Gdy zostaję sam w domu Hanna Woźniak
Cele zajęć Zapoznanie z zasadami bezpiecznego korzystania z prądu i urządzeń elektrycznych codziennego użytku. Uświadamianie zagrożeń związanych z prądem elektrycznym. Wskazywanie sposobów postępowania w razie zagrożenia.
Dzieci oglądają różne ilustracje sprzętów gospodarstwa domowego – zaraz je posegregują.
Uczniowie wybrali i narysowali te urządzenia, które mogą obsługiwać bez udziału rodziców
Tych urządzeń nie mogą dzieci użytkować bez obecności rodziców
W klasie dzieci mogą włączać i wyłączać komputer
W klasie można również samodzielnie korzystać z radiomagnetofonu
Nie wolno nam robić
Musimy pamiętać
Wiemy, że nie wolno niczego wkładać do gniazdka
Narysowaliśmy znaki, o których musimy pamiętać będąc w domu.
Wyjaśniliśmy znaczenie znaków
Nie korzystaj z uszkodzonego przewodu elektrycznego
Nie ciągnij za przewód elektryczny
Nie używaj suszarki w kąpieli
Urządzenia elektryczne + woda = zagrożenie
Nie dotykaj urządzeń elektrycznych mokrymi rękami
Nie baw się tak kontaktem
Jak należy zachować się w sytuacji porażenia prądem: Nie dotykaj porażonego. Najpierw wyłącz przewód z gniazdka albo wyłącz bezpieczniki. Sprawdź, czy poszkodowany oddycha i jest z nim kontakt. Wezwij pomoc!