Wyzwania związane z funkcjonowaniem usług społecznych w Warszawie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

SkyLogic – system zarządzania transportem i dystrybucją
1. Geneza projektu 2. Założenia i cele projektu 3. Harmonogram projektu 4. Produkty projektu 5. Założenia techniczne i wydajnościowe 6. Wizja systemu 7.
Innowacyjny system teleopieki dla osób niesamodzielnych
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
BEZDOMNOŚĆ dotyka wszystkie grupy społeczne
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
Realizacja usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych
Nowatorskie usługi opiekuńcze narzędziem przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu osób starszych i niepełnosprawnych w gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek.
Elektroniczna baza danych monitoringu projektów indywidualnych Warszawa, 17 kwietnia 2008 r.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Plan wdrażania systemu e-Obiegu MunSol
Dorota Czyszek, Paulina Kalinowska, Eliza Jóźwicka, Agata Osińska
Alina Karczewska WRZOS
TWORZENIE I ROZWIJANIE STANDARDÓW USŁUG POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ Konkurs na wykonanie pilotażowego wdrażania standardów usług i modeli instytucji.
ORAZ WYKAZ POTRZEB W ZAKRESIE POMOCY SPOŁECZNEJ W GMINIE LIPNO
Alina Karczewska WRZOS
TWORZENIE I ROZWIJANIE STANDARDÓW USŁUG POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ Konkurs na pilotażowe wdrażanie standardów usług i modeli instytucji pomocy i integracji.
Budowanie partnerstwa Halina Siemaszko W prezentacji wykorzystano materiały Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.
domów pomocy społecznej - koszty utrzymania mieszkańców domów
System Monitorowania Odpadów Komunalnych Dolnośląska Izba Gospodarcza Wrocław,
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Prof. Aleksander Surdej
PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
ResiPlus® idealne oprogramowanie dla sektora opieki.
Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą Eksperta
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
"Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej” System pomiaru jakości usług publicznych dla Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Nasze rozwiązanie „ENOVA DLA ENERGETYKI” powstało na bazie nowoczesnego systemu zarządzania klasy ERP oraz dwuletniej współpracy z jednym.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
INNOWACJE SPOŁECZNE A ROZWÓJ MIAST 24 KWIETNIA 2015, WARSZAWA.
REWITALIZACJA A ROZWÓJ LOKALNY Katowice r. Katowice r.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
Wdrożenie Foglight w Urzędzie Dozoru Technicznego
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Kompleksowa Gospodarka Odpadami - Przykład m.st. Warszawy Program ochrony środowiska dla m.st. Warszawy na lata z perspektywą do 2023 r. Urząd.
OPS. Regulamin I Obywatelskiego Parlamentu Seniorów Obywatelski Parlament Seniorów - jest apolitycznym, neutralnym religijnie i światopoglądowo ogólnopolskim.
WDROŻENIE ZARZĄDZANIA PROJEKTOWEGO W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Maciej Madziński Dyrektor Operacyjny Maciej Zadworny Oskar Kurlanc Mariusz Łopaciński.
Projekt "Almas House in Poland" Klaster Innowacyjna Medycyna Październik 2015.
Nasz cel - sprawny urząd i zadowoleni mieszkańcy Oparta na doświadczeniach ze współpracy z samorządami, ngo’s i mieszkańcami, Całościowe zrządzanie BO.
STEROWANIE MONITORING ARCHIWIZACJA ROZWIĄZANIA INFORMATYCZNE W GALWANIZERNI – APLIKACJA KOMPUTEROWA DO ZARZĄDZANIA PROCESEM PRODUKCYJNYM.
WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
Usługi społeczne dla osób starszych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Sejmiku Senioralnego.
1 Telemedycyna na przykładzie modelu zabrzańskiego Anna Goławska Departament Infrastruktury i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.
Brokering edukacyjny – doświadczenia z projektu Krzysztof Strzelecki Wiesława Stafiej.
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
Informatyzacja sektora ochrony zdrowia
Zdalna Opieka Medyczna Wsparcie dla Opieki Koordynowanej
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
ZINTEGROWANA OPIEKA CareWell - NOWY MODEL OPIEKI
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Analiza danych DPS Syrena Dane za marzec – lipiec 2016
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
Wydarzenie organizowane dzięki wsparciu m.st. Warszawy
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Tryby Obsługi Pacjenta w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym „TOPSOR”
Zapis prezentacji:

Wyzwania związane z funkcjonowaniem usług społecznych w Warszawie. m.st. Warszawa

Przykładowe wyzwania Żywienie osób korzystających z usług opiekuńczych Niska jakość posiłków: „Bo oczywiście ci z opieki tych obiadów nie jedzą, a wychodzą z założenia, że człowiek to jak świnia i wszystko zeżre. (…) to wszystko twarde niedogotowane i bez smaku.” Przykładowe wyzwania Nieefektywny czas opiekunki: „No bo jeżeli jej płacą za godzinę, a ona idzie po ten obiad dla mnie, postoi w kolejce, przyniesie to godzina jej upłynie” Żywienie osób korzystających z usług opiekuńczych Niska jakość posiłków: „jem na okrągło to samo, żeby nie ryzykować. Jeśli ktoś mówi, że polska żywność jest dobra, to niech przyjdą do mnie- ja im pokażę jaka jest dobra” Brak radości z jedzenia: „jak miałam rodzinę to lubiłam gotować , a teraz jak jestem sama to nie lubię, bo się napracuję, nagotuję, a potem nie wszystko mi schodzi, jest nieświeże i się wyrzuca” m.st. Warszawa

kolejne wyzwania Usługa dostarczania zakupów dla seniorów Usługa pralnicza dla seniorów Monitorowanie podstawowych funkcji życiowych w miejscu zamieszkania Sprzątanie mieszkań osób korzystających z usług opiekuńczych Monitorowanie jakości świadczonych usług opiekuńczych. m.st. Warszawa

