Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SPECYFIKA I CEL KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SPECYFIKA I CEL KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA"— Zapis prezentacji:

1 SPECYFIKA I CEL KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA 5. 2. 2
SPECYFIKA I CEL KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy Grudzień 2016 r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata

2 Informacje podstawowe
OŚ PRIORYTETOWA 5 ZATRUDNIENIE Działanie 5.2 Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy Poddziałanie Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy Alokacja 33 692 029,41 PLN, w tym: środki EFS w wysokości 30 145 500,00 PLN krajowy wkład publiczny – budżet państwa w wysokości 3 546 529,41 PLN. Poziom dofinansowania projektu wynosi 95% wydatków kwalifikowalnych projektu (w tym 85% UE, 10% krajowy wkład publiczny – budżet państwa). Wymagany wkład własny beneficjenta do projektu wynosi 5% wydatków kwalifikowalnych projektu. Minimalna wartość projektu wynosi PLN (kryterium dopuszczalności).

3 Informacje podstawowe
Projekty składane w odpowiedzi na przedmiotowy konkurs powinny: kierować wsparcie do osób, które bez udziału w nich mają najmniejszą szansę na rozwiązanie dotykających je problemów, w szczególności: osób z niepełnosprawnościami zamieszkujących przede wszystkim na obszarach o wysokiej stopie bezrobocia w województwie pomorskim (na podstawie Wykazu obszarów o wysokiej stopie bezrobocia w województwie pomorskim, stanowiącego załącznik nr 2 do regulaminu konkursu dla Poddziałania ) zakładać wdrażanie kompleksowych rozwiązań w zakresie aktywizacji zawodowej osób pozostających bez pracy. Kluczowe i obligatoryjne jest opracowanie lub aktualizacja dla każdego uczestnika projektu Indywidualnego Planu Działania (IPD) lub innego dokumentu pełniącego analogiczną funkcję.

4 Grupa docelowa Odbiorcami wsparcia wykazanymi we wniosku o dofinansowanie projektu mogą być: wyłącznie osoby pozostające bez pracy (osoby bezrobotne lub bierne zawodowo), należące do wszystkich poniższych grup: osoby w wieku 50 lat i więcej kobiety osoby z niepełnosprawnościami osoby długotrwale bezrobotne osoby o niskich kwalifikacjach. Jednocześnie grupa osób z niepełnosprawnościami musi stanowić co najmniej 10% grupy docelowej projektu (kryterium dopuszczalności). Ze wsparcia wyłączone są osoby, które nie ukończyły 30 r.ż. Weryfikacja na etapie oceny formalnej w ramach kryterium dostępu specyficznego: Specyficzna grupa docelowa.

5 Typy projektów TYP I Projekty ukierunkowane na uzyskanie zatrudnienia przez osoby pozostające bez pracy, znajdujące się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy (z wyłączeniem osób przed ukończeniem 30 r.ż.), realizowane w postaci kompleksowych rozwiązań w zakresie aktywizacji zawodowej, w oparciu o pogłębioną analizę umiejętności, predyspozycji i problemów zawodowych danego uczestnika projektu, w szczególności poprzez: usługi służące indywidualizacji wsparcia oraz pomocy w zakresie określenia ścieżki zawodowej (obligatoryjne) usługi służące zdobyciu kwalifikacji i doświadczenia zawodowego wymaganego przez pracodawców wsparcie stanowiące zachętę do zatrudnienia.

6 Typy projektów TYP I A. usługi służące indywidualizacji wsparcia oraz pomocy w zakresie określenia ścieżki zawodowej (obligatoryjne), obejmujące m.in.: wsparcie psychologiczno-doradcze indywidualne i grupowe poradnictwo zawodowe pośrednictwo pracy warsztaty lub szkolenia, m.in. w zakresie technik aktywnego poszukiwania pracy oraz nabywania kompetencji kluczowych. B. usługi służące zdobyciu kwalifikacji i doświadczenia zawodowego wymaganego przez pracodawców, obejmujące m.in.: kursy, szkolenia prowadzące do podniesienia, uzupełnienia lub zmiany kwalifikacji zawodowych staże, praktyki służące nabywaniu lub uzupełnianiu doświadczenia zawodowego oraz rozwojowi praktycznych umiejętności w zakresie wykonywania danego zawodu.

