SPRAWOZDANIE Z II edycji akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Przedszkolak Pełen Zdrowia
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU
Innowacja pedagogiczna
Innowacja pedagogiczna Kształtowanie zachowań prozdrowotnych W zdrowym ciele – zdrowy duch Opracował: zespół nauczycieli z Przedszkola Nr 3 w Łowiczu.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 5- 6 LETNICH Akademia Czystych Rąk Opracowała Joanna Broniarz Szkoła Podstawowa nr 1 w Legnicy.
W lutym 2013 roku Nasze Przedszkole wzięło udział a akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia. Do programu przystąpiły obydwie grupy przedszkolne: starszaki.
Przedszkole nr 2 „Kraina Wesołej Zabawy”
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Przedszkolak pełen zdrowia
Przedszkolak Pełen Zdrowia
PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA
Przedszkole Miejskie nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” w Rawie Mazowieckiej
„ PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA”
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Przedszkole Sióstr Boromeuszek w Kępnie
Sprawozdanie „Podróż do mlecznej krainy”
Sprawozdanie z akcji PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA
SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ZIMA 2012/2013.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
W kolejnej edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka dzieci z naszego przedszkola zapoznały się z pojęciami „zdrowia” i „choroby”. Dzieci rysowały zdrowego.
Przedszkole Miś w Pniewach Grupa 4-latków Czas realizacji: r. ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY !
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Oddział przedszkolny w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi
BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
Sprawozdanie z realizacji akcji ,, Przedszkolak Pełen Zdrowia’’
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
Publiczne Przedszkole Słoneczko w Kotlinie
SPRAWOZDANIE „Zboża zjadamy energię z nich mamy”
Miejskie Przedszkole nr 90 im. Wróbelka Elemelka w Katowicach
Przedszkole Publiczne w Legnickim Polu Koordynator Monika Fesz
Publiczne Przedszkole w Dobroniu
Zboża zjadamy energię z nich mamy
Prezentacja fotograficzna Moduł wiosenny – Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Samorządowe w Bolkowie ul.Sienkiewicza Bolków.
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY”
„Odporność wzmacniamy, bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy”.
Sprawozdanie z Akademii Zdrowego Przedszkolaka.
Akcja rozpoczęła się 13 stycznia, a zakończyła 21 lutego (przerwa w czasie ferii zimowych). Wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne: Leśne Duszki.
Sprawozdanie z akcji ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY przeprowadzonej w GR. II w Przedszkolu w Trzebownisku.
Sprawozdanie z przebiegu zimowej akcji Akademii Zdrowego Przedszkolaka pt.: ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY W naszym przedszkolu.
Przedszkole Miejskie nr 2 w Sosnowcu
Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy.
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
Sprawozdanie z realizacji programu „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”
Sprawozdanie z „Akademii Zdrowego Przedszkolaka”
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU” Koordynator: Agnieszka Szewczyk.
Nauczyciel realizujący działania programowe: Małgorzata Urban.
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 52 W SOSNOWCU
Sprawozdanie z warsztatów „Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy” 24 lutego w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy.
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA
Podróż do krainy pełnej zdrowia Samorządowa Placówka Wychowania Przedszkolnego nr 9 w Kętach.
S PRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „P RZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ” Gminne Przedszkole w Brudzewie.
ZDROWIE I HIGIENA Karolina Iwanowska.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
10 lutego najmłodsze przedszkolaki rozpoczęły realizację 9 już edycji akcji AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA, tym razem pod hasłem: "ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY,
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
„PODRÓŻ DO KRAINY PEŁNEJ ZDROWIA „
„8 LISTOPADA-DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
ODPORNOŚC WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY Realizacja w grupie 5-latków Termin realizacji: r.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
Sprawozdanie z programu Bezpieczne Przedszkole Program realizowany jest w latach 2014/2017. Uczestnikami programu „Bezpieczne przedszkole” są dzieci w.
Nasz dzień w Przedszkolu Grupa 4 latki Wychowawca: mgr Jolanta Pawlik mgr Małgorzata Kolonko 1.
ODŻYWIAJ SIĘ ZDROWO- ŻYJ KOMFORTOWO
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Zapis prezentacji:

