BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Advertisements

Innowacja pedagogiczna
Innowacja pedagogiczna Kształtowanie zachowań prozdrowotnych W zdrowym ciele – zdrowy duch Opracował: zespół nauczycieli z Przedszkola Nr 3 w Łowiczu.
W lutym 2013 roku Nasze Przedszkole wzięło udział a akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia. Do programu przystąpiły obydwie grupy przedszkolne: starszaki.
Przedszkole nr 2 „Kraina Wesołej Zabawy”
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Przedszkolak pełen zdrowia
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Profilaktyka i promocja zdrowia w roku szkolnym 2012/2013
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY”
PROGRAM EDUKACYJNY „TRZYMAJ FORMĘ” ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Sprawozdanie „Podróż do mlecznej krainy”
Sprawozdanie z akcji PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA
SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ZIMA 2012/2013.
ZBOŻA ZJADAMY – ENERGIĘ Z NICH MAMY
Dzieci z oddziałów przedszkolnych A B C Szkoły Podstawowej nr 4 w Aleksandrowie Łódzkim uczestniczyły w jesiennej edycji Piramidy Żywienia Przedszkolaka.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
W kolejnej edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka dzieci z naszego przedszkola zapoznały się z pojęciami „zdrowia” i „choroby”. Dzieci rysowały zdrowego.
Przedszkole Miejskie Nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” Rawa Mazowiecka
Sprawozdanie z warsztatów Zboża zjadamy energię z nich mamy Dnia 7 Listopada w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy V edycję akcji Piramida.
Przedszkole Miś w Pniewach Grupa 4-latków Czas realizacji: r. ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY !
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
„ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY” sprawozdanie z realizacji
Sprawozdanie z realizacji akcji ,, Przedszkolak Pełen Zdrowia’’
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
Publiczne Przedszkole Słoneczko w Kotlinie
SPRAWOZDANIE Z II edycji akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia
SPRAWOZDANIE „Zboża zjadamy energię z nich mamy”
Dzieci z naszego przedszkola od października 2013 roku do stycznia 2014 roku, brały udział w akcji PIRAMIDA ŻYWIENIA PRZEDSZKOLA pod hasłem: ZBOŻA ZJADAMY.
Miejskie Przedszkole nr 90 im. Wróbelka Elemelka w Katowicach
Przedszkole Publiczne w Legnickim Polu Koordynator Monika Fesz
Publiczne Przedszkole w Dobroniu
Zboża zjadamy energię z nich mamy
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY”
„Odporność wzmacniamy, bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy”.
Sprawozdanie z Akademii Zdrowego Przedszkolaka.
Akcja rozpoczęła się 13 stycznia, a zakończyła 21 lutego (przerwa w czasie ferii zimowych). Wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne: Leśne Duszki.
Sprawozdanie z akcji ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY przeprowadzonej w GR. II w Przedszkolu w Trzebownisku.
Przedszkole Miejskie nr 2 w Sosnowcu
Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy.
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
Sprawozdanie z realizacji programu „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”
Sprawozdanie z „Akademii Zdrowego Przedszkolaka”
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU” Koordynator: Agnieszka Szewczyk.
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 52 W SOSNOWCU
Sprawozdanie z warsztatów „Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy” 24 lutego w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy.
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA
Podróż do krainy pełnej zdrowia Samorządowa Placówka Wychowania Przedszkolnego nr 9 w Kętach.
Szkoła Filialna w Brzuścach, grupa dzieci 4, 5, 6- letnich.
S PRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „P RZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ” Gminne Przedszkole w Brudzewie.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
Śniadanie daje moc Stowarzyszenie św. Celestyna Mikoszów,
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
„PODRÓŻ DO KRAINY PEŁNEJ ZDROWIA „
„8 LISTOPADA-DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
Przedszkole Samorządowe nr 3 Skawina. * Założenia innowacji pedagogicznej: * W naszym przedszkolu promujemy zdrowy tryb życia, dzieciom wpajamy podstawy.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży Kształtowanie właściwych nawyków racjonalnego żywienia w ramach edukacji zdrowotnej dzieci w różnorodnych zajęciach.
ODPORNOŚC WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY Realizacja w grupie 5-latków Termin realizacji: r.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
Sprawozdanie z programu Bezpieczne Przedszkole Program realizowany jest w latach 2014/2017. Uczestnikami programu „Bezpieczne przedszkole” są dzieci w.
Zespół Szkół Ogólnokształcących Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Jedlni Letnisku Oddziały Pięciolatków opracowała Bernarda.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
ODŻYWIAJ SIĘ ZDROWO- ŻYJ KOMFORTOWO
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Zapis prezentacji:

BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY SPRAWOZDANIE z akcji prozdrowotnej ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY w ramach projektu AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA zrealizowanej w naszym Przedszkolu

Dzieci z naszego przedszkola od początku grudnia 2013 do połowy marca 2014r. wzięły udział w akcji „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY” w ramach projektu AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA. Informacja o rozpoczęciu kolejnej edycji i jej celach została zamieszczona w kąciku dla rodziców. Tematy z zakresu zdrowia i higieny są poruszane u nas systematycznie. Wynika to z programów, które realizujemy, zadań w rocznych planach pracy oraz świadomości jak ważną rolę w życiu dziecka i dorosłego człowieka odgrywa higiena i zdrowy styl życia. Zajęcia z zakresu realizowanego projektu odbywały się cyklicznie, we wszystkich oddziałach przedszkolnych. Prowadzone były zgodnie z założeniami akcji. Korzystałyśmy z proponowanych konspektów zajęć i pomocy, uzupełniając je własnymi pomysłami.

W pierwszym tygodniu w ramach tematu „Co to jest zdrowie i choroba W pierwszym tygodniu w ramach tematu „Co to jest zdrowie i choroba?” dzieci wyzwalając swoje kreatywne myślenie podczas burzy mózgów tworzyły definicję zdrowia i choroby. Skojarzenia związane ze zdrowiem i chorobą. W formie zabawowej, na podstawie wiersza J. Brzechwy „Katar”, z wykorzystaniem chusteczek higienicznych, dzieci uświadamiały sobie, jak rozprzestrzeniają się infekcje. Wspólnie ustalały, jak im zapobiegać. W oparciu o wiersz „Chory kotek” S. Jachowicza dzieci wzięły udział w rozmowie na temat wizyty u lekarza i zażywania lekarstw. Uczestniczyły także w zabawach inscenizowanych, podczas których uczyły się, jak wezwać pomoc – pogotowie ratunkowe, korzystając z numeru alarmowego 112.

Celem uświadomienia dzieciom skąd bierzemy leki i jak można je nabyć oraz zrozumienia konieczności zażywania leków w określonych sytuacjach, grupa Mrówek i Misiów odwiedziła miejscową aptekę.

Grupa Biedronek złożyły wizytę w gabinecie higienistki szkolnej, która pokazała dzieciom jak wygląda jej miejsce pracy i opowiedziała jak w prosty sposób zapobiegać chorobie oraz jak pomaga w nagłej potrzebie.

Miała na celu także pozytywne nastawienie do niego. Dzieci najmłodsze z grupy Krasnoludków podczas wizyty w gabinecie stomatologa doświadczyły miłych wrażeń, dzięki czemu pozbyły się lęku przed leczeniem zębów. Przeprowadzona rozmowa ze stomatologiem uzupełniła ich wiedzę. Miała na celu także pozytywne nastawienie do niego. Przez wiele kolejnych dni wirusy i bakterie oraz walka z nimi były tematem wielu ciekawych rozmów. Przedszkolaki potrafią określić swoje samopoczucie. Wiedzą, od czego zależy ich zdrowie.

Drugi blok zajęć to „Budujemy odporność poprzez odpowiednią higienę” Drugi blok zajęć to „Budujemy odporność poprzez odpowiednią higienę”. Codzienne zajęcia i pogadanki sprzyjały zrozumieniu terminu higiena osobista, higiena otoczenia. Historyjki „Zwierzątek ze Zdrowego Zakątka” przypominały dzieciom o myciu rak przed posiłkami, czy po wyjściu z toalety. Słuchając wierszy i opowiadań, dzieci uświadamiały sobie zależność miedzy utrzymywaniem higieny osobistej, a zachowaniem zdrowia i dobrej kondycji.

W ramach troski o czystość otoczenia w którym przebywają, dzieci wzięły udział w „wielkim sprzątaniu swojej sali” segregowały i układały zabawki, a dziewczynki wykąpały i uczesały wszystkie lalki.

Dzieci z grupy Krasnoludków i Biedronek wzięły udział w instruktażowym pokazie mycia zębów, z wykorzystaniem dużych rozmiarów szczoteczki i ruchomego modelu szczęki z uzębieniem w czasie spotkania ze stomatologiem.

