CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Advertisements

1 Konkurs w ramach poddziałania Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym (A.1) Termin ogłoszenia konkursu: wrzesień
PODDZIAŁANIE Planowany termin ogłoszenia konkursu: III Kwartał 2012 Typ konkursu: otwarty Alokacja: ,00 PLN Typ/typy projektów (operacji)
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Poddziałanie 7.4 Niepełnosprawni na rynku pracy Planowany termin ogłoszenia konkursu: III Kwartał 2012 Typ konkursu: A.1 -zamknięty Alokacja: ,00.
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA EDUKACJI
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
1 Projekty PUP RPO WKP nabór w 2016 r..
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Luty 2016 r. CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH DZIAŁANIA 5.7 NOWE MIKROPRZEDSIĘBIORSTWA.
Maj 2016 r. CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH DZIAŁANIA 5.3. OPIEKA NAD DZIEĆMI DO LAT 3 RPO WP na lata Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Specyfika konkursu nr RPLU IZ /15 Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego.
SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA 3.1 RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
HARMONOGRAM KONKURSÓW finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego W ROKU 2016 w ramach RPO WP na lata Regionalny Program Operacyjny dla.
Gdańsk, r. Typy operacji i kryteria wyboru projektów- konkurs w ramach Poddziałania Oś Priorytetowa 6 Regionalnego Programu Operacyjnego.
Działanie 2.3 Rozwój kompetencji i umiejętności osób dorosłych Poddziałania oraz (1 typ) Olsztyn, 7 grudnia 2015 r. 1.
SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH DZIAŁANIA 3.1 RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych na rzecz rynku pracy Schemat: Podnoszenie.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Wsparcie lokalnego rynku pracy przy wykorzystaniu narzędzi Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja przygotowana przez Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Poddziałanie (2 typ projektów) RPWM IZ /15 Olsztyn, 15 grudnia 2015 r. 1.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Kształcenie zawodowe w ramach ZIT Schemat: Projekty w zakresie poprawy jakości, efektywności i atrakcyjności.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Istotne kwestie dotyczące wskaźników i sprawozdawczości
Spotkanie dla Wnioskodawców W ramach Osi Priorytetowej 11 Włączenie społeczne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata ,
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu
SPECYFIKA I CEL KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA
Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasada równości szans kobiet i mężczyzn w ramach Poddziałania.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Wskaźniki.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Posiedzenie Komitetu Monitorującego
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Monitorowanie uczestników Oś Priorytetowa 5 oraz Oś Priorytetowa 6
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 4
Monitorowanie uczestników Oś Priorytetowa 5 oraz Oś Priorytetowa 6
Możliwości uzyskania dofinansowania na założenie działalności gospodarczej i podnoszenie kwalifikacji zawodowych z programów operacyjnych na lata
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział Aktywizacji Zawodowej EFS
SPECYFIKA, CEL KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Olsztyn, 14 maja 2019 r. Miejski Obszar Funkcjonalny OLSZTYNA.
Zapis prezentacji:

CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH DZIAŁANIA 5.5. KSZTAŁCENIE USTAWICZNE RPO WP na lata 2014-2020 Listopad 2016 r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020

Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP 2014 - 2020 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne OŚ PRIORYTETOWA 5 ZATRUDNIENIE Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne Przedmiotem konkursu jest udzielenie dofinansowania projektom wpisującym się w cel szczegółowy Działania 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP 2014-2020 - poprawiona sytuacja osób w wieku aktywności zawodowej na rynku pracy ALOKACJA - 86 872 000,00 PLN WKŁAD WŁASNY – 15 % MINIMALNA WARTOŚĆ PROJEKTU - 1 000 000,00 PLN TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE PROJEKTÓW: od 31 października 2016 r. do 24 listopada 2016 r.

Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP 2014 - 2020 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne TYP PROJEKTÓW Projekty ukierunkowane na poprawę sytuacji na rynku pracy osób w wieku aktywności zawodowej, które z własnej inicjatywy są zainteresowane nabyciem, uzupełnieniem lub podwyższeniem umiejętności i kompetencji, w szczególności pracowników sektora MMŚP, realizowane w oparciu o popytowy model świadczenia wysokiej jakości usług edukacyjnych, z uwzględnieniem analizy potrzeb edukacyjnych danego uczestnika projektu, obejmujące rozwój kompetencji kluczowych, poprzez: szkolenia i kursy w zakresie TIK, kończące się programem formalnej oceny i certyfikacji zewnętrznej kompetencji osiągniętych przez uczestników projektów, zgodnych ze standardami określonymi w ramie kompetencji informatycznych i informacyjnych (Digital Competence Framework), szkolenia i kursy w zakresie języków obcych kończące się certyfikatem zewnętrznym, potwierdzającym zdobycie przez uczestników określonego poziomu biegłości językowej (zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego), iii) rozwój kwalifikacji zgodnych ze zintegrowanym systemem kwalifikacji (po jego wejściu w życie), obejmujący m.in. szkolenia i kursy.

Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP 2014 - 2020 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne GRUPA DOCELOWA Grupę docelową w ramach Działania 5.5. Kształcenie ustawiczne stanowią osoby w wieku aktywności zawodowej (18 lat i więcej), które z własnej inicjatywy są zainteresowane nabyciem, uzupełnieniem lub podwyższeniem umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji zawodowych. Wsparcie kierowane jest do osób niezależnie od ich sytuacji społeczno-zawodowej (zarówno do osób pozostających bez zatrudnienia, jak również pracujących). Preferowane są osoby o niskich kwalifikacjach zawodowych, osoby w wieku 50 lat i więcej, jako grupy wykazujące największą lukę kompetencyjną w zakresie TIK i języków obcych lub posiadające największe potrzeby związane z uzupełnieniem lub podwyższeniem umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji zawodowych. Ponadto preferowane jest ukierunkowanie projektów na udział pracowników sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, jak również pracowników podmiotów ekonomii społecznej/ przedsiębiorstw społecznych.

Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP 2014 - 2020 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne WYMOGI DLA PROJEKTÓW NA PODSTAWIE KRYTERIÓW DOPUSZCZALNOŚCI SPECYFICZNYCH (1) W przypadku każdego projektu: - Weryfikacji podlega wartość projektu, wynosząca minimum 1 000 000 PLN Weryfikacji podlega średni koszt przypadający na uczestnika projektu, określony na maksymalnym poziomie 4 500 zł Weryfikacji podlega, czy co najmniej 80% grupy docelowej projektu stanowią osoby w wieku 25 lat i więcej, z których co najmniej 40% to osoby o niskich kwalifikacjach Kryteria weryfikowane na etapie oceny formalnej – obligatoryjne.

Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP 2014 - 2020 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne WYMOGI DLA PROJEKTÓW NA PODSTAWIE KRYTERIÓW DOPUSZCZALNOŚCI SPECYFICZNYCH (2) W przypadku każdego projektu: Weryfikacji podlega, czy w ramach projektu założono realizację wskaźnika rezultatu bezpośredniego: Liczba osób o niskich kwalifikacjach, które uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu Programu lub Liczba osób w wieku 50 lat i więcej, które uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu Programu Liczba osób w wieku 25 lat i więcej, które uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu Programu na poziomie co najmniej 85% dla każdego z wybranych wskaźników, w odniesieniu do liczby osób należących do danej kategorii, objętych wsparciem w ramach projektu. Kryterium weryfikowane na etapie oceny formalnej – obligatoryjne.

Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP 2014 - 2020 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne KRYTERIA SPECYFICZNEGO UKIERUNKOWANIA PROJEKTU (1) Nazwa kryterium Definicja kryterium Opis znaczenia Waga Maks. liczba punktów C.1. Specyficzna grupa docelowa Ocenie podlega stopień, w jakim projekt jest ukierunkowany na osoby w wieku 50 lat i więcej i o niskich kwalifikacjach zawodowych. 0 pkt – mniej niż 60% uczestników projektu stanowią (łącznie) osoby w wieku 50 lat i więcej i o niskich kwalifikacjach zawodowych. 1 pkt – co najmniej 60% uczestników projektu stanowią (łącznie) osoby w wieku 50 lat i więcej i o niskich kwalifikacjach zawodowych. 2 pkt – co najmniej 80% uczestników projektu są (łącznie) osoby w wieku 50 lat i więcej i o niskich kwalifikacjach zawodowych. 3 6

Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP 2014 - 2020 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne KRYTERIA SPECYFICZNEGO UKIERUNKOWANIA PROJEKTU (2) Nazwa kryterium Definicja kryterium Opis znaczenia Waga Maks. liczba punktów C.2. Pracownicy MSP i ES Ocenie podlega stopień, w jakim projekt jest ukierunkowany na pracowników sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz podmiotów ekonomii społecznej/przedsiębiorstw społecznych. 0 pkt – mniej niż połowę uczestników projektu stanowią (łącznie) pracownicy sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz podmiotów ekonomii społecznej/przedsiębiorstw społecznych. 1 pkt – co najmniej połowę uczestników projektu stanowią (łącznie) pracownicy sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz podmiotów ekonomii społecznej/przedsiębiorstw społecznych. 2 pkt – wszystkimi uczestnikami projektu są (łącznie) pracownicy sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz podmiotów ekonomii społecznej/przedsiębiorstw społecznych. 4 8

Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP 2014 - 2020 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne KRYTERIA SPECYFICZNEGO UKIERUNKOWANIA PROJEKTU (3) Nazwa kryterium Definicja kryterium Opis znaczenia Waga Maks. liczba punktów C.3. Porozumienie z pracodawcami Ocenie podlega stopień, w jakim projekt realizowany jest w porozumieniu z pracodawcą/-ami, które przyczyni się do osiągnięcia rezultatów projektu wyrażonych poprzez wskaźniki monitorowania. 0 pkt – projekt realizowany jest w porozumieniu z pracodawcą/-ami, które nie przyczyni się do osiągnięcia rezultatów projektu wyrażonych poprzez wskaźniki monitorowania. 1 pkt – projekt realizowany jest w porozumieniu z pracodawcą/-ami, które przyczyni się do osiągnięcia większości rezultatów projektu wyrażonych poprzez wskaźniki monitorowania. 2 pkt – projekt realizowany jest w porozumieniu z pracodawcą/-ami, które przyczyni się do osiągnięcia wszystkich rezultatów projektu wyrażonych poprzez wskaźniki monitorowania. 3 6

Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP 2014 - 2020 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA (1) Zakres możliwych do realizacji form wsparcia został określony w Standardach realizacji wsparcia w zakresie Działania 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP 2014-2020, stanowiących załącznik nr 3 do regulaminu konkursu. Wnioskodawca zobligowany jest do opracowania i realizacji projektu z uwzględnieniem i w oparciu o zasady, warunki i elementy składające się na standardy realizacji wsparcia w zakresie Działania 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP 2014-2020, - zawierają m.in. szczegółowe wymagania wobec beneficjentów i uczestników projektu, - obejmują opis form wsparcia oraz wskazują sposób ich realizacji, - stanowią załącznik do regulaminu konkursu oraz umowy o dofinansowanie projektu.

Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP 2014 - 2020 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA (2): Zrealizowane szkolenia lub inne formy wsparcia: w przypadku kwalifikacji – zakończą się formalnym wynikiem oceny i walidacji oraz będą dawać możliwość uzyskania certyfikatu (nadania kwalifikacji) - możliwe do realizacji w ramach każdej z form wsparcia/każdego rodzaju szkoleń; w przypadku kompetencji – będą dawać możliwość uzyskania dokumentu potwierdzającego nabycie kompetencji – możliwe do realizacji jedynie w przypadku szkoleń/kursów w zakresie TIK.

Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP 2014 - 2020 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA (3): Kwalifikacja – określony zestaw efektów uczenia się w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych nabytych w edukacji formalnej, edukacji pozaformalnej lub poprzez uczenie się nieformalne, zgodnych z ustalonymi dla danej kwalifikacji wymaganiami, których osiągnięcie zostało sprawdzone w walidacji oraz formalnie potwierdzone przez instytucję uprawnioną do certyfikowania. Kompetencja - to wyodrębniony zestaw efektów uczenia się/ kształcenia. Opis kompetencji zawiera jasno określone warunki, które powinien spełniać uczestnik projektu ubiegający się o nabycie kompetencji, tj. wyczerpującą informację o efektach uczenia się dla danej kompetencji oraz kryteria i metody ich weryfikacji.

Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP 2014 - 2020 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA (4): Fakt nabycia kompetencji będzie weryfikowany w ramach następujących etapów: ETAP I – Zakres – zdefiniowanie w regulaminie konkursu grupy docelowej do objęcia wsparciem oraz wybranie obszaru interwencji EFS, który będzie poddany ocenie, ETAP II – Wzorzec – zdefiniowanie w regulaminie konkursu standardu wymagań, tj. efektów uczenia się, które osiągną uczestnicy w wyniku przeprowadzonych działań projektowych, ETAP III – Ocena – przeprowadzenie weryfikacji na podstawie opracowanych kryteriów oceny po zakończeniu wsparcia udzielanego danej osobie, ETAP IV – Porównanie – porównanie uzyskanych wyników etapu III (ocena) z przyjętymi wymaganiami (określonymi na etapie II efektami uczenia się) po zakończeniu wsparcia udzielanego danej osobie.

Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP 2014 - 2020 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA (5) -UZYSKIWANIE KWALIFIKACJI NIEZBĘDNYCH NA RYNKU PRACY: Efektem szkolenia/kursu ukierunkowanego na uzyskiwanie kwalifikacji niezbędnych na rynku pracy jest nabycie przez uczestników projektu kwalifikacji, których osiągnięcie zostało sprawdzone w wyniku walidacji oraz formalnie potwierdzone przez instytucję uprawnioną do certyfikowania. Ze wsparcia obejmującego uzyskiwanie kwalifikacji niezbędnych na rynku pracy wyłączone są kwalifikacje językowe i kwalifikacje z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych, dla których określono Standard wymagań dla kompetencji cyfrowych stanowiący załącznik nr 1 do Standardów realizacji wsparcia.

Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP 2014 - 2020 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA (6) – UZYSKIWANIE KWALIFIKACJI NIEZBĘDNYCH NA RYNKU PRACY: Możliwości uzyskania kwalifikacji: Kwalifikacje nadawane w systemach oświaty i szkolnictwa wyższego; Kwalifikacje nadawane poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego przez organy władz publicznych i samorządów zawodowych; Kwalifikacje rynkowe, w tym: Kwalifikacje, które mają znaczenie w określonych środowiskach działalności społecznej lub zawodowej oraz mają stworzony własny system walidacji i certyfikowania (np. kwalifikacje finansowe, zarządzania projektami, kwalifikacje informatyczne); Kwalifikacje, dla których został wypracowany system walidacji i certyfikowania efektów uczenia się na poziomie międzynarodowym; Kwalifikacje włączone do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji zgodnie z ustawą o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji z dnia 22 grudnia 2015 r., po uruchomieniu Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji.

Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP 2014 - 2020 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA (7) – UZYSKIWANIE KWALIFIKACJI NIEZBĘDNYCH NA RYNKU PRACY: Instytucje certyfikujące : instytucje uprawnione do nadawania kwalifikacji w systemie oświaty i szkolnictwa wyższego, zgodnie z odpowiednimi aktami prawnymi; organy władz publicznych i samorządów zawodowych zgodnie z odpowiednimi aktami prawnymi, które regulują nadawanie kwalifikacji poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego; instytucje uprawnione do wydawania certyfikatów: które mają znaczenie w określonych środowiskach działalności społecznej lub zawodowej oraz mają stworzony własny system walidacji i certyfikowania; dla których został wypracowany system walidacji i certyfikowania efektów uczenia się na poziomie międzynarodowym; instytucje akredytowane przez Polskie Centrum Akredytacji, których wykaz znajduje się na stronie internetowej www.pca.gov.pl oraz na stronie Rady Głównej Instytutów Badawczych (zakładka: Laboratoria Akredytowane/Wykaz akredytowanych jednostek certyfikujących).

Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP 2014 - 2020 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne STANDARDY REALIZACJI WSPARCIA (8) Pomocniczo w celu weryfikacji czy dany certyfikat/dokument potwierdza uzyskanie kwalifikacji przygotowana została Lista sprawdzająca do weryfikacji czy dany certyfikat/dokument można uznać za kwalifikację na potrzeby mierzenia wskaźników monitorowania EFS dot. uzyskiwania kwalifikacji stanowiąca załącznik nr 3 do standardów realizacji wsparcia. W przypadku szkoleń i kursów w zakresie TIK kończących się nabyciem kompetencji przez uczestników projektu, we wniosku o dofinansowanie konieczne jest wskazanie zapisów potwierdzających zaplanowanie etapów, które prowadzą do nabycia kompetencji oraz wskazanie obszarów zgodnie z ramą kompetencji informatycznych i informacyjnych (Digital Competence Framework), stanowiąca załącznik nr 1 do standardów realizacji wsparcia.

Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP 2014 - 2020 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne WSKAŹNIKI REZULTATU BEZPOŚREDNIEGO Liczba osób o niskich kwalifikacjach, które uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu Programu Wskaźnik mierzy liczbę osób o niskich kwalifikacjach, które otrzymały wsparcie w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu projektu. Liczba osób w wieku 25 lat i więcej, które uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu Programu Wskaźnik mierzy liczbę osób, które w dniu przystąpienia do projektu były w wieku 25 lat i więcej i otrzymały wsparcie w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu projektu. Liczba osób w wieku 50 lat i więcej, które uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu Programu Wskaźnik mierzy liczbę osób, które w dniu przystąpienia do projektu były w wieku 50 lat i więcej i otrzymały wsparcie w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu projektu.

Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP 2014 - 2020 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne WSKAŹNIKI PRODUKTU Liczba osób w wieku 25 lat i więcej objętych wsparciem w Programie Wskaźnik mierzy liczbę wszystkich uczestników projektu objętych wsparciem w programie, którzy w dniu w którym przystąpili do projektu byli w wieku 25 lat lub więcej. Wiek uczestników liczony jest na podstawie daty urodzenia i ustalany w dniu rozpoczęcia udziału w projekcie. Liczba osób w wieku 50 lat i więcej objętych wsparciem w Programie Wskaźnik mierzy liczbę wszystkich uczestników projektu w wieku 50 lat i więcej objętych wsparciem w Programie. Wiek uczestników określany jest na podstawie daty urodzenia i ustalany w dniu rozpoczęcia udziału w projekcie. Liczba osób o niskich kwalifikacjach objętych wsparciem w Programie Wskaźnik mierzy liczbę osób o niskich kwalifikacjach, tj. posiadających wykształcenie na poziomie do ISCED 3 włącznie. Stopień uzyskanego wykształcenia jest określany w dniu rozpoczęcia uczestnictwa w projekcie. Osoby przystępujące do projektu należy wykazać raz uwzględniając najwyższy ukończony poziom ISCED. Liczba mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, których pracownicy zostali objęci wsparciem w Programie Wskaźnik mierzy liczbę mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw, których pracownicy zostali objęci wsparciem w zakresie podnoszenia lub zmiany umiejętności i kwalifikacji zawodowych w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne RPO WP 2014 - 2020 Działanie 5.5. Kształcenie ustawiczne WSKAŹNIKI HORYZONTALNE Odnoszą się do efektów interwencji w kluczowych dla KE obszarach: Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, Liczba osób objętych szkoleniami / doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych, Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami. Wnioskodawca jest zobowiązany do określenia wartości dla wszystkich wskaźników horyzontalnych, jednakże, gdy na etapie przygotowania projektu i wniosku o dofinansowanie projektu nie przewidziano realizacji wsparcia skutkującego osiągnięciem powyższych wskaźników horyzontalnych, ich wartość należy pozostawić na domyślnym poziomie 0.

Dziękuję za uwagę.