Kwiecień 2014 r. Debata.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Advertisements

Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Dlaczego ten temat jest ważny?
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież brała udział w wyborach?
Młodzieżowa Rada Gminy
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby prudnicka młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Nie tylko wybory- jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i uczestniczyć w demokracji?
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Od czego zależy jakość funkcjonowania naszych społeczności lokalnych?
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Nie tylko wybory.
Samorząd Uczniowski.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Sejm Dzieci i Młodzieży DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i w życiu społecznym?
Temat debaty: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
" Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?".
Forma Aktywności Społecznej !
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? -nie gaśmy słońca swoją biernością!
Partycypacja młodzieży Barbara Zwierzyńska-Doskocz.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Kwiecień 2014 r. Debata

SAMODZIELNOŚĆ Czym jest dla was samodzielność? Czy samodzielność jest ważna w życiu człowieka? Dlaczego?

W jaki sposób szkoła uczy samodzielności? argumenty Szkoła jest jednym za najważniejszych miejsc, które mają wpływ na kształtowanie samodzielności młodych ludzi. Samodzielność kształtowana jest w bardzo różny sposób – zarówno na lekcjach jak i w czasie innych działań w szkole. Uczniowie uczą się samodzielności i odpowiedzialności poprzez codzienne przygotowywanie się do lekcji i innych zajęć, a także poprzez uczestnictwo w nich. Najważniejsze jednak, że szkoła daje młodzieży możliwość wykazania się inicjatywą, realizowania własnych pomysłów i samodzielnego decydowania o własnych działaniach. Uczniowie mogą podejmować inicjatywę poprzez czynne uczestniczenie w działaniach SU ale także na inne sposoby – jak np. angażowanie się w akcje wolontariacie. Jeśli szkoła pozostawi uczniom wystarczającą swobodę to będą oni potrafili być samodzielni, a samodzielność będzie dla nich jedną z najważniejszych wartości w szkole.

kontrargumenty Szkoła pozostawia bardzo mało miejsca na samodzielność młodzieży, a często nie pozostawia go wcale. Wszystkie zajęcia przygotowywane są przez nauczycieli lub pod ich ścisłym nadzorem. W wielu szkołach uczniowie nie mają szansy na wykazanie się jakąkolwiek inicjatywą. To dorośli decydują o tym, czego uczy się młodzież, gdzie pojechać na wycieczkę, jaki film zobaczyć w kinie, czy jaki scenariusz ma mieć akademia szkolna. Nawet jeśli młodzi ludzie są dopuszczani do własnej inicjatywy – często jest ona kierowana przez dorosłych, którzy przekształcają pomysły uczniów wg własnych upodobań. Przejawy samodzielności uczniowskiej traktowane są często jako próby łamania szkolnych zasad i wprowadzania na siłę nowych rozwiązań przez uczniów. W szkole prawie wszystkie działania planowane są przez dorosłych, a uczniowie bardzo często są przedmiotem, a nie podmiotem działania

Pytania Dlaczego uważacie, że szkoła uczy/ nie uczy samodzielności? W jaki sposób w szkole rozwijamy w sobie samodzielność?(Co temu sprzyja?, obowiązki, zajęcia) Jakie działania, sytuacje ograniczają samodzielność uczniów?

Samodzielność to odpowiedzialność wiem działam odpowiedzialność rozumiem toleruję aktywność pracuję bawię się

Wybory parlamentarne Dlaczego ten temat jest ważny? Każdy obywatel ma prawo do uczestniczenia w życiu demokratycznym swojego kraju. To prawo daje nam możliwość wpływu na otaczającą nas rzeczywistość nie tylko poprzez nasz głos oddany podczas wyborów, czyli co 4-5 lat. To prawo do włączania się w życie społeczności lokalnej – informowania radnych i burmistrza o kolejnej dziurze na drodze i zgłaszania własnych pomysłów na lokalne przedsięwzięcia, jak budowa lodowiska czy placu zabaw.   Frekwencja wyborcza w grupie 18-25 lat jest najniższa w kraju i należy do najniższych w Europie. To problem nie tylko w Polsce – w poprzednich wyborach do Parlamentu Europejskiego zagłosowało tylko 29% Europejczyków poniżej 25. roku życia wobec 43% średniej dla całego elektoratu. To niepokojące dane, ponieważ to właśnie młodzież może wiele zmienić i to od jej aktywności wyborczej i społecznej będzie zależał przyszły kształt polskiego społeczeństwa – czy będzie ono bierne i nieaktywne, czy stanie się prawdziwym społeczeństwem obywatelskim. Zachęcamy Was do zastanowienia się, co możecie zrobić w Waszej szkole lub miejscowości, żeby poprawić to zainteresowanie!

wybory Dlaczego młodzi ludzie nie chcą brać udziału w wyborach? Czy ufają politykom? Czy politycy zwracają się do młodych ludzi i biorą pod uwagę ich zdanie? Co daje nam aktywny udział w wyborach i życiu społecznym?

wybory Co skłoniłoby Polaków do udziału w wyborach parlamentarnych? Czy UE jest dla nas ważna? Jak młody może wpływać na rządzących?

Na koniec szybka burza mózgów. Jak można zachęcić młodych obywateli do aktywnego udziału w życiu społecznym? Jakie działania możecie podjąć sami – w waszej szkole i miejscowości, żeby zwrócić uwagę Waszych kolegów i koleżanek na ten temat? Zastanówmy się nad konkretnymi działaniami.