UGM = User Generated Marketing? Sebastian Łuczak ŁUCZAK PR
Sebastian Łuczak – ŁUCZAK PR Agenda Najpierw case studies...i wnioski Na koniec teza (subiektywna) Założenie: Koncentruję się na prawdziwym, świadomym UGM - bez buzz, WOM, virala...
Sebastian Łuczak – ŁUCZAK PR Case 1: Sony Autor: Tyson Ibele, 19 lat Wniosek: internauci umieją
Sebastian Łuczak – ŁUCZAK PR Case 2: Firefox Wniosek: internauci mają pomysły
Sebastian Łuczak – ŁUCZAK PR Case 3: Doritos Wniosek: efektem nie musi być tylko film/foto... Ponad 1,000 internautów bierze udział w konkursie 300 milionów impressions (www + media) przed Super Bowl 600 milionów impressions w tygoniu Super Bowl. Wybór do Top Five reklam nadanych w przerwie Super Bowl Wieczne miejsce w prezentacjach, książkach itd. Koszt produkcji filmu: 12 $ Koszt kampanii: ??$ Ale na pewno nie parę mln dolarów!
Sebastian Łuczak – ŁUCZAK PR Case 4: Gazeta.pl Oddzielenie Gazety.pl i od Gazety Wyborczej – rebranding w kierunku: bardziej młodzieżowy, bardziej uniwersalny, bardziej rozrywkowy Kampania: Kto reklamuje Gazeta.pl? -> Kabaret Moralnego Niepokoju -> My nie reklamujemy Gazeta.pl! -> Odnowa.Gazeta.pl Możliwość projektowania banerów; nagrody dnia i tygodnia; główna nagroda; Ponad 17 tys internautów w konkursie - 30 tys. stworzonych banerów W szczycie produkcja szła z prędkością 1 baner / 15 sek 2 tys. unikalnych użytkowników na godzinę, średnio 21,5 tys. dziennie (dzienny rekord odwiedzin serwisu to 64 tysiące). Łącznie unikalnych użytkowników, odsłon, średni czas na serwisie 12 minut. Świadomość marki Gazeta.pl wzrosła z 61 proc. do 76 proc. Korzystanie z Gazeta.pl – wzrost o 4 proc (z 34 do 39) internautów
Sebastian Łuczak – ŁUCZAK PR Wniosek: nie tylko promocja! Case 6: Immunity Challenge
Sebastian Łuczak – ŁUCZAK PR Case 7: BrickFish.com Wniosek: Popyt wystarczający na biznes (pierwsze IPO: 11,2 mln$)
Sebastian Łuczak – ŁUCZAK PR Case 8: Amnesty International MIKRO-MARKETING Mini-banery, zdjęcia, tapety itd Statusy na komunikatorach (np. Gadu Gadu) i serwisach społecznościowych (np. Grono) Maile do znajomych – automaty, formularze Sygnatury maila Opisy awatarów na forach itd. Mechanizm member-get-member EFEKT: Rekordowa liczba 21,5 tys. napisanych listów - 60% wzrost w porównaniu do 2005 r. Stały wzrost struktur lokalnych grup wolontariuszy Amnesty International - o ponad 25% Wniosek: W Polsce też można :-)
Sebastian Łuczak – ŁUCZAK PR Case 9: Cinema City Wniosek: Ściema nie przechodzi! wyświetleń wyświetleń
Sebastian Łuczak – ŁUCZAK PR Case 10: TFI Pioneer Wniosek: Ściema nie jest potrzebna!
Sebastian Łuczak – ŁUCZAK PR Wnioski – razem: UGM to już zauważalny trend, rosnący biznes Internauci maja pomysły, czas, power i umiejętności Mogą tworzyć reklamówki, wymyślać koncepcje, nagłaśniać akcje a nawet... konstruować marki Trzeba tylko umieć ich porwać, zaangażować Świadomość użycia w marketingowym celu w ogóle internautom nie przeszkadza...o ile nie próbujesz ich oszukać!
Sebastian Łuczak – ŁUCZAK PR Teza Czy reklama zrobiona przez internautów może być lepsza niż dzieło profesjonalnej agencji? A kogo to obchodzi?! Ważniejsze, że proces jej powstawania silnie angażuje wiele osób, wywołuje emocje, daje silne brand experience, generuje WOM, świadomy viral, może być pretekstem do PR itd!
Dziękuje! Sebastian Łuczak