AUTORZY: KATARZYNA BŁAŻEJEWSKA OPIEKUN – MILENA MAKOWSKA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ośrodek przedszkolny w Dołujach ma zaszczyt przedstawić: Projekt pt. Ciastka.
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Pieczenie… Chcesz samodzielnie upiec ciasto ale nie wiesz jak się do tego zabrać? Nie wiesz jak/gdzie znaleźć prosty przepis? Nie wiesz czy masz odpowiednie.
Odejmowanie ułamków zwykłych
Dodawanie ułamków zwykłych
„Są plusy dodatnie i plusy ujemne.”
Aleksandra Duchnowicz kl. 6.d
Działania pamięciowe na ułamkach dziesiętnych
Menu Tabela program Microsoft Word
WITAMY W BOLEWICACH.
Ułamki dziesiętne Ułamki dziesiętne o mianowniku 10, 100, 1000, ...
Droga, prędkość, czas nasza strona uczy Was… 
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Ułamki Zwykłe Czyli ułamkowe ABC Opr. Natalia Rusin 6b.
Prezentują:.
MATEMATEKA W ŻYCIU coDzIENNYm
Eko Choinka – to nie żadna drwinka !
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
Starożytni Matematycy
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH
Ułamki dziesiętne Dawid Kubaczka kl. 5 „c” uczący: Ewa Szering.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie Kształtujące
Krótkie formy wypowiedzi pisemnej
Akcja „Sprzątanie Świata”- nasz heppening
To projekt zawodoznawczy zrealizowany w Zespole Placówek Specjalnych w Legnicy w ramach projektu unijnego Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym.
Zadanie TIK – lekcja pt. Nasza klasowa netykieta
„Ortograffiti w mojej szkole”
OBRAZKOWY KODEKS 2.0 Klasa IIC
PROCENTY.
Zespół Szkół w Bakałarzewie
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W INOWROCŁAWIU.
Wywiad z panią Dyrektor Zofią Krawczyk
Z łyżką i wiosłem – kulinarny rejs wokół Bałtyku Prezentacja uczennic klasy V Szkoły Podstawowej w Zalesiu.
Cześć. Jesteśmy uczniami Szkoły Podstawowej nr 69 w Szczecinie
Pe ł ni apetytu na moc Uczniowie klasy III a Szko ł y Podstawowej nr 6 w Ś widnicy.
Od łuczywa do żarówki energooszczędnej
Pan Bałagan i jego biurko
PROJEKT PRZYGOTOWANY PRZEZ CZŁONKÓW KOŁA MATEMATYCZNEGO POD KIERUNKIEM PANI MILENY MAKOWSKIEJ.
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
Klasa I A Szkoła Podstawowa im. prof. Wilhelminy Iwanowskiej w Pigży
Skwer Adventure edukacyjna gra terenowa Jak powstawał nasz projekt … Autorki: Zuzanna Cybulska i Maja Zawadzka.
Klub śniadaniowy III b Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Bogatyni.
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Helu klasa II b Barbara Baranowska.
ŚNIADANIE DAJE MOC Dnia klasa Ic wzięła udział w akcji ŚNIADANIE DAJE MOC. Uczniowie przynieśli różne produkty. Natalia przyniosła ciemne pieczywo,
„Śniadania moc” prezentacja przedstawia
Matematyka.
Organizator uroczystości: pani Agnieszka Kalińska.
Działania na ułamkach dziesiętnych
ŚNIADANIE DAJE MOC!!!! Klasa III c wychowawca Halina Łukasik
DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
DZIELENIE UŁAMKÓW DZIESIĘTNYCH
Pewnego słonecznego poranka, jak zawsze w poniedziałek, Kasia i Franek szli razem do szkoły. Coraz częściej zwyczajem Katarzyny stawało się to, że przed.
„8 LISTOPADA-DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
PIZZA PROJEKT WYKONANY PRZEZ CZŁONKÓW KOŁA MATEMATYCZNEGO POD OPIEKĄ P. MILENY MAKOWSKIEJ.
NOWOROCZNE POSTANOWIENIA
E-book Emil Sauer Kopiowanie, drukowanie, sprzedawanie bez zgody autora zabronione.
Projekt edukacyjny „Ciekawi świata – islam”. Poznajcie ludzi ciekawych świata. Ja nazywam się Krzysztof Poleszak. Po lewej jest Cezary Siurek i Adam Brodacz,
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
Autor: Małgorzata Paszyńska
ROBICIE PROJEKT!!! A ja Wam pomogę. Kiedy Wasza mama musi przygotować kolację, czy przejęcie, albo upiec ciasto też realizuje projekt. PROJEKT, A CO TO.
Gdziekolwiek spojrzysz - proporcje.
Ocenianie Kształtujące
RÓŻNE KULTURY – JEDNA TOŻSAMOŚĆ
Matematyka w życiu codziennym.
Prezentacja o Baczynie - jak wyglądała praca uczniów
Sprawozdanie z lekcji w klasie 4b
Działania pamięciowe na ułamkach dziesiętnych
Zapis prezentacji:

AUTORZY: KATARZYNA BŁAŻEJEWSKA OPIEKUN – MILENA MAKOWSKA „SPRAWDZONY PRZEPIS” PROJEKT ZREALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY IV SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BORKOWIE KOŚCIELNYM ul. Szkolna 2 09-200 Sierpc AUTORZY: KATARZYNA BŁAŻEJEWSKA JULIA RZESZOTARSKA CEZARY MERCHEL OPIEKUN – MILENA MAKOWSKA

POCZĄTEK Pewnego dnia nasza pani na lekcji matematyki zaprosiła nas do obejrzenia filmów. Rozmawialiśmy o tym, co obejrzeliśmy. Potem pani dała nam karty pracy, które miały wypełnić tylko osoby chętne. Nie wiedzieliśmy o co chodzi!

Za kilka dni się wyjaśniło Za kilka dni się wyjaśniło! Pani opowiedziała o projekcie, a te osoby, które wypełniły testy i miały ochotę popracować stworzyły drużynę. Szybko wybraliśmy temat związany z chlebem – tu wszyscy byli jednomyślni!

DO PRACY! Zaczęliśmy pracę. Najpierw ustaliliśmy plan działań, wszystko spisaliśmy i wyruszyliśmy w poszukiwaniu dobrego przepisu na chleb. Przepis ten musiał być łatwy do zrealizowania – przecież dopiero zaczynaliśmy! Szukaliśmy w Internecie, pytaliśmy naszych mam i babć a nawet sąsiadki, która słynie z pysznych wypieków!

Udało się! Znaleźliśmy przepis, który wydawał się dobry dla początkujących piekarzy. Zrobiliśmy planszę z przepisem ale potem ulepszyliśmy prezentację naszego przepisu. ZOBACZ! (kliknij)

Wiele uwagi poświęciliśmy jednostkom masy i objętości, bo te pojawiły się w przepisie. A musieliśmy wiedzieć ile czego mamy dodać. Pani objaśniła nam na przykładach jakie są zależności między jednostkami a my postanowiliśmy umieścić to na planszach. Mieliśmy mnóstwo pomysłów. Znowu szukaliśmy informacji, zdjęć i rysunków, które pozwoliłyby pokazać jednostki masy i objętości w otoczeniu. Czarek wpadł na świetny pomysł! Ważył różne substancje i podawał ich masę w różnych jednostkach.

Plansze te zostały zawieszone w naszej klasie – z pewnością przydadzą się podczas lekcji.

PRAWDZIWY CHLEB Mieliśmy już wszystko. Teraz zostały zakupy i pieczenie chleba! Postanowiliśmy obliczyć jaki jest koszt jednego bochenka chleba. Ale nic nie wiedzieliśmy o ułamkach dziesiętnych a przecież ceny są wyrażone w ułamkach dziesiętnych! Pani z ochotą wytłumaczyła nam wszystkie potrzebne działania. Nam nie było trudno zrozumieć, bo świetnie wykonujemy obliczenia pamięciowe i pisemne na liczbach naturalnych a dla ułamków dziesiętnych wygląda to bardzo podobnie!

