Prywatność, własny wizerunek i kontakty z bliskimi

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
O ZAGROŻENIACH DZIECI W INTERNECIE
Advertisements

Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Największy Polski Portal Pracy
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Styczeń 2011.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Czerwiec 2010.
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2011.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów Czerwiec 2010.
opracowała Justyna Tokarz
Konsumpcja informacji
POWIEDZ STOP CYBERPRZEMOCY!
Możliwości reklamowe portalu
Możliwości reklamowe portalu Listopad Kim są Spryciarze.pl © 2009 Spryciarze.pl spółka z o. o. Ul. Migdałowa 15, Zielona Góra NIP
Bezpieczeństwo dzieci w Internecie
Czy Digital Signage to interesujący kanał dla marketerów?
Internauci w grupach wiekowych
– dobrodziejstwo czy przekleństwo dla naszych dzieci?
Analiza ankiety przeprowadzonej w dniu 3 stycznia 2011 r.
Czym jest profil osobisty na Facebooku? -Budowa -Funkcje
Warszawa, luty 2013 PinkPoland Profil socio-demograficzny witryn erotycznych sieci PinkPoland.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012.
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU
STOP Cyberprzemocy.
Twoje miejsce w internecie
Społeczeństwo informacyjne – wpływ Internetu na uczniów Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Szczecinie i ich rodziców uczniowie.
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
Jak to działa? aplikacje desktopowe usługi online urządzenia
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
JAKIE MOŻLIWOŚCI WPROWADZIŁY SOCIAL MEDIA I MOBILE W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ?
EDI NET - badania.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Bezpiecznym w sieci być!
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Bezpieczny internet.
TARGI
B e z p i c n y I n t e r.
Autorzy: BEZPIECZEŃSTWO W SIECI Karolina Bielecka
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
Helpline.org.pl – pomoc w bezpiecznym surfowaniu
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Bezpieczny internet.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Inwestor w sieci Badanie w liczbach Paweł Piekarski, dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Bezpieczeństwo dzieci w internecie: 4 rzeczy, które może zrobić rodzic MODUŁ 6 B PIOTRKÓW TRYBUNALSKI, KWIECIEŃ 2014 Przygotowano na podstawie informacji.
Bezpieczeństwo w sieci
KODEKS 2.0 DEBATA SZKOLNA 64 – 500 Szamotuły, ul. Kapłańska 18, tel./fax
01 CYBERPRZEMOC/statystyki Wrocławska Kampania Przeciwdziałania Przemocy 2010 Przygotowano na podstawie: Przemoc rówieśnicza a media elektroniczne Badanie.
Elementy geometryczne i relacje
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
CYBERPRZEMOC W INTERNECIE
Bądź bezpieczny w sieci
Standard pomiaru internetu Polskie Badania Internetu.
Zapewne Twoje dziecko rozpoczęło już przygodę z Internetem. Możliwe, że ma konto na jednym lub kilku serwisach społecznościowych. Samodzielnie:  komentuje.
CZY ROZMAWIASZ Z RODZICAMI O TYM CO ROBISZ W INTERNECIE (NA JAKIE STRONY WCHODZISZ, Z KIM SIĘ KONTAKTUJESZ)?
E-tożsamość i prywatność w sieci. Reputacja online Wpływają na nią: opinie, osądy i poglądy innych ludzi W sieci: informacje, którymi się dzielimy w komentarzach,
Reagowanie na przemoc i cyberprzemoc Na podstawie wystąpienia A. M. Wesołowskiej na VII Kongresie Pedagogów i Psychologów Szkolnych Warszawa 2013.
CELE I ZADANIA SYSTEMU Rejestracja użytkownika. Wejście do systemu. Redagowanie strony. Praca ze stroną. GPS UTWORZENIE I PRACA ZE STRONĄ INTERNETOWĄ DODATKOWE.
Aleksander Kuliński klasa II A
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
Bezpieczni w e-świecie
Bezpieczeństwo w sieci
Kodeks klasowy klasa IIIa.
Zapis prezentacji:

Prywatność, własny wizerunek i kontakty z bliskimi w przestrzeni social media Andrzej Garapich, Sławek Pliszka Polskie Badania Internetu

Social media

Social media Blogi Blox Mikro blogi Blip RSS Google Reader Widżety 8fish Serwisy społecznościowe Goldenline Czaty Czat WP Fora Forum Gazeta Podcasty PR program 3 Dzielenie się wideo You Tube Dzielenie się zdjęciami Flickr Social media = aplikacje online, platformy i media, których głównym celem jest umożliwienie użytkownikom interakcji, współpracy oraz dzielenia się kontentem Universal McCann - Power to the people - Social Media Tracker Wave 3, marzec 2008