I jeszcze trochę wyzwań Umożliwienie nawiązania relacji społecznych np. wolne spędzanie czasu, zapewnienie potrzeb kulturalnych Wsparcie opiekunów formalnych i nieformalnych w opiece nad osobami starszymi I jeszcze trochę wyzwań Pomoc i towarzyszenie w sprawach codziennych: lekarz, fryzjer, usługi kosmetyczne, załatawianie spraw urzędowych Zapewnienie kontaktu osobom starszym i osamotnionym z najbliższym otoczeniem m.st. Warszawa

Doświadczenie z pilotaży: Testowanie i wdrażanie różnych systemów umożliwiających zarządzanie domem pomocy społecznej na cele projektu e-opieka e-dokumentacja i e-usługi długopisy cyfrowe (biometryczne) do tworzenia e-dokumentacji opaska oraz czujnik upadku - narzędzia monitorujące podstawowe funkcje życiowe m.st. Warszawa

E-dokumentacja i e-usługi w domu pomocy społecznej Korzyści : prowadzenie precyzyjnej dokumentacji zasobów skuteczne zarządzanie ewidencją mieszkańców i rejestrami skuteczne zarządzanie ponad 23 000 usług w miesiącu lepsze dopasowanie usług świadczonych mieszkańcom elektroniczny indywidualny plan wsparcia mieszkańca łatwe generowanie raportów tworzenie harmonogramów pracy pracowników m.st. Warszawa

E-dokumentacja i e-usługi w domu pomocy społecznej Efekty: lepsze zarządzanie czasem pracy pracowników, dzięki temu efektywniejsze usługi świadczone mieszkańcom lepsze zarządzanie zasobami domów pomocy, dzięki temu oszczędności finansowe docelowo: jest jeden zintegrowany system, który do końca 2016 roku będzie wdrażany w DPS Syrena, potem: w pozostałych miejskich domach pomocy społecznej m.st. Warszawa

Informacje podstawowe Analizy prowadzone w Domu Pomocy Społecznej „Syrena” m.st. Warszawa

Analiza obłożenia: Średnia procentowa zajętość Pielęgniarek w ciągu doby w marcu, maju i lipcu Analizy prowadzone w Domu Pomocy Społecznej „Syrena” m.st. Warszawa

Analiza obłożenia: Średnia procentowa zajętość Pielęgniarek w ciągu doby w marcu, maju i lipcu Analizy prowadzone w Domu Pomocy Społecznej „Syrena” m.st. Warszawa

Analiza czynności niewykonanych Analizy prowadzone w Domu Pomocy Społecznej „Syrena” m.st. Warszawa

Analiza wykonania czynności wg. miesięcy Analizy prowadzone w Domu Pomocy Społecznej „Syrena” m.st. Warszawa

Porównanie kosztu bezpośredniej opieki nad mieszkańcami – Opiekunowie (czynności osobowe*) Analizy prowadzone w Domu Pomocy Społecznej „Syrena” m.st. Warszawa

Długopisy cyfrowe do tworzenia e-dokumentacji Za pomocą elektronicznego długopisu, który wygląda i pisze jak długopis tradycyjny informacja automatycznie jest przenoszona do komputera. W ramach programu testowego zostały stworzone dedykowane formularze dla domu pomocy społecznej. System ten sprawdza się w przypadkach, gdy pracownik jest w terenie i nie ma łatwego dostępu do komputera lub tabletu. m.st. Warszawa

Narzędzia monitorujące podstawowe funkcje życiowe - opaska oraz czujnik upadku monitoring temperatury skóry regularny pomiar rytmu serca informuje o tym, czy użytkownik ma założoną opaskę, czy obecnie urządzenie zostało zdjęte przesyłanie informacji o upadku Teraz testowo w DPS Syrena: 10 opasek noszonych przez mieszkańców Docelowo narzędzie to mogłoby być zintegrowane z systemem e-dokumentacji poprzez automatyczne przesyłanie danych do systemu, co umożliwi ich lepszą analizę. m.st. Warszawa

Schemat wprowadzenia innowacji w warszawskich DPSach DPS – LIDER 1 DPS podążający B1 DPS przyjmujący rozwiązanie DPS przyjmujący rozwiązanie DPS przyjmujący rozwiązanie DPS przyjmujący rozwiązanie DPS przyjmujący rozwiązanie DPS przyjmujący rozwiązanie DPS z wdrożonym rozwiązaniem DPS z wdrożonym rozwiązaniem DPS z wdrożonym rozwiązaniem DPS z wdrożonym rozwiązaniem DPS z wdrożonym rozwiązaniem DPS przyjmujący rozwiązanie DPS z wdrożonym rozwiązaniem DPS z wdrożonym rozwiązaniem DPS z wdrożonym rozwiązaniem DPS z wdrożonym rozwiązaniem Opracowanie na bazie doświadczeń z wdrożeń DPS modelu e-opieki wśród osób korzystających z usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania m.st. Warszawa

Dziękuję za uwagę  Tomasz Pactwa Dyrektor Biura Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy tpactwa@um.warszawa.pl