Wprowadzenie do zmiennych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ODBICIE LUSTRZANE - POWTÓRZENIE POWTÓRZENIE ODBICIE LUSTRZANE -
Advertisements

Programowanie w PMC.
Instrukcje - wprowadzenie
Języki programowania C++
27/09/ Języki programowania 1 Piotr Górczyński Pętle.
Wyrażenia algebraiczne.
Chciałabym się nauczyć tworzyć matematyczne gry komputerowe
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 7: Procedury i funkcje © Jan Kaczmarek.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 8: Wykorzystanie procedur i funkcji © Jan Kaczmarek.
Pisemne dzielenie liczb naturalnych
Właściwości energetyczne sygnałów
Macierze Maria Guzik.
Damian Urbańczyk PHP Obsługa sesji.
Stałe i zmienne 1 Definicja Literałem (literal) nazywamy wartość danej jawnie pisaną w programie Przykład Ada.Float_Text_Io.Put ( ); Definicja Stałą
Komunikacja z arkuszem. Iteracje. Funkcje.
Arkusz kalkulacyjny FORMUŁY I WYKRESY
Zapis informacji Dr Anna Kwiatkowska.
Panel sterowania.
„Są plusy dodatnie i plusy ujemne.”
opracowanie: Agata Idczak
Programowanie strukturalne i obiektowe
Podstawy systemu operacyjnego
Warsztaty programowania w języku Python
NIE TAKA MATMA STRASZNA ;-)
Opracował : Przemysław Drzymała
Prezentacja I Objaśnienie
Centrum Kształcenia Ustawicznego im. St. Staszica w Koszalinie
Poznajemy pulpit.
czyli wirtualny podręcznik dla klas 1-3
Pętla do ... While C++ Źródło:
Ułamki Zwykłe Czyli ułamkowe ABC Opr. Natalia Rusin 6b.
Witamy w galerii forum 750mm.pl. Wstęp Galeria forum została stworzona dla użytkowników w celu ułatwienia dzielenia się swoimi zasobami. Pozwala ona na.
Konfiguracja systemu Windows
Aplikacja Quick TimeTable
Mnożenie i dzielenie liczb naturalnych
Przekazywanie parametrów do funkcji oraz zmienne globalne i lokalne
Logomocja Polska edycja Imagine.
Na pasku komunikatów kliknij przycisk Włącz edytowanie,
Spis treści W świecie algortmów -Budowa algorytmu
Liczby naturalne Ułamki zwykłe Ułamki dziesiętne Liczby całkowite Liczby ujemne Procenty Wyrażenia algebraiczne Równania i nierówności Układ współrzędnych.
Algorytmika Iteracje autor: Tadeusz Lachawiec.
Materiały szkoleniowe Miedziowego Centrum Kształcenia Kadr.
Program Logomocja.
KARTY DŹWIĘKOWE.
UŁAMKI ZWYKŁE.
Temat: Liczby całkowite
Visual Basic w Excelu - podstawy
Temat 8: Pętle.
TEMAT: UŁAMKI ZWYKŁE.
Technika cyfrowa i analogowa Pudełko Urządzenia Techniki Komputerowej.
Koło ROBOTyki Technikum nr 2 im. E.Kwiatkowskiego w Starachowicach.
POZNAJ ŚWIAT LICZB CAŁKOWITYCH
Działania na ułamkach dziesiętnych
Typy liczbowe, zmienne, operatory Zajęcia 4. Zmienne Zmienna – to w programowaniu element programu, który może mieć przypisaną pewną wartość (wartość.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH opracowała mgr Agnieszka Dyrka
Wykład 2 Programowanie obiektowe. Programowanie obiektowe wymaga dobrego zrozumienia działania funkcji definiowanych przez użytkownika, w ten sposób będziemy.
Pętle – instrukcje powtórzeń
CZYM JEST KOD BINARNY ?.
Szablony w programie microsoft word 2010
Do czego służy arkusz kalkulacyjny, jego budowa
 Formuła to wyrażenie algebraiczne (wzór) określające jakie operacje ma wykonać program na danych. Może ona zawierać liczby, łańcuchy znaków, funkcje,
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
Liczby naturalne i całkowite Wykonanie: Aleksandra Jurkowska Natalia Piłacik Paulina Połeć Klasa III a Gimnazjum nr 1 w Józefowie Ul. Leśna 39 O5 – 420.
w Gminnej Bibliotece Publicznej w Pruszczu
TEMAT: Zapoznanie się z funkcja LICZNIKA w sterowniku Twido
Liczby ujemne Czasami liczby bywają mniejsze od zera, np
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
TEMAT: Zapoznanie się z funkcja LICZNIKA w sterowniku Twido
Zapis prezentacji:

Wprowadzenie do zmiennych

Czym jest zmienna? W programowaniu komputerowym zmienne działają jak pudełka do przechowywania ważnych przedmiotów. Są one nazywane "zmiennymi", ponieważ ich treść podlega zmianom. A B C D

Dlaczego warto używać zmiennych? Zmienne używane są w kodowaniu komputerowym z wielu powodów: Skracają kod Sprawiają, że kod jest łatwiejszy do odczytania Sprawiają, że kod można łatwiej zmienić

Zmienne w aplikacji Blockly – ustawianie zmiennej Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić ze zmienną, jest nadanie jej wartości początkowej. Ten blok pozwala na ustawienie wartości zmiennej. W Blockly przewidziano 5 różnych zmiennych, które przedstawiono za pomocą 5 różnych owoców.

Zmienne w aplikacji Blockly – ustawianie zmiennej Kliknij ten blok, aby otworzyć okno do ustawiania zmiennych. Wybierz jeden z owoców, po czym ustaw dla niego wartość zmiennej. W Blockly mamy aż 4 możliwości ustawienia zmiennej.

Możliwości ustawienia zmiennej Wartość losowa z zakresu liczb od np. 5 do 25 (maksymalnie liczba dwucyfrowa 99). Konkretna wartość liczbowa. Zmienna porównywana do innej zmiennej np. arbuz do banana. Konkretne działanie robota Dash.

Zmienne w aplikacji Blockly – zmienianie zmiennej Gdy już ustawisz zmienną, możesz zmienić jej wartość za pomocą poniższego bloku. Kliknij w ten blok, by otworzyć okno, gdzie wybierzesz zmienną, sposób jej zmiany oraz wartość, o jaką ma nastąpić zmiana. Wartości zmiennych można dodawać, odejmować, mnożyć lub dzielić.

Przykład zmiany zmiennej wartość początkowa zmiana wartość końcowa 6 2 12 4

Zmienne w aplikacji Blockly – zapętlanie zmiennych Zmienne można aranżować w pętle. Zamiast powiedzieć: "powtórz czynność 5 razy" można powiedzieć: Ustaw pomarańczę na 0. Powtarzaj, gdy pomarańcza jest mniejsza niż 5: Sygnał dźwiękowy Zwiększ pomarańczę o 1. Ile razy usłyszysz dźwięk helikoptera?

Zmienne w aplikacji Blockly – na przykładzie Spójrzmy na przykładowy program. Wykorzystano tu dwie różne zmienne (pomarańcza i banan), które sprawiają, że robot Dash wydaje dźwięki według określonego wzorca. Ile razy Dash zamiauczy i ile razy zaszczeka w każdej rundzie? Uwaga. Pokazany program można dołączyć do bloku “start” lub innego wywołującego zdarzenie, np. When Dash Top Button.

Zmienne w aplikacji Blockly – na przykładzie 1. powtórzenie: Cat, Dog. 2. powtórzenie: Cat, Cat, Cat, Dog. 3. powtórzenie: Cat, Cat, Cat, Cat, Cat, Dog. 3 powtórzenia Spodziewany efekt