7 Oferta własna wnioskodawcy/partnera
Typy projektów Szkolenia i kursy muszą być zgodne ze zdiagnozowanymi potrzebami i potencjałem uczestnika projektu oraz ze zdiagnozowanymi potrzebami na rynku pracy. RYZYKO IPD uczestnika projektu = oferta szkoleniowa wskazana w treści wniosku o dofinansowanie projektu Identyfikacja potrzeby uczestnika projektu Oferta własna wnioskodawcy/partnera diagnoza potrzeb szkoleniowych, możliwości doskonalenia zawodowego obligatoryjne opracowanie lub aktualizacja dla każdego uczestnika projektu Indywidualnego Planu Działania (IPD), o którym mowa w art. 2 ust. 1 pkt 10a i art. 34a ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy lub innego dokumentu pełniącego analogiczną funkcję własna oferta szkolenia, kursu zawodowego wynikająca z bieżącej działalności wnioskodawcy/ partnera

8 Typy projektów Efektem każdego szkolenia/ kursu realizowanego w ramach projektu jest nabycie kwalifikacji lub kompetencji, (konkretnych efektów uczenia się uzyskiwanych w toku szkolenia) potwierdzonych odpowiednim dokumentem (np. certyfikatem), który powinien zawierać informacje na temat uzyskanych przez uczestnika efektów uczenia się. W projekcie należy założyć, że co najmniej 35% uczestników projektu uzyska kwalifikacje zawodowe.

9 Typy projektów Kwalifikacje
Kursy i szkolenia o charakterze zawodowym muszą zostać zakończone uzyskaniem kwalifikacji. Oznacza to, że będą one prowadzić do osiągnięcia określonych efektów kształcenia oraz zostaną zakończone walidacją i potwierdzone rozpoznawalnym w danym sektorze/branży certyfikatem. Projekt musi przewidywać formalne potwierdzenie kwalifikacji nabytych w trakcie jego realizacji poprzez egzamin przeprowadzany przez podmiot uprawniony do egzaminowania (instytucję certyfikującą) w zakresie zgodnym z realizowanym wsparciem. Pomoc w określeniu, czy mamy do czynienia z kwalifikacją stanowi załącznik nr 1 do Standardów realizacji wsparcia…, tj.: Lista sprawdzająca, czy dany certyfikat/ dokument można uznać za kwalifikację na potrzeby pomiaru wskaźników monitorowania EFS

10 Typy projektów Kompetencje
W przypadku kursów i szkoleń prowadzących do nabycia kompetencji, we wniosku o dofinansowanie projektu należy zamieścić informacje o: efektach uczenia się kryteriach i metodach ich weryfikacji czyli co dana osoba powinna wiedzieć, co potrafić i jakie kompetencje posiadać po zakończeniu danej formy wsparcia.

11 Typy projektów TYP I C. wsparcie stanowiące zachętę do zatrudnienia, obejmujące m.in.: pokrycie kosztów subsydiowania zatrudnienia wyposażenie/doposażenie stanowiska pracy (wyłącznie w połączeniu z subsydiowanym zatrudnieniem), w tym w zakresie potrzeb osób z niepełnosprawnościami zatrudnienie wspomagane realizowane przy udziale trenera pracy w zakresie zdiagnozowanych potrzeb osoby z niepełnosprawnościami, w tym finansowanie pracy asystenta osoby z niepełnosprawnościami.

12 Typy projektów SUBSYDIOWANIE ZATRUDNIENIA
Jest to forma pomocy finansowej dla pracodawcy stanowiąca zachętę do zatrudnienia, zakładająca redukcję kosztów ponoszonych przez niego na zatrudnienie pracowników. Udzielenie tego wsparcia uczestnikowi musi być poprzedzone analizą możliwości udzielenia innych form wsparcia oraz analizą użyteczności zdobytych kompetencji na regionalnym rynku pracy. Wsparcie w postaci zatrudnienia subsydiowanego jest realizowane na podstawie rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 2 lipca 2015 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis oraz pomocy publicznej w ramach programów operacyjnych finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego na lata (Dz.U., poz. 1073).

13 Typy projektów DOPOSAŻENIE/WYPOSAŻENIE STANOWISK PRACY
kwalifikowalne wyłącznie, jeżeli jest powiązane z zatrudnieniem subsydiowanym oznacza zorganizowanie stanowiska pracy poprzez zakup sprzętu, maszyn, urządzeń itp. niezbędnych do wykonywania pracy na danym stanowisku, zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami danego uczestnika projektu może być dofinansowane w wysokości ustalonej w umowie zawartej pomiędzy beneficjentem, a podmiotem, który tworzy i wyposaża/doposaża stanowisko pracy koszt wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla uczestnika projektu nie może być wyższy niż 6-krotność przeciętnego wynagrodzenia obowiązującego na dzień zawarcia umowy.

