Ćwiczenie 1: Przekształcenia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Z CZEGO ZBUDOWANA JEST ZIEMIA?
Advertisements

Pierwiastki znane w starożytności i ich wykorzystanie…
Problem życia w układzie słonecznym
Katedra Informatyki SGGW Centrum Edukacji Multimedialnej SGGW
Organizator: Szkoła Języków Obcych PASCAL. Whats your name? Uczestnicy siedzą w kole prowadzący wraz z pacynką Monster wybiera osobę którą chce poznać.
  OK konspekt z chemii.
Drogi Uczniu!!!!!! Jeżeli oglądasz prezentację to znaczy, że znasz już wszystkie typy reakcji chemicznych i umiesz je rozpoznawać! Aby ułatwić Ci przyswajanie.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Tylko praca daje okazję odkryć nam nas samych, pokazać to, czym naprawdę jesteśmy, a nie tylko to, na co wyglądamy. Joseph Conrad.
Najzabawniejsze zwierzęta świata.
Robimy zakupy ubrania.
Spotkanie 2 Sztuka komunikacji.
Pierwiastki budujące żywą materię /biogenne/
MATERIA.
kret – krem mrówka – krówka waga – waza babka – żabka maska – miska
JAK UCZYĆ SIĘ JĘZYKÓW OBCYCH
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
RODZAJE WYDAWNICTW INFORMACYJNYCH
SŁOWNIKI.
Dalai Lama Test na osobowość
Budowa, właściwości, Zastosowanie, otrzymywanie
ENCYKLOPEDIE I SŁOWNIKI
Temat: Treść i zakres Wyrazu.
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
Zawsze słyszymy o zasadach ze strony kobiet. Teraz parę zasad widzianych od strony mężczyzn.
Zapraszamy na konkurs „Czy znasz polskie legendy?”
Moje dziecko idzie do przedszkola
Podstawy programowania w języku C i C++
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Podsumowanie ankiety „Co wiesz o wolontariacie?”
Budowa materii Trochę historii. Budowa materii Trochę historii.
JAK POWSTAŁ WĘGIEL KAMIENNY?
Wszystko co najważniejsze o rzeczowniku.
płynie w rytm naszych serc,
ODMIENNE CZĘŚCI MOWY Aneta Woźniak.
Krótki ogon, długie uszy- nie ma go w przedszkolu
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
STEREOTYP NIEMCA W POLSCE
Szkoła Podstawowa 12 w Gdańsku. Sprawdzian 2015 Część I (80 minut) przerwa JĘZYK POLSKI MATEMATY KA Część II (45 minut) JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY Szkoła.
Test.
Opracowała: mgr Joanna Pastuszka Szkoła Podstawowa w LipowcuKościelnym
Emilia Korycińska klasa 5a
Najważniejsze! Zawartość strony Łukasz Stochniał.
Kto jest przyjacielem lasu?
SPRAWDZIAN 6KLASISTY. ROZDZIAŁ I CZŁOWIEK Dane osobowe /personal data  adres  urodziny  kraj  data urodzenia  imię  nazwisko  narodowość  przezwisko.
Witaminy.
Festiwal Szkoły z klasą 2.0 Oprac. Aleksandra Mośko.
Zwierzęta domowe Anna Rak.
….nadal kocham język polski. Ten kolor ma flaga rumuńska i polska.
Zwierzęta bestoj.
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Partner projektu.
Z czego jest zbudowany otaczający nas świat
Kolonia letnia w Lewinie Kłodzkim „Na szlaku gór stołowych” od 7 lipca 2016 do 18 lipca 2016.
Co to jest funkcja? Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka.
Minerały, cd..
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Opracował Aleksander Hebda
Części zdania pojedynczego
Dalai Lama Test na osobowość
Uczymy się języka angielskiego Prezentacja dla uczniów młodszych klas
ZIMOWY WYJAZD projekt matematyczny-swiadomy klient
OD BARIERY PO SUKCES KOŁO JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Oto mój pies Fafik. Bardzo lubię mojego psa. Rzucam mojemu psu patyki. Wychodzę z psem na spacer. Często opowiadam o swoim psie. Psie, podaj łapę!
STRÓJ GALOWY czyli jak się ubierać, a jak nie podczas uroczystości szkolnych w IV LO – poradnik dla klas pierwszych (i nie tylko)
Imię i nazwisko nauczyciela
Nasza Drużyna Prezentacja programu rozwijania umiejętności społecznych realizowanego w Przedszkolu Integracyjnym nr 45.
Imię i nazwisko nauczyciela
ANGIELSKI W WYDANIU MALTAŃSKIM
Zapis prezentacji:

Ćwiczenie 1: Przekształcenia Jabłko, brzoskwinia, pomarańcza, pomidor, kapusta

1 wariant Output: 1,2,3,4,5 Output: 5,4,3,2,1 Output: 3,2,1,5,4 Output: 1,2,3,4,5,5,4,3,2,1 Output: 3,2,1,5,4,1,3,2,5,4 Output: 5,4,3,2,1,3,2,1,5,4

