Mama, tata, tablet….

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program Bezpieczeństwo w sieci
Advertisements

7 punktów Kodeksu 2.0.
opracowała Justyna Tokarz
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
KODEKS 2.0.
Komputer jako zagrożenie dla rozwoju dzieci klas I-III
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
KORZYSTANIE Z TIK. KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH NA PRZERWACH MIĘDZYLEKCYJNYCH.
Co to jest TIK?.
Ankieta była anonimowa i objęła 80 Rodziców
KLASOWY KODEKS 2.0 KLASA V e ROK SZKOLNY 2013/2014
UZALEŻNIENIE Internet.
Dzień Bezpiecznego Internetu
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU LUTY 2009
„BEZPIECZNY INTERNET”
Komputer - przyjaciel czy wróg?
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Bezpieczny internet.
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
KODEKS 2.0 Projekt Szkoła z klasą. 1. TIK – pomoc naukowa w szkole. Dziel się wiedzą i udostępniaj pomocne materiały. 2. Korzystamy tylko z wiarygodnych.
TARGI
Bezpieczny Internet "Bezpieczeństwo w Internecie
„Wirtualne niebezpieczeństwa”
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
KODEKS 2.0 DEBATA SZKOLNA 64 – 500 Szamotuły, ul. Kapłańska 18, tel./fax
KORZYSTANIE Z TIK. 1.Korzystamy z telefonów komórkowych na przerwach międzylekcyjnych.
Unikanie zagrożeń w sieci
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
DEBATA SZKOLNA.  Korzystamy z komputera pod opieką rodziców lub nauczycieli.  Zgłaszamy dorosłym wszystko, co wydaje nam się podejrzane lub złe.  Korzystamy.
Zadaliśmy sobie pytanie: Jak wykorzystać tablet do nauki liczenia i pisania? Okazało się, że jest wiele ciekawych programów edukacyjnych do wykorzystania.
Czy to już uzależnienie?
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
zagrożenia i metody ochrony dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni
Zapewne Twoje dziecko rozpoczęło już przygodę z Internetem. Możliwe, że ma konto na jednym lub kilku serwisach społecznościowych. Samodzielnie:  komentuje.
CZY ROZMAWIASZ Z RODZICAMI O TYM CO ROBISZ W INTERNECIE (NA JAKIE STRONY WCHODZISZ, Z KIM SIĘ KONTAKTUJESZ)?
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Debata szkolna Zestawienie Odpowiedzi na pytania udzielone przez uczniów klas I-VI (SP7 Głogów)
Aleksander Kuliński klasa II A
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI W SIECI INTERNET
10 ZASAD BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU
Fonoholizm- przyzwyczajenie, czy uzależnienie?
Dzień Bezpiecznego Internetu
Bezpieczny internet.
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
„Razem zmienimy Internet na lepszy”.
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
KOMPUTER –  ZALETY I WADY 
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Zapis prezentacji:

Mama, tata, tablet…

Przeprowadzone na rodzicach dzieci od 6miesięcy do 6,5 lat Badania …. Przeprowadzone na rodzicach dzieci od 6miesięcy do 6,5 lat ponad 40% rocznych i dwuletnich dzieci w Polsce  korzysta z tabletów lub smartfonów, wśród nich niemal co trzecie korzysta z urządzeń mobilnych codziennie lub prawie codziennie, 64% dzieci w wieku od 6 miesięcy do 6,5 lat korzysta z urządzeń mobilnych, 25% - codziennie 79% dzieci ogląda filmy, a 62% gra na smartfonie lub tablecie 60% rodziców, którzy udostępniają dzieciom tablet lub smartfon, robi to, żeby zająć się swoimi sprawami, co czwarty po to, żeby dziecko zjadło posiłek, 18% – żeby dziecko zasnęło. Wg. raportu z badań „Korzystanie z urządzeń mobilnych przez małe dzieci w Polsce.” (Millward Brown Poland  dla FDN, 2015)