Top10 media społeczne i user generated content nazwa użytkownicy (real users) odsłony czas [godz.] średni czas na użytkownika [godz:min:s] zasięg wśród internautów nasza-klasa.pl 11 640 468 10 440 971 023 108 187 788 09:17:39 69,63% youtube.com 9 217 498 1 226 900 717 35 052 422 03:48:10 55,14% wrzuta.pl 4 868 062 238 239 550 5 123 085 01:03:09 29,12% blog.onet.pl 3 947 262 75 411 085 1 837 594 00:27:56 23,61% blogspot.com 3 537 756 26 400 078 483 918 00:08:12 21,16% blox.pl 3 404 166 26 611 864 632 732 00:11:09 20,36% bloog.pl 3 307 482 27 473 841 566 759 00:10:17 19,79% chomikuj.pl 2 620 538 80 971 555 1 875 885 00:42:57 15,68% fotka.pl 2 614 856 1 093 920 124 9 973 310 03:48:51 15,64% peb.pl 2 339 184 36 888 839 862 251 00:22:07 13,99% Źródło danych: PBI, Megapanel PBI/Gemius, internauci w wieku 7+, VI 2009; kolor czerwony: witryny nieaudytowane

Ponad połowa badanych zarejestrowała się w serwisie e-commerce W jakich serwisach posiadamy konta (niezależnie czy aktualnie korzystamy) 9 na 10 internautów w wieku 18-54 ma profil w serwisie społecznościowym, konto pocztowe lub korzysta z komunikatora Ponad połowa badanych zarejestrowała się w serwisie e-commerce 37% internautów ma profil w więcej niż 10 serwisach Źródło danych: PBI, 11-16 IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063„ Czy posiadasz swoje konto (profil) w poniższych typach serwisów/usług? Zaznacz wszystkie właściwe odpowiedzi.”

Aktywności social i user generated content (ostatni miesiąc) Internauci intensywnie korzystają z internetu do podtrzymywania relacji z innymi osobami i tworzenia contentu Źródło danych: PBI, 11-16 IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063; „Czy w ciągu ostatniego miesiąca wykorzystywałeś(aś) internet do… „

Prywatność Własny wizerunek Kontakty rodzinne

Jakie informacje o sobie publikujemy w sieci? Internet stał się przestrzenią bardzo publiczną; pełna anonimowość w sieci jest mitem. Pełne korzystanie z wielu serwisów (np. web2.0, e-commerce) nie jest możliwe bez podawania swoich danych. Źródło danych: PBI, 11-16 IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063; „ Które z poniższych informacji, danych o sobie udostępniłeś(-aś)/zamieściłeś(-aś) w internecie?”

Publikowanie wizerunku swoich bliskich 2/3 internautów opublikowało w sieci zdjęcia na których są ich znajomi (rodzina, znajomi, współpracownicy) Większość osób, przed publikacją zdjęcia pyta inne osoby o zgodę (49% osób w tej grupie pyta o zgodę „zawsze” lub „bardzo często) Źródło danych: PBI, 11-16 IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063; „Czy zdarzyło się, że zamieściłeś w internecie zdjęcia innej osoby/osób, które znasz osobiście? Jeśli tak, to jakich?”

(podstawa: 25% ogółu badanych) Inni internauci odnoszą się do nas/ publikują materiały dotyczące nas Co czwarty internauta natrafił w internecie na materiały lub informacje dotyczące swojej osoby, opublikowane przez innych Na jakie materiały o sobie natrafili internauci? (podstawa: 25% ogółu badanych) Wśród nich, co trzecia osoba przynajmniej raz zwróciła się z żądaniem usunięcia takich materiałów (do autora zdjęcia/ wpisu lub do administratora serwisu) Źródło danych: PBI, 11-16 IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=263; „Jakiego rodzaju to były informacje, materiały?”

Stosowanie ograniczeń związanych z danymi w swoim profilu Czy internauci stosują graniczenia dot. danych? (użytkownicy serwisów społecznościowych) 92% 4 na 10 osób nigdy nie stosuje lub tylko czasami ograniczenia związane z podawanymi w profilu informacjami Źródło danych: PBI, 11-16 IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=966 i n=886

Prywatność Własny wizerunek Kontakty rodzinne

Czy sprawdzamy, co internet „mówi” o naszej osobie? Sprawdzanie w internecie informacji na temat własnej osoby Czy sprawdzamy, co internet „mówi” o naszej osobie? 73% Google jest podstawowym narzędziem do wyszukiwania informacji o nas samych Źródło danych: PBI, 11-16 IX 2009r., internauci w wieku 18-54; n=1063 i n=777.

