Do wykładu wzrost i rozwój generatywny - zakwitanie Ćwiczenie treningowe Do wykładu wzrost i rozwój generatywny - zakwitanie
Wykonaj zadanie Krzywe na rysunku (slajd 3) przedstawiają podstawowe typy reakcji na fotoperiod. Przestudiuj ich opisy, umieszczone poniżej: j – rdk rośliny dnia krótkiego o reakcji jakościowej, które zakwitają tylko przy fotoperiodzie krótszym do krytycznego i - rdk- rośliny dnia krótkiego o reakcji ilościowej, które zakwitają szybciej i obficiej przy fotoperiodzie skracającym się do fotoperiodu krytycznego krótkiego j - rdd- rośliny dnia długiego o reakcji jakościowej, które zakwitają tylko przy fotoperiodzie dłuższym do krytycznego np. owies, szpinak i - rdd - rośliny dnia długiego o reakcji ilościowej, które zakwitają szybciej i obficiej przy fotoperiodzie wydłużającym się do krytycznego fotoperiodu długiego np. żyto, jęczmień rn - rośliny neutralne, nie wykazujące żadnych wymagań fotoperiodycznych do zakwitania np. ziemniak, tytoń, pszenica,pomidor Dopasuj opisy do krzywych. Kliknięcie myszką odsłoni prawidłową odpowiedź
Wyidealizowany model zakwitania roślin w reakcji na fotoperiod