Zarządzanie projektem w czasie restrukturyzacji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Znaki informacyjne.
Wprowadzenie do informatyki Wykład 6
„Konkurencyjność polskich producentów żywności po wejściu do UE” Iwona Szczepaniak grudzień 2005, Warszawa.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
1 mgr inż. Sylwester Laskowski Opiekun Naukowy: prof. dr hab. inż. Andrzej P. Wierzbicki.
Wdrożenie portalu korporacyjnego w oparciu o MOSS2007
Mali i średni przedsiębiorcy – jak chcą się rozwijać. Nowoczesny, ale odtwórczy model biznesowy. Warszawa, 20 czerwca 2011 r. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
Warszawa, wrzesień 2007 r. Kryteria wyboru projektów współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013 Warszawa, 7.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
Ksantypa2: Architektura
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Ministerstwo Gospodarki Poland'sexperience Waldemar Pawlak Deputy Prime Minister, Minister of Economy March 2010.
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Klasyfikacja systemów
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Pytania konkursowe.
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Jesteśmy tym, co powtarzamy. Więc perfekcja nie jest czynem, lecz przyzwyczajeniem. Arystoteles Anna Hejka Dyrektor Zarządzający H E Y KA C APITAL M ARKETS.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
Podsumowanie sezonu Wyniki współzawodnictwa sportu dzieci i młodzieży za 2012: W ramach współzawodnictwa MSiT sekcja uzyskała 45 pkt (43%), z pośród.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Specyfika Rynku Buyout-ów we Wschodzącej Europie
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
___________________________________ Warszawa, 27 sierpnia 2009 r. Prezentacja wyników za I półrocze 2009 r. Wzrost zysków i przychodów Grupy MNI.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
– strategie, które stosują pracodawcy
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

Zarządzanie projektem w czasie restrukturyzacji Dariusz Samól SAP Polska Sp. z o.o.

Zarządzanie procesem wdrożenia systemu informacyjnego w organizacji w czasie jej restrukturyzacji

Agenda Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Na czym polega restrukturyzacja – w kontekście zastosowań Technologii Informacji (TI)? Przykłady restrukturyzacji Czym jest przedsięwzięcie wdrożenia zintegrowanego systemu informacyjnego dla potrzeb zarządzania organizacją? Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego? Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować? Do czego służy mySAP Business Suite? Podsumowanie

Agenda Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Na czym polega restrukturyzacja – w kontekście zastosowań Technologii Informacji (TI)? Przykłady restrukturyzacji Czym jest przedsięwzięcie wdrożenia zintegrowanego systemu informacyjnego dla potrzeb zarządzania organizacją? Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego? Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować? Do czego służy mySAP Business Suite? Podsumowanie

Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Misja Zasoby organizacji (firmy) Zasoby ludzkie Cele i zadania System wartości Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Struktura formalna Sieć kompute-rowa Zasoby materialne

Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Misja Zasoby ludzkie Cele i zadania System wartości Warunek istnienia organizacji (firmy) Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Struktura formalna Sieć kompute-rowa Zasoby materialne

Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Misja Zasoby ludzkie Cele i zadania System wartości Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Struktura formalna Sieć kompute-rowa Zasoby materialne

Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Misja Zasoby ludzkie Cele i zadania System wartości ? Relacje Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Zastosowania (System Informacyjny) Struktura formalna Sieć kompute-rowa Zasoby materialne

Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Misja Jaką rolę powinna spełnić Technologia Informacji? Zasoby ludzkie Cele i zadania System wartości Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Struktura formalna Sieć kompute-rowa Zasoby materialne

Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Zasoby ludzkie Cele i zadania Misja System wartości Procesy gospodarcze Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Struktura formalna Sieć kompute-rowa Zasoby materialne

Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Zasoby ludzkie Cele i zadania Misja System wartości Wyjście Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Infrastruktura Informacyjna (System Informacyjny) Struktura formalna Sieć kompute-rowa Zasoby materialne Procesy podstawowe, jako zbiór wzajemnie powiązanych zadań i działań Wejście

Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Zasoby ludzkie Cele i zadania Misja System wartości Produkt Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Infrastruktura Informacyjna (System Informacyjny) Struktura formalna Sieć kompute-rowa Zasoby materialne Procesy podstawowe, jako zbiór wzajemnie powiązanych zadań i działań Wejście

Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Zasoby ludzkie Misja System wartości Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Struktura formalna Sieć kompute-rowa ? Zasoby materialne

Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Zasoby ludzkie Cele i zadania Misja System wartości Procesy gospodarcze Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Struktura formalna Sieć kompute-rowa Zasoby materialne

Poszukujemy skutecznych metod zastosowań Technologii Informacji w biznesie

Agenda Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Na czym polega restrukturyzacja – w kontekście zastosowań Technologii Informacji (TI)? Przykłady restrukturyzacji Czym jest przedsięwzięcie wdrożenia zintegrowanego systemu informacyjnego dla potrzeb zarządzania organizacją? Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego? Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować? Do czego służy mySAP Business Suite? Podsumowanie

Na czym polega restrukturyzacja w kontekście TI? Zasoby ludzkie Cele i zadania Misja System wartości Produkt Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Infrastruktura Informacyjna (System Informacyjny) Struktura formalna Sieć kompute-rowa Zasoby materialne Procesy podstawowe, jako zbiór wzajemnie powiązanych zadań i działań Wejście

Na czym polega restrukturyzacja w kontekście TI? Reorganizacja zasobów Zasoby ludzkie Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Struktura formalna Sieć kompute-rowa Zasoby materialne

Na czym polega restrukturyzacja w kontekście TI? Reorganizacja Procesów (Business Process Reengineering) Zasoby ludzkie Praktyka Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Procedury Infrastruktura informacyjna Struktura formalna Sieć kompute-rowa Zasoby materialne Zasoby materialne

Na czym polega restrukturyzacja w kontekście TI? Reformowanie strategii organizacji (Business Reengineering) Zasoby ludzkie Cele i zadania Misja’ Misja’’ System wartości Produkt Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Infrastruktura Informacyjna (System Informacyjny) Struktura formalna Sieć kompute-rowa Zasoby materialne

Agenda Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Na czym polega restrukturyzacja – w kontekście zastosowań Technologii Informacji (TI)? Przykłady restrukturyzacji Czym jest przedsięwzięcie wdrożenia zintegrowanego systemu informacyjnego dla potrzeb zarządzania organizacją? Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego? Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować? Do czego służy mySAP Business Suite? Podsumowanie

Źródło: Grażyna Dłutowska, Dyrektor Departamentu Kontrolingu PSE Przykład zaprezentowano podczas VII Kongresu SAP, w Warszawie, w roku 2003. Źródło: Grażyna Dłutowska, Dyrektor Departamentu Kontrolingu PSE

Źródło: Grażyna Dłutowska, Dyrektor Departamentu Kontrolingu PSE Przykład zaprezentowano podczas VII Kongresu SAP, w Warszawie, w roku 2003. Źródło: Grażyna Dłutowska, Dyrektor Departamentu Kontrolingu PSE

Źródło: Grażyna Dłutowska, Dyrektor Departamentu Kontrolingu PSE Przykład zaprezentowano podczas VII Kongresu SAP, w Warszawie, w roku 2003. Źródło: Grażyna Dłutowska, Dyrektor Departamentu Kontrolingu PSE

Przykłady restrukturyzacji: KGHM Polska Miedź S.A.

Przykład zaprezentowano podczas VII Kongresu SAP, w Warszawie, w roku 2003. Źródło: Marek Bestrzyński, Dyrektor Departamentu Projektów Finansowych, KGHM Polska Miedź S.A.Biuro Zarządu

Przykład zaprezentowano podczas VII Kongresu SAP, w Warszawie, w roku 2003. Źródło: Marek Bestrzyński, Dyrektor Departamentu Projektów Finansowych, KGHM Polska Miedź S.A.Biuro Zarządu

Przykłady restrukturyzacji: Podsumowanie

Przykład zaprezentowano podczas VII Kongresu SAP, w Warszawie, w roku 2003.

Przykład zaprezentowano podczas VII Kongresu SAP, w Warszawie, w roku 2003. Dyskusja panelowa

Przykład zaprezentowano podczas VII Kongresu SAP, w Warszawie, w roku 2003.

Przykład zaprezentowano podczas VII Kongresu SAP, w Warszawie, w roku 2003.