Dlaczego sprawdzamy co internet „mówi o nas”? Głównym powodem, dla którego sprawdzamy co internet „mówi o nas” jest ciekawość (87%) Czasami również po to, aby móc prostować nieprawdziwe informacje (25%) lub reagować na negatywne komentarze pod naszym adresem (17%) 21% badanych internautów natrafiło w internecie na negatywne wypowiedzi/ materiały o sobie Źródło danych: PBI, 11-16 IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063; „ Czy kiedykolwiek spotkałeś(aś) się w internecie z…”

Na ile da się kontrolować to, co piszą o nas inni? Jak uważasz, na ile łatwo jest kontrolować/śledzić to, w jaki sposób inni piszą o nas w internecie? 58% Ogromna liczba miejsc w sieci i kosztochłonność sprawia, że trudno jest efektywnie śledzić pojawiające się informacje o swojej osobie Źródło danych: PBI, 11-16 IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063 i n=612

Czy starasz się budować w internecie obraz (wizerunek) Twojej osoby? Czy świadomie budujemy swój wizerunek w sieci? Czy starasz się budować w internecie obraz (wizerunek) Twojej osoby? 37% Źródło danych: PBI, 11-16 IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063 i n=394

93% Nazwisko czy nick? Z jakich serwisów korzystamy? Zarządzanie swoją tożsamością online. Spójność tożsamości czy wygoda? Nazwisko czy nick? Z jakich serwisów korzystamy? W jaki sposób zarządzamy swoimi nickami? 93% Źródło danych: PBI, 11-16 IX 2009r., internauci w wieku 18-54; n=1054 i n=777.

„W serwisach społecznościowych mogę pokazać kim naprawdę jestem…” Jesteśmy świadomi ograniczeń dotyczących profili „W serwisach społecznościowych mogę pokazać kim naprawdę jestem…” „Na podstawie profili w serwisach można sobie wyrobić zdanie o człowieku…” Tak=39% Nie=52% Źródło danych: PBI, 11-16 IX 2009r., internauci w wieku 18-54; n=966

Prywatność Własny wizerunek Kontakty rodzinne

Aktywności online wśród członków rodziny Internet staje się powszechnym narzędziem komunikacji z najbliższymi/ członkami rodziny Źródło danych: PBI, 11-16 IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063; „Czy ktoś z Twojej najbliższej rodziny/ najbliższych…”

Internet, jako narzędzie do komunikowania się z najbliższymi Czy przynajmniej od czasu do czasu wykorzystujesz internet do komunikowania się z członkami rodziny? 93% Źródło danych: PBI, 11-16 IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063 i n=1027

W jaki sposób komunikujemy się z najbliższymi? Email, komunikatory i SMS to nadal najpopularniejsze formy kontaktu przez internet między bliskimi 81% zapytanych uważa, że komunikowanie się przez internet ma pozytywny wpływ na ich życie rodzinne Źródło danych: PBI, 11-16 IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1027; „W jaki sposób utrzymujesz kontakt z członkami rodziny przez internet?” (wskaźnik: w ciągu ostatniego miesiąca)

Pozytywny wpływ komunikowania się przez internet na relacje Komunikowanie się przez internet nie sprawia, że członkowie rodziny mniej rozmawiają/kontaktują się poza internetem Zdaniem większości zapytanych, komunikowanie się przez internet sprawia, że kontakt jest częstszy, bliższy oraz pozwala na częstsze dzielenie się zdjęciami czy relacjami. Źródło danych: PBI, 11-16 IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1027; „Na ile zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?”

Chętnie odpowiem na pytania  Dziękuję za uwagę Chętnie odpowiem na pytania 

Dane kontaktowe Polskie Badania Internetu Sp. z o.o.  al. Jerozolimskie 65/79, lok. 3.272  00 - 697 Warszawa  tel. (022) 630 72 68, fax (022) 630 72 67 Więcej informacji o Nas na: www.pbi.org.pl 

Współpracujemy m.in. z: Realizuje na zlecenie PBI badanie Megapanel PBI/Gemius. Współpraca przy edukowaniu rynku i popularyzowaniu medium internetowego. Współpraca przy konferencjach promujących internet. Dostawca monitoringu newsów oraz agregator wpisów na blogach. Dostawca profesjonalnych narzędzi do prowadzenia badań online. Dostawca danych strukturalnych (Net Track) do badania Megapanel SMG/KRC. Transmisje konferencji w trybie online.