TECHNOLOGIE MULTIMEDIALNE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Klawiatura i urządzenia wskazujące
Advertisements

MYSZKA HISTORIA POWSTANIA Karolina Duda.
Zestaw komputerowy urządzenia wejścia i wyjścia
Klawiatura i mysz.
© IEn Gdańsk 2011 Technika fazorów synchronicznych Łukasz Kajda Instytut Energetyki Oddział Gdańsk Zakład OGA Gdańsk r.
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI Lekcja 7: Charakterystyka pojęć: energia, praca, moc, sprawność, wydajność maszyn (1 godz.) 1. Energia mechaniczna 2. Praca 3.
Równowaga chemiczna - odwracalność reakcji chemicznych
EFEKT FOTOELEKTRYCZNY ZEWNĘTRZNY I WEWNĘTRZNY KRZYSZTOF DŁUGOSZ KRAKÓW,
Telewizja (TV) – dziedzina telekomunikacji przekazuj ą ca ruchomy obraz oraz d ź wi ę k na odległo ść. W jednym miejscu za pomoc ą kamery telewizyjnej.
NIE TAKI KOMPUTER STRASZNY JAK GO MALUJĄ PODSTAWY OBSŁUGI KOMPUTERA.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Stężenia Określają wzajemne ilości substancji wymieszanych ze sobą. Gdy substancje tworzą jednolite fazy to nazywa się je roztworami (np. roztwór cukru.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
ELEMENTY ZESTAWU KOMPUTEROWEGO
Przemiany energii w ruchu harmonicznym. Rezonans mechaniczny Wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Poczta elektroniczna – e- mail Gmail zakładanie konta. Wysyłanie wiadomości.
Literary Reference Center Przewodnik
Autor: Paweł Matula, klasa 1TB. Urządzenia peryferyjne wejścia wyjścia klawiatura mikrofon skaner mysz monitor drukarka głośniki tablet kamera internetowa.
Wypadkowa sił.. Bardzo często się zdarza, że na ciało działa kilka sił. Okazuje się, że można działanie tych sił zastąpić jedną, o odpowiedniej wartości.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
WSPÓŁRZĘDNE GEOGRAFICZNE.  Aby określić położenie punktu na globusie stworzono siatkę geograficzną, która składa się z południków i równoleżników. Południk.
Historia telefonu Aleksandra Adamczyk. Alexander Gaham Bell  fizyk i fizjolog amerykański. Urodził się w 1842 roku w Szkocji. Gdy miał 34 lata, w roku.
Pamięć operacyjna Procesor Jednostka centralna Urządzenia wejściowe: -klawiatura -mysz -skaner -modem -joystick -karta sieciowa Urządzenia wyjściowe.
ENERGIA to podstawowa wielkość fizyczna, opisująca zdolność danego ciała do wykonania jakiejś pracy, ruchu.fizyczna Energię w równaniach fizycznych zapisuje.
Algorytmy Informatyka Zakres rozszerzony
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
Analiza spektralna. Laser i jego zastosowanie.
Sieci komputerowe. Podział sieci. Podstawowe pojęcia związane z sieciami. Internet - określenia podstawowych terminów. Komunikacja w sieci.
Komunikatory Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach - Janowie.
Czym jest gramofon DJ-ski?. Gramofon DJ-ski posiada suwak Pitch służący do płynnego przyspieszania bądź zwalniania obrotów talerza, na którym umieszcza.
Bezpieczeństwo przy pracy z ciekłym azotem
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Mobilne Systemy wykrywania obiektów z sygnałów wizyjnych Pracę dyplomową opracował: inż. Michał Szepielak Promotor: dr inż. Krzysztof Różanowski.
Wykorzystanie zasad optyki w naszym ż yciu. Dzięki zasadą optyki człowiek stworzył tak niezbędne każdej współczesnej kobiecie lustra.
Bios Justyna Niebudek i Nadia Stankiewicz. CO TO JEST BIOS ??? BIOS (akronim ang. Basic Input/Output System – podstawowy system wejścia-wyjścia) to zapisany.
Urządzenia i technologie mobilne. Tablet Mobilny komputer większy niż telefon komórkowy, którego główną właściwością jest posiadanie dużego ekranu z zastosowaną.
Dorota Kwaśniewska OBRAZY OTRZYMYWA NE W SOCZEWKAC H.
BEZPRZEWODOWY ZESTAW KLAWIATURA + MYSZ MC-7200
Karta produktowa MODECOM FreeWAY SX7.1.
Konstruowanie robotów z wykorzystaniem Vex IQ
Karta produktowa MODECOM MC-M111.
Systemy wizyjne - kalibracja
HAMULCE BĘBNOWE.
Zasady transmisji w sieciach TCP/IP
TECHNOLOGIE MULTIMEDIALNE
Prace wykonali: Krzysztof Kołodziej Damian Urban Dawid Hoffmann
Liczby pierwsze.
FIGURY.
Microsoft Excel Praktyczne sytuacje.
Jak to jest zrobione... Komputer Kinga Małczuk.
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Oko i aparat fotograficzny
Języki programowania.
Interfejsy urządzeń peryferyjnych
Interfejsy urządzeń peryferyjnych
PRZYKŁADY Metody obrazowania obiektów
Lekcja 5 Temat: Zasady pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniach
POZNAJEMY PULPIT Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
Prawa ruchu ośrodków ciągłych c. d.
Lekcja 17 Temat: Budowa roweru Definicja roweru
KURS STRAŻKÓW RATOWNIKÓW OSP TEMAT 7: Zadania strażaków w zastępie
KURS STRAŻKÓW RATOWNIKÓW OSP TEMAT 7: Zadania strażaków w zastępie
Autor: Magdalena Linowiecka
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Zapis prezentacji:

TECHNOLOGIE MULTIMEDIALNE

Mysz komputerowa  urządzenie wskazujące używane podczas pracy z interfejsem graficznym systemu komputerowego.

Mysz komputerowa  Mysz umożliwia poruszanie kursorem po ekranie monitora poprzez przesuwanie jej po powierzchni płaskiej. Mysz odczytuje zmianę swojego położenia względem podłoża i wysyła ją w formie danych cyfrowych do komputera, który dokonuje odpowiedniej zmiany położenia kursora na ekranie. Najczęściej wyposażona jest w dwa przyciski i kółko do przewijania ekranu, które może również pełnić rolę trzeciego przycisku.

Mysz komputerowa Mysz mechaniczna Mysz diodowa (optyczna) Mysz laserowa

Mysz diodowa Nowszym rozwiązaniem jest tzw. mysz optyczna. W podstawie takiej myszy zainstalowana jest jedna lub więcej diod elektroluminescencyjnych oświetlających powierzchnię pod myszą, soczewka ogniskująca oraz matryca CCD. Mysz tego typu posiada także specjalizowany procesor DSP (zazwyczaj zintegrowany z matrycą) służący do analizowania względnych zmian w położeniu mocno powiększonego obrazu powierzchni. Zaletą tego rozwiązania jest brak mechaniki, która łatwo ulega zanieczyszczeniu i wymaga częstej konserwacji oraz to, że mysz działa na prawie każdej powierzchni (oprócz szkła i lustra) i teoretycznie nie wymaga podkładki. Wadą tego typu urządzeń jest jednak wrażliwość na silne światło dzienne, które padając z boku może zakłócać pracę myszki. Meble lepiej odbijające światło mogą powodować lekkie problemy.

Mysz laserowa Jednym z najnowszych rozwiązań jest zastosowanie diody laserowej zamiast diod świecących, co jeszcze bardziej podnosi rozdzielczość myszy, a tym samym jej czułość. Zaletą tego rozwiązania jest brak mechaniki, która łatwo ulega zanieczyszczeniu i wymaga częstej konserwacji oraz to, że mysz działa bezproblemowo na praktycznie każdej powierzchni (oprócz szkła, granitu i lakierowanego drewna). Nie świeci w oczy światłem widocznym. Przedsiębiorstwo A4Tech zaprezentowało w czerwcu 2012 roku technologię Holeless, która pozwala na konstrukcję myszek bez otworu na laser. Dzięki temu rozwiązaniu sensor laserowy jest chroniony przed zabrudzeniami, a myszka może pracować na każdej powierzchni – zarówno mokrej, jak i brudnej