2 wiariant Język Rodzimy ->Język Obcy Input JR 1,2,3,4,5, - Output JR 5,4,3,2,1 Input JR 5,4,3,2,1 – Output JO 1,2,3,4,5 Input JO 3,2,1,4,5 – Output JO 5,4,1,2,3 Input JO 1,4,5,3,2 – Output JR 2,3,4,5,1 Code switching 3 słowa JR+ 2 słowa JO Input: JR+ JO 1,2,3,4,5 – Output JO 5,4,3,2,1 Input: JO+JR 5,4,3,2,1 – Output JR+JO 1,2,3,4,5 Input: JR+ JO 3,2,1,4,5 – Output JR 5,4,3,2,1 Input: JO+JR 1,2,3,5,4 – Output JO 2,5,4,1,3  

Practice

Input (Syntagmy) : 1A, 2B, 3C, 4D, 5E Ćwiczenie 2: Puzzle Input (Syntagmy) : 1A, 2B, 3C, 4D, 5E 1,2,3,4,5 – rzeczowniki A,B,C,D,E - przymiotniki

Chimney sweep dirty Policeman friendly Teacher angry Actress prettty Surgeon tired

Kominiarz brudny Policjant miły Nauczycielka wściekła Aktorka piękna Chirurg zmęczony

Chimney sweep dirty Policeman friendly Teacher angry Actress prettty Surgeon tired

Input : 1A, 2B, 3C, 4D, 5E Output jednorodny Output 1: 1A, 2B, 3C, 4D, 5E Output 2: 3C, 2B, 1A, 5E, 4D Output 3: 1A, 3C, 2B, 5E, 4D Output 4: 2B, 3C, 1A, 4D, 5E Output 5: 5E, 4D, 3C, 2B, 1A Output 6: 4D, 5E, 2B, 3C, 1A Output 7: 1A, 4D, 3C, 5E, 2B Output mieszany Output 8: 1A, 3B, 2C, 4D, 5E Output 9: 1E, 2D, 3C, 2B, 3A, 1A Output 10: 1A, 2C, 3B, 4C, 5A, 5B Output 11: 2B, 4C, 1E, 3B, 5C, 4A

2 Warianty Język Rodzimy ->Język Obcy Input JR 1A,2B,3C,4D,5E - Output JR 5E,4D,3C,2B,1A Input JR 5E,4D,3C,2B,1A – Output JO 1A,2B,3C,4D,5E Input JO 3C,2B,1A,4D,5E – Output JO 5E,4D,1A,2B,3C Input JO 1A,4D,5E,3C,2B – Output JR 2B,3C,4D,5E,1A Code switching 3 SYNTAGMY JR + 2 SYNTAGMY JO Input: JR+ JO 1A,2B,3C,4D,5E – Output JO 5E,4D,3C,2B,1A Input: JO+JR 5E,4D,3C,2B,1A– Output JR+JO 1A,2B,3C,4D,5E Input: JR+ JO 3C,2B,1A,4D,5E – Output JR 5E,4D,3C,2B,1A Input: JO+JR 1A,2B,3C,5E,4D – Output JO 2B,5E,4D,1A,3C *Input: JR+ JO 3A,2B,1C,4E,5D – Output JR 5A,4D,3C,2B,1E *Input: JO+JR 1C,2B,3A,5E,4D – Output JO 2B,5E,4C,1A,3D *Input: JR+ JO 3A,2B,1C,4E,5D – Output JR 5A,4B,3C,2D,1E

Practice

Ćwiczenie 3: Wytrącenie Pojawienie się pytania po podaniu inputu, output odpowiada 1) Jabłko, brzoskwinia, pomarańcza, pomidor, kapusta 2) Apple, peach, orange, tomatoe, cabbage 3) Kominiarz brudny, policjant miły, nauczycielka wściekła, aktorka piękna, chirurg zmęczony 4) Chimney sweep dirty, policeman friendly, teacher angry, actress pretty, surgeon tired

jabłko brzoskwinia pomarańcza pomidor kapusta

Kominiarz brudny Policjant miły Nauczycielka wściekła Aktorka piękna Chirurg zmęczony