Poprzez aktywność zabawową i załączone w materiałach bajki oraz rozmowy w oparciu o literaturę popularnonaukową dla dzieci, przedszkolaki przyswoiły sobie przeświadczenie jak higiena wpływa na nasze zdrowie.

Trzeci blok zajęć to „Budowanie odporności – odpowiednie odżywianie” Trzeci blok zajęć to „Budowanie odporności – odpowiednie odżywianie”. Podczas omawiania piramidy zdrowia, dzieci poznały zasady zbilansowanej diety. W grupach wykonały własne piramidy zdrowia, korzystając z materiałów dostarczonych przez organizatora. Dzieci kolorowały, wycinały kartoniki, manipulowały nimi. Powstałe piramidy zostały wyeksponowane w salach oraz w korytarzu przedszkolnym, celem przypomnienia rodzicom zasad zdrowego odżywiania.

W ramach omawiania tematu o zdrowej żywności dzieci wykonywały mnóstwo różnorodnych prac plastycznych. Lepiły pieczywo z masy solnej, malowały farbami zdrowe produkty, itd.

Zachęcając do zdrowego odżywiania, w grupie Krasnoludków i Mrówek dzieci wraz z nauczycielkami wykonały i degustowały surówki z warzyw i owoców.

W naszym przedszkolu w ramach drugiego śniadania dzieci codziennie spożywają owoce.

W oparciu o wiersze: „Lekarstwo misia”, „Cytryna”, „Cebulka i buraczek”, „Możecie spytać” dzieci z młodszych grup wzięły udział w przygotowaniu naturalnych lekarstw-syropków. Dzieliły się wiedzą na temat wartości odżywczych w wykorzystywanych produktach żywieniowych, ich wpływie na podniesienie odporności organizmu.

W ostatnim tygodniu akcji został zrealizowany temat: „Wzmacnianie odporności przez ruch, hartowanie i odpoczynek”. W naszym przedszkolu dzieci na co dzień uczestniczą w spacerach i zabawach na świeżym powietrzu, dzięki czemu wyrabiają nawyki podnoszące odporność.

Natomiast zajęcia wymagające skupienia uwagi i intensywnego myślenia przeplatane są różnego rodzaju zabawami ruchowymi i ogólną relaksacją. Bardzo lubianą przez dzieci formą aktywności fizycznej są zabawy proponowane przez fikoland. Czego dowodem jest jedna z takich wizyt, gdzie dzieci bez cienia znużenia figlowały i wesoło się bawiły razem z zajączkiem Długouchym.

W ramach ćwiczeń gimnastycznych w starszych grupach zorganizowano „Bieg po odporność”, a w nagrodę wszyscy uczestnicy dostali pyszny koktajl owocowy. Zajęcia te dostarczyły dzieciom wiele emocji, a jednocześnie ugruntowały i utrwaliły zdobyte wcześniej wiadomości.

Poprzez samodzielne działania na rzecz własnego zdrowia, tj Poprzez samodzielne działania na rzecz własnego zdrowia, tj. mycie rąk, korzystanie z chusteczki do nosa, ubieranie się w zależności od pogody oraz wykonanie plakatu „Ruch to zdrowie, każdy to powie” dzieci, uświadamiały sobie wpływ ruchu na zdrowie.

Do naszego przedszkola został zaproszony „Teatrzyk Zielony Melonik”, który zaprezentował przedstawienie „W zdrowym ciele zdrowy duch”. Dzieci uczestnicząc w spektaklu miały okazję przypomnieć i utrwalić zdobyte wcześniej wiadomości na temat czynników wpływających na zdrowie człowieka.

Podczas realizacji zadań wykorzystano piosenki proponowane przez organizatora akcji oraz piosenki z repertuaru przedszkolnego o tematyce zdrowotnej. Dzieci brały udział w zabawach ilustrujących ich treść. Towarzyszyły im także postacie z bajki „Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka”, które przypominały jak dbać o zdrowie. Realizacja akcji poszerzyła wiadomości dzieci dotyczące zdrowego stylu życia oraz dostarczyła dużo dobrej zabawy. Tego typu działania zmieniają postawy dzieci wobec nawyków i przyzwyczajeń higieniczno – kulturalnych. Koordynatorzy akcji: Krystyna Michno Małgorzata Szczurek