Opracowała- Katarzyna Płatek

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Człowiek- najlepsza inwestycja
Advertisements

„Moje dziecko i Internet”
ANALIZA PRZYPADKU ucznia Szkoły Podstawowej nr 11 w Gdańsku- Stogach objętego Interdyscyplinarną Pomocą Doradczą opracowała: mgr Joanna.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE
Syn Pani Justyny Enterowskiej Piotrek
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Bezpieczeństwo dzieci w Internecie
Sytuacja życiowa rodzin czasowo niepełnych z powodu migracji
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UDZIAŁ POLICJI W POSTĘPOWANIU W SPRAWACH NIELETNICH
Bezpieczeństwo w sieci !
mgr Małgorzata Cieślak
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
Uzależnienia a rozwój dziecka
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOLECZNEJ W LUBLINIE
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
Czy to już uzależnienie?
Z jakimi problemami może spotkać się mój rówieśnik?
SZANSE I ZAGROŻENIA INTERNETU
spotkanie naszą nadzieją."
Euorosieroctwo – konsekwencją migracji rodziców
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
,,Rodzina- źródłem życia, szacunku i miłości’’
EUROSIEROCTWO.
Autorzy: Kinga Kolaszyńska Anna Jankowska weronika wlaszczyk
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Szkoła Podstawowa Integracyjna nr 135.  9-22 marca – Rejestracja w systemie wniosku o przyjęcie ucznia oraz złożenie wniosku w wersji papierowej w szkole.
Wykonanie wyroków Trybunału Konstytucyjnego - z dnia 21 października 2014 r., sygn. akt K 38/13 - z dnia 18 listopada 2014 r., sygn. akt SK 7/11.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Zadania Wojewody z zakresu polityki społecznej Narada szkoleniowa z organizatorami rodzinnej pieczy zastępczej i przedstawicielami powiatowych centrów.
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Nowej Wsi DEBATA KLASY IIIc wych. Bożena Zawistowska.
BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 6 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Postawa asertywna.
Prawo Rodzinne w praktyce szkolnej
Eurosieroctwo.
Prawa dziecka Prezentacja na podstawie książki „Twoje Prawa” opracowanej przez UNICEF Anna Rak.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Ujednolicony tekst Ustawy o ochronie zdrowia psychicznego - stan aktualny z dnia 31 lipca 1997 r.
„Kompetencje instytucji i osób odpowiedzialnych za wspomaganie wybranego aspektu pracy szkoły na poszczególnych etapach” Magdalena Piechota PP-P w Dęblinie.
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii ŚWIADCZENIA RODZINNE.
Procedury reagowania na cyberprzemoc
20 Listopada -Powszechny Dzień Dziecka (Dzień Praw Dziecka) -pod egidą ONZ. Zgromadzenie Ogólne ONZ zaleciło wszystkim państwom organizowanie obchodów.
Czy to już uzależnienie?
środowisko wychowawcze
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Uczeń- jego prawa i obowiązki
REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
1 WOBCOWANE POKOLENIE CZYLI JAK ZBUDOWAĆ TRWAŁE WIĘZI Z DZIEĆMI ABY PRZEKAZYWAĆ IM WIARĘ W RODZINIE I KOŚCIELE.
AGRESJA- przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, krzywdy, straty, bólu fizycznego czy.
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
RADY STRAŻAKA DLA MĄDREGO PRZEDSZKOLAKA. BEZPIECZNY DOM Dom to miejsce bezpieczne, tutaj wypoczywasz, bawisz się, rozmawiasz z rodzicami. Jednak czasami.
ŚWIADCZENIA RODZINNE UZALEŻNIONE OD NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI Komisja Dialogu Obywatelskiego 1 grudnia 2016 r. Poznańskie Centrum Świadczeń, ul. Wszystkich.
Fundacja Lex nostra & Ministerstwo Sprawiedliwości
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
HISTORIA Agni Caldarar
Punkt 6 SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI Z PRZEDSZKOLA PRZEZ RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW) LUB UPOWAŻNIONĄ PRZEZ.
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Świadczenia rodzinne mgr Sabina Pochopień.
Mgr agnieszka kwiecień-madej
agnieszka kwiecień-madej
Bezpieczne Ferie Zimowe
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Opracowała- Katarzyna Płatek EUROSIEROCTWO- WYZWANIE DNIA DZISIEJSZEGO- spotkanie z rodzicami dn.24.01.2013 Opracowała- Katarzyna Płatek

POJĘCIA EUROSIEROCTWO- to fakt nieposiadania przez kogoś niepełnoletniego obojga rodziców lub jednego z rodziców, którzy opuścili kraj z powodów zarobkowych (praca, poszukiwanie pracy) EUROSIEROTA- to dziecko, które wychowuje się bez co najmniej jednego rodzica, który wyjechał za granicę w celach zarobkowych

OPIEKA NAD DZIECKIEM W przypadku, kiedy obydwoje rodzice wyjeżdżają za granicę lub kiedy rodzic samotnie wychowuje dziecko i zamierza wyjechać za granicę, pozostawiając dziecko w kraju pod opieką dziadków, wujostwa, znajomych, sąsiadów POWINIEN PRAWNIE UREGULOWAĆ sytuację dziecka zanim wyjedzie

Korzystanie z praw przez dziecko Bez zgody rodziców (prawnych opiekunów)- w tym wypadku przebywających poza granicami kraju, młody człowiek nie może korzystać z praw i przywilejów mu przysługujących Nie ma kto wyrazić zgody np. na wyjazd na wycieczkę klasową, przeprowadzenie badań w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, wykonanie zabiegu operacyjnego w szpitalu, wyjazd dziecka za granicę itd.

