Czym są HTML5 i Adobe Flash? Nowe technologie związane ze standardem Charakterystyka rozwiązań Testy wydajności Podsumowanie Bibliografia Wprowadzenie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
HTML 5.0 Marcin Badurowicz .
Advertisements

CZYLI JAK ZŁOŻYĆ SKLEP W INTERNECIE
20041 Projektowanie dynamicznych witryn internetowych Paweł Górczyński ASP 3.0.
Podstawowe funkcje przegladarek.
Marcin Piotrowski. Najpopularniejszymi darmowymi przeglądarkami są Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome.
Internet Czyli wirtualny świat.
Podstawowe wiadomości
Multimedia, prezentacje, wideo, dokumenty elektroniczne
Technologie XML Mgr inż. Michał Jaros Technologie XML wykład 1.
Arkadiusz Twardoń ZTiPSK
Przeglądarka Internetowa
PHP vs. ASP PHP – lider wydajności wśród języków skryptowych.
Systemy zarządzania treścią CMS
KURS Z INFORMATYKI prowadzący: mgr Przemysław Głowacki.
1/18 LOGO Profil zespołu. 2/18 O nas Produkcja autorskich rozwiązań informatycznych dla małych i średnich firm w zakresie systemów: Baz danych Aplikacji.
Multimedialne bazy danych
Program Skype  Aleksandra Sikora, kl.III gim..
KAROLWÓJCIK Google Gadżety Kurs do wyboru budowa serwisów www.
Made by Mateusz Szirch Kilka słów o JavaScript.
Łukasz Sobczak. 1)Co to jest Office 2010 Web Apps 2)SharePoint 2010 a narzędzia pakietu office 3)Integracja Office Web Apps z SharePoint )Problemy.
Rozwój aplikacji przy wykorzystaniu ASP.NET
Aplikacje Internetowe
Portal Główne technologie webowe Tajemnice przeglądarek stron www
Historia Internetu Podstawowe pojęcia.
System webowy do tworzenia kolektywnych prototypów aplikacji sieciowych i mobilnych Łukasz Przywarty
Systemy zarządzania treścią Wykład 1
P ISZ MNIEJ, RÓB WIĘCEJ - ZASTOSOWANIE J Q UERY Kamil Szumański s4126.
* HTML5 i CSS3 w nowoczesnych serwisach internetowych
Co to jest TIK?.
Microsoft Expression Studio
Internet Internet (skrótowiec od ang. inter-network, dosłownie "między-sieć") – ogólnoświatowa sieć komputerowa.
Damian Zawada
Ewolucja stron WWW Historia Informatyki.
Prezentacja Adrian Pyza 4i.
HTML5 - czy przewróci do góry nogami rynek aplikacji?
Autor: Kamil Szafranek
Systemy operacyjne.
Internetowe surfowanie
WebCreator.c0.pl Krzysztof Abram.
ZAKŁAD SYSTEMÓW KOMPUTEROWYCH
Specjalizacja "Dziennikarstwo On-line„ HTML – XHTML – Warsztat Prowadzący: Dariusz Jaruga
Adobe Flash vs Hyper Text Markup Language 5
Wprowadzenie do HTML Informatyka Cele lekcji: Wiadomości:
Systemy operacyjne Krzysztof Rumanowski.
Projektowanie stron WWW
Specjalizacja "Dziennikarstwo On-line„ HTML – XHTML część 1 Prowadzący: Dariusz Jaruga
W W W Łukasz Stochniał.
Nieograniczone źródło informacji
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Projektowanie Aplikacji Internetowych
Przeglądarki Wszelkie prawa zastrzeżone! Google Chrome – przeglądarka internetowa tworzona przez Google. Jej kod został napisany w oparciu o rozwiązania.
Temat 1: Ogólne cechy języka PHP
HTML (ang. HyperText Markup Language ) – język do tworzenia stron internetowych opierający się na znacznikach, czy inaczej je nazywając – tagach. Język.
Projektowanie Aplikacji Internetowych Artur Niewiarowski Wydział Fizyki, Matematyki i Informatyki Politechnika Krakowska.
Adobe Flash vs Hyper Text Markup Language 5
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
System operacyjny Windows
Podstawy języka skryptów
Grafika komputerowa Dr inż. Piotr Gronek Wykład dla Studium Podyplomowego „Informatyka w Szkole”
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
INTERNET jako „ocean informacji”
HTML 5.0. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 2 Program Literatura Historia HTML Koncepcja HTML.
Języki i technologie wytwarzania stron WWW Autor: Michał Walkowski Referat.
HTML.  Wprowadzenie  Protokół HTTP  Język HTML  Definicja typu dokumentu  Nagłówek strony  Formatowanie treści dokumentu  Definiowanie struktury.
Elementy przeglądarki internetowej Pasek menu Pasek kart Pasek adresowy Pasek wyszukiwania Okno z zawartością strony internetowej Zakładki (ulubione)
Hipertekst HTML WWW.
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Zapis prezentacji:

Czym są HTML5 i Adobe Flash? Nowe technologie związane ze standardem Charakterystyka rozwiązań Testy wydajności Podsumowanie Bibliografia Wprowadzenie

Czym są HTML5 i Adobe Flash?