Agenda Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Na czym polega restrukturyzacja – w kontekście zastosowań Technologii Informacji (TI)? Przykłady restrukturyzacji Czym jest przedsięwzięcie wdrożenia zintegrowanego systemu informacyjnego dla potrzeb zarządzania organizacją? Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego? Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować? Do czego służy mySAP Business Suite? Podsumowanie

Czym jest przedsięwzięcie wdrożeniowe ? Zasoby ludzkie Misja Cele i zadania System wartości Wymagania strategiczne Wymagania użytkowników Procesy gospodarcze Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Konfiguracja Systemu Informatycz- nego Struktura formalna Wymagania formalne Zasoby materialne

Agenda Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Na czym polega restrukturyzacja – w kontekście zastosowań Technologii Informacji (TI)? Przykłady restrukturyzacji Czym jest przedsięwzięcie wdrożenia zintegrowanego systemu informacyjnego dla potrzeb zarządzania organizacją? Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego? Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować? Do czego służy mySAP Business Suite? Podsumowanie

Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego ? Zasoby ludzkie Misja Cele i zadania System wartości Wymagania strategiczne Wymagania użytkowników Procesy gospodarcze Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Konfiguracja Systemu Informatycz- nego Struktura formalna Wymagania formalne Zasoby materialne

Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego ? Zasoby ludzkie Misja Cele i zadania START System wartości Wymagania strategiczne Wymagania użytkowników Procesy gospodarcze Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Konfiguracja Systemu Informatycz- nego Struktura formalna Wymagania formalne Zasoby materialne

Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego ? Zasoby ludzkie Misja Cele i zadania START System wartości Wymagania strategiczne Wymagania użytkowników Procesy gospodarcze Procedury Praktyka Konfiguracja Systemu Informatycz- nego Struktura formalna Wymagania formalne Zasoby materialne

Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego ? Zasoby ludzkie Misja Cele i zadania START System wartości Wymagania strategiczne Wymagania użytkowników Procesy gospodarcze Procedury Praktyka Konfiguracja Systemu Informatycz- nego Struktura formalna Wymagania formalne Zasoby materialne

Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego ? Zasoby ludzkie START Misja Cele i zadania System wartości Wymagania strategiczne Wymagania użytkowników Procesy gospodarcze Procedury Praktyka Konfiguracja Systemu Informatycz- nego Struktura formalna Wymagania formalne Zasoby materialne

Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego ? Zasoby ludzkie Misja Cele i zadania System wartości Wymagania strategiczne Wymagania użytkowników Procesy gospodarcze Procedury Praktyka START Konfiguracja Systemu Informatycz- nego Struktura formalna Wymagania formalne Zasoby materialne

Agenda Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Na czym polega restrukturyzacja – w kontekście zastosowań Technologii Informacji (TI)? Przykłady restrukturyzacji Czym jest przedsięwzięcie wdrożenia zintegrowanego systemu informacyjnego dla potrzeb zarządzania organizacją? Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego? Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować? Do czego służy mySAP Business Suite? Podsumowanie

Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować ? Zasoby ludzkie Misja Cele i zadania System wartości Wymagania strategiczne Wymagania użytkowników Procesy gospodarcze Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Technologia Informacji Konfiguracja Systemu Informatycz- nego Struktura formalna Wymagania formalne Zasoby materialne

Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować ? Zasoby ludzkie Misja Cele i zadania System wartości Wymagania użytkowników Procesy gospodarcze Podejście „z dołu w górę” Czy system informacyjny spełnia potrzeby użytkowników i wymagania formalne? (Audyt) Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Technologia Informacji Konfiguracja Systemu Informatycz- nego Struktura formalna Wymagania formalne Zasoby materialne

Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować ? Podejście „z góry w dół” Jakiego systemu informacyjnego potrzebujemy, by efektywnie wspomagać strategię organizacji? (Analiza potrzeb biznesu) Zasoby ludzkie Misja Cele i zadania Misja System wartości Wymagania strategiczne Procesy gospodarcze Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Technologia Informacji Konfiguracja Systemu Informatycz- nego Struktura formalna Zasoby materialne

Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować ? Czy misja organizacji i procesy podlegają zmianom? Zasoby ludzkie Misja Cele i zadania System wartości Wymagania strategiczne Wymagania użytkowników Procesy gospodarcze Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Technologia Informacji Konfiguracja Systemu Informatycz- nego Struktura formalna Wymagania formalne Zasoby materialne

Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować ? Podejście kreatywne „z wewnątrz na zewnątrz” Jak system informacyjny w sposób innowacyjny zapewni organizacji przewagę konkurencyjną? (Innowacyjne zastosowanie Technologii Informacji) Zasoby ludzkie Misja Cele i zadania Misja System wartości Procesy gospodarcze Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Konfiguracja Systemu Informatycz- nego Technologia Informacji Struktura formalna Zasoby materialne

Na czym polega restrukturyzacja w kontekście TI? Zasoby ludzkie Cele i zadania Misja System wartości Produkt Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Infrastruktura Informacyjna (System Informacyjny) Struktura formalna Sieć kompute-rowa Zasoby materialne Procesy podstawowe, jako zbiór wzajemnie powiązanych zadań i działań Wejście