Istnieją następujące możliwości uregulowania sytuacji prawnej dziecka: – złożenie przez rodzica zanim wyjedzie za granicę wniosku do sądu o przeniesienie na czas wyjazdu opieki prawnej nad dzieckiem na wskazaną osobę pełnoletnią (babcię, ciocię, siostrę), – złożenie wniosku do sądu przez osobę, która jest faktycznym opiekunem dziecka o ustanowienie jej na czas wyjazdu rodzica/rodziców za granicę opiekunem prawnym dziecka, – podanie przez rodzica wyjeżdżającego lub przebywającego za granicą – adresu doręczeń w kraju.

W przypadku kiedy w szkole istnieje konieczność podjęcia przez rodzica decyzji dotyczącej dziecka (zagrożone dobro dziecka w jakiejkolwiek sferze: dydaktycznej, zdrowotnej, wychowawczej) i nie będzie możliwości skontaktowania się z nim, bo będzie przebywał za granicą, a uzyskane dane będą świadczyły o nieuregulowanej sytuacji prawnej dziecka, wówczas szkoła ma prawny obowiązek poinformować o zaistniałej sytuacji właściwy dla miejsca zamieszkania dziecka Sąd Rejonowy, Wydział Rodzinny i Nieletnich. Wynika to bezpośrednio z art. 109 kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, którego treść brzmi: „par. I. Jeżeli dobro dziecka jest zagrożone, sąd opiekuńczy wyda odpowiednie zarządzenia”.

Skutki społeczne eurosieroctwa Dzieci mogą mieć poczucie zagrożenia Niezaspokojone są ich podstawowe potrzeby: bezpieczeństwa, akceptacji, afiliacji Nie mają odpowiedniego oparcia Mogą nie mieć odpowiednich wzorców osobowych Mogą czuć się niechciane lub porzucone, gdy rozłąka przedłuża się Mają poczucie, że pieniądze są ważniejsze od nich samych, a ich sprawy maja dla rodziców drugorzędne znaczenie

Skutki eurosieroctwa c.d. Tracą więź emocjonalną z osobą, która do tej pory kształtowała ich psychikę Rodzice nie mają szans towarzyszyć dzieciom przez cały okres ich rozwoju Dzieci pod opieką dziadków lub starszego rodzeństwa mają zbyt wiele swobody Rodzice próbując wynagrodzić im rozłąkę kupują prezenty, co może doprowadzić do materialistycznego nastawienia u dziecka

Skutki eurosieroctwa c.d. Dzieci i młodzież zaczynają sprawiać trudności wychowawcze np. pojawiają się zachowania agresywne, postawy roszczeniowe, problemy z podporządkowaniem się , przestrzeganiem norm i zasad, wagary Mogą pojawić się zaburzenia psychiczne, problemy emocjonalne- próby demonstracyjne lub samobójcze, reakcje depresyjne, Mogą wystąpić też u nich trudności w nauce, uzależnienia, także behawioralne- od gier komputerowych, internetu, telefonów komórkowych;

SKUTKI EUROSIEROCTWA C.D. Decyzja o wyjeździe w celach zarobkowych powinna być dokładnie przemyślana i wyważona Wielu rodziców powracających okresowo lub na stale do kraju słyszy od bliskich „poukładałem sobie wszystko bez ciebie”, „nie rządź się mną, gdzie byłeś, jak cię potrzebowałem?”

SKUTKI EUROSIEROCTWA WIELE RODZIN SIĘ ROZPADA W INNYCH WIĘZY ROZLUŹNIAJĄ SIĘ OJCIEC LUB MATKA CZUJE SIĘ „MASZYNKĄ DO ZARABIANIA PIENIĘDZY” DZIECI CZUJA SIĘ PORZUCONE I NIEWAŻNE RODZIC POZOSTAJĄCY W KRAJU CZĘSTO NIE DAJE SOBIE ZE WSZYSTKIM RADY TO, CO MIAŁO BYĆ SPOSOBEM NA LEPSZE ŻYCIE ZAWIODŁO

REFLEKSJA KOŃCOWA NIKT TEGO NIE CHCE, BY JEGO ŻYCIE LEGŁO W GRUZACH, ALE BEZ ODPOWIEDNIEJ POLITYKI PAŃSTWA WIELE RODZIN ZMUSZONE JEST POSZUKIWAĆ ŚRODKÓW DO ŻYCIA ZA GRANICĄ WYJEŻDŻAJĄ, BY UNIKNĄĆ UBÓSTWA, NIE WSZYSCY PODEJMUJĄ DECYZJĘ O WYJEŹDZIE Z WLASNEJ WOLI, WIELU ROBI TO, BO NIE MA INNEGO WYJŚCIA