SPRAWOZDANIE Z II edycji akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY Przedszkole Nr 29 ul. Pigonia 2a Kraków Opracowała Dorota Fijałek- Pach tel. 518528236

Akcja prowadzona była w całym przedszkolu. Wzięło w niej udział VI grup. Prowadzone warsztaty uświadomiły dzieciom i rodzicom w jaki sposób można zapobiegać chorobie .Jakie symptomy decydują o tym, że chorujemy,. Co wpływa na nasze zdrowie, odporność i i dobre samopoczucie. Nauczycielki realizując tematykę zajęć wykorzystywały : konspekty, proponowane utwory literackie, kolorowanki. Same kierując się doświadczeniem , zainteresowaniem dzieci, wiekiem swoich wychowanków modyfikowały i urozmaicały zajęcia włączając do ich realizacji rodziców. Zaproszono lekarza, pielęgniarkę, okulistę, mikrobiologa, którzy opowiadali o swoich zawodach. Podkreślali znaczenie ruchu, hartowania, odżywiania, higieny, odpoczynku i relaksu. Materiały promujące akcję rozwieszone zostały w salach i w przedszkolnym holu. W pierwszym tygodniu warsztatów dzieci dowiedziały się: Co to jest zdrowie i choroba. Co to są wirusy i bakterie. Co to jest odporność, dlaczego trzeba ją wzmacniać

ZDROWIE I CHOROBA Nauczycielki dobierały metody i pomoce dydaktyczne w taki sposób aby zapoznać dzieci z podstawowymi wiadomości . Podczas pierwszych warsztatów dzieci dowiedziały się „Jak się łapie grypę”- pomocą była bajka poruszająca ten temat oraz własne doświadczenia dzieci. W starszych grupach za pomocą tzw. burzy mózgów dzieci same ustaliły jak się czuje i jak wygląda osoba zdrowa i osoba chora. Młodsze dzieci kolorowały ilustracje i kolorowani związane z omawianym tematem Starsze same podejmowały prace plastyczne

BAKTERIE I WIRUSY.- Czy wszystkie bakterie są złe Wstępem do tego tematu była pogadanka nauczycieli na temat bakterii i wirusów. Dzieci miały możliwość spotkania z mikrobiologiem, który w szczególny sposób zapoznał dzieci z tematem. Przedszkolaki obserwowały bakterie pod mikroskopem. Same wykonały prace plastyczne przedstawiające bakterię

Dowiedziały się, że nie wszystkie bakterie są złe Dowiedziały się, że nie wszystkie bakterie są złe. Wykonały dobrą bakterię, która znajduje się w naszych jelitach i jest odpowiedzialna za trawienie.

DLACZEGO NIE NALEŻY BAĆ SIĘ LEKARZA? SKĄD SIĘ BIORĄ LEKI? Słuchały opowiadań i wierszy „Chory kotek” „ Pan doktor” i inne wybrane utwory wg uznania nauczycieli grup Opowiadały historyjkę obrazkową „U lekarza” Zorganizowano kącik tematyczny „Lekarz”. Dzieci przyniosły opakowania po lekarstwach, bandaże i atrybuty lekarza - słuchawki, termometr, strzykawki… Same podejmowały zabawy tematyczne Zaproszona została mama Natalki, która opowiadała o pracy lekarza i pielęgniarki Podsumowaniem tematu była wizyta w osiedlowej aptece w Ośrodku Zdrowia dzieci miały możliwość bezpośredniego kontaktu z lekarzem i panią pracującą w aptece. Dostały książeczki i obrazki do kolorowania związane z tematem „zdrowie”

Dzieci zwiedziły Ośrodek Zdrowia – rejestrację, poczekalnię, poznały specjalizacje lekarskie : laryngolog, okulista, pediatra Oglądały ilustracje związane z praca lekarzy, Poznały telefony alarmowe, wykręcały numer 999, 112 Odgrywały scenki tematyczne jak „wezwać pogotowie” Słuchały syreny pogotowia – nagranie z płyty Inscenizowały zabawy ruchowe „ Jedzie karetka”.

