Dlaczego ten temat jest ważny?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYBORY PARLAMENTARNE.
Advertisements

MŁODZI GŁOSUJĄ WYBORY DO EUROPARLAMENTU Jak powstał Parlament Europejski ? Jak powstał Parlament Europejski ? Pierwszym krokiem do integracji europejskiej.
Inicjatywa Złoczew Głosuje Jest to inicjatywa społeczna koordynowana przez Urząd Miejski w Złoczewie. Pomysłodawcą projektu i autorem prezentacji jest.
Serdecznie zapraszamy na krótką prezentację multimedialną
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Kwiecień 2014 r. Debata.
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
XVIII SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY. Czy jesteś dobrze poinformowany/a o wydarzeniach szkolnych?
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież brała udział w wyborach?
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
Młodzieżowa Rada Gminy
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam Unia Europejska?
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Wyniki ankiety ,,Twój głos, Twój Europejski wybór- ankieta dotycząca udziału w wyborach do Parlamentu”
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
ANKIETA Badała aktywność młodych ludzi oraz została przeprowadzona na potrzeby debaty na temat „Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby prudnicka młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Debata zorganizowana w związku z udziałem uczennic
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Nie tylko wybory- Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
DEBATA: „MŁODZI AKTYWNI? – CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM?
Akcja propagująca od 1994r. parlamentaryzm wśród młodzieży, aktualnie gimnazjalnej i szkół ponadgimnazjalnych. Kadencja posłów trwa rok, a jedyna sesja.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
SONDA ULICZNA. 1. DLACZEGO MŁODZI LUDZIE NIE CHCĄ BRAĆ UDZIAŁU W WYBORACH? BOJĄ SIĘ WYRAŻANIA SWOJEGO ZDANIA BOJĄ SIĘ KOSEKWENCJI ŻE JAK JUŻ RAZ ZAGŁOSUJĄ.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Nie tylko wybory.
Ireneusz Piotr Wyszyński Stanisława Rucińska Anna Siemieniuk Olga Jurek Krzysztof Siemieniuk Maria Iwańska Sylwia Kamińska Monika Tymińska Maciej Bajdecki.
W ankiecie udział wzięli uczniowie klas III. Łącznie wzięło udział 30 osób, w tym 6 chłopców i 24 dziewczyny.
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Młodzi aktywni. Czy to możliwe ?. Sondaż Czy interesujesz sie tym co sie wokół ciebie dzieje ?
Sejm Dzieci i Młodzieży DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i w życiu społecznym?
Temat debaty: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
" Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?".
W ankiecie wzięło udział 72 uczniów z klas III Gimnazjum w Jedliczu.
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? -nie gaśmy słońca swoją biernością!
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.

Zaangażowanie młodzieży w życie społeczne
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
Temat: Życie polityczne II Rzeczypospolitej w latach
WYBORCZY PIERWSZY RAZ Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród licealistów z okazji Światowego Dnia Wyborów w 2010 roku prezentację przygotował mgr Paweł Raźny.
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Powody niskiej frekwencji głosów w Polsce
Zapis prezentacji:

Młodzi-aktywni, czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?

Dlaczego ten temat jest ważny? Frekwencja wyborcza w grupie 18-25 lat jest najniższa w kraju i należy do najniższych w Europie. W poprzednich wyborach do Parlamentu Europejskiego zagłosowało tylko 29% Europejczyków poniżej 25. roku życia wobec 43% średniej dla całego elektoratu. Jedynie 14% Polaków w wieku 18-24 lata deklaruje duże lub bardzo duże zainteresowanie polityką. To niepokojące dane, ponieważ to właśnie młodzież może wiele zmienić i to od jej aktywności wyborczej i społecznej będzie zależał przyszły kształt polskiego społeczeństwa – czy będzie ono bierne i nieaktywne, czy stanie się prawdziwym społeczeństwem obywatelskim.

WYNIKI ANKIETY

1. Jak oceniasz swoją wiedzę o Sejmie, Senacie, Parlamencie Europejskim w skali od 1 do 5?

2. Czy interesujesz się życiem politycznym kraju?

3. Czy zamierzasz udać się na wybory do Sejmu i Senatu, które odbędą się w przyszłym roku? Dlaczego?

4. Wymień wszystkie partie polityczne wchodzące w aktualny skład rządu.

5. Czy ufasz politykom?

6.Wymień co najmniej 2 gazety informujące o aktualnych wydarzeniach w naszym regionie.

