Autoprezentacja.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samoocena.
Advertisements

pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią)
Osobowość trenera i instruktora
Asertywność.
Techniki autoprezentacji i wystąpień publicznych
Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Prezentują: Marcin Grohs, Christian Gorzawski, Adrian Noworolnik
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Rozmowa kwalifikacyjna
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Kierowanie twórczością w organizacji
AUTOPREZENTACJA mgr ANNA SIEDLECKA.
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
MARTA KAMIŃSKA - FELDMAN
Marta Kamińska - Feldman
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Konformizm Konformizm to zmiana zachowania lub opinii osoby, która spowodowana jest rzeczywistym lub wyobrażonym naciskiem ze strony osoby lub grupy osób.
MODEL KOMPETENCJI KOMUNIKACYJNEJ
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
Zarządzanie strategiczne
PRZETWARZANIE POZNAWCZE
Samoocena mgr Paulina Hapka.
Wychowanie dziecka według Janusza Korczaka
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
6 kroków do porozumienia
Dobrostan w pracy.
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Procesy grupowe A.Kawalec.
20 reguł dobrego wychowania dzieci.
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
PSYCHOLOGIA HUMANISTYCZNA
Definicja kultury organizacyjnej
WYKŁAD VII DOBROSTAN W PRACY.
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Kierownik Zakładu Problemów Społecznych WSIE
AUTOMOTYWACJA.
„Aktywizacja zawodowa i społeczna repatriantów w Województwie Łódzkim”
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
AUTOPREZENTACJA Kontekst społeczny: Normy i role
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
I PODSTAWOWE POJĘCIA Nauka o ochronie danych osobowych posługuje się własnym aparatem pojęciowym innym niż pozostałe dziedziny prawa.
w praktyce pedagogicznej
Trochę przytulić... Nie ma nic lepszego niż kolana własnej matki. Klikaj.
Placówki specjalistyczne świadczące pomoc Szkole, Rodzinie i Uczniowi
czyli oddziaływanie grupy na jednostkę
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI JAK MĄDRZE KOCHAĆ.
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
Jak konsekwentnie postępować z dzieckiem?
Postawa asertywna.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Taktyki autoprezentacyjne
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Nasze portrety – pozory a rzeczywistość.
APEL TWOJEGO DZIECKA. NN ie psuj mnie, dając mi wszystko, o co cię proszę. Niektórymi prośbami wystawiam cię jedynie na próbę.  Nie psuj mnie, …wystawiam.
Krok 1 – Jak realizować cele w życiu?. PROGRAM 1. Co jest największym problemem dla Ciebie w realizacji celów? 2. Czy moje myślenie to wróg czy przyjaciel.
The Leader in Me.
Instytut Ochrony Zdrowia przedstawia Index Nastrojów Branży Zdrowotnej czyli pierwszy z serii pomiar temperatury i ciśnienia wśród głównych uczestników.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
i sposoby radzenia sobie z nimi
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
PSYCHOLOGIA Wykład 6 STRES.
pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią)
Jakim jesteś człowiekiem?
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Autoprezentacja

Motywy autoprezentacyjne Uzyskiwanie korzyści od innych Autowaloryzacja Kształtowanie tożsamości osobistej

Obronne taktyki autoprezentacji Samoutrudnianie Zachowania autodestrukcyjne Lęk egzaminacyjny Suplikacja Wymówki Usprawiedliwienia Przeprosiny

Asertywne techniki autoprezentacji Ingracjacja – metody: Prezentowanie cech wzbudzających sympatię ( dylemat zróżnicowanej publiczności); Komplementy ( dylemat lizusa); Konformizm; Przysługi Autopromocja ( dylemat skromności i d. autentyczności) Świecenie przykładem zastraszanie

Typy autoprezentacji wg Bromleya Autoprezentacje taktyczne Autoprezentacje strategiczne

Warunki wyzwalające autoprezentację Skłonność do zabiegów autoprezentacyjnych wzrasta wraz: Ze wzrostem wiary w zależność osiągnięcia celów od pozytywnego wizerunku w oczach innych; ze wzrostem motywacji do osiągnięcia celów zależnych od innych ludzi; Ze wzrostem potrzeby aprobaty społecznej; Ze wzrostem rozbieżności między obrazem rzeczywistym a pożądanym w oczach innych; Z natężeniem obserwacyjnej samokontroli zachowania

Normy autoprezentacyjne Dobre obyczaje Skromność Dopasowanie autoprezentacji norma stopnia pozytywności Norma odsłaniania się Konsekwencja Obdarzanie uwagą/odwracanie uwagi norma uprzejmej uwagi Uprzejma nieuwaga Wpływ płci Kontekst społeczny (skrypty) Normy kulturowe Role społeczne (dystansowanie się od roli, konflikt roli, rola przywódcy)

Lęk społeczny – model Leary`ego LS = M x (1-pS) Wyznaczniki: Działanie czynników nasilających motywację do wywierania wrażenia Poczucie skuteczności autoprezentacyjnej

Rodzaje lęku społecznego Lęk przed randką (heteroseksualno-społeczny) Lęk przed publicznym przemawianiem (i podobne) Lęk przed zawodami Lęk związany z wyglądem fizycznym Lęk egzaminacyjny

Skala strachu przed negatywną oceną (Leary, 1983) Martwię się tym, co ludzie o mnie pomyślą, nawet, kiedy wiem, że nie ma to żadnego znaczenia Nie obchodzi mnie, co ludzie o mnie myślą, nawet jeśli wiem, że myślą o mnie źle. Często obawiam się, że ludzie zauważą moje wady. Rzadko martwię się o to, jakie sprawiam wrażenie na innych. Boję się, że inni mnie nie zaakceptują Boję się, że ludzie będą mnie krytykować. Nie przejmuję się opiniami innych na mój temat. Kiedy z kimś rozmawiam, martwię się o to, co o mnie pomyśli. Zazwyczaj martwię się o to, jakie wrażenie na kimś wywieram. Świadomość, że jestem oceniany, nie robi na mnie wrażenia. Czasami wydaje mi się, że zbyt przejmuję się tym, co inni sądzą na mój temat. Często martwię się, że powiem lub zrobię coś niestosownego. Skala odp. 1 – nie odnosi się do mnie; 2 – odnosi się do mnie w niewielkim zakresie; 3 – odnosi się do mnie umiarkowanie; 4 – odnosi się do mnie w dużym stopniu; 5 – całkowicie się do mnie odnosi