Analiza i kreowanie trendów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Advertisements

Prof. nadzw. dr hab. Radosław Ignatowski Zakład Rachunkowości Międzynarodowej, Katedra Rachunkowości Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki 1 Prezentacja.

Zajęcia dodatkowe realizowane przez przedszkola dla których organem prowadzącym jest Miasto Poznań Poznań, 9 września 2013 roku.
Ul. Żeromskiego Szkoła przyjazna i otwarta dla każdego ucznia!
Wydział Biotechnologii i Nauk o Żywności Na Wydziale studiuje: 1740 studentów 112 doktorantów Kadra akademicka Wydziału: 133 nauczycieli 11 profesorów.
DZIAŁY FILOZOFII Antropologia filozoficzna. Co to takiego w ogóle jest antropologia ?
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Klasa humanistyczna (B). Co to jest humanizm? Humanizm jest to prąd filozoficzny, etyczny i kulturowy wywodzący się z epoki Odrodzenia, a także postawa.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska Aleksandra Malarz dyrektor Departamentu Strategii i Komunikacji.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 19 marca 2016 roku (sobota), godz – kwietnia 2016 roku (piątek), godz – Pomorska 105,
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Nowy, interdyscyplinarny kierunek studiów I stopnia Wydział Humanistyczny Wydział Nauk Ekonomicznych Wydział Nauk Społecznych.
Program kształcenia na określonym kierunku, poziomie i profilu kształcenia zmiany wynikające z nowelizacji ustawy PoSzW Spotkanie dla rad programowych.
Zawody wymagające wyższego wykształcenia
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Dziekan WNEI Dr Mariola Szewczyk-Jarocka
OBOWIĄZKOWE PRAKTYKI ZAWODOWE INFORMACJE OGÓLNE.
Praktyka zawodowa Harmonogram realizacji praktyk zawodowych
Wydział Nauk Ekonomicznych i informatyki (zajęcia w Płocku)
Zapraszamy na studia Promocja WNEI. Wydział Nauk Ekonomicznych i Informatyki Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku.
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
WYDZIAŁ LEKARSKO-STOMATOLOGICZNY
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY PONADGIMNAZJLNEJ
dla studentów I roku studiów stacjonarnych II stopnia
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Powtarzanie roku studiów
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
WYMIANA MIĘDZYUCZELNIANA MOSTUM
Człowiek w systemie transportowym
WYDZIAŁ LEKARSKO-STOMATOLOGICZNY
Biznes plan - Sylabus SSE(3)II
Kierunek: Zarządzanie
ZMIEŃ SZKOŁĘ- IDŹ NA WYBORY!
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ucznia klasy ósmej
pokój 346 EA, tel Wydział ETI PG Katedra Metrologii i Optoelektroniki Zespół Optoelektroniki Dr inż. Marcin Gnyba.
Erasmus+ studia Termin składania dokumentów 10 stycznia 2018 – 6 lutego 2018 Rozmowy kwalifikacyjne Pierwszy tydzień po feriach zimowych: lutego.
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Powiślańska Szkoła Wyższa – dobry start
Rekrutacja elektroniczna DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w roku 2018
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Międzynarodowy Rynek Pracy
Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii
Ustawa 2.0 – pomoc materialna
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Katedra Filologii Germańskiej
Dokument ten ma charakter informacyjny.
ćwiczenia 1 mgr Barbara Zyzda
ERASMUS + Zasady wymiany na W4 (Rekrutacja 2018/19)
Wyniki ankiet oceny nauczycieli akademickich przeprowadzonych w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu Zapewnienia.
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Prawo handlowe – ćwiczenia
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt ZUT w Szczecinie
KRYMINALISTYKA ćwiczenia gr. 1
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2019/2020
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Działalność naukowa w Państwowych Wyższych Szkołach Zawodowych
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ KANDYDATA DO SZKOŁY PONADPODSTAWOWEJ w ramach elektronicznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych w roku szkolnym 2018/2019 KLASY.
UNIWERSYTECKIE II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. EMILII PLATER W SOSNOWCU
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Seminarium Pedagogiczne dla doktorantów i nowoprzyjętych asystentów
Zapis prezentacji:

Analiza i kreowanie trendów II semestr – informacje organizacyjne 26 stycznia 2017

1. Organizacja semestru 2. Przedmioty, zaliczenia i prowadzący/jednostki 3. Przedmioty do wyboru - Moduł ogólnouczelniany - I. Filozofia/informatologia - II. Ekonomia 4. IOS w semestrze letnim (podania, załączniki, terminy)

1. Organizacja semestru letniego Rozpoczęcie i zakończenie zajęć dydaktycznych: 20 lutego-18 czerwca 2017 Przerwa świąteczna: 14-18 kwietnia 2017 Dzień rektorski: 2 maja 2017 (wtorek) Sesja egzaminacyjna: 19 czerwca-2 lipca 2017 Wakacje: 3 lipca – 3 września 2017 Sesja poprawkowa: 4-17 września 2017