Po co nam odporność, Dlaczego trzeba ją wzmacniać Po wstępnej informacji nauczyciela na temat układu odpornościowego dzieci przystąpiły do budowania fortecy z klocków. Bawiły się w „ Obronę fortecy” Dowiedziały jak należy wzmacniać odporność- częste wietrzenie sali, przebywanie na świeżym powietrzu, odpowiedni ubiór do pogody- nie przegrzewamy swojego organizmu

BUDUJEMY ODPORNOŚĆ POPRZEZ ODPOWIEDNIĄ HIGIENĘ Dzieci dowiedziały się co to jest higiena. Rozumieją jak ważne jest częste mycie rąk Potrafią właściwie zachować się podczas kichania i kasłania Dbają o swój wygląd- higienę w przedszkolu : używają papierowych ręczników, myją zęby po obiedzie- dbają o kubeczki i szczotki ( w każdy piątek zabierają do domu do wyparzania) czeszą włosy w zależności od potrzeb. Poznały piosenki i wiersze związane z tematyką zdrowia i higieny Zapoznały się z bajką „Dlaczego nie można hałasować”- wiedzą jakie są skutki hałasu Odpoczywają po obiedzie słuchając muzyki relaksacyjnej, czytanych bajek lub rysując w ciszy przy stoliku

Co to jest higiena Dlaczego ważna jest higiena otoczenia Dbanie o czystość zabawek, regularne wietrzenie pomieszczeń Higiena zmysłów wzroku i słuchu Wstępem do higieny otoczenia była rozmowa kierowana oraz codzienne sytuacja w sali przedszkolnej bałagan- porządek. Dzieci same doszły do wniosku kiedy się czują lepiej, co nas męczy?, co sprawia nam radość? Starały się przekazywać informacje w różnym natężeniu: głośno, krzycząc, mówiąc tonem umiarkowanym, szeptem. Dochodziły do wniosku w jakich warunkach czują się lepiej. Spacerowały ulicami miasta- słuchały odgłosów ulicy Były na wycieczce w lesie- słuchały odgłosów przyrody

HIGIENA ZMYSŁÓW WZROKU I SŁUCHU Dzieci wiedzą, że dla dobrego samopoczucia należy zachować ciszę Hałas przeszkadza podczas zabawy i koncentracji Odpoczynek ma duży wpływ na nasze zdrowie, a zabawa w ciszy może być bardzo przyjemna

Dobrze zbilansowana dieta Zdrowe i niezdrowe produkty Dzieci wiedzą ,że jedzenie sprzyja budowaniu odporności Poznały zdrowe i niezdrowe produkty Potrafią ułożyć Piramidę żywienia Wiedzą, że nadmiar jedzenia szkodzi zdrowiu Dowiedziały się, że niektóre warzywa i owoce traktujemy jak lekarstwo (czosnek, cebula, cytryna, miód, buraki, seler,) Dzieci podczas zajęć wykonały sałatki: owocowe i warzywne, syropy z buraka Same robiły owocowe koktajle

RUCH I ODPOCZYNEK Ruch u małych dzieci jest bardzo ważny Dzieci w wieku przedszkolnym mają niesamowitą energię, którą należy wykorzystać we właściwy sposób Uprawianie sportu, gry sportowe i zawody wpływają na nasze zdrowie Ruch i odpoczynek budują nasza odporność Wzmacnianie odporności przez ruch, hartowanie i odpoczynek Dzieci znają korzyści wynikające z ruchu na świeżym powietrzu i czynnego wypoczynku Wiedza , co to znaczy hartowanie organizmu Podsumowaniem akcji” Odporność wzmacniamy, bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy” był quiz i między grupami Zaproszone zostały starszaki z przedszkola nr 165 , które wymieniały się zdobytą wiedzą i doświadczeniem na temat zdrowego, sportowego stylu życia. Zawody i zabawy sportowe zostały przeprowadzone z chętnymi rodzicami w grupie I i VI