Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski?  Nasze pomysły i dobre praktyki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Advertisements

Działalność bieżąca 2009/2010. Szczęśliwy numerek Szczęśliwy Numerek - inicjatywa polegająca ona na codziennym losowaniu numerka, który jest wywieszany.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Szkolna demokracja – w jaki sposób uczy młodych ludzi samodzielności.
Halszka Starosta Sara Ziembiewicz Katarzyna Sobańska
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
TECHNIKUM HANDLOWE ZAPRASZAMY.
Uwaga konkurs!!! Najlepszy Uczeń Roku. Celem konkursu Najlepszy Uczeń Roku jest wyłonienie najlepszego ucznia spośród uczniów klas pierwszych i drugich.
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
26 kwietnia 2010 „Jakie działanie szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i praktyki” XVI Sesja Sejmu Dzieci.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
JAKIE DZIAŁANIA SZKOLNE I LOKALNE SĄ WARTE ZREALIZOWANIA PRZEZ SAMORZĄD UCZNIOWSKI? NASZE POMYSŁY I DOBRE PRAKTYKI.
PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI i OSIĄGNIĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W GOŁKOWICACH OPRACOWANA PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA.
W Młodzieżowym Obserwatoriu m Astronomiczny m im. Kazimierza Kordylewskiego w Niepołomicach Astroturystyka i edukacja.
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
KRPUT Radom r. Dariusz Pasternak Przewodniczący FUT.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
Temat debaty – Podejmowanie samorządnej inicjatywy młodzieżowej.
  poszerzenie wiedzy na temat ekologii i zrównoważonego rozwoju na przykładzie koncepcji zagospodarowania przestrzeni Parku w Łodygowicach,  wdrażanie.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
DEBATA SAMORZĄDOWA „Nie tylko wybory - MSA i inne przedsięwzięcia, czyli w jaki sposób kozienicka młodzież wpływa na lokalną rzeczywistość, i w jaki sposób.
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
W ramach „Sejmu Dzieci i Młodzieży”. Plan debaty: 1.Powitanie i przedstawienie gości. 2.Wprowadzenie i przedstawienie głównego tematu debaty. 3.Przedstawienie.
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Debata organizowana w ramach konkursu „Sejm Dzieci i Młodzieży 2012” Organizatorzy : Anna Bartuś i Anja Kadzioch.
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY” Sesja XVIII Sandra Masłowska Przemysław Paszowski III Liceum Ogólnokształcące Im. Cypriana Kamila Norwida.
Jakie działania szkolne i lokalne są godne do zrealizowania przez Samorząd Uczniowski?
Jak działa demokracja w szkole?
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Konferencja podsumowująca projekt „PEWNIE W PRZYSZŁOŚĆ nowoczesna edukacja i kompetencje uczniów technikum hotelarstwa ZSHE” 12 czerwca 2015 r.
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Swobodna 73a, Wrocław, tel: ; fax:
Zasady panujące podczas debaty:  Mówi tylko jedna osoba; nie przekrzykujemy się  Mówimy za siebie, nie przypisujemy innym własnych opinii  Krytykujemy.
Wrocław Światową Stolicą Książki 2016 Projekt działań bibliotek szkolnych Wrocławia wspierający rozwój czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży grudzień.
Udział w ogólnopolskim projekcje organizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Sonda  I pytanie : Czy wiesz co to demokracja? Czy wiesz co to demokracja?
Przykłady dobrych praktyk: Ambasadorzy Dialogu i inne działania antydyskryminacyjne we wrocławskich szkołach Manuela Pliżga-Jonarska Wrocławskie Centrum.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Uzdowie NAJAKTYWNIEJSZA SZKOŁA PROGRAMU „OTWARTA FIRMA”2014 UROCZYSTA GALA WRĘCZENIA STATUETEK r. WARSZAWA.
Pod patronatem Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Projekt „Sprawna firma – promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia w powiecie poznańskim” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach.
Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2015 rok.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Alchemia czy wróżbiarstwo
Koncert na rzecz chorej Klaudii
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
Pedagogika, studia II stopnia
czwarte spotkanie Zespołu
Porady konsultantów pedagoga szkolnego doradcy zawodowego 1.
Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości.
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Zapis prezentacji:

Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski?  Nasze pomysły i dobre praktyki

Parlament Młodzieży Wrocławia

„Przystosowanie wrocławskich szkół dla osób niepełnosprawnych” „Rasizm dziś” „Nowe zasady organizacji matur i oceniania.” „Młodzieżowe inicjatywy obywatelskie.” „Wrocław nowe horyzonty” „Nauka j.obcych we wrocławskich szkołach” Konkurs „Wrocław – tutaj się urodziłem, ale czy chcę tu zostać.”

Szkolenia z: asertywności, komunikacji interpersonalnej, zarządzania projektami. Prelekcje i prowadzenie paneli podczas regionalnego forum edukacyjnego. Hipermiasto – debaty o Wrocławiu. Goszczenie rzecznika praw dziecka. Wyjazd do Warszawy. Konferencja „Najlepsze zajęcia z przedsiębiorczości.”

Wyniki ankiety

Czy jesteś zadowolony/zadowolona z warunków panujących w szkole?

Czy uważasz, że Ekola szanuje Twoje prawa i wolności?

Czy masz zaufanie do nauczycieli?

Czy dobrze się czujesz w Ekoli?

Czy Twoim zdaniem w Ekoli panuje dobra, pozytywna i przyjazna atmosfera?

Czy poleciłbyś/poleciłabyś naszą szkołę komuś znajomemu?

Czy gdybyś dzisiaj odszedł/odeszła z Ekoli, zachowałbyś/zachowałabyś dobre wspomnienia z niej?

Czy gdybyś znów miał/miała wybrać szkołę, czy zdecydował/zdecydowałabyś się ponownie na Ekolę?

Czy uważasz, że nauczyciele w Ekoli to dobrzy pedagodzy?

Czy lubisz swoją szkołę?

GAZETKI I RÓŻNE ICH WCIELENIA

INCYDENTY

NAWIASEM MÓWIĄC