Patryk Jasik pok. 415 GB p.jasik@mif.pg.gda.pl Języki programowania Patryk Jasik pok. 415 GB p.jasik@mif.pg.gda.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wstęp do programowania
Advertisements

C++ Paweł Rzechonek Instytut Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego
Standardowa biblioteka języka C++
Wprowadzenie.
Filip Andrzejewski Remigiusz Chiluta
Języki programowania C++
argumenty wiersza poleceń: getopt
Sprawdzian Zadanie 1: Napisz program obliczający pole i obwód prostokąta. Wymiary pobierz z klawiatury od użytkownika. Zadanie 2: Napisz program sprawdzający,
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2005 © Jerzy R. Nawrocki Wstęp.
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
#include #include main () { cout
Programowanie obiektowe W2
„Język programowania”
Programowanie obiektowe III rok EiT
Jerzy F. Kotowski1 Informatyka I Wykład 9 TABLICE PREPROCESOR OPERATORY c.d. (nie tylko binarne)
Podstawy informatyki 2013/2014
Podstawy informatyki 2013/2014 Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Wczytywanie danych z klawiatury, komentarze, zmienne.
Podstawy programowania w języku C i C++
Instrukcje sterujące część 2
Wprowadzenie do programowania w językach C i C++
Informatyka I - Wykład ANSI C
Podstawy Programowania
Zadanie Dev C++.
Przekazywanie argumentów
Pętla do ... While C++ Źródło:
Programowanie strukturalne i obiektowe
Język programowania Rozwijanie zdolności logicznego
Programowanie strukturalne i obiektowe
Tematyka zajęć Zintegrowane środowisko programistyczne i proces tworzenia programu Identyfikatory, słowa kluczowe, zmienne, typy danych – typy proste Instrukcja.
Instrukcja for. Instrukcja warunkowa mgr inż. Agata Pacek.
Programowanie obiektowe 2013/2014
PWSZ Gniezno // codefly 2009 Łukasz Tomczak
Składnia instrukcji warunkowej if…
Składnia pętli do … while do instrukcja while (wyrażenie); gdzie: instrukcja – instrukcja pojedyncza lub blok instrukcji wyrażenie – wyrażenie przyjmujące.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Przeładowanie operatorów Robert Nowak.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 1 ( ) Łagodne wprowadzenie do języka C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
1 Zagadnienia na egzamin. 2 Język C podsumowanie Struktura programu w języku C Zmienne, Stałe Operacje arytmetyczne Operatory logiczne Priorytety operatorów.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Powtórzenie wiadomości z C++ Robert Nowak.
Instrukcje wyboru.
Pliki tekstowe – odczyt i zapis Zajęcia 11. Zapis do pliku tekstowego Prosty program pokazujący sposób zapisu do pliku tekstowego: // writing on a text.
Wstęp do programowania wykład 3 Typy wyliczeniowe, tablice.
Podstawy informatyki Zmienne, stałe Instrukcje sterujące Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu.
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego Matuszyka Podstawy.
Switch. Instrukcja switch Składnia instrukcji: switch (wyrażenie){ case wyrażenie_stałe1: ciąg instrukcji dla wariantu 1; break; case wyrażenie_stałe2:
Programowanie I Rekurencja.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Proceduralne Języki Programowania Patryk Jasik Katedra Fizyki Teoretycznej i Informatyki Kwantowej Wydział Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechnika.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Programowanie Obiektowe – Wykład 1
Kurs języka C++ – organizacja zajęć ( )
Programowanie obiektowe
Instrukcje wyboru.
Programowanie I Rekurencja.
Język C++ Typy Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego.
Język C++ Preprocesor Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła.
Język C++ Operatory Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła.
Python 3 Wprowadzenie.
Zapis prezentacji:

Patryk Jasik pok. 415 GB p.jasik@mif.pg.gda.pl Języki programowania Patryk Jasik pok. 415 GB p.jasik@mif.pg.gda.pl

Literatura Brian W. Kernighan, Dennis M. Ritchie – „Język ANSI C” Niklaus Wirth – „Algorytmy + struktury danych = programy” Bjarne Stroustrup – „Język C++” Jerzy Grębosz – „Symfonia C++” Jerzy Grębosz – „Pasja C++” Stanley B. Lippman – „Podstawy języka C++” Bruce Eckel – „Thinking in C++” Nicolai M. Josuttis – „C++. Projektowanie zorientowane obiektowo” Piotr Wróblewski – „Język C++ dla programistów”

Plan zajęć Wprowadzenie Pierwszy program Instrukcje sterujące Typy Operatory Funkcje Tablice Preprocesor

Pierwszy program #include<stdio.h> int main() { printf ("Witajcie! To jest laboratorium z jezykow programowania."); }

Pierwszy program #include <iostream> using namespace std; int main() { cout << „Dzisiaj mamy piękny dzień"; }

Drugi program #include<stdio.h> int main() { int x,y,liczba; printf(„Podaj pierwsza liczbe: \n"); scanf(„%i”, &x); printf(„Podaj druga liczbe: \n"); scanf(„%i”, &y); liczba = x+y; printf("To jest nasz wynik: x+y=%i\n", liczba); }

Drugi program #include <iostream> using namespace std ; int main() { int stopy ; // to do przechowywania liczby stop float metry ; // do wpisania wyniku float przelicznik = 0.3 ; // przelicznik: stopy na metry cout << "Podaj wysokosc w stopach : " ; cin >> stopy ; // przyjecie danej z klawiatury metry = stopy * przelicznik; // wlasciwe przeliczenie cout << "\n" ; // to samo co cout << endl ; // -----wypisanie wynikow cout << stopy << " stop - to jest : " << metry << " metrow\n" ; }

Instrukcja warunkowa if

Instrukcja while

Pętla do... while...

Pętla for

Instrukcja switch

Typy

Typy

Operatory

Operatory

Operatory

Operatory

Operatory

Tablice