14 Typy projektów ZATRUDNIENIE WSPOMAGANE
To forma zintegrowanego, zindywidualizowanego wsparcia osób z niepełnosprawnościami, mająca na celu uzyskanie oraz utrzymanie zatrudnienia poprzez wsparcie trenera pracy, obejmuje : działania motywacyjne pomoc w określeniu rozwoju zawodowego, umiejętności miękkie, pośrednictwo pracy wsparcie w miejscu pracy i poza pracą. Wsparcie w postaci trenera pracy udzielane jest wyłącznie w przypadku zdiagnozowania takiej potrzeby u uczestnika projektu – osoby z niepełnosprawnościami. Wymiar czasu pracy i okres zatrudnienia trenera pracy powinien wynikać z indywidualnych potrzeb osób z niepełnosprawnościami, ale nie może być dłuższy niż 24 miesiące.

15 Typy projektów TYP II Projekty ukierunkowane na uzyskanie zatrudnienia przez osoby pozostające bez pracy, znajdujące się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy (z wyłączeniem osób przed ukończeniem 30 roku życia) mające na celu podnoszenie mobilności przestrzennej (regionalnej i ponadregionalnej), realizowane w szczególności poprzez tworzenie zachęt do podejmowania pracy poza dotychczasowym miejscem zamieszkania, (realizowane wyłącznie jako uzupełnienie działań wskazanych w typie projektu nr 1), obejmujących m.in.: pokrycie kosztów dojazdu, w tym dojazdu do pracy, na rozmowy kwalifikacyjne itp., dodatek relokacyjny - przeznaczony na pokrycie kosztów zamieszkania związanych z podjęciem zatrudnienia w co najmniej połowie wymiaru czasu pracy, innej pracy zarobkowej lub działalności gospodarczej poza miejscem stałego zamieszkania. Maksymalna wysokość dodatku relokacyjnego jest nie wyższa niż 200% przeciętnego wynagrodzenia za pracę w gospodarce narodowej obowiązującego w dniu przyznania dodatku.

16 Kryteria formalne Wymogi dla projektów na podstawie kryteriów dopuszczalności specyficznych Efektywność zatrudnieniowa - weryfikacji podlega wskaźnik efektywności zatrudnieniowej dla grupy docelowej projektu mierzony na zakończenie realizacji projektu, określony na poziomie co najmniej 45%. Koszt przypadający na uczestnika projektu - weryfikacji podlega średni koszt przypadający na uczestnika projektu, określony na maksymalnym poziomie zł. Wartość projektu - weryfikacji podlega wartość projektu, wynosząca minimum 1 mln zł. Specyficzna grupa docelowa - weryfikacji podlega objęcie wsparciem w ramach projektu osób spośród wszystkich określonych poniżej grup: osoby powyżej 50 roku życia, kobiety, osoby długotrwale bezrobotne, osoby o niskich kwalifikacjach, osoby z niepełnosprawnościami. Jednocześnie grupa osób z niepełnosprawnościami stanowi co najmniej 10% grupy docelowej projektu.

17 Efektywność zatrudnieniowa
Kryterium dotyczące wskaźnika efektywności zatrudnieniowej określa minimalny odsetek uczestników, którzy powinni podjąć zatrudnienie w wyniku objęcia wsparciem w projekcie i mierzone jest w stosunku do uczestników, którzy: zakończyli udział w projekcie, przy czym zakończenie udziału w projekcie to zakończenie uczestnictwa w formie lub formach wsparcia przewidzianych dla danego uczestnika w ramach projektu EFS przerwali udział w projekcie wcześniej, niż uprzednio było to planowane z powodu podjęcia pracy podjęli pracę, a jednocześnie kontynuowali udział w projekcie (zatrudnienie wspomagane). Z pomiaru wyłączone są osoby, które w ramach projektu lub po zakończeniu jego realizacji: podjęły naukę w formach szkolnych otrzymały środki na podjęcie działalności gospodarczej z EFS otrzymały z EFS środki na zatrudnienie subsydiowane.

