Nowoczesne rozwiązania informatyczne w przedsiębiorstwach wod.-kan. Krynica Morska 23.03.2017r.
HYDROFORNIE I STACJE PODN. CIŚ. Sieć wodociągowa – dane za 2016 r. 1 553 km DŁUGOŚĆ SIECI WODOCIĄGOWEJ WRAZ Z PRZYŁĄCZAMI PRODUKCJA WODY 27,2 mln m³/r 298 mln SZKLANEK WODY DZIENNIE! UJĘCIA WODY 14 PRZEPOMPOWNIE WODY 7 HYDROFORNIE I STACJE PODN. CIŚ. 30 ZBIORNIKI WODY 12 Sprzedaż do gmin ościennych: 288 tyś m³/r
PRZEPOMPOWNIE ŚCIEKÓW OCZYSZCZALNIE ŚCIEKÓW Sieć kanalizacyjna – dane za 2016 r. 1 343 km DŁUGOŚĆ SIECI KANALIZACYJNEJ WRAZ Z PRZYKANALIKAMI PRZEPOMPOWNIE ŚCIEKÓW 127 ODBIÓR ŚCIEKÓW 35,2 mln m3/r OCZYSZCZALNIE ŚCIEKÓW 1 Ilość powstających osadów: 47 219 m3/r Ilość zagospodarowanych osadów: 65 263 m3/r
Integracja systemów Kontroling Eureca www call-center sms, mail ZUS Raporty pracy - rozliczenie wewnętrzne Kontroling Eureca www call-center sms, mail ZUS ZUS Organizacja, pracownicy, kontrahenci, referencje (Vat, jednostki miar), dokumenty magazynowe, konta Awarie ERP Maks V Kadry Płace RCP i KD Hurtownia danych CMMS/EAM - EiT Inwentaryzacja/paszportyzacja Zarządzanie pracami i zasobami Planowanie długoterminowe Planowanie krótkoterminowe i optymalizacja (Trident) Hurtownia danych e-Mobile e-Services polecenia fakturowanie usług podstawowych rozliczenie kosztów zasobów Home banking CRM Kom-Media Kom-Bok Dynamics AX Hurtownia danych faktura elektroniczna e-BOK Kokpit menadżerski Kom-Bok Dane klientów, przyłączy, wodomierzy i zużycia Parametry zmienne Transport Laboratorium wpłaty wymiany wodomierzy Obiekty GIS, obiekty Parametry zmienne, alarmy Parametry zmienne Systemy Systemy zarządzania ogólnego Projekt EiT Oprogramowanie branżowe GIS, GPS Model mat. sieci poszukiwanie przecieków, analiza uderzeń hydraulicznych, optymalizacja zasilania sieci, SCADA view SCADA Telemetria i telestrefowanie SCADA Monitoring energii elektrycznej Interfejsy Integracja na poziomie bazy danych (on-line krótkookresowa) Integracja na poziomie plików
Integracja systemów – przepływ informacji Dane źródłowe ERP, HR, CRM SCADA, GIS, GPS CMMS/EAM Utrzymanie Ciągłość działania Zarządzanie majątkiem Wyniki ERP, HR CRM WEB, GIS, CallCenter Integracja systemów – przepływ informacji
PRACE + HARMONOGRAMY + LUDZIE + SPRZĘT Ciągle doskonalenie obiegu danych PRACE + HARMONOGRAMY + LUDZIE + SPRZĘT ZOPTYMALIZOWANE PLANOWANIE ANALIZA DANYCH MOBILNOŚĆ BAZA DANYCH RAPORTY DANE DOT. INTERWENCJI ZADANIA INTERWENCJE INFORMACJA ZWROTNA
Możliwość wyświetlania informacje z różnych źródeł GIS - wyświetlanie danych pozyskiwanych z różnych źródeł ORTOFOTOMAPA ZDJĘCIA LOTNICZE MAPA ZASADNICZA URZĄD MIEJSKI, WYDZIAŁ GEODEZJI BUDYNKI SPECJALNEGO ZNACZENIA URZĄD MIEJSKI, WYDZIAŁ INFORMATYKI Możliwość wyświetlania informacje z różnych źródeł Integracja źródeł danych AWARIE PRZYŁĄCZA WODOCIĄGOWE DANE z KOMMEDII DANE z GPS i EiT POZYCJE SAMOCHODÓW I PLANY PRAC DANE z EiT
Zarządzanie pracami Śledzenie pojazdów i realizacja planów prac ul. Krzemowa DN 150 Wizualizacja awarii Wizualizacja wymian wodomierzy
Mobilność
Mobilność – GIS na urządzeniach mobilnych Dostęp do mapy i informacji geoprzestrzennych w terenie Nawigacja przez dotyk Przeglądanie i wyszukiwanie danych przestrzennych VolumetrY
Sektoryzacja Funkcjonuje 46 sektorów w tym: 35 szt. na sieci, 11 szt. hydrofornie, pompownie i reduktory ciśnienia -podsektory. Analizą objętych jest 46 sektorów w oparciu o 77 punktów pomiarowych
Call-center – przykładowa analiza
KPI – kluczowe wskaźniki eksploatacyjne
Korzyści z Business Intelligence Ułatwia proces podejmowania decyzji Dostęp do informacji staje się prostszy Lepiej poznajesz swoją działalność Zmniejsza ryzyko powstania „wąskich gardeł” Pomaga w wykryciu strat Umożliwia analizę w czasie rzeczywistym Business Intelligence VolumetrY
Najważniejszy jest Klient
SAUR NEPTUN GDAŃSK Dziękuję za uwagę