Mysz - połączenie Najbardziej rozpowszechniony typ to mysz posiadająca podłączenie do komputera za pomocą kabla. Zalecany jest np. dla graczy, ze względu na znacznie mniejsze opóźnienia w reakcji na ruch, co pozwala na prowadzenie płynniejszej rozgrywki. Mysz bezprzewodowa nie wymaga przewodowego podłączenia do komputera. Do komputera podłączony jest jedynie moduł komunikacyjny. Pomiędzy modułem a myszą dane przesyłane są przy pomocy fal radiowych (Bluetooth lub własny protokół) lub w starszych modelach za pomocą podczerwieni. Taką myszą można pracować w odległości od kilku do kilkunastu metrów od komputera, w zależności od zastosowanego rozwiązania.

Mysz - interface DE-9  Złącze PS/2 w kolorze zielonym (drugie takie samo złącze, w kolorze fioletowym, przeznaczone jest do podłączenia klawiatury) USB (przez kabel lub odbiornik sygnału od myszki) Bluetooth (bezpośrednio np. do laptopa lub innego odbiornika Bluetooth) Port szeregowy (RS-232), noszący również oznaczenia COM1, COM2 itp.; teraz rzadko używane.

Mysz – kształt Pierwsze modele miały kształt prostopadłościanu z dwoma przyciskami. Z czasem zaczęto projektować myszy ergonomiczne, dopasowane kształtem do dłoni. Mysz do gier charakteryzuje się większą liczbą programowalnych przycisków, często z możliwością przypisywania do nich makr. Zwykle posiada większą czułość i częstotliwość próbkowania niż myszy przeznaczone do pracy biurowej. W tym wypadku producent dba także o kształt myszy, aby zapewnić jej użytkownikowi jak najlepsze doświadczenie związane z jej używaniem.

Mysz – wertykalna Mysz wertykalna (ang. vertical mouse, V-Mouse) wyglądem przypomina długopis, czujnik optyczny znajduje się w dolnej części. Mysz jest lekka, trzymana w ręku, a nie opierana na stole co pozwala na pracę na zakrzywionych i miękkich powierzchniach.

Mysz – rozdzielczość Parametr informujący, o ile pikseli na ekranie monitora zostanie przesunięty kursor po wykonaniu ruchu myszą o jeden cal (2,54 centymetra). Jeśli rozdzielczość myszy wynosi 800 dpi, to przy rozdzielczości monitora 1600x1200 pikseli przeciągnięcie kursora z lewej na prawą stronę ekranu wymaga przesunięcia myszy o co najmniej 5 centymetrów. Przy rozdzielczości 400 dpi będzie to już 10 centymetrów. Wysoka rozdzielczość jest przydatna zwłaszcza podczas wykonywania czynności wymagających dużej precyzji i dokładności odwzorowania ruchu myszy na ruch kursora na ekranie. Z tego powodu myszy o dużej rozdzielczości są chętnie używane przez grafików i graczy komputerowych.

Mysz – rozdzielczość Rozdzielczości dla typowego użytkowania: 800 dpi 1000 dpi 1200 dpi Rozdzielczości dla graczy: 1600 dpi 1800 dpi 2000 dpi Rozdzielczości dla "hardcorowych" graczy: 2500 dpi 3200 dpi 4000 dpi 5600 dpi

Trackball urządzenie wskazujące komputera lub innego urządzenia elektronicznego (np. telefonu), służy do interakcji użytkownika z systemem operacyjnym i programami. Jest to kulka umieszczana w niektórych klawiaturach pod najniższym rzędem klawiszy (może to też być osobne urządzenie).

Trackball Niekiedy nazywane nieformalnie i żartobliwie kotem (dla odróżnienia od myszki komputerowej). Wygląda jak mechaniczna mysz komputerowa odwrócona do góry kulką. Funkcjonalnie trackball jest identyczny z myszą komputerową. Spotykany najczęściej w komputerach przenośnych. Składa się z obudowy i kuli, której poruszenia są przekładane na ruch kursora na ekranie.

