Podziemny transport towarów i surowców

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zarządzanie operacjami
Advertisements

Nowa dyrektywa maszynowa 2006/42/WE zmiany
ELEKTROWNIE.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
STRATEGIA LOKALIZACJI zarządzanie produkcją
zarządzanie produkcją
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu S8 Wrocław-Syców na Euro 2012.
3. Systemy transportowe – transport globalny
5. Problemy lokalizacji w projektowaniu międzynarodowych struktur logistycznych – przegląd metod i technik.
TOPOLOGIA SIECI LAN.
Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
KTO ZYSKA A KTO STRACI Praktyczna strona zmian w przepisach o dostępie do zawodu przewoźnika drogowego INFOR, Warszawa,
Komplementarność + POKL RPO Olsztyn, 2 i 9 marca 2012 r. Last Minute – ostatnia szansa! O dotacjach unijnych na kilka sposobów" =
Ekojazda.
System VELOX na budowie Osiedla Energooszczędnego
Opracował: Ireneusz Pietruszka, sierpien 2011
Analiza SWOT Salonu samochodowego „Auto Motors”
TECHNIK LOGISTYK "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
AECHITEKTURA OBIEKTÓW TECHNICZNYCH
Struktura Organizacyjna Gospodarki Naprawczej (remontowej)
Ekologia w gospodarstwie domowym
BIOLOGIA Efekt cieplarniany.
Technika przepływu materiałów i magazynowania
Jakub Szota Częstochowa 2012
mgr inż. Mariola Stróżyk
Planowanie przepływów materiałów
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Biogazownie rolnicze – ważny element zrównoważonej produkcji rolniczej
Energia wodna hydroelektrownie Filip Lamański Cezary Wiśniewski
INFRASTRUKTURA TRANSPORTU LOTNICZEGO
Współpraca nauki i biznesu celem zapewnienia zrównoważonego rozwoju gospodarczego.
Warszawa, r. Nowa strategia rozwoju Grupy E NERGA na lata
Nowa Technologia. Nowy Produkt Czym jest U-Parkit U-Parkit jest światowym liderem w projektowaniu i budowaniu systemów parkingowych. Wywodzi się z.
Kierowca ciężarówki Damian Świerczyński.
Elastyczne rozwiązania transportowe
Energia wiatrowa Krzysztof Pyka Kl 1 W.
TECHNIKA PRECYZYJNA I PRÓŻNIOWA
Infrastruktura i inwestycje rozwojowe w sektorze energetycznym
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
Znaczenie komunikacji w łańcuchach dostaw
Dominik Landa, Dyrektor Handlowy
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Rozwiązania hybrydowe w transporcie miejskim
Your logo Here Wspólne użytkowanie pojazdów w SAGUNTO Wynajem samochodów elektrycznych Warsztat : Efektywność energetyczna i przyjazne dla środowiska podejście.
Zagospodarowanie odpadów
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Ergonomia w kształtowaniu warunków pracy
26 kwietnia 2016 r. Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego Oferta w zakresie badań związanych z inteligentnymi specjalizacjami regionu.
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
Przemysław Kulej i Krystian Mzyk Ogniwa paliwowe-napędy wodorowe.
Wykorzystanie wiedzy fizycznej.. Samochód,a fizyka.
WRBRD Rzeszów,12 grudzień 2013r..  Ustawa o kierujących pojazdami z dnia 5 stycznia 2011 roku - obowiązuje od 19 stycznia 2013 roku  Rozporządzenie.
Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2015 rok.
Systemy operacyjne W projekcie brali udział Rabiniak Mateusz, Marek Mycek Damian Kostecki, Piotr Dojlido.
Systemy logistyczne 2 M. Stanisławski
Panel: Transport komunalny
Spotkanie Jaworzno liderem e-mobilności rozpoczęliśmy o godz
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
Centrum Doradztwa i Szkoleń Zawodowych Aleksander Igielski
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Ciągi transportowe do przewozu ładunków Terminale intermodalne
Jaką spełnia funkcję Internet we współczesnym świecie?
Technologia Hyperloop i perspektywy jej zastosowania
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
International Transport Spedition Logistics
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Raport postępu lub stanu
Zapis prezentacji:

Podziemny transport towarów i surowców Prof. Ing. Vladimír Strakoš, DrSc. Vysoká škola logistiky Přerov Słowa-klucze: Podziemny transport towarów. Transport rurociągowy. Zrównoważony rozwój transportu. Ochrona przyrody. Ostrava ‏‎21:1:2014

Motto : Wszystko co jest możliwe umieścić pod ziemię, dajmy pod ziemię a to co jest na niej, zostawmy dla spokojnego i zdrowego życia ludzi. SUMITOMO METALS Japonia

Tu żyje człowiek

Zamiar Celem projektu jest transport towarów i surowców rurociągiem po Europie i tym samym maksymalne odciążenie dróg od samochodów ciężarowych. Zrównoważony rozwój transportu jest bez realizacji tego oto zamiaru praktycznie niemożliwy!!! Projekt nie zajmuje się transportem ludzi!

Wizja rozwoju transportu jest wspierana Unią Europejską Unia Europejska Wizja rozwoju transportu jest wspierana Unią Europejską Tytuł Białej Księgi „Strategia Transportu 2050“. Głównym celem jest wspieranie konkurencyjności Europy i dążenie w kierunku konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu. Rozwój transportu w Europie nie będzie możliwy bez poparcia naukowego, badań i informacji. Zatory niosą ze sobą obawę i ryzyko. Struktura transportu jest rozwinięta nierównomiernie i potrzebuje być wzajemnie bliżej i być bardziej połączoną. Radykalnie obniżyć emisje gazów cieplarnianych. Wszystkie wyżej opisane cele są w zgodzie z treścią i zamiarem danego projektu transportu rurociągowego.

Przewidywane zaludnienie części Europy w 2500 r.   możliwe trasy

Czynności badawczo-rozwojowe Geolodzy - badania geologiczne w miejscach usytuowania transportu rurociągowego. Górnicy - drążenie tuneli. Inżynierzy mechanicy- projekt kontenerów i odpowiednich urządzeń do obsługi terminału. Kształt konteneru określi profil rurociągu a jednocześnie zapotrzebowanie na przestrzeń kontenerową terminali. Inżynier elektryk - napęd kontenerów i zapewnienie energii elektrycznej w sieci. Budowniczy - budowa terminali i dalszych budowli potrzebnych do obsługi tras rurociągowych. Informatycy - cały system informacyjny do komunikacji między użytkownikami, komunikacja między klientami, ewidencja kontenerów w terminalach, sortowanie według miejsca przeznaczenia, automatyzacja wszystkich tras.

Widok do rurociągu wtłaczanego w ziemię na głębokości około 4 m Widok do rurociągu wtłaczanego w ziemię na głębokości około 4 m. Japonia. przykład rurociągu

Problemy badawczo-rozwojowe podczas rozwiązywania transportu rurociągowego Projekt transportu rurociągowego jest technicznie, bez jakichś wielkich problemów, do zrealizowania a jeżeli bierzemy pod uwagę transport na tysiące kilometrów, to wtedy każda oszczędzona korona, ma duże znaczenie. Połączenie miejsc - Które gęsto zaludnione obszary Europy połączyć siecią transportu rurociągowego? Terminale - Gdzie je umieścić? Terminale i porty - Korzyści terminali w ważnych portach europejskich. Jaki kontener - Jaka pojemność, masa i kształt konteneru? Terminal i centrum logistyczne - Jest zaletą mieć centrum logistyczne na terenie terminali? Konstrukcja konteneru - Z jakiego materiału będzie kontener wykonany, z czego będzie wykonana jego ściana (łupina, metal, plastik a jeżeli tak, to jaki, z jakimi właściwościami?) Opory podczas transportu - Jak będzie kontener zkonstruowany by tarcia były jak najmniejsze? Kontener i klient - Będzie kontener przesyłany z terminalu do klienta i na odwrót? Napęd konteneru - Jaki będzie napęd konteneru? Będzie to napęd pneumatyczny, silnik linearny, własny napęd konteneru czy podwozie z własnym napędem?