(System Informacyjny) Multimetoda formułowania strategii organizacji, Systemu Informacyjnego i Technologii Informacji Infrastruktura Informacyjna (System Informacyjny) Misja (Strategia Organizacji) Technologia Informacji (możliwości) Analityczna Rozwojowa Kreatywna Podejście „z góry w dół” Jakiego systemu informacyjnego potrzebujemy, by efektywnie wspomagać strategię organizacji? (Analiza potrzeb biznesu) Podejście „z dołu w górę” Czy system informacyjny spełnia potrzeby użytkowników i wymagania formalne? (Audyt) Podejście kreatywne „z wewnątrz na zewnątrz” Jak system informacyjny w sposób innowacyjny zapewni organizacji przewagę konkurencyjną? (Innowacyjne zastosowanie Technologii Informacji) PLAN STRATEGICZNY APLIKACJI Źródło: Opracowanie własne na podstawie:Bernard F.Kubiak, Strategia Informatyzacji Współczesnej Organizacji, Teoria i Praktyka, wyd.UG WZ 2003

Agenda Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Na czym polega restrukturyzacja – w kontekście zastosowań Technologii Informacji (TI)? Przykłady restrukturyzacji Czym jest przedsięwzięcie wdrożenia zintegrowanego systemu informacyjnego dla potrzeb zarządzania organizacją? Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego? Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować? Do czego służy mySAP Business Suite? Podsumowanie

Ścieżka „z wewnątrz na zewnątrz”

W czym może pomóc zaawansowana Technologia Informacji? Zarządzanie dokumentami elektronicznymi Zarządzanie podstawowymi danymi firmy Obsługa podstawowych funkcji informacyjnych firmy Obsługa podstawowych procesów firmy Zarządzanie informacją Zarządzanie wiedzą Integracja procesów biznesowych firmy Wielokanałowy dostęp pracowników do zasobów informacyjnych Bezpośrednia współpraca pracowników w przestrzeni informacyjnej Spersonalizowane zarządzanie informacją – portal

Integracja Informacji W czym może pomóc zaawansowana Technologia Informacji? Integracja Informacji Spersonalizowane zarządzanie informacją – portal Bezpośrednia współpraca pracowników w przestrzeni informacyjnej Wielokanałowy dostęp pracowników do zasobów informacyjnych Integracja procesów biznesowych firmy Zarządzanie wiedzą Zarządzanie informacją Obsługa podstawowych procesów firmy Obsługa podstawowych funkcji informacyjnych firmy Zarządzanie podstawowymi danymi firmy Zarządzanie dokumentami elektronicznymi

Integracja procesów gospodarczych W czym może pomóc zaawansowana Technologia Informacji? Integracja procesów gospodarczych Spersonalizowane zarządzanie informacją – portal Bezpośrednia współpraca pracowników w przestrzeni informacyjnej Wielokanałowy dostęp pracowników do zasobów informacyjnych Integracja procesów biznesowych firmy Zarządzanie wiedzą Zarządzanie informacją Obsługa podstawowych procesów firmy Obsługa podstawowych funkcji informacyjnych firmy Zarządzanie podstawowymi danymi firmy Zarządzanie dokumentami elektronicznymi

W czym może pomóc zaawansowana Technologia Informacji? Integracja ludzi Spersonalizowane zarządzanie informacją – portal Bezpośrednia współpraca pracowników w przestrzeni informacyjnej Wielokanałowy dostęp pracowników do zasobów informacyjnych Integracja procesów biznesowych firmy Zarządzanie wiedzą Zarządzanie informacją Obsługa podstawowych procesów firmy Obsługa podstawowych funkcji informacyjnych firmy Zarządzanie podstawowymi danymi firmy Zarządzanie dokumentami elektronicznymi

Technologia Informacji W czym może pomóc zaawansowana Technologia Informacji? Technologia Informacji

Zaawansowana Technologia Informacji tworzy warunki do integracji informacji, procesów gospodarczych i ludzi. Zaawansowana Technologia Informacji jest podstawą infrastruktury nowoczesnej firmy działającej w gospodarce opartej na wiedzy - niezależnie od jej wielkości.

