ZAGROŻENIA W INTERNECIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy wiesz, że?... INTERNET …TO JEST SPIS TREŚCI NIEBEZPIECZEŃSTWO SPOŁECZNOŚĆ INTERNETOWA DZIECKO W INTERNECIE ZAUFANE STRONY INTERNETOWE WIRUSY.
Advertisements

Bądź bezpieczny w Internecie Razem tworzymy lepszy Internet.
Hasło na miarę naszych czasów. Serfuje. Respektuję!!!! Edyta Trocha.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Zagrożenia w Internecie. Spis treści Rodzaje zagrożeń w Internecie Zagrożenia związane z komputerami Zagrożenia związane z oprogramowaniem Zagrożenia.
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
Dzień Bezpiecznego Internetu
Jak sobie z nim radzić ?.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VII OPRACOWAŁA ANETA RADOMYSKA ANALIZA ANKIET.
Przygotowała: Anna Słowik. Głównym celem prezentacji jest uświadomienie rodzicom zagrożeń wynikających z użytkowania Internetu (oszustwa, wyłudzania,
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Kodeks 2.0. Szkoła Podstawowa nr 52 im. Marii Dąbrowskiej w Krakowie.
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
UZALEŻNIENIA STRZEŻ SIĘ!. UZALEŻNIENIE NABYTY STAN ZABURZENIA ZDROWIA PSYCHICZNEGO ALBO FIZYCZNEGO, KTÓRY CHARAKTERYZUJE SIĘ OKRESOWYM LUB STAŁYM PRZYMUSEM.
Z ASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z I NTERNETU. 1. C HROŃ SWOJĄ PRYWATNOŚĆ W SIECI ! Jeśli bierzesz udział w jakimkolwiek forum publicznym w Internecie,
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU. S PIS TREŚCI 1. INTERNET INTERNET 2. DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETUDZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 3.RAZEM TWORZYMY LEPSZY INTERNETRAZEM.
Co to Internet? Internet (skrótowiec od ang. inter-network, dosłownie "między- sieć") – ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci.
BEZPIECZNE KORZYSTANIE Z INTERNETU
DZIECKO W SIECI.
Bezpieczeństwo w sieci
Bezpieczny Internet.
Bezpieczne korzystanie z gier komputerowych i Internetu
CYBERPRZEMOC.
Aktywny RODZIC.
Internet to nie tylko gry .
Ucz i ucz się z TIK!.
Dziecko w sieci CYBERPRZEMOC
Młodzież a Narkotyki Rozpoznanie zjawiska narkomanii wśród młodzieży Tarnobrzeskiej Konferencja Maria Nagaba - Wójcik.
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
HEJT!.
BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE
Bezpieczeństwo w sieci
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Bezpieczny Internet 12 października 2017.
Młodszy Tester Oprogramowania
Magdalena Milewska.
MAMO! TATO! PRZECZYTAJ! Rady i wskazówki dla rodziców dzieci korzystających  z telewizji, Internetu i grających w gry komputerowe.
Spis treści Co to jest cyberprzemoc? Skutki przemocy wirtualnej
LEKCJA BEZPIECZEŃSTWA
Spis treści Co to jest cyberprzemoc? Skutki przemocy wirtualnej
Bezpieczne korzystanie z Internetu
DNIA 7 LUTEGO OBCHODZONY BYŁ DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
SZANSA Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
Bezpieczeństwo w sieci
„Zagrożenia związane z użytkowaniem Internetu”
Program profilaktyczno-wychowawczy
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
Jak rozpoznać prawdziwy autorytet?
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Jakie ZAGROŻENIA mogą czyhać na Ciebie w Internecie?
Aktywny RODZIC.
DBI 2019 – Jak minął ten dzień?
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI W SIECI INTERNET
Zapis prezentacji:

ZAGROŻENIA W INTERNECIE GRY KOMPUTEROWE

TEMATYKA PREZENTACJI: 1. Zagrożenia internetowe 2. Gry komputerowe: Zalety i wady gier Niebezpieczeństwa związane z grami komputerowymi System PEGI 3. Wskazówki dla rodziców – Jak pilnować aby dziecko nie robiło głupot? Co robić jeśli zauważymy, że z dzieckiem dzieje się coś niedobrego? 2017-03-27

2017-03-27

ZAGROŻENIA INTERNETOWE: grooming - uwodzenie za pośrednictwem Internetu seksting - przesyłanie swoich nagich lub półnagich zdjęć phishing -  metoda oszustwa, w której przestępca podszywa się pod inną osobę lub instytucję, w celu wyłudzenia określonych informacji (np. numerów kart, adresów, haseł itp.) stalking - uporczywe i powtarzające się nękanie, nagabywanie osoby za pomocą nowych technologii hejting – nienawidzenie wszystkiego co się pojawia w sieci poprzez negatywne komentarze wobec autorów tekstów, zdjęć itp.. cyberbullying - nękanie za pośrednictwem sieci kontakt z nielegalnymi materiałami (np. przedstawiającymi seksualne wykorzystanie dzieci, rasizm, ksenofobię) lub szkodliwymi treściami (np. pornografia, przemoc), flaming – wszczynanie, podżeganie do kłótni internetowej trollowanie - nieprzyjazne zachowania wobec innych użytkowników Internetu, które mają na celu przeszkodzenie prowadzonej dyskusji. siecioholizm – forma uzależnienia od internetu, ciągła potrzeba bycia online, sprawdzanie co chwila np. fb, informowanie co się robi, czuje, myśli... 2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