Trackball W chwili obecnej istnieją dwa mechanizmy przekładania ruchu na sygnały elektryczne: mechaniczno-optyczny − kulka porusza rolkami, na których zamocowane są elementy przesłaniające czujniki optyczne; optyczny − kulka pokryta jest wzorem, światło odbijane w różny sposób od elementów wzoru pada na czujnik optyczny; zmiany w oświetleniu czujnika przekładane są na ruch kursora.

TrackPoint manipulator, jedno z urządzeń wejściowych komputera; służy do interakcji użytkownika z systemem operacyjnym i programami.

TrackPoint Nazywany w zależności od producenta: TrackPoint (IBM, a później Lenovo), TrackStick (Dell), Pointstick (Hewlett- Packard Compaq), touchstick (Fujitsu Siemens Computers), FineTrack (Acer),  NX Point  (NEC),  VectorPad (Atari) lub AccuPoint (Toshiba). Funkcjonalnie trackpoint to mały dżojstik (w postaci niewielkiego gumowego kapturka), reagującego na siłę i kierunek nacisku, umieszczony w środkowej części klawiatury (okolice klawiszy G, H, B – pomiędzy nimi). Stosowany głównie w laptopach w zastępstwie touchpada. W przypadku trackpointa dwa lub trzy klawisze, odpowiadające przyciskom myszy, umieszczane są zaraz pod klawiszem spacji.

Touchpad urządzenie wskazujące, które można najczęściej spotykać w laptopach – zastępujące mysz. Zwykle zintegrowane jest z dwoma przyciskami odpowiadającymi funkcjonalności przyciskom myszy, a jego rozmiar rzadko przekracza powierzchnię 50 cm².

Touchpad Najczęściej spotykaną metodą działania touchpada jest wyczuwanie pojemności elektrycznej palca (dlatego nie reaguje on np. na ołówek ani dłoń w rękawiczce). Czujniki pojemności umieszczone są w osiach (poziomych i pionowych). Zmianę położenia palca odczytuje się jako przesunięcie punktu o określonej pojemności elektrycznej.

Touchpad Touchpady obrazują płaszczyznę względnie, czyli nie ma żadnego bezwzględnego odniesienia pomiędzy ekranem a touchpadem. Zamiast tego względne przesunięcie palca w określonym kierunku powoduje odpowiedni ruch kursora po ekranie.  Niektóre touchpady mają tzw. "gorące miejsca": fragmenty, przez które można wydawać komendy inne niż wskazywanie – np. w niektórych modelach przesunięcie palcem wzdłuż prawej krawędzi panelu powoduje ruch suwaka paska przewijania wzdłuż okna, a na dolnej krawędzi panelu – wszerz aktywnego okna.

Slidepad urządzenie komputerowe służące do sterowania kursorem na ekranie monitora wynalezione przez polskich inżynierów ze Szczecina. W odróżnieniu od podobnych rozwiązań, takich jak mysz komputerowa, umożliwia również sterowanie kursorem na ekranie laptopa, telefonu komórkowego, palmtopa i innych podobnych urządzeń.

Slidepad Slidepad ma większą dokładność wskazań kursora od myszy komputerowej z uwagi na większą rozdzielczość faktyczną. Ma także znacznie większą płynność oraz naturalność ruchu. Dużym ograniczeniem myszy komputerowej jest fakt, że położenie kursora wyznacza wektor przesunięcia jaki dokonujemy ręką - "Przyjęcie za podstawę określenia ruchu wektora przesunięcia powoduje, ze ruch kursora jest zawsze wielokątem, pomimo, iż użytkownik myszy kreśli po podłożu krzywe. Efekt ten jest widoczny przy wykonywaniu szybkich ruchów myszą".

Slidepad W Slidepadzie natomiast wewnętrzna podkładka manipulatora posiada dokładnie takie same proporcje, jak monitor komputera. Wychylenie urządzenia w dowolnym kierunku powoduje przesunięcie punktu ponad mini kamerą. W wyniku tego przesunięcia, zmienia się położenie punktu względem mini kamery. Obraz z kamery analizowany jest przez prosty program, który wylicza nowe współrzędne punktu. Dzięki wysyłaniu z urządzenia wskazującego do komputera współrzędnych położenia kursora ruch kursora zawsze odpowiada ruchowi wykonanemu ręka, a dzięki temu staje się on idealnie płynny.