ZARZĄDZANIE PRACĄ PODWŁADNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Psychologia Zarządzania
Zarządzanie projektami partnerskimi
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Sczawieńska 2
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Jak być własnym szefem?.
Organizacja i zarządzanie firmą
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
PRAWA MOTYWACJI Aby motywować innych, sami musimy mieć motywację Motywowanie wymaga celu Motywacja nie trwa wiecznie Motywacja wymaga uznania Współuczestnictwo.
ABC e-learningu.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Prowadzący: mgr Konrad Schroeder
Firma dla różnych ludzi
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Spis treści: Czym jest zawód dyspozytora transportu samochodowego ?
warsztaty dla rodziców
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Kryzys pod kontrolą? Ryzyko jako stały element zarządzania firmą II Kongres Dyrektorów Finansowych Sheraton Warsaw Hotel, 28 kwietnia r.
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
TURYSTYKA MOTYWACYJNA
A. Jędryczkowski – 2007 r.. Algorytmem nazwiemy ścisły przepis postępowania, którego wykonanie gwarantuje otrzymanie danych wynikowych z dostarczonych.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
SYSTEM PRODUKCYJNY ZPP AUTO
Dr Karolina Muszyńska Na podst.:
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
w praktyce pedagogicznej
Funkcje zarządzania, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Przykładowe role specjalistów Państwowej Inspekcji Sanitarnej w działaniach antytoniowych w zakładach pracy. Patrycja Wojtaszczyk.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Zarządzanie zmianą przez wartości
Szkoła Promująca Zdrowie
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
Moduł 2 Rozwijanie umiejętności pracy w grupie i komunikacji.
Jak dochodzi do zmiany? Refleksja Samoświadomość Decyzja Robię coś albo nie robię Działania, działania, działania.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Zarządzanie dostawcami i umowy SLA
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
Delegowanie uprawnień decyzyjnych
8 zasad postępowania lidera
Zygmunt Korzeniewski Wybrane narzędzia skutecznego lidera.
CO SPRAWIA LIDER, BY INNI ROBILI TO, CO ON CHCE? Zapraszam!
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Określenie sposobów motywowania ludzi do pracy
Proces przewodzenia i kontrolowania
TEORIE I MODELE MOTYWOWANIA
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

ZARZĄDZANIE PRACĄ PODWŁADNYCH

POJĘCIE PRACY wg Z. Jasińskiego nierozerwalnie związana z działalnością człowieka; źródło zaspokajania potrzeb; towarzysz dnia codziennego; wysiłek fizyczny; zaangażowanie umysłowe.

ZARZĄDZANIE PRACĄ działalność kierownicza odniesiona do procesów pracy; cele wytwórcze; cele ekonomiczne; cele społeczne; związane z przedsiębiorstwem i stanowiskiem kierowniczym.

NA CZYM POLEGA ZARZĄDZANIE PRACĄ istota => realizacja celów w sposób efektywny, czyli skuteczny i przy jak najlepszym wykorzystaniu zasobów jakimi dysponuje (wydajnie); podejmowanie decyzji o tym co i jak należy zrobić, a następnie realizacja celów za pośrednictwem ludzi.

ZARZĄDZANIE PRACĄ forma i zasady organizacji pracy czas pracy normy i wartości pracy przebieg pracy wynagrodzenia za pracę kontrola pracy badanie i ocena efektywności pracy

KIEROWNIK – główny organizator pracy planowanie i rozdział zadań, instruktaż dotyczący realizacji zadań, zapewnienie prawidłowej obsługi, eksploatacji oraz należytej konserwacji maszyn i urządzeń, którymi posługują się wykonawcy zadań, dbałość o bezpieczeństwo pracy, śledzenie wykonania zadań pod względem ilości, jakości i terminu, działania stymulujące, kształtowanie właściwych stosunków międzyludzkich, właściwej atmosfery pracy, działania dyscyplinarne i wychowawcze.

Dobra praca kierownika, to duża szansa na prawidłową pracę jego podwładnych. Z kolei jego błędy i nieudolność potrafią zniszczyć wysiłek całego zespołu.

WYBÓR STYLU KIEROWANIA nie ma idealnego stylu zarządzania, który sprawdzałby się w każdym zespole; lider zespołu => uświadomienie sobie, jaki jest jego naturalny styl oraz jakie inne style mogą w danym zespole sprawdzać się lepiej; szef => zdaje sobie sprawę zarówno ze swoich mocnych, jaki słabych stron => może modyfikować swoje zachowanie;

ZARZĄDZANIE PRACĄ PODWŁADNEGO, KTÓRY DOBRZE WYKONUJE SWOJE OBOWIĄZKI

ZACHĘTA DO DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM http://www.tipy.pl/art/445_big.gif