1 wariant – owoce/warzywa Code switching 3 słowa JR + 2 słowa JO Język Rodzimy ->Język Obcy 1 wariant – owoce/warzywa Input JR 1,2,3,4,5 pyt. - Odp. Output JR 5,4,3,2,1 Input JR 5,4,3,2,1 pyt. – Odp. Output JO 1,2,3,4,5 Input JO 3,2,1,4,5 pyt. – Odp. Output JO 5,4,1,2,3 Input JO 1,4,5,3,2 pyt. – Odp. Output JR 2,3,4,5,1 2 wariant – owoce/warzywa Code switching 3 słowa JR + 2 słowa JO Input: JR+ JO 1,2,3,4,5 pyt. – Odp. Output JO 5,4,3,2,1 Input: JO+JR 5,4,3,2,1 pyt. – Odp. Output JR+JO 1,2,3,4,5 Input: JR+ JO 3,2,1,4,5 pyt.– Odp. Output JR 5,4,3,2,1 Input: JO+JR 1,2,3,5,4 pyt. – Odp. Output JO 2,5,4,1,3

Code switching 3 SYNTAGMY JR + 2 SYNTAGMY JO 3 wariant-syntagmy Input JR 1A,2B,3C,4D,5E pyt. - Odp. Output JR 5E,4D,3C,2B,1A Input JR 5E,4D,3C,2B,1A pyt. – Odp. Output JO 1A,2B,3C,4D,5E Input JO 3C,2B,1A,4D,5E pyt. – Odp. Output JO 5E,4D,1A,2B,3C Input JO 1A,4D,5E,3C,2B pyt. – Odp. Output JR 2B,3C,4D,5E,1A 4 wariant - syntagmy Code switching 3 SYNTAGMY JR + 2 SYNTAGMY JO Input: JR+ JO 1A,2B,3C,4D,5E pyt. – Odp. Output JO 5E,4D,3C,2B,1A Input: JO+JR 5E,4D,3C,2B,1A pyt. – Odp. Output JR+JO 1A,2B,3C,4D,5E Input: JR+ JO 3C,2B,1A,4D,5E pyt. – Odp. Output JR 5E,4D,3C,2B,1A Input: JO+JR 1A,2B,3C,5E,4D pyt. – Odp. Output JO 2B,5E,4D,1A,3C *Input: JR+ JO 3A,2B,1C,4E,5D pyt. – Odp. Output JR 5A,4D,3C,2B,1E *Input: JO+JR 1C,2B,3A,5E,4D pyt. – Output JO 2B,5E,4C,1A,3D *Input: JR+ JO 3A,2B,1C,4E,5D pyt. – Odp. Output JR 5A,4B,3C,2D,1E

Zasady: Tylko osoba w roli inputu patrzy na handout Ososba w roli inputu podaje całość outputu i oznaczenie JO lub JR, bez niepotrzebnego wyjaśniania

Practice

(Słuchanie wybiórcze/selektywne lub równolegle/paralelne) Ćwiczenie 4: Słuchanie na dwoje uszu (Słuchanie wybiórcze/selektywne lub równolegle/paralelne) Na inpucie zamiast jednej osoby podającej, mamy dwie osoby, które czytają równolegle lub wybiórczo dwa zbiory słów JR – język rodzimy JO – język obcy Proszę zmieniać pytania wtrącające dla kolejnych osób ćwiczących Etapy: Krok 1: podajemy schemat outputu, np. JR -> JR, II1, I2, I4, II5, I5 Krok 2: podajemy input: I: krowa, królik, czapla, żółw, słoń II: byk, zając, pies, kot, krowa (pytanie wtrącające) Podanie outputu: byk, królik, żółw, krowa, słoń

Słuchanie wybiórcze, odtwarzanie chronologiczne Output: JR JR I1, II2, I3, II4, I5 Input I: marynarka, koszula, płaszcz, sweter Input II: piżama, skarpetki, buty, spodnie, czapka Pytanie: Jakie jest Twoje ulubione ubranie? Podanie outputu: JR: I1, II2, I3, II4, I5 Słuchanie wybiórcze, odtwarzanie niechronologiczne Output: JR JR II3, I4, I1, II5, II2 Input I: miedź, rtęć, tlen, żelazo, złoto Input II: srebro, tlen, węgiel, wodór, siarka Pytanie: Wymień dwie kopalnie węgla. Podanie outputu: JR: II3, I4, I1, II5, II2

Słuchanie równoległe, odtwarzanie chronologiczne Output: JR JR II1, II2, II3, I4, I5 Input I: marynarka, koszula, płaszcz, sweter Input II: piżama, skarpetki, buty, spodnie, czapka Pytanie: Jakie ubrania nosisz zimą? Podanie outputu: JR: II1, II2, II3, I4, I5 Słuchanie równoległe, odtwarzanie niechronologiczne Output: JR JR I4, II3, II2, I5, I1 Input I: miedź, rtęć, tlen, żelazo, złoto Input II: srebro, tlen, węgiel, wodór, siarka Pytanie: Jaką biżuterię nosisz? Podanie outputu: JR: I4, II3, II2, I5, I1

Practice

5.Szum na sali

Uwaga. W tym ćwiczeniu nie stosujemy pytań wtrącających Uwaga! W tym ćwiczeniu nie stosujemy pytań wtrącających. Powstający hałas jest już wystarczająco wytrącający.

Przykład

Practice