Obliczyliśmy, ile trzeba było wydać na potrzebne produkty oraz jaki jest koszt upieczenia jednego bochenka chleba. Tak dobrze szły nam obliczenia, że postanowiliśmy obliczyć koszty dla trochę zmienionego przepisu, w którym należy użyć 25 dag maki pszennej i 25 dag mąki żytniej. Wtedy chleb ma inny smak i jest zdrowszy. Musieliśmy porozmawiać też o zaokrąglaniu liczb, ponieważ 1 zł to 100 gr i kwoty mogliśmy podawać z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku. W naszych obliczeniach nie zapomnieliśmy o energii, która jest potrzebna do pracy piekarnika. Informacje znaleźliśmy w Internecie, uśredniliśmy te dane ponieważ każdy piekarnik pracuje inaczej i zużywa inną ilość energii. Kiedy obliczenia były gotowe porównaliśmy koszt upieczenia chleba z ceną chleba w sklepie. Wnioski nas zaskoczyły, bo nasz chleb okazał się droższy niż ten w sklepie. Ale z pewnością zdrowszy!

Udało nam się tyle dowiedzieć o działaniach na ułamkach dziesiętnych, że postanowiliśmy się tym podzielić z innymi. Przygotowaliśmy materiały na gazetkę do klasy. Nasi koledzy zatrzymywali się przed nią i czytali z zainteresowaniem.

Pani omówiła zasady bezpiecznej pracy z urządzeniami elektrycznymi Pani omówiła zasady bezpiecznej pracy z urządzeniami elektrycznymi. Już wiedzieliśmy, że musimy być ostrożni, zresztą nasze mamy to wiedzą i byliśmy pewni, że będą nam zwracać na to uwagę w trakcie pracy. Skoro miał to być przepis na dobry chleb postanowiliśmy to w końcu sprawdzić. Przy pomocy naszych mam upiekliśmy chleb w domach. To było bardzo emocjonujące, bo fajnie jest coś robić razem z mamą, a poza tym byliśmy bardzo ciekawi efektu!

EFEKT KOŃCOWY Udało się!!! Upiekliśmy piękne bochenki. Teraz nasze wypieki zostały poddane testowi. Przygotowaliśmy poczęstunek dla naszej klasy. Czarek zadbał o zdrowe produkty na kanapki i dekorację stołu. Paragon ze sklepu, w którym Czarek robił zakupy stał się pretekstem do kolejnych obliczeń. Tym razem poszło gładko! Obliczaliśmy sumy, iloczyny i ilorazy na ułamkach dziesiętnych. Uzyskany wynik zaokrągliliśmy z dokładnością do części setnych.

Wcześniej spisaliśmy zasady kulturalnego zachowania się przy stole i umieściliśmy je w widocznym miejscu.

Podczas przygotowywania poczęstunku a potem w czasie jedzenia rozmawialiśmy o zdrowym jedzeniu i o tym co to są kalorie. Może to będzie temat dla naszego następnego projektu? 

Oto co powiedzieli uczestnicy projektu po jego zakończeniu: Kasia: „Najbardziej podobało mi się pieczenie chleba z mamą. Nauczyłam się piec chleb i wykonywać obliczenia na ułamkach dziesiętnych. Było bardzo fajnie, chciałabym żeby coś takiego się powtórzyło!” Julia: „Zapamiętałam jak zamienia się jednostki masy i objętości. Najbardziej podobało mi się robienie plakatów. Umiem piec chleb!” Czarek: „Najbardziej podobało mi się kiedy uczyliśmy się działań na ułamkach dziesiętnych. Podobało mi się wszystko, praca razem z koleżankami, wymyślanie różnych rzeczy”

Prezentację przygotowała pani Milena Makowska, ponieważ my jeszcze nie umiemy robić takich rzeczy przy pomocy komputera. Ale dzielnie jej pomagaliśmy przypominając różne zdarzenia, podszeptując różne pomysły i redagując tekst. DZIĘKUJEMY!