10 kroków do przyjaznej klasy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Advertisements

Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Jak zachować porządek w klasie?
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?
identyfikacji zjawiska diagnozie stanu i potrzeb,
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
Zasady klasowe.
Uczeń jako lider. Przywództwo w grupie jako szansa na rozwój osobisty i zwiększenie odpowiedzialności społecznej.
DEKALOG DLA RODZICÓW Z KONWENCJI PRAW DZIECKA
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
Program „Szkoła bez przemocy”
Szkoła Podstawowa nr 2 imienia majora Henryka Sucharskiego w Kwidzynie
Stanisława Zielińska Rola rodziców w kształtowaniu bezpiecznych zachowań swoich dzieci w ruchu drogowym Stanisława Zielińska
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
WSPÓŁPRACA SZKOŁY I RODZICÓW
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Wyniki Ankiety przeprowadzonej w XIV LO na temat działania Samorządu Uczniowskiego i demokracji w szkole.
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza
Poradnik szczęśliwej rodziny
Strategie rozwiązywania konfliktów
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Idea oceniania kształtującego
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
K OMUNIKACJA SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PROFESJONALIZM ZAANGAŻOWANIE.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Szkolny system wychowawczy
Wesołych Świąt Bożego Narodzenia.
Konsekwencja w wychowaniu dziecka
NIWELOWANIE TRUDNOŚCI INTERPERSONALNYCH WE WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI BOŻENA PARUCH PEDAGOG SZKOLNY Gimnazjum nr 7 w Krakowie.
KÓŁKO TEATRALNE Zajęcia kółka teatralnego odbywają się raz w tygodniu. Uczęszczają na nie przede wszystkim uczniowie klas pierwszych i drugich. Zdobywają.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Nasza „mała” demokracja
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Bliżej siebie- dalej od narkotyków i dopalaczy
Learning Innovative Teaching Łódź, Polska - Örebro, Szwecja.
ROK SZKOLNY 2014/ a A. Wcisło A. Nowicka. Cele główne: Integracja dzieci, nauczycieli, rodziców Kształtowanie umiejętności bycia dobrym uczniem.
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Polskie doświadczenia w mediacjach rówieśniczych Agnieszka Rękas sędzia w stanie spoczynku Społeczny Doradca Rzecznika Praw Dziecka Poznań, 23 września.
Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.
Prawa Dziecka 10 grudnia Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
Jak pokochać Matematykę
Luty 2013r Walentynki 2013 Poczta walentynkowa cieszy się w szkole dużym powodzeniem. Wielu uczniów z niecierpliwością, już kilka dni wcześniej, poszukuje.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Każdego miesiąca. każdego miesiąca Dobre słowo rozwesela serce człowieka, nie oszczędzaj miłych słów - wiele ludzi na nie czeka!
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Promowanie zdrowego stylu życia
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Szkolny plan zachowania
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
prezentacja wykonana przez ucznia klasy VI – Bartłomieja Kowalewskiego
Witajcie, Koleżanki i Koledzy!
Spotkanie ze Słowem Mk 12, Z Ewangelii według świętego Marka:
Zapis prezentacji:

10 kroków do przyjaznej klasy

1 2 3 4 5 Społeczność klasową buduje się cały rok! Spisz wspólnie z uczniami Kontrakt klasowy. Ustalcie, że tych punktów nie negocjujecie i powinny być zawsze przestrzegane. Kontrakt powieście w widocznym miejscu w klasie. 2 Bądź konsekwentny we wszystkim, co mówisz i robisz. 3 Przykład idzie z góry- bądź wzorem miłego, cierpliwego nauczyciela. Zarażaj uśmiechem. 4 Stwórz choćby najmniejsze miejsce, kącik dla każdego ucznia- on musi wiedzieć, że to jest tylko jego. Tu ma swoje przybory, zabawkę, prace, zdjęcie, informacje o sobie. 5 Bierz pod uwagę propozycje uczniów, co do tematyki zajęć. Dawaj prawo wyboru- szanuj decyzje innych. Społeczność klasową buduje się cały rok!

6 7 8 9 10 Powodzenia Jeśli czegoś nie wiesz, przyznaj się do tego. Poszukaj informacji i odpowiedz  na drugi dzień. 7 Ucz rozwiązywania konfliktów. 8 Daj szansę rozwiązywania konfliktów na własną rękę. Dzieci uczą się brania odpowiedzialności za swoje czyny. 9 Każdy może poprosić o chwilę odpoczynku- Golden time. 10 Uwrażliwiaj na sztukę, słuchajcie muzyki, tańczcie, bawcie się. Powodzenia