XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

WYBORY PARLAMENTARNE.
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
PREZENTACJA ZASOBÓW INFORMACYJNYCH BAZY GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO URZĄD STATYSTYCZNY W ŁODZI Łódź, 10 grudnia 2010 r.
SYSTEM WYBORCZY W STANACH ZJEDNOCZONYCH AMERYKI
Jaki jest następny wyraz ciągu: 1, 2, 4, 8, 16, …?
Wiedza i opinie Polaków na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego
Proces wyborczy w Polsce
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Kluczowe liczby w projekcie budżetu na 2014 rok i w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata Warszawa 15 listopada 2013 r. MIASTO STOŁECZNE.
Inicjatywa Złoczew Głosuje Jest to inicjatywa społeczna koordynowana przez Urząd Miejski w Złoczewie. Pomysłodawcą projektu i autorem prezentacji jest.
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Dokładniej o demokracji
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
Co zrobić, żeby działdowska młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym, czyli obniżenie cenzusu wiekowego do 16 roku życia.
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
Parlament Europejski - instytucja Unii Europejskiej będąca odpowiednikiem jednoizbowego parlamentu, której członkowie są wybierani są w bezpośrednich wyborach,
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież brała udział w wyborach?
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
Co to takiego? Czym się zajmuje? Wybory do Parlamentu Europejskiego.
Młodzieżowa Rada Gminy
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
Patrycja Oświęcimska i Magdalena Stachowicz
(C) Jarosław Jabłonka, ATH, 5 kwietnia kwietnia 2017
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Wyniki ankiety ,,Twój głos, Twój Europejski wybór- ankieta dotycząca udziału w wyborach do Parlamentu”
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
ANKIETA Badała aktywność młodych ludzi oraz została przeprowadzona na potrzeby debaty na temat „Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
W grudniu 2002 roku na szczycie w Kopenhadze Polska sfinalizowała rokowania w sprawie członkostwa naszego kraju we wspólnocie Unii Europejskiej. W kwietniu.
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Debata zorganizowana w związku z udziałem uczennic
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
Wizerunki polityków. Zmiana postrzegania premier Kopacz po expose 1-5 października 2014 roku.
DEBATA: „MŁODZI AKTYWNI? – CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Nie tylko wybory.
Ireneusz Piotr Wyszyński Stanisława Rucińska Anna Siemieniuk Olga Jurek Krzysztof Siemieniuk Maria Iwańska Sylwia Kamińska Monika Tymińska Maciej Bajdecki.
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Kalendarz 2020.
Sejm Dzieci i Młodzieży DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i w życiu społecznym?
Temat debaty: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
" Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?".
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
„Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Partycypacja młodzieży Barbara Zwierzyńska-Doskocz.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Zaangażowanie młodzieży w życie społeczne
Temat: Samorząd gminny.
Powody niskiej frekwencji głosów w Polsce
Zapis prezentacji:

XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2014 r.

Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Debata 1 kwietnia 2014 r.

Czym są wybory? Elementarnym wyrazem współczesnego patriotyzmu każdego pełnoletniego Polaka powinno być uczestnictwo w wyborach. Wybory służą wyłonieniu przez pełnoprawnych członków społeczeństwa swoich reprezentantów do stanowienia prawa i rządzenia w ich imieniu.

Głosowanie w wyborach jest przywilejem i obowiązkiem każdego obywatela. Rezygnacji z głosowania w wyborach nie może usprawiedliwiać często podkreślany niechętny stosunek do angażowania się politykę, nieufność do polityków lub zdeklarowana apolityczność. 

Co pięć lat wybieramy prezydenta Polski, co cztery lata parlamentarzystów, a także co cztery lata przedstawicieli samorządu lokalnego i lokalnego włodarza, czyli w zależności od rodzaju gminy prezydenta, burmistrza lub wójta. Co pięć lat wszyscy obywatele krajów należących do Unii Europejskiej wybierają swoich przedstawicieli do Parlamentu Europejskiego.

J.F. Kennedy prezydent USA „Nie pytaj, co kraj może zrobić dla ciebie, pytaj, co ty możesz zrobić dla kraju…” J.F. Kennedy prezydent USA

Nie biorąc udziału w wyborach, tracimy - na własne życzenie - jedną z istotnych możliwości wpływania na to, w jakim będziemy żyli kraju. A przecież to wybierani przez nas politycy decydują o kluczowych sprawach dla tempa rozwoju Polski, m.in. wysokości wydatków publicznych, podatków, przejrzystości przepisów, zakresie swobody gospodarczej, wielkości wydatków socjalnych zniechęcających do podejmowania pracy, itp.

Dobry obywatel powinien: Znać swoje prawa i obowiązki, Interesować się życiem publicznym, Uczestniczyć w wyborach, Orientować się w bieżących problemach dotyczących społeczności lokalnej i krajowej, Angażować się w sprawy regionu i państwa, Próbować wywierać wpływ na decyzje władz, Dbać o dobro całego społeczeństwa.

„Nikt nie odbierze obywatelom Stanów Zjednoczonych prawa wyborczego, z wyjątkiem ich samych. A uczynią to, nie idąc do urn wyborczych…” Franklin D. Roosevelt (1882–1945), prezydent USA

Jak głosują Polacy?

Wybory do Europarlamentu 2004 r.

Wybory do Europarlamentu 2009 r.

Nigdy nie głosuję – wybory do Europarlamentu

Powody głosowania:

Wybory Prezydenckie 2010 r.

Wybory Parlamentarne 2007 r.

Wybory Parlamentarne 2011 r.

Udział ludności w wyborach – tendencja* *wg. Fundacji Batorego

Udział ludności w wyborach do Europarlamentu w 2014 r. wg Udział ludności w wyborach do Europarlamentu w 2014 r.* *wg. Fundacji Batorego

Wyniki naszej sondy

Przyczyny niskiej frekwencji Wyniki badań i twarde dane statystyczne potwierdzają fakt, że najmniejsze zainteresowanie tego typu formą aktywności społecznej, wykazują ludzie młodzi

Tak niską frekwencję wśród najmłodszych wyborców wg teorii cyklu życiowego, można tłumaczyć faktem, że młodzi ludzie: kończą szkołę, szukają pracy, szukają mieszkania, zakładają rodzinę, oraz są zniechęceni, nie interesują się polityką, nie wierzą, ze coś się zmieni…….

Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Debata 1 kwietnia 2014 r.

Co zrobić, by politycy dostrzegli młodych? League of Young Voters and International IDEA zebrała w swoim raporcie pomysły, które najczęściej pojawiają się w unijnych debatach o bierności młodych wyborców. To np.: wprowadzenie zasady, że na listach wyborczych wszystkich kandydujących partii 25 proc. miejsc powinni dostawać kandydaci do 35. roku życia; obniżenie wieku wyborczego do 16 lat; w programach wyborczych partie powinny uwzględniać problemy osób wykluczonych społecznie, studentów i głosujących po raz pierwszy.

Wypowiedzi zaproszonych gości. Dlaczego Pani/Pana zdaniem, młodzi ludzie nie chcą brać udziału w wyborach i życiu społecznym? Co daje człowiekowi aktywny udział w wyborach i życiu społecznym? Jakie jest Pani/Pana zdanie na temat obniżenia wieku uzyskania praw wyborczych?

Jak zaktywizować młodych ludzi do udziału w wyborach i życiu społecznym?

Dziękujemy za uwagę Weronika Czechowska Piotr Sumiński