System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SI CEPiK Przekazywanie danych o badaniach do
Advertisements

Ewidencja Wyposażenia PL+
Łatwa obsługa Prosta instalacja Wieczysta licencja Praca w sieci
Przyprawia o zawrót głowy ? Poznaj nasze rozwiązanie ...
Rozwiązania Quest dla zarządzania Windows
Microsoft Windows 2000 dla Administratora. Podstawowe możliwości Wielojęzyczność Wielojęzyczność Usprawnienia interfejsu użytkownika Usprawnienia interfejsu.
Środowisko Windows 2000.
Administrator w środowisku Windows Agenda Wstęp Wstęp Active Directory – Administracja użytkownikami i zasobami Active Directory – Administracja.
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
Politechnika Gdańska WYDZIAŁ ELEKTRONIKI TELEKOMUNIKACJI I INFORMATYKI
Politechnika Gdańska WYDZIAŁ ELEKTRONIKI TELEKOMUNIKACJI I INFORMATYKI
Tomasz Smieszkoł - 15 stycznia
Projekt ECOWILL IEE/09/822 Ecodriving – powszechne wdrożenie zasad ekojazdy w szkoleniu kandydatów na kierowców oraz dla posiadaczy prawa jazdy EKOJAZDA.
Temat: Doświadczenie z wdrożenia usług elektronicznych w województwie podlaskim w latach na przykładzie Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Siecią
Enteprise Java Beans Emil Wcisło.
6. MRPII / ERP przeznaczenie i korzyści.
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
4. Informatyzacja logistyki (MRP/ERP/SOA)
Liceum Ogólnokształcące
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu obsługi kina
Tomasz Hankus Jarosław Janik Konrad Tendera
Platforma udostępniająca skalowalną komunikację w środowisku rozproszonym Tomasz Hankus Jarosław Janik Konrad Tendera Opiekun: dr inż. Tomasz Szydło Prowadzący:
Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie
Michał Twierkowski Politechnika Poznańska
Podsumowanie prac związanych z dostawą sprzętu i oprogramowania oraz szkoleń. Prezentacja funkcjonalności dostarczonego w ramach Projektu oprogramowania.
IT Asset Management Service
SYSTEM SZKOLENIA CZŁONKÓW OCHOTNICZYCH STRAŻY POŻARNYCH BIORĄCYCH BEZPOŚREDNI UDZIAŁ W DZIAŁANIACH RATOWNICZYCH.
WinPakSE/PE Zintegrowany System Ochrony Obiektów
Mobilny system sprzedaży z wykorzystaniem sieci telefonii komórkowej
Agenda 1 Tailored Mobile Solutions S.A 2 Aplikacja TMS Finance 3
Zarządzanie danymi biznesowymi za pomocą usług EIM serwera SQL 2012, czyli jak SSIS, MDM i DQS rozwiązują problem błędnych danych Marcin Szeliga
Quest Software Case klienta Migracja Lotus Notes do Exchange
Elektroniczne Systemy Zabezpieczeń
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Rozdział 1: Wprowadzenie do systemu Windows 2000 i podstaw sieci
Zadanie badawcze nr 3 Zwiększenie wykorzystania energii z OZE w budownictwie 1 Kierownik części zadania badawczego dr Zbigniew Caputa Projekt finansowany.
System Monitorowania Odpadów Komunalnych Dolnośląska Izba Gospodarcza Wrocław,
Opracowanie powłoki bazy danych MySQL
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
System synchronizacji oraz współdzielenia plików pomiędzy wieloma użytkownikami oraz urządzeniami poprzez sieć Internet Rafał Olszewski Promotor: Mgr inż.
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
KONFERENCJA NAUKOWA INTEROPERACYJNOSC I EFEKTYWNOSC PROJEKTÓW e-ZDROWIE z udziałem przedstawicieli projektów regionalnych e-Zdrowie Projekt P1- stan.
Pijani kierowcy na polskich drogach
Rola litewskiej Policji w Narodowym Programie Poprawy Bezpieczeństwa Drogowego na Litwie Warszawa.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Systemy informatyczne
1100 kont użytkowników 900 zasobów IT Systemy bazodanowe, poczta, etc. Support 20 kont serwisantów.
Aplikacje mobilne w zastosowaniach medycznych
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
1. Promotor i skład zespołu menedżerskiego 2. Rozwiązywany problem 3. Wymagania 4. Narzędzia / Technologie 5. Harmonogram 6. Nowe problemy 7. Podsumowanie.
FIX FULLY INTEGRATED CONTROL SYSTEM W PEŁNI ZINTEGROWANY SUSTEM WIZUALIZACJI.
Wdrożenie Foglight w Urzędzie Dozoru Technicznego
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
23 października 2015 Stan realizacji projektu CEPiK 2.0.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie WYDZIAŁ INFORMATYKI STOSOWANEJ VPN TYPU KLIENT-SERWER, KONFIGURACJA NA MICROSOFT ISA 2006.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
STRATEGIA INFORMATYZACJI POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ DO 2020 ROKU dr hab. inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki prof. PW.
Zasady Organizacji Szkoleń Członków Ochotniczych Straży Pożarnych Biorących Bezpośredni Udział w Działaniach Ratowniczych Podpisano roku.
Komisja Torowa IGKM „Techniczne i środowiskowe aspekty rozwoju tramwaju i metra w Warszawie” System monitorowania zwrotnic tramwajowych sterowanych automatycznie.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
1. Promotor i skład zespołu menedżerskiego 2. Rozwiązywany problem 3. Wymagania 4. Wybór zespołu programistów 5. Narzędzia / Technologie 6. Przypadki.
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu wspomagania pracy Referatu Reprografii Promotor: mgr inż. Dariusz OlczykWykonała: Katarzyna Ściwiarska.
Prawo jazdy.
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
Ankieta jednostki za lata
Otwarta infrastruktura hurtowni danych
Ośrodek Informacyjny Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego
eConnect Inteligentne centrum obsługi
Ewidencja Wyposażenia PL+
Przyprawia o zawrót głowy ? Poznaj nasze rozwiązanie ...
Zapis prezentacji:

System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów Opracował: Promotor: Tadeusz Pyda mgr inż. Andrzej Ptasznik

System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów 1. Zadanie Projekt i częściowa implementacja systemu Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów

System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów 1. Zadanie 20 milionów posiadaczy Prawa Jazdy (CEPiK – stan na 31 grudnia 2011) Ponad 10 000 ośrodków szkolenia kierowców. 24 189 000 zarejestrowanych pojazdów (GUS – stan na 31 grudnia 2011) Dziesiątki do setek milionów rocznie popełnianych wykroczeń i przestępstw drogowych. Zakres przetwarzanych danych. Miesięcznie w 2012 roku Od ok 80 do ok 130 tyś rejestrowanych pojazdów, Razem 1314476 Od ok 43 do 53 tys wydanych praw jazdy W 2012 roku policjanci zatrzymali 169 323 nietrzeźwych kierowców Tu też o roli projektowanego systemu.

System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów 1. Zadanie Baza danych Odpowiednia technologia Wydajność (indeksy dobrze zaprojektowana baza) Automatyzacja – triggery Bezpieczeństwo (AD zarządzanie uprawnieniamui)

System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów 1. Zadanie Wysoka dostępność 99,999 % Liczba dziewiątek - Osiągalność systemu w procentach - Całkowity roczny przestój 2 - 99% -3 dni, 15 godzin 3 - 99,9% - 8 godzin, 45 minut 4 - 99,99% - 52 minuty, 34 sekundy 5 - 99,999% - 5 minut, 15 sekund

System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów 1. Zadanie Zarządzanie uprawnieniami i dostęp do zasobów Grupowanie użytkowników Uwierzytelnianie dostępu Automatyczne wysyłanie wiadomości email na skutek wystąpień określonych zdarzeń w bazie danych.

System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów 1. Zadanie Integracja podsystemów i problem zasilania systemu danymi Baza Danych Reporting services Aplikacje Dobór technologii i rozwiązań gwarantujących bezkonfliktową współpracę wszystkich komponentów systemu oraz integracja ze źródłami danych. (Replikacje, Oracle Golden Gate, Double-Take SHARETM) Zasilanie systemu danymi Email Backup Active Directory SAN

System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów 2. Analiza Analiza wymagań funkcjonalnych (UML) Wybór technologii Analiza wymagań pozafunkcjonalnych

2.1. Diagramy UML i diagram ERD System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów 2.1. Diagramy UML i diagram ERD

2.2. Analiza wymagań pozafunkcjonalnych System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów 2.2. Analiza wymagań pozafunkcjonalnych Kompatybilność komponentów systemu. Łatwość konfiguracji i zarządzania systemem. Wysoka niezawodność systemu. Techniczny aspekt zasilania systemu aktualnymi danymi z systemów zewnętrznych. Bezpieczeństwo danych. Aplikacje i raportowanie.

System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów 3. Implementacja To nie reklama firmy Microsoft.

3.1. Ogólny schemat implementowanego systemu System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów 3.1. Ogólny schemat implementowanego systemu

3.1. Windows Server 2012 Core Edition System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów 3.1. Windows Server 2012 Core Edition Bezpieczeństwo, Krótkie czasy restartu Minimalne aktualizacje Zwiększona wydajność

3.2. AlwaysOn z podziałem na 2 centra danych System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów 3.2. AlwaysOn z podziałem na 2 centra danych Rok 2012 przyniósł kilka nowości, między innymi Windows 2012 i SQL Server 2012.

3.2. AlwaysOn w MS SQL Management Studio System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów 3.2. AlwaysOn w MS SQL Management Studio

3.3. Programowanie bazy danych System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów 3.3. Programowanie bazy danych

3.3. Programowanie bazy danych - XML System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów 3.3. Programowanie bazy danych - XML Dokumentacja wygenerowana przy użyciu programu XMLSpy firmy Altova opisująca schemat tylko danych jakie w myśl Ustawy o ruchu drogowym powinien przetwarzać projektowany system mieści się na czterdziestu stronach, w związku z powyższym w ww. tabeli przedstawiono jedynie niewielki fragment struktury węzła XML.

3.4. Implementacja – prezentacja danych System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów 3.4. Implementacja – prezentacja danych

3.5. Implementacja – zasilanie systemu danymi System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów 3.5. Implementacja – zasilanie systemu danymi W przypadku jednorodnych systemów – brak problemów, można wykorzystać replikacje. Oracle GoldenGate – umożliwia integracje systemów bazodanowych ale w jedną stronę – do Oracle. Zgodnie z informacjami producenta Double-Take SHARETM , produkt ten integruje w czasie niemal rzeczywistym najpopularniejsze systemy bazodanowe.

Podsumowanie i wnioski System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów Podsumowanie i wnioski Ograniczenia. Osiągnięte cele poznawcze. Napotkane problemy. Praca inżynierska jako résumé kształcenia w WWSI. Ograniczenia – ograniczone zasoby sprzętowe w odniesieniu do rzeczywistych wymaganych do wdrożenia takiego systemu.

System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów Dziękuję za uwagę. Ograniczenia – ograniczone zasoby sprzętowe w odniesieniu do rzeczywistych wymaganych do wdrożenia takiego systemu.