KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Advertisements

„Moje i oboWWWiązki” Natalia Gałka II f
Dobre zachowanie jest to zespół norm zachowania obowiązujących wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku i okoliczności w jakich się znaleźli. Co oznacza.
Uczeń z trudnościami - problem czy wyzwanie?.
„Zero” tolerancji dla przemocy
Bezpiecznie w wirtualnym świecie.
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Wychowanie dziecka według Janusza Korczaka
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Tydzień kultury słowa
Czy jesteś osobą otwartą?
Co możemy zrobić, żeby polepszyć relacje między rówieśnikami?
OBOWIĄZKI UCZNIA.
Niniejsza TANTRA pochodzi z Indii.
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
20 reguł dobrego wychowania dzieci.
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
Możesz nie wierzyć, ale te rady są naprawdę znakomite!
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
PPP czyli Proponuję Pytalskim Projekt!. Co to jest metoda projektu? Kiedy Gosia Samosia spotyka się z ciekawostką, albo jakimś problemem Zabiera się do.
przypadku prześladowania
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE i w drodze do szkoły
Strategie rozwiązywania konfliktów
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
- W domu - W szkole - W drodze do szkoły
Placówki specjalistyczne świadczące pomoc Szkole, Rodzinie i Uczniowi
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Szkolny system wychowawczy
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
Zbiór dobrych manier i reguł obowiązujących w naszej szkole
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
Bezpieczeństwo w sieci
Jak to było naprawdę?.
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
Mówimy przemocy.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Chcemy mieć dobrą, zgraną klasę, w której każdy czuje się dobrze!!!
10 ZASAD BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU.
Szkoła bez przemocy.
Bezpieczne zachowanie na świetlicy szkolnej Autorka: Oliwia Torba kl. 1e.
APEL TWOJEGO DZIECKA. NN ie psuj mnie, dając mi wszystko, o co cię proszę. Niektórymi prośbami wystawiam cię jedynie na próbę.  Nie psuj mnie, …wystawiam.
Szkoła Podstawowa nr 8 im. A
„Nie proś świata, aby się zmienił na lepsze, to Ty zmień się pierwszy”
W PIĄTEK Z KAŚKĄ NA ROLKI W PONIEDZIAŁEK KLASÓWKA Z MATMY
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Wiem, jak się należy zachować
Zespół Szkół w Kłyżowie
Przyjaciel najcenniejszy dar
Każdego miesiąca. każdego miesiąca Dobre słowo rozwesela serce człowieka, nie oszczędzaj miłych słów - wiele ludzi na nie czeka!
1. Nie ufaj osobie poznanej przez Internet. Nigdy nie możesz być pewien, kim ona naprawdę jest. Mówi, że ma 8 lat, ale może mieć 40! 2. Włączaj komputer.
Bezpieczne korzystanie z internetu Zapamiętaj!. Jak bezpiecznie korzystać z Internetu Nigdy nie podawaj nikomu swoich haseł bo ktoś może narobić,,bałaganu”,
RADY STRAŻAKA DLA MĄDREGO PRZEDSZKOLAKA. BEZPIECZNY DOM Dom to miejsce bezpieczne, tutaj wypoczywasz, bawisz się, rozmawiasz z rodzicami. Jednak czasami.
Szkolny Kodeks Dobrego Zachowania
Aleksander Kuliński klasa II A
Dzień Bezpiecznego Internetu
Szkolny plan zachowania
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
Wszystko zaczyna się od modlitwy… Dlatego staraj się by Twoja modlitwa była nieustająca… -Matka Teresa z Kalkuty-
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Idealna miłość istnieje nie tylko w książkach
Zapis prezentacji:

KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA PRZEWODNIK DLA UCZNIA

Rozmawiamy ze sobą kulturalnie. Jesteśmy dla siebie uprzejmi Punkt 1 Rozmawiamy ze sobą kulturalnie. Jesteśmy dla siebie uprzejmi i tolerancyjni.

Uczniu. Zwracaj się do swoich kolegów uprzejmie Uczniu! Zwracaj się do swoich kolegów uprzejmie. To bardzo ważne, jeśli chcesz być dobrym wychowankiem. Gdy Ty tak będziesz robił, inni zaczną naśladować Twoje zachowania i nasza szkoła stanie się kulturalna. Nie bój się zwracać uwagę, gdy z czyichś słów padnie brzydkie słowo. Wtedy ta osoba na pewno postara się tego nie robić. Toleruj zdanie innych i nie kłuć się z nikim.

Szanujemy rzeczy innych. Punkt 2 Dbamy o mienie szkoły. Szanujemy rzeczy innych.

Twoja własność Cudza własność „Ach, tak mam ochotę pomazać tę ławkę…” Nie! Pomyśl sobie, że to nie należy tylko do Ciebie. Z tej ławki korzystają jeszcze inni uczniowie. Nie chcesz chyba, by ktoś niszczył Twoją własność. Jeśli pożyczasz komuś swoją rzecz, oczekujesz, że on zwróci Ci ją w tym samym stanie. Nie niszcz więc cudzej własności! Twoja własność (możesz robić z nią, co tylko chcesz) Cudza własność (bez zezwolenia nie możesz niczego w niej zmieniać)

Wyjaśniamy wszystkie nieporozumienia spokojnie Punkt 3 Wyjaśniamy wszystkie nieporozumienia spokojnie i rzeczowo.