Technologia Informacji mySAP Business Suite mySAP PLM mySAP SCM mySAP SRM mySAP ERP (mySAP FIN + mySAP HR) mySAP CRM Technologia Informacji

Informacyjne wspomaganie procesów gospodarczych, oparte na mySAP Business Suite mySAP PLM mySAP SCM mySAP SRM mySAP ERP (mySAP FIN + mySAP HR) mySAP CRM Informacyjne wspomaganie procesów gospodarczych, oparte na zastosowaniu zaawansowanej Technologii Informacji. INNOWACYJNOŚĆ ZDOLNOŚĆ DO ADAPTACJI

mySAP Business Suite mySAP PLM mySAP SCM mySAP SRM mySAP ERP (mySAP FIN + mySAP HR) mySAP CRM

mySAP Business Suite

mySAP Business Suite Zarządzanie Dokumentacją Logistyka Zakupy Finanse Sprzedaż i Serwis Kadry Zapasy

Propozycja SAP i Partnerów – WSZYSTKO W JEDNYM

Propozycja SAP i Partnerów – WSZYSTKO W JEDNYM Budownictwo Handel Branża spożywcza Dobra konsumpcyjne - trwałe Media

Agenda Dlaczego zajmujemy się tym tematem? Na czym polega restrukturyzacja – w kontekście zastosowań Technologii Informacji (TI)? Przykłady restrukturyzacji Czym jest przedsięwzięcie wdrożenia zintegrowanego systemu informacyjnego dla potrzeb zarządzania organizacją? Ile jest metod prowadzenia przedsięwzięcia wdrożeniowego? Na jakich potrzebach organizacji warto się skoncentrować? Do czego służy mySAP Business Suite? Podsumowanie

O T O C Z E N I E Podsumowanie Technologia Informacji wspomaga procesy gospodarcze – po to, by w sposób innowacyjny tworzyć wartość dla klienta. Zasoby ludzkie Cele i zadania Misja System wartości Procesy gospodarcze Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Technologia Informacji Struktura formalna Zasoby materialne

Przykład: łańcuch wartości Łańcuch wartości obrazuje kluczowe czynności dodające wartość dla klienta i wykonywane przez firmę podczas wytwarzania towarów i usług (produktów). Każdy element łańcucha wartości powinien dodać swoją porcję wartości do finalnego produktu. Wartość tworzona przez firmę jest mierzona kwotą, jaką kupujący skłonni są zapłacić za oferowany produkt. Łańcuch wartości Element #1 Łańcuch wartości Element #2 Łańcuch wartości Element #3 Łańcuch wartości Element #4 Łańcuch wartości Element #5 Łańcuch wartości Element #6 Łańcuch wartości Element #7 Łańcuch wartości Element #8

Przykład: łańcuch wartości w branży dóbr konsumpcyjnych Dostawca usług Dostawca surowców, opakowań Firma wytwarzająca dobra konsumpcyjne Dystrybutor Konsument Hurtownik Detalista Siły rynkowe Możliwość: optymalizacja całego łańcucha wartości lub sieci wartości Analiza rynku Planowanie Nabywanie i wytwarzanie Dostarczanie Działania marketingowe Sprzedaż Wie bereits gesagt Trendy rynkowe

Organizacja ze zdolnością do adaptacji Nieustanna ewolucja Zasoby ludzkie Cele i zadania Misja’ Misja’’ System wartości Innowacyjność Produkt Procedury O T O C Z E N I E Praktyka Ciągłe usprawnianie Struktura formalna Sieć kompute-rowa Zasoby materialne Kreatywne zastosowanie

Podsumowanie W latach dziewięćdziesiątych nasi Klienci prowadzili przedsięwzięcia wdrożeniowe w ramach istniejących organizacji – wprowadzając do nich elementarne struktury nowoczesnej Technologii Informacji. Niedługo potem nastąpił czas restrukturyzacji obejmującej wszystkie poziomy (strategia, procesy, zasoby). Równolegle prowadzono prace wdrożeniowe. Oba przedsięwzięcia zaczęły przebiegać w sposób sprzężony. Teraz nadchodzi era organizacji ze zdolnością do adaptacji. Istotną rolę odgrywają w nich innowacje procesów, produktów i strategii wspomagane możliwościami Technologii Informacji.

Konferencja dotycząca innowacyjnych zastosowań Technologii Informacji

http://www.sap.com/excellence2004

Zarządzanie procesem wdrożenia systemu informacyjnego w organizacji w czasie jej restrukturyzacji Dziękuję za uwagę

Zarządzanie projektem w czasie restrukturyzacji Dariusz Samól SAP Polska Sp. z o.o. dariusz.samol@sap.com