Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W naszej szkole uczniowie czują się bezpiecznie.
Advertisements

BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wagarowanie młodzieży
Projekt realizowany w roku szkolnym 2008/2009 Szkoła bez przemocy Szkoła Podstawowa nr 15 im. Alfreda Szklarskiego w Mysłowicach.
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA Raport z ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w Publicznym Gimnazjum nr 2 im. Stefana Żeromskiego w Rudkach przez zespół w składzie.
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
porównanie Ankieta dla uczniów Ankieta dla rodziców.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
i bezpieczeństwa uczniów
Badanie poziomu poczucia bezpieczeństwa wśród uczniów SP1
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
Szkoła Współpracy.
Współpraca w naszej szkole
RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH W SZKOLE Raport ewaluacyjny
Ewaluacja wewnętrzna w szkole
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
Raport z ewaluacji wewnętrznej I semestr 2012/2013.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
WSPÓŁPRACA W NASZEJ SZKOLE
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Podsumowanie ankiety przeprowadzonej w kwietniu 2012 r. wśród rodziców uczniów klas IV - VI na temat przestrzegania norm społecznych w naszej szkole. W.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Mówimy przemocy.
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki za rok
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Zespole Szkół w roku szkolnym 2013/2014 Przedmiot ewaluacji obszar III Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym.
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Sulechowie w roku szkolnym 2014/2015 Przedmiot ewaluacji obszar I Efekty.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Ewaluacja wewnętrzna: Bezpieczeństwo w szkole r. szk. 2012/13.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Konkurs „Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń” Sprawozdanie z VI zadania konkursowego.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
Badania ankietowe uczniów i ich rodziców
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej w Jasienicy Rosielnej. Rok szkol. 2015/2016 Ewaluację przeprowadzili: Małgorzata Sowa Arkadiusz.
Projekt Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa „Szkoła Promująca Bezpieczeństwo” W Zespole Szkół w Więcławicach Starych.
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Ewaluacja wewnętrzna w I Społecznej Szkole Podstawowej
Prezentacja Zespołu Wychowawczego
czwarte spotkanie Zespołu
Wyniki badań ewaluacji wewnętrznej w ZSZ im
diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej
RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH W SZKOLE
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Procedury bezpieczeństwa
Zapis prezentacji:

Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014

Ocena stanu bezpieczeństwa uczniów została dokonana na podstawie analizy ankiet skierowanych do uczniów klas 3,4,5,6 i rodziców uczniów klas 3,4,5,6 przeprowadzonych w listopadzie 2013r w celu zebrania informacji na temat poczucia bezpieczeństwa uczniów w szkole.

1. Ocena poziomu poczucia bezpieczeństwa przez uczniów i rodziców

2. Ogólna ocena poziomu bezpieczeństwa Ogólna ocena poziomu bezpieczeństwa uczniów w szkole podstawowej w I półroczu 2013/2014 roku wynosi 88,9%

3. Poziom poczucia bezpieczeństwa uczniów w roku szkolnym 2012/2013 i I półroczu 2013/2014

4. Najmniej bezpieczne miejsca wskazane przez uczniów Uczniowie klas 3 wskazali: - korytarz Uczniowie klas 4 wskazali : - łazienkę, - czasami na lekcji, Uczniowie klas 5 twierdzą, że nie ma takich miejsc Uczniowie klas 6 wskazali: - sklepik- brak kolejki - łazienkę - w klasie

5. Ilość uczniów, którzy czuli się ofiarą przemocy:

6. Formy przemocy wskazane przez uczniów

7. Przejawy złego zachowania wskazane przez rodziców, z którymi zetknęło się ich dziecko w szkole

8. Ilość uczniów, którzy mieli kontakt z używkami i alkoholem • Uczniowie klas 3 i 5 nie mieli kontaktu z używkami i alkoholem. • 5% uczniów klas 4 i 5% uczniów klas 6 miała kontakt z papierosami (2 uczniów), • uczniowie badanych klas nie mieli kontaktu z narkotykami.

9. Kogo informują uczniowie o swoich problemach ?

9. Poziom zadowolenia uczniów ze sposobu rozwiązywania problemu

10. Propozycje od uczniów i rodziców w celu poprawy ich bezpieczeństwa w szkole: Według uczniów klas 3 należy: - zwiększyć ilość dyżurujących nauczycieli podczas przerw, - wprowadzić zakaz biegania po korytarzach, -zakazać przychodzenia na I piętro uczniom klas starszych Według uczniów klas 4; - prowadzić rozmowy na temat bezpieczeństwa, - pilnować dzieci na placu przed szkołą, Według uczniów klas 5: - 38% uczniów uważa, że nic nie trzeba zmieniać, ponieważ czują się bezpiecznie, - 14% uważa, że trzeba zwiększyć ilość nauczycieli na przerwach;

cd. Według uczniów klas 6: - zabronić biegania po korytarzach, - zabronić przynoszenia piłki do szkoły, pilnowanie dzieci na dworze, - tworzyć kolejkę przy sklepiku, - bardziej karać uczniów używających przemocy wobec kolegów, - powołać grupę uczniów sprawdzających zachowanie w szkole

cd. Według rodziców uczniów klas 3: - 69% rodziców nie udzieliło odpowiedzi, pozostali wskazali na - kontrolę toalet, - ograniczenie kontaktu ze starszymi uczniami, Według rodziców uczniów klas 4: - większa czujność nauczycieli, - większa dyscyplina, - dyżury przed budynkiem szkoły,

cd. Według rodziców uczniów klas 5: -dyżury nauczycieli przed szkołą, - baczniej zwracać uwagę podczas dyżurów na korytarzu na grupki uczniów, - w okresie jesienno-zimowym dzieci nie powinny przebywać przed budynkiem szkoły, Rodzice uczniów klas 6 nie udzielili odpowiedzi.

Wnioski Na podstawie uzyskanych wyników stwierdza się, że poziom bezpieczeństwa uczniów w szkole w I półroczu obniżył się o 0,5%w porównaniu z II półroczem 2012/2013r/ 89,4%/. Najczęściej występujące formy przemocy w dalszym ciągu to agresja słowna: przezywanie, wyzywanie, groźby słowne, zastraszanie i grożenie. Najmniej bezpiecznym miejscem w szkole dla uczniów jest w dalszym ciągu korytarz, łazienka oraz szatnia wskazywana przez rodziców. W szkole nie zauważa się problemu stosowania przez uczniów używek i picia alkoholu, jeden uczeń klasy 4 miał już kontakt z papierosami.

Rekomendacje: Dla nauczycieli: - podczas dyżurów należy zwracać szczególną uwagę uczniom biegającym po korytarzach; - w przypadku zgłoszonego problemu przez ucznia należy rozwiązanie tego problemu doprowadzić do wyjaśnienia. Dla wychowawców: - należy szczegółowo dokumentować wszystkie działania profilaktyczno-wychowawcze podejmowane wobec uczniów zagrażających swoim zachowaniem bezpieczeństwo innych, - w dalszym ciągu utrzymywać taki sam poziom zaangażowania nauczycieli w aktywne pełnienie dyżurów. Dla pedagoga: - monitorować poziom bezpieczeństwa uczniów w szkole. Dla uczniów: - na bieżąco informować wychowawców o zaistniałych sytuacjach problemowych i zagrożeniach w szkole.