Tworzenie konta pocztowego na portalu Google
Poczta internetowa (e-mail) Składa się z dwóch części. Pierwsza część jest nazwą naszego konta oddzielony znakiem @ (ang. at), popularnie zwanym „małpą”. Druga część naszego adresu to domena, czyli internetowy adres serwera pocztowego, na którym założyliśmy naszą skrzynkę. nazwa konta@adres.serwera.pocztowego zosiakowalska@wp.pl zosiakowalska@onet.pl zosiakowalska@gmail.com
Zakładamy konto - klikamy na Gmail.
Klikamy załóż konto.
Następnie wypełniamy według poleceń kolejne pola. Dobrzej jest wcześniej wymyślić oryginalną nazwę użytkownika (własny i niepowtarzalny „pseudonim” ) ponieważ często mamy problem z podaniem nazwy użytkownika nawet podając własne imię i nazwisko.
Jeśli poprawnie wykonaliśmy wszystkie czynności poczta powinna być założona i wyglądać tak i zawierać informacje dotyczące obsługi konta.
Pamiętaj aby po zakończeniu pracy wylogować się, aby nikt nie mógł wejść na Twoją skrzynkę e-mailową.
Logowanie się do poczty W prawym górnym rogu klikamy. Otworzy się okno jednego lub kilku kont - wybieramy swoje. Wpisujemy hasło.
Pisanie listów czyli e-maili (po zalogowaniu się na konto). kliknij – utwórz
Otworzy się okienko. W miejscu „Do” wpisujemy adres osoby do której wysyłamy wiadomość, następnie temat i treść wiadomości. Następnie klikamy wyślij.
Informacje dodatkowe - wysyłanie do kilku osób. Wiadomość możemy jednocześnie wysyłać do wielu osób poprzez wpisaniu kolejnych adresów. Aby to zrobić kliknij DW, i kolejnych osób kliknij UDW.
Po wpisaniu adresów jak poprzednio wpisujemy temat i treść wiadomości następnie klikamy wyślij.
Tak wygląda dolna część okna emalia, jeśli klikniemy na przycisk A . Informacje dodatkowe - formatowanie (zmiany w wyglądzie wiadomości). Tak wygląda dolna część okna emalia, jeśli klikniemy na przycisk A . Otworzy się memu z umożliwiające nam zmiany (np. wielkości czcionki, pogrubienia, podkreślenia i inne).
Możemy wysłać różne załączniki (np Możemy wysłać różne załączniki (np. fotografie, obrazki, dokumenty, filmiki). Dolna część okna zawiera przyciski umożliwiające przesłanie różnych informacji: plików, informacji z dysku, Zdjęć.
Wysłanie załączników – dokumentów. Po wpisaniu adresu i tematu klikamy na symbol spinacza i otwiera się okienko.
W okienku wyszukujemy plik, który chcemy wysłać (z komputera nośnika pamięci np. pendriwe) lub wpisujemy jego nazwę i klikamy otwórz.
Plik został załączony do emaila. Następnie należy kliknąć wyślij.
Odbieranie załączników Odbieranie załączników. Po zalogowaniu się do poczty klikamy na wiadomość.
W dolnej części wiadomości znajdują się załączniki wystarczy na nie kliknąć i zostaną otwarte.
DZIĘKUJĘ