2. Przedmioty, zaliczenia i prowadzący (I) 1. Przedmiot w ramach modułu ogólnouczelnianego (1 wykład do wyboru) – 30 godz. – zal. z oceną – prowadzący w zależności od wybranego przedmiotu 2. Język obcy – ćwiczenia, 30 godz. – zal. z oceną – lektorzy SJO 3. Metodologia badań naukowych – wykł. i ćw. 15 + 15 godz. – egz. – dr J. Strzelecki 4. Przedmiot do wyboru (filozofia/informatologia): - Infobrokerstwo (prof. K. Narojczyk, IHISM) - ćwiczenia, 30 godz. – zal. z oceną - Podstawy semiotyki praktycznej (dr G. Pacewicz, IF) - ćwiczenia, 30 godz. – zal. z oceną 5. Przedmiot do wyboru (ekonomia): Ekonomika mediów - ćwiczenia, 30 godz. – zal. z oceną – dr R. Warżała (WNE) 6. Teorie zmian społecznych - wykł. i ćw. 15 + 15 godz. – zal. z oceną – dr W. Muszyński (WNE)

2. Przedmioty, zaliczenia i prowadzący (II) 7. Demografia - wykł. 15 godz. - zal. z oceną – dr Marek Butrym (WNS) 8. Podstawy prognozowania zjawisk rynkowych - wykł. i ćw. 15 + 15 godz. – zal. z oceną – prof. S. Figiel (WNE) 9. Socjologia i antropologia kultury współczesnej - wykł. i ćw. 15 + 15 godz. – zal. z oceną – prof. M. Sokołowski/dr R. Sierocki (WNS) 10. Zachowania ekonomiczne podmiotów rynku - wykł. i ćw. 15 + 15 godz. – egz. – dr D. Kuberska (WNE) 11. Antropologia filozoficzna – ćw. 15 godz. - zal. z oceną – prof. L. Ostasz (IF) 12. Socjologia konsumpcji - wykł. i ćw. 15 + 15 godz. – zal. z oceną – dr B. Tomaszewska-Hołub 13. Zachowania informacyjne - wykł. i ćw. 15 + 15 godz. – egz. – prof. M. Świgoń 14. Warsztat kreatywnego myślenia - ćw. 15 godz. - zal. z oceną – dr J. Strzelecki

3. Wykłady ogólnouczelniane (30 godz. wykładów) - zapisy na wybrany przedmiot drogą internetową za pomocą modułu UL w systemie USOS (ul.uwm.edu.pl) od  13 lutego 2017 roku od godz. 12.00 do 15 lutego 2017 roku do godz. 23.59 na podstawie indywidualnego loginu i hasła dostępu - zajęcia realizowane są w poniedziałki, godziny realizacji zajęć: 15.00-16.30, 16.45- 18.15, 18.30-20.00. Przedmiot (wykład) kończy się zaliczeniem z oceną - studenci, którzy nie uzyskali zaliczenia z przedmiotu, zobowiązani są do powtarzania zajęć, wyklucza się możliwość zmiany oraz rezygnacji z przedmiotu, na który dokonano zapisu - rozpoczęcie zajęć dydaktycznych z wybranego przedmiotu możliwe jest po zebraniu grupy minimum 45 osób - studenci zapisani na przedmiot, który nie został uruchomiony, zobowiązani są dokonać zapisu na inny przedmiot wybrany spośród oferty określonej na wydziale. Zapisu należy dokonać osobiście w Biurze ds. Kształcenia (rektorat, III piętro, pok. 303), w nieprzekraczalnym terminie do 17 lutego 2017 roku do godz. 12.00. NIE WYBIERAJCIE FILOZOFII, EKONOMII, ETYKI, LOGIKI!