7.Podaj imię i nazwisko kandydata z naszego regionu do Europarlamentu.

8. Czy zastanawiałeś się nad kandydowaniem w przyszłości do Sejmiku/Sejmu/Rady miasta?

9. Czy chcesz dołączyć w przyszosi do jakiejś partii?

10. Czy, oprócz wyborów, znasz inne formy aktywnego życia społecznego?

11. Jak myślisz, dlaczego znaczna część młodzieży nie interesuje się wyborami, a co za tym idzie, polityką? Nie wierzą aby ich głos był słyszalny i cos zmienił. Często są bierni wobec tego lub zniechęceni. Politycy nie proponują młodzieży nic atrakcyjnego, nie mają pomysłów jak zapewnić prace młodym. Młodzież ma negatywny obraz polityka serwowany w mediach i w domu - ciągłe kłótnie, brak kompromisów, wzajemne obrażanie się.

12. Jak wyglądałoby życie, gdyby nasze społeczeństwo było aktywne, a ludzie częściej angażowali się w sprawy społeczne? Większe zaangażowanie ludzi w życie społeczne wpłynęło by dobrze na funkcjonowanie państwa. Ludzie aktywni mniej narzekają, biorą sprawy w swoje ręce, przyciągają innych. Obywatele powinni decydować o tym cos się dzieje na terenie ich regionów, gmin, szkół. Byliby bardziej zadowoleni z grupy rządzącej, ponieważ wpływaliby na ich program wyborczy.

13. Czy jest coś, co chciałbyś zmienić w swojej szkole/mieście/państwie? Zmiana partii rządzącej, Likwidacja ZUS, Obozy pracy dla przestępców, Zmniejszenie administracji, Inne gospodarowanie pieniędzmi, Polityka prorodzinna, Zorganizowanie stołówki w szkole.

DLACZEGO WYNIKI NIE SĄ POZYTYWNE?

Dlaczego młodzi nie chcą brać udziału w wyborach? Dlaczego młodzi nie interesują się polityką? Dlaczego młodzi nie chcą brać udziału w wyborach? Dlaczego młodzież nie angażuje się w politykę? Dlaczego nie ufają politykom? Dlaczego młodzi nie głosują? Czy zagłosowalibyście na kolegę lub koleżankę w Waszym wieku? 

Dlaczego warto brać udział w życiu społecznym? Co daje nam aktywny udział w życiu społecznym? Co zyskują osoby interesujące się polityką i aktywnie działające w swoich społecznościach? Jak wyglądałoby życie, gdyby nasze społeczeństwo było aktywne a ludzie częściej się angażowali?

Co mogłoby zachęcić młodych ludzi do udziału w wyborach? Pomysły na rozwiązania problemów Co myślicie o pomyśle obniżenia wieku uzyskania praw wyborczych do 16. roku życia? Jakie działania możecie podjąć sami – w waszej szkole i miejscowości, żeby zwrócić uwagę Waszych kolegów i koleżanek na ten temat?

WNIOSKI

Młodzież nie interesuje się polityką, ponieważ: są powszechnie przekonani ,że politycy kłamią, twierdzą ze nie mają wpływu na to co się dzieje, brak nowej kadry polityków, niechęć polityków do siebie, brak ich współpracy, nie traktowanie zdania młodszych poważnie, władza zdominowana przez 2 partie polityczne, jeden głos nic nie zmieni, politycy pokazują chęć pokonania opozycji, a nie pragnienie dobra państwa.

Rozwiązania: warsztaty i wykłady o aktualnych wydarzeniach politycznych, rozliczanie polityków z obietnic wyborczych, omawianie na lekcjach aktualnych wydarzeń, utworzenie bezstronne media, więcej pozytywnych informacji w mediach, zainteresowanie młodzieży byłoby większe gdyby sprawy dotyczyły ich.

Dziękujemy za udział. Wykonanie: Wojciech Tomasiewicz Roman Gańczarczyk