Wpływ nadużywania urządzeń mobilnych na dzieci przedszkolne Dzieci 0-3 lat– wolniejsze tempo przyswajania mowy, mniejszy zasób słów – by mowa się rozwijała konieczna jest interakcja z drugim człowiekiem Reagowanie rozdrażnieniem czy agresją w przypadku ograniczenia dostępu do urządzenia Kłopoty z zaśnięciem, obniżona koncentracja uwagi Nadmierne wykorzystywanie zmysłu wzroku – może prowadzić do obniżenia czułości innych zmysłów Słabsze rozumienie poleceń słownych, brak koncentracji na czytanym tekście, nieumiejętność odpowiedzi na pytania po wysłuchaniu bajki Zmniejszona sprawność ruchowa, manualna – ograniczenie przebywania na świeżym powietrzu Zastępowanie kontaktów z rówieśnikami, rodzicami, bliskimi – „wirtualnymi przyjaciółmi” W skrajnych sytuacjach – syndrom uzależnienia – agresja, tiki, spazmy, stany lękowe Telefon dla Rodziców i Nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci: 800 100 100

Udostępnianie urządzeń dotykowych dzieciom w wieku od 3 do 6 lat Bezpieczne i pożyteczne treści Nie korzystajmy z urządzeń mobilnych codziennie Ustalajmy ścisłe ramy czasowe np. 15-30 minut dziennie Rodzice powinni towarzyszyć dzieciom w korzystaniu z urządzeń mobilnych, tłumaczyć treści, wykorzystywać je do wzajemnych interakcji Nie traktujmy urządzeń mobilnych jako nagrody lub kary, podnosi to w oczach dzieci atrakcyjność tych urządzeń, wzmacnia przywiązanie do nich Nie wykorzystujmy urządzeń mobilnych by motywować dzieci do jedzenia, wypełniania codziennych obowiązków Nie udostępniajmy urządzeń przed snem Na podstawie zaleceń Amerykańskiej Akademii Pediatrycznej

Katalog aplikacji mobilnych dla dzieci w wieku przedszkolnym 3-6 lat – Fundacja Dzieci Niczyje http://bestapp.fdn.pl/ Odnaleźć tu można wiele propozycji ciekawych aplikacji, które umilą najmłodszym czas i dadzą możliwość rozwoju nowych umiejętności. By ułatwić wybór odpowiedniej aplikacji z katalogu, propozycje zostały uszeregowane w osiem kategorii tematycznych: plastyczne, łamigłówki, zręcznościowe, muzyczne, językowe, przyrodnicze, matematyczne, inne edukacyjne. Zawsze odkrywajmy aplikacje razem z dzieckiem i nie zostawiajmy go samego z urządzeniem.

Zabezpieczenia… Ustal hasło dostępu do urządzenia Urządzenia z systemem Android – opcja „Kontrola rodzicielska” – określamy dostępność różnych treści, blokujemy wulgaryzmy iPhone, iPad – funkcja „Ograniczenia” – ustalamy ograniczenia wiekowe dostępności do filmów, programów. Blokujemy muzykę, zdjęcia, filmy „dla dorosłych” Urządzenia z systemem Windows Phone – funkcja „Moja Rodzina” Norton Family Premier – zarządzanie czasem dzieci spędzanym w internecie /usługa płatna/ - łatwa ochrona wszystkich urządzeń na których mogą pracować dzieci za pomocą jednej funkcji

Jeśli nie tablet, smartfon, komputer, telewizor… Ile czasu spędzasz z dzieckiem każdego dnia? Jaka jest jego jakość? Czy rozmawiasz wtedy przez telefon, sprzątasz a może jednym okiem oglądasz program telewizyjny? Co masz do zaoferowania swojemu dziecku?

Na podstawie materiałów udostępnionych przez Fundację Dzieci Niczyje Dziękuję za uwagę! Agnieszka Borek Na podstawie materiałów udostępnionych przez Fundację Dzieci Niczyje