NIWELACJA RÓŻNICY ZDAŃ http://www.tipy.pl/art/335_big.gif

UMIEJĘTNE CHWALENIE BĄDŹ UDZIELANIE NAGANY krok 1 Udzielać nagany można wyłącznie w 4 oczy. Nigdy w obecności osób trzecich. krok 2 Nigdy nie należy porównywać jednego pracownika do innych. Wystarczy odwołać się do standardów panujących w firmie. krok 3 Krytykować i chwalić za konkretne zachowanie, a nie za ogół zachowań. krok 4 Krytykować należy zawsze bezpośrednio po akcji, która spowodowała nasze niezadowolenie. Nigdy nie należy odkładać nagany na "później". krok 5 Udzielając nagany należy spytać pracownika o powód konkretnego zachowania i poprosić aby wyjaśnił jak zamierza się zachować w przyszłości podczas podobnej sytuacji. krok 6 Chwalić należy (w przeciwieństwie do udzielania nagan) w obecności osób trzecich, publicznie oraz głośno. Im więcej osób usłyszy pochwałę skierowaną do konkretnego pracownika, tym lepiej. Pochwały bardziej motywują do powtarzania konkretnego zachowania, niż strach przed karą za brak tego zachowania. krok 7 Nie należy udzielać jednemu pracownikowi pochwał zbyt często ponieważ stracą one na wartości . Tak samo jak ze słodyczami. Jeden cukierek na jakiś czas będzie smakował bardziej niż ich całe opakowanie zjedzone w krótkim czasie. krok 8 Pracownicy powinni być chwaleni wówczas, gdy zrobią coś wyjątkowego. Jeśli ktoś pracuje bardzo dobrze i niemal codziennie jego praca daje wyższe efekty niż praca innych pracowników, powinien być dodatkowo wynagradzany w formie finansowej, a nie chwalony codziennie. Chwalić należy wówczas, gdy ktoś zrobi coś wyjątkowego przekraczającego jego własną normę osobistą.

DOJRZAŁOŚĆ MENADŻERSKA http://www.dziennik.pl/files/archive/00179/FR_shutterstock_155_179322l.jpg

MOTYWACJA sztuka kształtowania przestrzeni biznesowej przez skuteczne zachęcanie pracowników do osiągania celów organizacji; prawdziwą sztuką i podstawową rolą zarządu, kierownictwa firmy jest niedemotywowanie kadry pracowniczej; skłanianie kogoś do działania;

MOTYWACJA zmierzanie do tego, aby ludzie chcieli chcieć; jedna z podstawowych funkcji zarządzania, dzięki której zarząd firmy tworzy warunki do tego, aby ludzie pracowali efektownie; chęć robienia czegoś, zależna od możliwości zaspokojenia potrzeb danej jednostki.

SKUTECZNIEJSZE MOTYWOWANIE nagrody pieniężne i podwyżki; dodatkowe urlopy; szkolenia motywujące i podnoszące umiejętności; wyjazdy integracyjne; przyjazna atmosfera pracy; rozmowy z pracownikiem: „Potrzeby i zdolności pracownika vs. Twoje wymagania” http://www.profes.com.pl/obrazki/foto2/7.jpg

CZY METODY SKUTECZNEJ MOTYWACJI NAPRAWDĘ DZIAŁAJĄ Podwyżki płac motywują pracowników jedynie do oczekiwania od pracodawcy kolejnej podwyżki. Zmniejszenie czasu pracy i programy rekreacyjne poza godzinami pracy – nie wpłynęły pozytywnie na motywację. Koszty świadczeń pozapłacowych osiągają już 25% stawek płac, a pracownikom brakuje motywacji. Kosztowne programy szkoleń w zakresie relacji międzyludzkich i treningów wrażliwości nie sprawdziły się. Komunikacja i komunikacja dwustronna – nie wystarczy. Pomoc psychologiczna dla pracowników była kolejnym działaniem, które nie rozwiązało problemu braku motywacji.

WARUNKI SKUTECZNEJ MOTYWACJI Dostrzegać sukcesy i porażki Wyważyć nakłady i efekty Reagować konsekwentnie Reagować szybko Zaskakiwać pozytywnie Wzmacniać pracę zespołową Poinformować aby zmotywować

SKUTECZNE MOTYWATORY uznanie w ramach firmy; rozwój i uczenie się; odpowiedzialność, rozwój i awans.

LITERATURA Zbigniew Jański, „Zarządzanie pracą”, Agencja Wyd. Placet, Warszawa, 1999. Katarzyna Kloskowska-Kustosz, „Jak kierować pracą podwładnego, który nadzwyczaj dobrze wypełnia swoje obowiązki”, portal internetowy Sprzedawcy, 2008. http://www.wikipedia.pl http://osilek.mimuw.edu.pl http://www.tipy.pl http://www.profes.com.pl

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Dawid Czerner Paweł Englert WIMiIP rok II, grupa 3