PROJEKT „SZKOŁA WSPÓŁPRACY”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ku lepszej przyszłości”
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Najczęściej występujące odpowiedzi: bardzo dobrze dobrze jest w porządku nie mam uwag jest sprawiedliwy jasny zrozumiały.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
„Szkolne Centrum Nauki”
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Szkoła Współpracy.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Współpraca w naszej szkole
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Debata pracowników szkoły
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Co chcieliśmy osiągnąć?
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Dlaczego warto angażować się w życie szkoły?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
WSPÓŁPRACA W NASZEJ SZKOLE
WITAMY. WALORY NASZEJ SZKOŁY Nauka w kameralnych klasach – indywidualizacja procesu nauczania, co jest szczególnie ważne w klasach najmłodszych Jednozmianowość.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Co to jest SzPZ? Koncepcja SzPZ narodziła się w Europie w latach 80-tych, jako drugi po „zdrowych miastach” szeroki ruch promocji zdrowia.
II Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Toniego Halika w Ostrołęce Prezentacja wyników autoewaluacji II Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Ostrołęce.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Dziecko romskie w szkole
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
czwarte spotkanie Zespołu
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Szkoła Promująca Zdrowie
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Co chcieliśmy osiągnąć?
Rządowy Program „Bezpieczna i Przyjazna Szkoła” na lata
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

PROJEKT „SZKOŁA WSPÓŁPRACY”

„Szkoła współpracy to przestrzeń, w której każde dziecko i młody człowiek, każdy rodzic i każdy nauczyciel zaproszeni są do wspólnej rozmowy, pracy, uczenia się i zabawy”

O projekcie „Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” to nowy, ogólnopolski, systemowy projekt Ministerstwa Edukacji Narodowej.

„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” Projekt ten jest nowatorskim przedsięwzięciem, którego jednym z najważniejszych celów jest wprowadzenie w 1034 podmiotach – szkołach i przedszkolach z całej Polski nowoczesnego modelu współpracy pomiędzy uczniami, rodzicami i nauczycielami w zakresie organizacji życia szkoły.

„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” Projekt skierowany jest nie tylko do środowisk szkolnych – uczniów, rodziców, nauczycieli, dyrektorów szkół, ale także do tzw. „otoczenia szkoły” – pracowników jednostek samorządu terytorialnego oraz organizacji pozarządowych.

„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” Projekt rozpoczął się w marcu 2013r. i potrwa do końca lutego 2015 roku. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III – Wysoka jakość systemu oświaty.

„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” Wspólnie wypracowane standardy współpracy przyczynią się w najbliższym czasie do wprowadzenia zmian legislacyjnych oraz funkcjonowania szkół i przedszkoli na zasadzie dobrych praktyk.

DEBATA PODSTAWOWE PYTANIE DO UCZESTNIKÓW PROJEKTU: Co powinno się zmienić, żeby zarówno uczniowie jak i rodzice chcieli się angażować w życie szkoły, byli aktywni, mieli poczucie wpływu i dobrze się czuli w „NASZEJ SZKOLE”?

JAKA JEST NASZA SZKOŁA? - Co w niej cenimy? - Co nam przeszkadza? Pytanie 1 JAKA JEST NASZA SZKOŁA? - Co w niej cenimy? - Co nam przeszkadza? - Jak się w niej czujemy?

Jaka jest nasza szkoła? Co w niej cenimy? - komunikatywność - zainteresowanie dobrem szkoły i ucznia - kameralność w szkole - zaangażowanie kolegów - partnerstwo - osoby zarządzające - otwartość na zmiany - współpracę między przedmiotowcami - możliwość dokształcania - możliwość wypowiadania własnego zdania - spokój i przyjazną atmosferę - bezpieczeństwo - konstruktywne rozwiązywanie konfliktów - życzliwość - chęć niesienia pomocy

Co nam przeszkadza? - konflikty - brak zaangażowania niektórych jednostek - biurokracja - niekompetencja - nieżyczliwość jednostek - brak komputerów w salach - zbyt duża ilość wyjść -brak przepływu informacji - brak własnego miejsca do pracy - brak konsekwencji u niektórych nauczycieli

Jak się w niej czujemy? Bardzo dobrze Dobrze Bezpiecznie Różnie

Co utrudnia nam współpracę? Ze względów osobistych - charakter - zazdrość - niesprawiedliwość - nic - dużo pracy, mało czasu - biurokracja - nadwrażliwość - sympatie, antypatie - przemęczenie - szybkie zniechęcenie - brak zrozumienia ze strony innych osób

