Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Advertisements

Rodzic jako doradca zawodowy
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Powiatowy Zespół Szkół w Lędzinach - 6 uczniów
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Andrzej Łuszko Szkolna integracja w powiecie Jaworskim.
Przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
POWSTANIE PUBLICZNEGO SPECJALNEGO KATOLICKIEGO OŚRODKA EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZEGO
Kontakt: Skarżysko – Kamienna ul. Szkolna 15 / 16 Tel/ fax
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
DORADCA ZAWODOWY? A kto to taki?
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W KĄTACH WROCŁAWSKICH
Ankieta diagnozująca zapotrzebowanie uczniów na informacje edukacyjno-zawodowe oraz na pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej (próbka badawcza.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W SZKOLE– FUNKCJONOWANIE ZESPOŁU
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szymanowie
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
CENTRUM WSPÓŁPRACY SZKOŁY I RODZINY PUNKT KONSULTACYJNY.
Co dalej Gimnazjalisto ?
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci PL1-LEO Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego.
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
Przygotował szkolny doradca zawodowy Anna Kaczmarczyk
Doradztwo zawodowe w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym im
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH nr 3 mgr Małgorzata Turyńska
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
ŚNIADANIE DAJE MOC 8 listopada 2011r. Uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Baryczy przyłączyli się do akcji „Śniadanie daje moc” Uczniowie.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
LOSY ABSOLWENTÓW ROCZNIKA 2014/2015 W czerwcu 2015 nasze gimnazjum ukończyło 176 uczniów. Naukę w szkołach ponadgimnazjalnych podjęło 174 osoby: w liceach.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl Zespół.
Typy szkół ponadgimnazjalnych trzyletnie liceum ogólnokształcące trzyletnia szkoła specjalna przysposabiająca do pracy trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE A RYNEK PRACY W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Lublin, grudzień 2007 Kuratorium Oświaty w Lublinie.
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
Prezentacja Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Szymanowie.
ZESPOŁU SZKÓŁ W BRZEŹNIE GIMNAZJUM. 15 ABSOLWENTÓW: UKOŃCZYŁO SZKOŁĘ ŚREDNIĄ (5 STUDIUJE), 7 UKONCZYŁO SZKOŁĘ ZAWODOWĄ ( 4 TECHNIKA I LICEA UZUPEŁNIAJĄCE)
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
LOSY ABSOLWENTÓW SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO – WYCHOWAWCZEGO IM. WALDEMARA KIKOLSKIEGO W BIAŁYMSTOKU Białystok, 23 września 2015r.
Preferencje zawodowe uczniów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Białymstoku w roku szkolnym 2014/2015 Opracowała:
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
placówka przyjazna uczniom
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Powiatowe Targi Edukacyjne w Oświęcimiu
Kształcenie zawodowe młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Św. Mikołaja w Kole.
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Zmiany w kształceniu zawodowym i doradztwie zawodowym
Losy absolwentów publicznego gimnazjum nr 24 w Białymstoku
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
REKRUTACJA 2018 / 2019 OŚRODEK SZKOLNO – WYCHOWAWCZY
Zapis prezentacji:

Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku 11 września 2017r

Cel badania Celem badania losów absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 jest pozyskanie informacji o dalszym kształceniu absolwentów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego im. Waldemara Kikolskiego w Białymstoku. Dane o losach absolwentów, o tym jak potoczyły się ścieżki edukacyjne pozwolą usystematyzować wiedzę odnośnie ich dalszego kształcenia.

Założenia metodologiczne – w badaniu zastosowano: 1) Technikę wywiadu bezpośredniego poprzez: kontakty telefoniczne z rodzicami absolwentów oraz szkołami do których absolwenci składali dokumenty rekrutacyjne, rozmowy z wychowawcami klas, rozmowy z pedagogiem i psychologiem szkolnym. 2) Analizę dokumentacji szkolnej. 3) Analizę dokumentacji doradcy zawodowego.

Opis wyników W roku szkolnym 2016/2017 Publiczne Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku ukończyło dziewiętnastu absolwentów, w tym: sześciu uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim trzynastu uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym.

Absolwenci W roku szkolnym 2016/2017 absolwenci Publicznego Gimnazjum Nr 24 stanowili grupę składającą się z pięciu dziewcząt (35,7%) Natomiast chłopcy stanowili 64,3% grupy absolwentów.

Absolwenci niepełnosprawni intelektualnie w stopniu lekkim Uczniowie niepełnosprawni intelektualnie w stopniu lekkim złożyli dokumenty rekrutacyjne do szkół ponadgimnazjalnych, w tym dwóch do Zespołu Szkół Nr 16 w Białymstoku i zostali przyjęci do Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej. Kierunki preferowane przez absolwentów to: pracownik pomocniczy stolarza oraz kucharz. Jeden absolwent z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Publicznego Gimnazjum Nr 24 kontynuuje edukację na Warsztatach terapii Zajęciowej.

Absolwenci niepełnosprawni intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym Dziesięciu absolwentów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym podjęło dalszą edukację. Ośmiu (72,7%) podjęło naukę w Specjalnej Szkole Przysposabiającej do Pracy, w tym: dziewięciu (69,2%) w Zespole Szkół Nr 16 w Białymstoku Dwóch (18,2%) w Specjalnej Szkole Przysposabiającej do Pracy Aktywni. Jeden absolwent Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku nie podjął dalszej edukacji.

Działania podejmowane w roku szkolnym 2016/2017 w Publicznym Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku przyczyniły się do świadomego wyboru kierunków kształcenia oraz podjęcia dalszej edukacji absolwentów placówki o czym świadczy porównanie wyników badań losów absolwentów na przestrzeni trzech lat szkolnych:

Wnioski i rekomendacje Kontynuować działania edukacyjno – doradcze w Publicznym Gimnazjum Nr 24. Zintensyfikować bezpośredni kontakt absolwentów z gimnazjum w ramach realizacji działań edukacyjno – doradczych. Gromadzić informacje na temat ścieżki kariery edukacyjnej absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku. Wnioski Wszyscy absolwenci niepełnosprawni intelektualnie w stopniu lekkim po ukończeniu Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku podjęli dalszą edukację. Dwóch absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim podjęło dalszą edukację na kierunkach zgodnych z ich preferencjami zawodowymi. 90,9% absolwentów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym podjęło dalszą naukę w Specjalnej Szkole Przysposabiającej do Pracy

Opracowała: Urszula Makowska – doradca zawodowy