18 Efektywność zatrudnieniowa
Zatrudnienie to podjęcie pracy w oparciu o: stosunek pracy – kryterium należy uznać za spełnione, jeżeli uczestnik projektu zostanie zatrudniony na nieprzerwany okres co najmniej 3 miesięcy, przynajmniej na ½ etatu stosunek cywilnoprawny – kryterium należy uznać za spełnione, jeżeli: umowa cywilnoprawna jest zawarta na okres minimum 3 miesięcy wartość umowy jest równa lub wyższa od trzykrotności minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalanego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę a stawka za godzinę pracy nie może być niższa od minimalnej stawki godzinowej ustalonej na podstawie tychże przepisów podjęcie działalności gospodarczej – kryterium należy uznać za spełnione, jeżeli uczestnik dostarczy dokument potwierdzający fakt założenia działalności gospodarczej w okresie 3 miesięcy od zakończeniu udziału w projekcie.

19 Efektywność zatrudnieniowa
Zatrudnienie subsydiowane jest uwzględniane w kryterium efektywności zatrudnieniowej pod warunkiem realizacji tej formy wsparcia poza projektami współfinansowanymi ze środków EFS. Z kryterium efektywności zatrudnieniowej wyłączone są osoby, które podjęły działalność gospodarczą w wyniku otrzymania w ramach projektu współfinansowanego z EFS zwrotnych lub bezzwrotnych środków na ten cel. Kryterium efektywności zatrudnieniowej odnosi się do odsetka osób, które podjęły pracę w okresie do 3 miesięcy od zakończenia udziału w projekcie (przez 3 miesiące należy rozumieć okres co najmniej 90 dni kalendarzowych).

20 Kryteria specyficznego ukierunkowania projektu (1)
Nazwa kryterium Definicja kryterium Opis znaczenia Waga Max. liczba punktów Lokalizacja Ocenie podlega lokalizacja projektu w zakresie, w jakim projekt jest realizowany na obszarach o wysokiej stopie bezrobocia w województwie pomorskim (na podstawie przedstawionego w ramach regulaminu konkursu wykazu obszarów o wysokiej stopie bezrobocia w województwie pomorskim). Kryterium dotyczy projektów skierowanych wyłącznie do zarejestrowanych osób bezrobotnych. 0 pkt – projekt nie jest realizowany wyłącznie na obszarach o wysokiej stopie bezrobocia. 1 pkt – projekt jest realizowany wyłącznie na obszarach o wysokiej stopie bezrobocia. 8 20

21 Kryteria specyficznego ukierunkowania projektu (2)
Nazwa kryterium Definicja kryterium Opis znaczenia Waga Max. liczba punktów Partnerstwo Ocenie podlega stopień, w jakim partnerstwo w projekcie przyczyni się do osiągnięcia rezultatów projektu wyrażonych poprzez wskaźniki monitorowania. 0 pkt – projekt realizowany jest w partnerstwie instytucji rynku pracy i instytucji integracji społecznej z jednym lub kilkoma podmiotami z poniższej listy: organizacje pozarządowe, instytucje edukacyjne/ szkoły wyższe, pracodawcy, IOB, które nie przyczyni się do osiągnięcia rezultatów projektu wyrażonych poprzez wskaźniki monitorowania. 1 pkt – projekt realizowany jest w partnerstwie instytucji rynku pracy i instytucji integracji społecznej z jednym lub kilkoma podmiotami z poniższej listy: organizacje pozarządowe, instytucje edukacyjne/ szkoły wyższe, pracodawcy, IOB, które przyczyni się do osiągnięcia większości rezultatów projektu wyrażonych poprzez wskaźniki monitorowania. 2 pkt – projekt realizowany jest w partnerstwie instytucji rynku pracy i instytucji integracji społecznej z jednym lub kilkoma podmiotami z poniższej listy: organizacje pozarządowe, instytucje edukacyjne/ szkoły wyższe, pracodawcy, IOB, które przyczyni się do osiągnięcia wszystkich rezultatów projektu wyrażonych poprzez wskaźniki monitorowania 4 8 21

