roku odbywa się 1 czerwca w Dzień Dziecka.

Pamiętajmy, że w prawdziwie demokratycznym kraju liczy się każde zdanie.