Co utrudnia nam współpracę? Z przyczyn niezależnych ode mnie - charakter, zazdrość - brak sprawiedliwości - słaby przepływ informacji - biurokracja - postawa rodziców i uczniów, którzy nie wymagają od siebie nic a od nauczycieli wszystkiego - nadmiar obowiązków - brak czasu - brak funduszy - różne charaktery i podejścia ludzi - część nauczycieli nie stosuje wzmocnień pozytywnych, negatywnie ocenia na forum klasy - brak zaangażowania - postawa roszczeniowa rodziców i nauczycieli - narzucane przez ministerstwo bezsensowne działania (brak stabilności w oświacie)

JAK WYGLĄDA WSPÓŁPRACA W SZKOLE? Pytanie 2 JAK WYGLĄDA WSPÓŁPRACA W SZKOLE? (relacje trzech grup: uczniów, rodziców i nauczycieli)

W JAKIM STOPNIU CZUJEMY SIĘ WSPÓŁODPOWIEDZIALNI ZA NASZĄ SZKOŁĘ? Pytanie 3 W JAKIM STOPNIU CZUJEMY SIĘ WSPÓŁODPOWIEDZIALNI ZA NASZĄ SZKOŁĘ? - wygląd zewnętrzny - wyniki nauczania - zajęcia dodatkowe - bezpieczeństwo - imprezy i działania okazjonalne - wizerunek - aktywność w środowisku lokalnym - stronę internetową

Pytanie 4 JAK MOŻEMY WSPÓŁDZIAŁAĆ, ANGAŻOWAĆ SIĘ W ŻYCIE SZKOŁY? Jakich efektów oczekujemy?

Jak możemy współdziałać? - współpraca przy organizacji imprez, konkursów, wyjazdów - wprowadzanie innowacji - uczestnictwo pracach zespołów - częsty kontakt nauczycieli z rodzicami - wymiana doświadczeń - wspólne ustalanie godzin zajęć dodatkowych - polepszenie współpracy nauczyciel – rodzic (przepływ informacji) - większe zaangażowanie nauczycieli nie wychowawców - zapoznawanie się z wiadomościami umieszczanymi na stronie internetowej i w kronice - dbać o miłą i przyjazną atmosferę - doskonalić umiejętności interpersonalne - motywowanie do podejmowania większych inicjatyw - usprawnić przepływ informacji - dobry podział zadań - współpraca z rodzicami w kwestii bezpieczeństwa

EFEKTY: - integracja - wymiana doświadczeń - łatwość wykonywania działań - zaangażowanie uczniów w życie szkoły - brak sytuacji konfliktowych - umiejętność konstruktywnego rozwiązywania problemów - lepsze wyniki nauczania - zmiana postaw (dzięki współpracy z rodzicami) - poczucie uczniów, że są naprawdę ważni - widoczne zaangażowanie w pracę wychowawczą , pomoc uczniom

Pytanie 5 CO MOŻEMY I CHCIELIBYŚMY ZMIENIĆ W NASZEJ SZKOLE – DZIAŁAJĄC WSPÓLNIE? W jakiej szkole chcielibyśmy uczyć, gdyby nic nie ograniczało naszej wyobraźni?

. Co możemy i chcielibyśmy zmienić w naszej szkole – działając wspólnie? - poprawić kontakty z rodzicami - poprawić przekaz informacji dyrekcja – nauczyciele - rodzice – uczniowie - atrakcyjne koła zainteresowań - zwiększenie odpowiedzialności uczniów i rodziców - zapraszanie specjalistów - przydzielanie wychowawstwa - oddzielny pokój do pracy dla nauczycieli

W jakiej szkole chcielibyśmy uczyć, gdyby nic nie ograniczało naszej wyobraźni? - bezpiecznej, bez przemocy - przyjaznej dla wszystkich - w mało liczebnych klasach - gdzie jest mniej biurokracji a więcej środków finansowych - gdzie uczniowie wybierają przedmioty, które ich interesują - z większą ilością wyjazdów, zielonych szkół - z uczniami, którzy chcą się uczyć - rozwijającej pasje - nacisk na umiejętności - szkole, która daje stabilne miejsce pracy - gdzie dużo się rozmawia, - z pokazami doświadczalnymi - w szkole bez ocen i bez notatek

c.d. - mniej hałasu - z rodzicami i nauczycielami chętnymi do współpracy - lepiej wyposażonej - gdzie wszyscy się angażują - z lepszą komunikacją - bez narzekania - z szafkami na książki - gdzie wykorzystuje się pracę metodą projektu w ramach godzin - gdzie wzmacnia się pozytywnie uczniów - gdzie uczniowie są bardziej zaangażowani w proces dydaktyczny - z innym ustawieniem ławek