22 Kryteria specyficznego ukierunkowania projektu (3)
Nazwa kryterium Definicja kryterium Opis znaczenia Waga Max. liczba punktów Podejście oddolne Ocenie podlega stopień, w jakim projekt jest identyfikowany i realizowany z wykorzystaniem elementów podejścia oddolnego, integrując aktywność wielu podmiotów i wynikając ze wspólnej strategii działania dla danego obszaru, przyjętej i wdrażanej przez podmiot funkcjonujący w ujęciu trójsektorowym, łączącym sektor publiczny, społeczny i gospodarczy. 0 pkt – projekt nie jest zidentyfikowany w odpowiedniej strategii, przyjętej i realizowanej w oparciu o podejście oddolne i wielosektorowe. 1 pkt – projekt jest zidentyfikowany w odpowiedniej strategii, przyjętej i realizowanej w oparciu o podejście oddolne i wielosektorowe, ale  zamieszczony w niej opis jest na tyle ogólny, że  nie pozwala na ocenę jego celów, rezultatów bądź innych kluczowych parametrów i/lub nie będzie integrował aktywności wielu podmiotów. 2 pkt – projekt jest zidentyfikowany w odpowiedniej strategii, przyjętej i realizowanej w oparciu o podejście oddolne i wielosektorowe, zamieszczony w niej opis pozwala na ocenę jego celów, rezultatów i innych kluczowych parametrów, jak również wskazuje, że będzie integrował aktywności wielu podmiotów 3 6 22

23 Wskaźniki rezultatu bezpośredniego
Liczba osób pracujących po opuszczeniu Programu (łącznie z pracującymi na własny rachunek), w tym: Liczba osób bezrobotnych (łącznie z długotrwale bezrobotnymi) objętych wsparciem w Programie Liczba osób długotrwale bezrobotnych objętych wsparciem w Programie Liczba osób biernych zawodowo objętych wsparciem w Programie Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w Programie Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu Programu, w tym:

24 Wskaźniki produktu Liczba osób bezrobotnych (łącznie z długotrwale bezrobotnymi) objętych wsparciem w Programie Liczba osób długotrwale bezrobotnych objętych wsparciem w Programie Liczba osób biernych zawodowo objętych wsparciem w Programie Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w Programie Liczba osób w wieku 50 lat i więcej objętych wsparciem w Programie Liczba osób o niskich kwalifikacjach objętych wsparciem w Programie

25 Wskaźnik rezultatu długoterminowego
Wskaźnik rezultatu długoterminowego Liczba osób pracujących 6 miesięcy po opuszczeniu Programu (łącznie z pracującymi na własny rachunek) jest powiązany z sekcją E.3.4 wniosku o dofinansowanie projektu - Opis trwałości projektu. Należy opisać, w jaki sposób i jakim stopniu zaplanowany w projekcie zakres wsparcia na rzecz grupy docelowej wymiernie przyczyni się do osiągnięcia celu szczegółowego RPO WP, tj. zwiększone zatrudnienie osób pozostających bez pracy, i rezultatu długoterminowego. Metodologia i sposób pomiaru wskaźnika Osoby pracujące 6 miesięcy po opuszczeniu Programu – tj. osoby bezrobotne lub bierne zawodowe, które uzyskały wsparcie Europejskiego Funduszu Społecznego i pracowały, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, w ciągu 6 miesięcy po opuszczeniu Programu EFS. Źródło danych – ewaluacja

26 Wskaźniki horyzontalne
Wskaźniki horyzontalne odnoszą się do efektów interwencji w kluczowych dla KE obszarach: Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami Liczba osób objętych szkoleniami / doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami Wnioskodawca jest zobowiązany do określenia wartości dla wszystkich wskaźników horyzontalnych, jednakże, gdy na etapie przygotowania projektu i wniosku o dofinansowanie projektu nie przewidziano realizacji wsparcia skutkującego osiągnięciem powyższych wskaźników horyzontalnych, ich wartość należy pozostawić na domyślnym poziomie 0.

27 zasada równości szans kobiet i mężczyzn
Równość szans kobiet i mężczyzn Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasada równości szans kobiet i mężczyzn oceniana jest na etapie oceny formalnej w ramach kryterium A.10. Zgodność z politykami horyzontalnymi UE zasady szczegółowo weryfikowane są w Karcie Oceny Formalnej w ramach pytania: Czy projekt jest zgodny z zasadą równości szans i niedyskryminacji? Czy projekt jest zgodny z zasadą równości szans kobiet i mężczyzn (na podstawie standardu minimum)? Ocena każdego kryterium jest zero-jedynkowa. 27