BR problemy - kontynuacja 1 Śledzenie konteneru - Czym będzie kontener wyposażony by móc śledzić jego pozycję? Ładunki niebezpieczne - Jakie warunki będzie trzeba spełniać by móc przewozić ładunki łatwopalne i ładunki niebezpieczne dla zdrowia lub życia? Odgałęzienia z trasy - Jakim sposobem będą wykonywane odgałęzienia na trasie by kontener nie musiał się zatrzymywać? Niezawodność - Jakim sposobem będzie zabezpieczona niezawodność transportu? Zabezpieczenie informacyjne - (ruch i manipulacja kontenerów w terminalach, zwrot kontenera od klienta itd.) Symulacja projektu - Zaprojektować model do rozwiązywania sytuacji roboczych i awaryjnych. Rozwiązywanie stanów awaryjnych - Jakie awarie lub problemy mogą w transporcie wystąpić i jak one będą rozwiązywane? Wykorzystanie przez armię - Jak będzie można korzystać z transportu rurociągowego podczas konfliktów zbrojnych lub podczas konfliktów społecznościowych w niektórych częściach Europy?

Optymalizacja - Według jakich aspektów będzie trasa wybrana? BR problemy - kontynuacja 2 Energia dla napęd - Jakim sposobem będzie dostarczana energia dla własnego napędu? Przekrój korytarza - Jaki przekrój będzie trasa mieć? Okrągły a może inny? Trasa pod powierzchnią? - Będzie cała trasa pod powierzchnią czy będą niektóre jej części na powierzchni? Drążenie tuneli - Jakim sposobem będzie tunel pod powierzchnią „drążony”? Materiał rurociągu - Jaki materiał „rurociągu” będzie do budowy оdpowiedni? Stal, beton, plastik albo jakiś inny? Optymalizacja - Według jakich aspektów będzie trasa wybrana? Pod autostradami? - Będzie korzystniejsze budowanie tuneli pod powierzchnią autostrad? Odpada wtedy problem z wykupywaniem ziemi. Trasa doświadczalna pod ziemią? - Nie będzie, przynajmniej na początku, lepszym rozwiązaniem wybudować trasę na powierzchni i umieścić ją na słupach? Liczba kontenerów - Na jednym odcinku będzie w pewnym momencie więcej kontenerów czy tylko jeden? Długość odcinków - Jak długie odcinki będą tworzyć trasę? Identifikacja kontenerów - Będzie konieczne wiedzieć gdzie w danym momencie znajduje się kontener?

Zatrudnienie Podczas realizacji przedsięwzięcia będzie długoterminowo zatrudnionych dużo specjalistów a to jak podczas projektowania, tak i podczas budowy i uruchamiania. Wszystkim firmom i pracownikom, którzy wzięli by udział w projekcie, przyniosło by to długotrwałe zatrudnienie. Następnych pracowników, różnych profesji, by projekt wymagał do obsługi całego systemu. Zalety nie zakłóca życiu człowieka na powierzchni, jest to czysta, bezpieczna i bardzo przyjazna technologia dla środowiska, praktycznie zastępuje transport samochodowy, umożliwia transport różnych rodzai towarów bez wymagania jego chłodzenia, jest zupełnie niezależny od pogody i od reszty różnych rodzai transportu, według danych z Japonii, jest to transport w miarę z niskimi kosztami utrzymania koszty operacyjne są bardzo niskie, natomiast koszty inwestycji są stosunkowo wysokie

Transport rurociągowy jest jedyne możliwe rozwiązanie rozwoju systemu transportu towarów, im później zacznie się temat rozwiązywać, tym większe krzywdy człowiek zada przyrodzie. Niektóre rozwiązywane projekty: Sumitomo Metals - zrealizowany transport wapienia, Japonia; Carrgocap - projekt rozwiązania tego samego problemu, niezrealizowany, Niemcy; Evacuated Tube Transport - Transport ludzi (Deril Oster) - śmiały zamiar, USA