Antropologia kulturowa 18.30 - 20.00 dr Marta Śliwa Harmonogram realizacji przedmiotów prowadzonych w ramach modułu ogólnouczelnianego, w roku akademickim 2016/2017 - semestr letni dla studentów studiów stacjonarnych (pierwszego stopnia i jednolitych magisterskich) - w wymiarze 30 godzin dla każdego przedmiotu Lp. Przedmiot sala Liczba Godziny Nauczyciel akademicki Jednostka dydaktyczna Wydział   miejsc zajęć prowadzący przedmiot prowadząca przedmiot Zajęcia prowadzone są w poniedziałki w godz.15.00 - 20.00 1. Antropologia kulturowa Sala 30, Centrum Nauk Humanistycznych, ul. K. Obitza 1 170 18.30 - 20.00 dr Marta Śliwa Instytyt Filozofii Humanistyczny 2. Człowiek współczesny wobec problemu uzależnień Aula im. prof. E. Pijanowskiego, pl. Cieszyński 1 180 16.45 - 18.15 dr Dorota Zaworska-Nikoniuk Katedra Pedagogiki Opiekuńczej Nauk Społecznych 3. Dietetyka i żywienie człowieka Aula w Collegium Biologiae, ul. M. Oczapowskiego 1A 300 15.00 - 16.30 dr hab. Katarzyna Przybyłowicz, prof. UWM Katedra Żywienia Człowieka Nauki o Żywności 4. Dziedzictwo kulturowe Sala 37, Centrum Nauk Humanistycznych, ul. K. Obitza 1 147 dr Ewa Gładkowska Instytut Sztuk Pięknych Sztuki 5. Ekonomia Aula im. prof. Z. Moczarskiego, ul. M. Oczapowskiego 5 220 dr Rafał Warżała Katedra Makroekonomii Nauk Ekonomicznych 6. Estetyka Sala 31, Centrum Nauk Humanistycznych, ul. K. Obitza 1 dr Małgorzata Liszewska 7. Etyka Aula im. G. i M. Ditrichów, Centrum Nauk Humanistycznych, ul. K. Obitza 1 dr Jacek Sobota Instytut Filozofii 8. Filozofia dr Piotr Wasyluk 9. Historia Polski Aula im. prof. M. Kotera, Plac Łódzki 5 207 prof. dr hab. Stanisław Achremczyk Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych 10. Historia sztuki 11. Kultura kresów północno-wschodnich i jej kontynuacja dr hab. Maria Ankudowicz-Bieńkowska, prof. UWM Instytut Polonistyki i Logopedii 12. Logika Aula teatralna, Centrum Nauk Humanistycznych, ul. K. Obitza 1 dr Adam Bastek 13. Ochrona przyrody Aula 306, Biblioteka Uniwersytecka, ul. M. Oczapowskiego 12 175 dr hab. Mirosław Grzybowski Katedra Turystyki, Rekreacji i Ekologii Nauk o Środowisku 14. Pierwsza pomoc przedmedyczna dr n. med. Robert Ropiak Katedra Medycyny Ratunkowej Nauk Medycznych 15. Pogoda, klimat i człowiek Aula 307, Biblioteka Uniwersytecka, ul. M. Oczapowskiego 12 prof. dr hab. Zbigniew Szwejkowski Katedra Gospodarki Wodnej, Klimatologii i Kształtowania Środowiska Kształtowania Środowiska i Rolnictwa 16. Poprawna polszczyzna w praktyce dr Iza Matusiak-Kempa 17. Praktyczna filozofia przyrody dr Dariusz Liszewski 18. Prawo dr Piotr Kubiński Katedra Prawa Cywilnego Prawa i Administracji 19. Ptaki Aula im. prof. M. Gotowca, ul. M. Oczapowskiego 5 270 prof. dr hab. Roman Kujawa Katedra Rybactwa Jeziorowego i Rzecznego 20. Wiedza o teatrze dr hab. Beata Tarnowska, prof. UWM 21. Zdrowy styl życia i higiena człowieka dr n. med. Joanna Białkowska Katedra Neurologii i Neurochirurgii

3. Przedmioty do wyboru w II semestrze FILOZOFIA/INFORMATOLOGIA - Infobrokerstwo – 4 gr. ćw. – pracownia informatyczna (15 stanowisk) - Podstawy semiotyki praktycznej – 1 gr. ćw. - Heurystyka informacyjna (zbyt małe zainteresowanie) EKONOMIA - Ekonomika mediów – 3 grupy ćw. - Koniunktura gospodarcza (zbyt małe zainteresowanie)

4. Indywidualna organizacja studiów (IOS) Regulamin studiów UWM (VIII. INDYWIDUALNA ORGANIZACJA STUDIÓW, § 16, s. 9): http://www.uwm.edu.pl/studenci/wazne-dokumenty/regulamin-studiow-uwm Podania o przyznanie IOS na semestr letni kierować do Prodziekan Wydziału Humanistycznego, dr Renaty Rozbickiej wraz z załącznikiem (listą przedmiotów i podpisami osób prowadzących). Termin złożenia podań w dziekanacie: 28 lutego 2017. IOS może uzyskać student: - realizujący naukę na więcej niż jednym kierunku (zaświadczenie z dziekanatu spoza Wydziału Humanistycznego), - wychowujący dzieci, - niepełnosprawny (nie są wymagane żadne załączniki), - szczególnie zaangażowany w działalność społeczną w środowisku akademickim, - znajduje się w trudnej sytuacji, uznanej przez dziekana w porozumieniu z wydziałowym organem samorządu studenckiego, - będący członkiem sportowej kadry narodowej, rezerwy kadry narodowej lub kadry uniwersjadowej, - odbywający część studiów w innych uczelniach krajowych lub zagranicznych, - przyjęty na studia w ramach procedury potwierdzania efektów uczenia się.