28 Standard minimum składa się z 5 kryteriów:
Równość szans kobiet i mężczyzn Standard minimum składa się z 5 kryteriów: We wniosku o dofinansowanie projektu podano informacje potwierdzające istnienie (albo brak istnienia) barier równościowych w obszarze tematycznym interwencji i/ lub zasięgu oddziaływania projektu. Wniosek o dofinansowanie projektu zawiera działania odpowiadające na zidentyfikowane bariery równościowe w obszarze tematycznym interwencji i/lub zasięgu oddziaływania projektu. W przypadku stwierdzenia braku barier równościowych, wniosek o dofinansowanie projektu zawiera działania, zapewniające przestrzeganie zasady równości szans kobiet i mężczyzn, tak aby na żadnym etapie realizacji projektu tego typu bariery nie wystąpiły. Wskaźniki realizacji projektu zostały podane w podziale na płeć i/lub został umieszczony opis tego, w jaki sposób rezultaty przyczynią się do zmniejszenia barier równościowych, istniejących w obszarze tematycznym interwencji i/lub zasięgu oddziaływania projektu. We wniosku o dofinansowanie projektu wskazano jakie działania zostaną podjęte w celu zapewnienia równościowego zarządzania projektem. 28 28

29 Równość szans kobiet i mężczyzn
Standard minimum za poszczególne kryteria można otrzymać od 0 do 2 punktów; maksymalnie projekt może otrzymać 6 punktów; brak uzyskania co najmniej 3 punktów w standardzie minimum jest równoznaczny z odrzuceniem wniosku. 29 29

30 Wyjątki od standardu minimum
Równość szans kobiet i mężczyzn Wyjątki od standardu minimum Profil działalności beneficjenta (ograniczenia statutowe) – w ramach statutu (lub innego równoważnego dokumentu) istnieje jednoznaczny zapis, iż wnioskodawca przewiduje w ramach swojej działalności wsparcie skierowane tylko do jednej z płci. W przypadku tego wyjątku statut może być zweryfikowany przed podpisaniem umowy o dofinansowanie projektu. Natomiast na etapie przygotowania wniosku o dofinansowanie projektu, musi zostać podana w treści informacja, że ten projekt należy do wyjątku od standardu minimum, ze względu na ograniczenia wynikające z profilu działalności. Zamknięta rekrutacja – projekt obejmuje (ze względu na swój zakres oddziaływania) wsparciem wszystkich pracowników/ pracownice, cały personel konkretnego podmiotu, wyodrębnionej organizacyjnie części danego podmiotu lub konkretnej grupy podmiotów wskazanych we wniosku o dofinansowanie projektu. W treści wniosku o dofinansowanie projektu musi zostać podana informacja, że ten projekt należy do wyjątku od standardu minimum, ze względu na zamkniętą rekrutację wraz z uzasadnieniem. W celu potwierdzenia, że dany projekt należy do wyjątku, powinno się wymienić z nazwy podmiot lub podmioty, do których jest skierowane wsparcie w ramach projektu. 30 30

31 Równość szans i niedyskryminacji
Dostępność Właściwość środowiska fizycznego, transportu, technologii i systemów informacyjno-komunikacyjnych oraz towarów i usług, pozwalająca osobom z niepełnosprawnościami na korzystanie z nich na zasadzie równości z innymi osobami. Dostępność jest warunkiem wstępnym prowadzenia przez wiele osób z niepełnosprawnościami niezależnego życia i uczestniczenia w życiu społecznym i gospodarczym. Dostępność może być zapewniona przede wszystkim dzięki stosowaniu koncepcji uniwersalnego projektowania, a także poprzez usuwanie istniejących barier oraz stosowanie mechanizmu racjonalnych usprawnień, w tym technologii i urządzeń kompensacyjnych dla osób z niepełnosprawnościami.

32 Uniwersalne projektowanie
Równość szans i niedyskryminacji Uniwersalne projektowanie oznacza projektowanie produktów, środowiska, programów i usług w taki sposób, by były użyteczne dla wszystkich, w możliwie największym stopniu, bez potrzeby adaptacji lub specjalistycznego projektowania nie wyklucza pomocy technicznych dla szczególnych grup osób z niepełnosprawnościami, jeżeli jest to potrzebne. 32

33 Mechanizm racjonalnych usprawnień
Równość szans i niedyskryminacji Mechanizm racjonalnych usprawnień oznacza konieczne i odpowiednie zmiany i dostosowania nie nakładające nieproporcjonalnego lub nadmiernego obciążenia, jeśli jest to potrzebne w konkretnym przypadku, w celu zapewnienia osobom z niepełnosprawnościami możliwości korzystania z wszelkich praw człowieka i podstawowych wolności oraz ich wykonywania na zasadzie równości z innymi łączny koszt racjonalnych usprawnień na jednego uczestnika w projekcie nie może przekroczyć 12 tys. PLN 33

34 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "SPECYFIKA I CEL KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA"

Podobne prezentacje


Reklamy Google