1994 HTML CSS 1 + JavaScript 1997 HTML 3.2 i CSS CSS XHTML 1 i HTML AJAX 2008 HTML 5 Czym jest HTML5? 2007 Google Gears O3D

1995 – firma FutureWave Software wydaje aplikację FutureSplash Animator, 1996 – przejęcie FutureSplash przez Macromedia, 1996 – wydanie Macromedia Flash 1.0, 2002 – wydanie Macromedia Flash MX, 2003 – wydanie Macromedia MX 2004, 2005 – przejęcie Macromedia przez Adobe, 2007 – wydanie Adobe Flash CS3 Professional, 2008 – wydanie Adobe Flash CS4 Professional, 2010 – wydanie Adobe Flash CS5 Professional. Czym jest Adobe Flash?

Nowe technologie związane ze standardem

Multimedia Gromadzenie informacji Łączność i wykonywanie zadań Obsługa formularzy i stron Semantyka strony Nowe technologie związane ze standardem Dysk sieciowy: \\adresIP\Demonstracje

Audio, Video – możliwość zagnieżdżenie odtwarzacza w przeglądarce Możliwość modyfikowania treści audio spod poziomu przeglądarki Canvas – pozwala na dynamiczne, skryptowe renderowanie kształtów i obrazów bitmapowych WebGL – rozszerzenie Canvas o obsługę grafiki 3D SVG – uniwersalny format dwuwymiarowej grafiki wektorowej (statycznej i animowanej) Zagnieżdżanie czcionek w strukturze strony Device – umożliwia obsługę urządzeń takich jak: kamera internetowa, mikrofon i nośniki danych USB Multimedia

Kodowanie w Video: WebM VP8/Vorbis: Firefox, Chrome, Opera, IE, Safari MP4 H.264/AAC: IE, Safari, Chrome Ogg Theora/Vorbis: Firefox, Chrome, Opera

Multimedia Quake II: Civilization: Wolfenstein 3d:

Flash pozwala na punktowe definiowanie grubości linii, kiedy HTML5 wymaga definiowania w pikselach. Flash używa zaawansowanych technik anti-aliasingu i mieszania barw. Nawet na ekranach, które nie posiadają takich możliwości obrazy wydają się bardzo precyzyjne i Flash wygląda lepiej. Sytuacja zmienia się wraz z wprowadzaniem SVG w HTML5, Flash jest lepszy od Canvas. Zauważa się duże rozbieżności w wydajności Canvas w różnych przeglądarkach. Co więcej kod Canvas czasami po prostu nie działa, ponieważ nie każda przeglądarka implementuje funkcje Canvas w ten sam sposób. Flash używa kodeka x264. Przewagą Flash jest to, że aplikacja Flash jest w stanie kontrolować bufor. Udostępnia przyciski nawigacyjne i inne bardziej zaawansowane opcje. Istnieje również możliwość zwrotnego powiadomienia serwera o przepustowości łącza, dzięki czemu może on dostosować jakoś (stopień kompresji) odtwarzanego filmu. Multimedia we Flash

WebStorage – gromadzenie informacji w lokalnej pamięci Web SQL Database – gromadzenie informacji w lokalnej bazie danych Indexed Database API – gromadzenie informacji w indeksowanej bazie danych Application Cache – przechowywanie zawartości całej strony w pamięci off-line API plikowe: FileSystem, File, FileWriter – obsługa plików i katalogów Gromadzenie informacji

WebSocket – komunikacja bazująca na zasadzie gniazd Cross-Document messaging – komunikacja miedzy otwartymi dokumentami Serwer-Sent Events – mozliwosć zgłaszania komunikatów ze strony serwera Geolocation – lokalizowanie użytkownika Notifications – informowanie użytkownika o zdarzeniach WebWorkers – obsługa wielowątkowa Łączność i realizacja zadań

Nowe elementy formularzy, takie jak paski postępu, suwaki, autouzupełnianie, kontrolki od wprowadzania liczb, dat, adresów… Obsługa walidacji zawartości znaczników – na podstawie typu elementu lub wyrażenia regularnego Speech Input API – możliwość wprowadzania danych przy użyciu głosu Zarządzanie historią odwiedzanych stron spod poziomu skryptów Obsługa formularzy i stron

Podział dokumentu na nagłówki, stopki, artykuły, sekcje umożliwiający łatwiejsze indeksowanie zawartości i wykrywanie tytułów Oznaczanie znaczenia poszczególnych fragmentów tekstu przy użyciu mikrodanych i mikroformatów, umożliwiające zrozumienie ich znaczenia, np. adres, imię i nazwisko, nazwa zespołu, firmy… Dodanie informacji nawigacyjnych zarówno na poziomie strony jak i poszczególnych odnośników Semantyka stron

Strony we Flash mają dużo gorszą semantykę i są bardzo opornie czytane przez większość botów wyszukiwarek internetowych. Semantyka stron Flash