GRY KOMPUTEROWE Gry komputerowe to bardzo popularna forma rozrywki dla dzieci i młodzieży. 60% dzieci w wieku 4-14 lat używa komputera do grania, a 94% nastolatków w wieku 12-17 lat gra w gry wideo. Chłopcy zdecydowanie częściej korzystają z gier komputerowych niż dziewczęta. Gra prawie 90% chłopców, ale tylko 40% dziewcząt. Ponad połowa (52%) chłopców gra codziennie. 62% dzieci poniżej 7 roku życia korzysta z gier na smartfonie lub tablecie. Prawie 85% gier wideo dostępnych na rynku zawiera treści przemocowe. 2017-03-27

GRY KOMPUTEROWE MOGĄ: wspierać rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci, wpływać pozytywnie na: spostrzegawczość, reakcje na bodźce, zdolności przestrzenne, procesy myślowe oraz koncentrację uwagi, poprawiać refleks i koordynację wzrokowo-ruchową oraz ćwiczyć umiejętność współdziałania w grupie. 2017-03-27

NADMIERNE GRANIE MOŻE POWODOWAĆ: problemy z koncentracją uwagi przez dłuższy czas,  zaniedbywanie nauki, aktywności fizycznej, kontaktów z rodziną i kolegami, rezygnację z innych zainteresowań, zaniedbywanie czynności takich, jak jedzenie czy sen, doprowadzić nawet do uzależnienia. 2017-03-27

GRY ZAWIERAJĄCE AGRESJĘ I BRUTALNĄ PRZEMOC powodują wzrost poziomu agresji u dzieci, uczą wrogich zachowań wobec innych ludzi oraz tego, że jedynym sposobem na rozwiązywanie problemów jest używanie siły, mogą prowadzić do samookaleczenia, a nawet śmierci. 2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

Gry komputerowe – oznaczenia W naszym kraju wiele gier komputerowych oznaczonych jest wg systemu PEGI (Pan-European Game Information). Jest to ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier stworzony przez producentów gier w celu udzielenia rodzicom w Europie pomocy w podejmowaniu świadomych decyzji o zakupie gier komputerowych. Symbole PEGI znajdują się na opakowaniu gry. Wskazują one następujące kategorie wiekowe: 3, 7, 12, 16 i 18 lat, nadane zgodnie z zawartością gry z poziomem rozwoju młodego użytkownika. Na stronie internetowej www.pegi.info można sprawdzić klasyfikację gry i jej kategorię wiekową. 2017-03-27

KLASYFIKACJA GIER 2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW Określ zasady dotyczące czasu, jaki twoje dziecko może przeznaczać na gry komputerowe. Zadbaj o to, aby dziecko nie grało codziennie, ale też nie rób tradycji z tej formy spędzania czasu. Jeśli ustalisz, że w waszym domu gra się w określone dni, np. w piątki i niedziele, dziecko przez cały tydzień będzie żyło oczekiwaniem na włączenie komputera. Zainteresuj się, w co gra twoje dziecko i czy gra jest dla niego odpowiednia. Porozmawiaj z dzieckiem o grach, z których korzysta, sprawdź, czego może się z nich nauczyć. Zanim kupisz swojemu dziecku grę, upewnij się, że jest odpowiednia do jego wieku. Może ci w tym pomóc system oceny gier PEGI. 2017-03-27

WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW Zwróć uwagę, czy w zachowaniu twojego dziecka nie pojawiają się sygnały uzależnienia od komputera. Upewnij się, że twoje dziecko z powodu grania nie zaniedbuje obowiązków domowych i szkolnych. Sprawdź, czy gra jest pozbawiona mikropłatności. Pamiętaj, że istnieją mini gry, które nie wymagają instalacji, a zawierają treści nieodpowiednie dla dzieci. Zwróć uwagę na to, czy w grze można kontaktować się z innymi graczami. Sprawdź, czy znajomości, jakie zawiera twoje dziecko, są bezpieczne. Kontakt z innymi użytkownikami może być potencjalnym źródłem niebezpiecznych sytuacji i podejmowania ryzykownych zachowań. 2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

2017-03-27

GDZIE MOŻNA UZYSKAĆ POMOC? W celu uzyskania porad i wskazówek rodzice mogą dzwonić pod nr telefonu 800 100 100, oferujący bezpłatną i anonimową pomoc dla dorosłych (rodziców, nauczycieli, pedagogów).  Dzieci i młodzież, którzy potrzebują pomocy, chcą z kimś porozmawiać o swoich problemach mogą dzwonić pod numerem telefonu 800 121212 (Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Rzecznika Praw Dziecka). 2017-03-27

Rodzice! Jesteście odpowiedzialni za bezpieczeństwo swoich dzieci również w wirtualnym świecie. Nie musicie być ekspertami w dziedzinie nowinek technologicznych i wirtualnych trendów, aby móc rozmawiać z najmłodszymi o ich aktywnościach online. Dorośli powinni towarzyszyć dzieciom w ich pierwszych internetowych krokach i uczyć je, że obecność oraz aktywne uczestnictwo w sieciowym życiu społecznym powinno być oparte na podstawowych, ponadczasowych wartościach, czyli m.in. na szacunku dla drugiego człowieka. 2017-03-27

ŹRÓDŁA: https://men.gov.pl/ministerstwo/informacje/cyberbezpieczenstwo-w-szkolach-list-minister-edukacji-narodowej.html http://ambasadorzy.kulturaonline.pl/szkolenia http://www.pegi.info/pl/ https://www.ore.edu.pl/materialy-do-pobrania/category/55-profilaktyka-agresji-i-przemocy https://fundacja.orange.pl/kurs/ - „Bezpiecznie Tu i Tam” kurs internetowy dla rodziców 2017-03-27

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ! Prezentację na zebranie z rodzicami Zespołu Szkół w Sułowie przygotowała Anna Godzisz 2017-03-27