„Po co się kłócić? Przecież spór sprawia, że mamy później same problemy i dochodzi do licznych nieporozumień…” No tak, to prawda, lecz jeśli dojdzie do takiej sytuacji, postaraj się wyjaśnić wszystko spokojnie. Jeżeli w czasie rozmowy będziesz opanowany, Twój rozmówca również nie będzie na Ciebie krzyczeć. Mów rzeczowo, aby można było zrozumieć Twoje zdanie. Jeśli będziesz tak postępował, na pewno wyjaśnisz problem.

Szanujemy siebie, nauczycieli oraz pracowników szkoły. Punkt 4 Szanujemy siebie, nauczycieli oraz pracowników szkoły.

„Na czym polega wzajemny szacunek?” Szanować to znaczy być miłym, uprzejmym i koleżeńskim. Pamiętaj, że starsi zawsze mają pierwszeństwo i zwracaj się do nich kulturalnie. Rozmawiając z koleżanką czy kolegą, szanuj ich zdanie. Postępując właśnie w ten sposób, z pewnością zyskasz sympatię rówieśników.

Dajemy dobry przykład młodszym uczniom. Punkt 5 Dajemy dobry przykład młodszym uczniom.

Pamiętasz swoje młodsze lata Pamiętasz swoje młodsze lata? Na pewno chciałeś wtedy być taki, jak starsi uczniowie, więc starałeś się robić to, co oni. Pomyśl, że teraz Ty jesteś tą starszą osobą, a młodsi Ciebie naśladują. Staraj się im dawać dobry przykład, by mogli równie godnie jak Ty reprezentować naszą szkołę właściwym zachowaniem.

Stosujemy zasadę fair play na boisku i poza nim. Punkt 6 Stosujemy zasadę fair play na boisku i poza nim.

Chciałbyś, aby Twój kolega Cię oszukiwał? Nie? No właśnie… Wyrażenie fair play oznacza sprawiedliwą grę. Gdy uczestniczysz w rywalizacji, rób to tak, aby mecz przebiegał zgodnie z zasadami. Zresztą przecież prawda zawsze wychodzi na jaw, a bycie nieuczciwym pociąga za sobą nieprzyjemne konsekwencje…

Poruszamy i zachowujemy się bezpiecznie na terenie całej szkoły. Punkt 7 Poruszamy i zachowujemy się bezpiecznie na terenie całej szkoły.

Ten punkt nie został napisany przypadkowo. Chodzi tu o bezpieczeństwo. Nie wolno np.: biegać po korytarzu, używać ognia, skakać na wysokościach (np. po ławkach) i robić innych rzeczy, przed którymi przestrzegają nas nauczyciele. Niewłaściwe zachowania mogą być przyczyną niebezpiecznych wypadków.

Dbamy o czystość i higienę osobistą. Punkt 8 Dbamy o czystość i higienę osobistą.

Większość osób pomyśli pewnie, że tego punktu nie powinno tu być, bo i tak każdy się myje codziennie rano i wieczorem. Istnieją jednak takie osoby, które nie lubią wchodzić pod prysznic, i ten punkt jest właśnie dla nich. Potrzebujemy się myć, ponieważ w ciągu dnia często się pocimy. Można to zauważyć np. po wyczerpującym wf-ie, gdy brzydko pachniemy. Miło jest czuć się czystym i schludnie ubranym. Dbanie o higienę nie zabiera wiele czasu. Warto też zwrócić uwagę na porządek dookoła siebie, by móc wszystko łatwo znaleźć.

Jesteśmy aktywni i chętnie angażujemy się Punkt 9 Jesteśmy aktywni i chętnie angażujemy się w życie szkoły.

„Pomaganie kojarzy się z czymś nieprzyjemnym „Pomaganie kojarzy się z czymś nieprzyjemnym. To prawda, że właśnie takie jest?” Nie, to nieprawda! Bywają prace, w których musimy pomóc i męczymy się przy tym, lecz są też takie zadania, które sprawiają nam przyjemność. Przykładem jest np. pomoc w szkole. Można przy tym nauczyć się czegoś nowego i uwierzyć w siebie. Angażuj się więc w życie naszej szkoły i bądź kreatywny!

i wspieramy siebie nawzajem. Punkt 10 Pamiętamy o uśmiechu i wspieramy siebie nawzajem.

Uśmiech to podstawowy element dobrego dnia Uśmiech to podstawowy element dobrego dnia. Będąc wesołym, przekazujesz radość innym osobom i sprawiasz, że świat staje się lepszy. Wspieraj innych! Przecież nie tak trudno jest powiedzieć Nie martw się lub Na pewno ci dobrze pójdzie, a to może wiele znaczyć.

Zmiany na lepsze zaczynamy od siebie :) Weronika Chmielewska 6/1