Charakterystyka rozwiazań rozwiązań

Problemy z kodekami Video – WebM vs h.264 Brak pełnej implementacji Standard ciągle rozwijany – następują w nim zmiany Ponad 40% wykorzystywanych przeglądarek go nie wspiera (wg. danych StatCounter) Różne przeglądarki implementują różne moduły standardu – mała część wspólna Wady HTML5

1.2 miliarda telefonów komórkowych potrafi obsługiwać Flash 70% gier online wykorzystuje Flash 98% użytkowników Internetu z niego korzysta 85% ze 100 najpopularniejszych stron wykorzystuje Flash Wiele ważnych stron wykorzystuje Flash 2-3 miliony członków społeczności deweloperów technologii Flash 90% twórców posiada zainstalowaną obsługę Flash Popularność Adobe Flash

Dostępność technologii w przeglądarkach internetowych

Użytkownicy FLASH FLASHHTML5

Obsługa funkcji HTML5 i FLASH FLASHHTML5

Testy wydajności

Chrome 11 Firefox Opera Internet Explorer 9 Safari 5 HTML525%10%30%14%15% Adobe Flash15%20%15%16%13% Testy wydajności YouTube – odtwarzanie filmów WebM 720p ( )

Testy wydajności YouTube – wyniki testów z Wikipedii Chrome (Mac) Firefox (Mac) Safari (Mac) Chrome (Win) Firefox (Win) Internet Explorer 8 Safari (Win) HTML549.89%-12.39%25.66%--- Adobe Flash %40.25%37.41%19.55%22%22.41%23.22% Adobe Flash %42.07%32.07%10.73%6%14.62%7.43%

Podsumowanie

Co, kiedy wybrać? Wybierz HTML5Wybierz Adobe Flash W przypadku systemów o niskiej wydajności Jeśli musisz obsługiwać wiele różnych, w tym starszych, przeglądarek W przypadku ograniczeń finansowychGdy chcesz przetwarzać strumienie multimedialne wysokiej jakości Jeśli chcesz być wspierany na produktach firmy Apple (iPad, iPhone, …) W przypadku gdy chcesz chronić zawartość publikowaną w sieci przed nieautoryzowanym wykorzystaniem Jeśli chcesz pracować w otwartym środowisku Jeśli chcesz publikować reklamy zawierające wideo Jeśli zdecydujesz się na natywną obsługę – bez wtyczek W przypadku integracji komunikacji dwustronnej wykorzystującej strumienie multimedialne, np. rozmowy wideo Jeśli chcesz, by Twoja strona była poprawnie indeksowana Kierunki rozwoju: Wypieranie XHTML i HTML 4.01 przez HTML5 Integracja obu standardów w zawartość stron Prognoza – brak dominującego standardu w najbliższym okresie

1.Wygodniejszy dla developerów. Adobe udostępnia środowiska programistyczne i narzędzia do programowania aplikacji Flash, 2.Flash pozwala zagnieżdżać niestandardowe czcionki. HTML5 posiada już takie mechanizmy, ale ciągle są w fazie początkowej (WOFF, MsWEFT). 3.Jedna aplikacja Flash działa wszędzie. Zdarza się kilka wyjątków, jednak firma Adobe ciągle dąży do takiego efektu w imię idei pixel perfect fidelity across browsers and systems. 4.Użytkownicy Adobe Creative Suite posiadają możliwość używania dodatkowych wtyczek, które umożliwiają stosowanie w animacjach Flash dodatkowych efektów. 5.Animacje stworzone przy pomocy AJAX mają całkowicie otwarty kod. 6.Adobe Flash posiada dużo lepiej przygotowany silnik do tworzenia gier (renderowanie obiektów, przestrzeni, integracja z Facebook, Twitter), gdzie HTML5 posiada jedynie enigmatyczne Javascript-owe biblioteki. Dlaczego Adobe Flash?

W wersji 10.2 wprowadzono Stage Video API, które umożliwia akcelerację sprzętową, Nowe API wykorzystuje procesor na każdym etapie renderowania, Obsługa 2 monitorów w trybie Fullscreen, Wprowadzenie podpikselowego renderowania czcionek, dzięki czemu napisy wyglądają ładniej we Flash. Co dalej z Adobe Flash?

Adobe jest aktywnym członkiem grup zajmującym się tworzeniem i rozwijaniem standardu HTML5 W marcu 2011r. Adobe opublikowało wersję testową programu Wallaby – aplikacji pozwalającej na prostą i szybką konwersję plików źródłowych Action Script (Flash) do języka HTML5 Czy Adobe jest wrogiem HTML5?

Prezentacja HTML5 autorstwa Marcina Wicharego ( Wersja anglojęzyczna Wikipedii ( i Materiały referencyjne World Wide Web Consortium ( i Web Hypertext Application Technology Working Group ( apps/current-work/multipage) apps/current-work/multipage seven-reasons-web-designers-remain-loyal-to-flash/ seven-reasons-web-designers-remain-loyal-to-flash/ Bibliografia