Uczniowie klasy I Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Rożnowicach realizują program edukacyjny „Żyj smacznie i zdrowo” pod kątem zasad prawidłowego i smacznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
VII edycja programu edukacyjnego pt. „Trzymaj Formę!”
Advertisements

B. Analiza jakościowa posiłków
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Ankieta dla uczniów SP i Gimnazjum
Zakupy.
Analiza wyników ankiety
ZAŁOŻENIA REALIZACJI IV EDYCJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Zanim zjem pomyślę....
Ankieta dotycząca odżywiania się uczniów klas pierwszych
Realizacja programu edukacyjnego „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
Projekt edukacyjny Czy uczniowie naszego gimnazjum są otyli? Autorzy: Józef Michalak i Andrzej Adamas.
O zdrowym odżywianiu i piramidzie żywienia
DZIESIĘĆ ZASAD ZDROWEGO ŻYWIENIA
ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA DZIECI I MŁODZIEŻY W WIEKU SZKOLNYM
CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA ZDROWIE CZŁOWIEKA
Wszystko co musisz wiedzieć o marnowaniu jedzenia!
ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA DZIECI I MŁODZIEŻY W WIEKU SZKOLNYM
Żyj zdrowo, jedz kolorowo!
Ekologia – Hit czy kit ?. Dnia o godz w naszej szkole (sala nr 47) odbędzie się debata pt.,,Ekologia hit czy kit. Chcemy porozmawiać
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Wiem co jem.
Projekt edukacyjny „ Żyj zdrowo”.
Co podać dziecku na talerzu ?
Jak powinniśmy się odżywiać?
Źródłem energii oraz składników odżywczych dla ustroju człowieka jest żywność. To, co spożywamy ma znaczenie dla naszego zdrowia i życia: to wiedzą.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
Czym jest dla ucznia drugie śniadanie
ZDRZZDZZ ZZ ZDROWE ODŻYWIANIE.
Śniadanie daje moc! Kl. II B Publiczna Szkoła Podstawowa w Byczynie.
Magdalena Krzysztofik Katarzyna Krawiec Angelika Dorosz Matthew Witek
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W BŁĘDOSTOWIE KLASY I-III 8 listopada – Dzień Zdrowego Śniadania Tego dnia włączyliśmy się do ogólnopolskiej akcji edukacyjnej.
WYNIKI ANKIET I TESTÓW WYNIKI ANKIET I TESTÓW KLAUDIA KRZYŻAŃSKA, KL.IIIF GIMNAZJUM NR14 BYTOM.
Sprawdź, czy odżywiasz się prawidłowo?
Ankieta do uczniów Szkoły Podstawowej i Gimnazjum ZPO w Skrzydlnej
ANKIETA DLA RODZICÓW- „ŚNIADANIE” 92 RODZICÓW UZUPEŁNIŁO ANKIETY.
Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Kątach Wrocławskich 2010/2011 koordynator projektu: Agnieszka Lewandowska.
REPORTAŻ Z IV EDYCJI PROGRAMU „ŚNIADANIE DAJE MOC” Szkoła Podstawowa Zespołu Szkół im H. Sienkiewicza w Grabowcu- klasa 2 a.
Śniadanie daje moc. W naszej klasie tradycją jest jedzenie śniadania na pierwszej lekcji, ponieważ wyjeżdżamy i wychodzimy z domu bardzo wcześnie. Zdarza.
Wyniki Ankiety odnośnie zdrowego odżywiania
Czy wiesz co jesz? projekt edukacyjny zrealizowany przez:
Uczniom klasy 1a w Szkole Podstawowej im. II Łużyckiej Dywizji Artylerii L.W.P. w Runowie Pomorskim.
Wyniki ankiety dotyczącej zdrowego odżywiania się uczniów gimnazjum w Poroninie. Poronin, kwiecień 2014.
ŚNIADANIE DAJE MOC Prezentacja klasy 1c, SP nr 56 w Bydgoszczy
Akcja edukacyjna „Śniadanie daje moc”
Regularne i zdrowe odżywianie 
„Śniadanie Daje Moc” uczniom klasy I w Szkole Podstawowej w Dąbrówce w roku szkolnym 2013/2014.
Prawidłowe żywienie gwarancją zdrowia. 3 Zrównoważona dieta to podstawa naszego zdrowia. Nie bez powodu mówi się, że „jesteś tym, co jesz”. Prawidłowa.
Śniadanie „Wiemy, co jemy, bo zdrowi być chcemy” Samorządowa Szkoła Podstawowa w Gałdowie Śniadanie 8 listopad 2013 daje moc W ramach akcji w okresie poprzedzającym.
DZIAŁANIA ZREALIZOWANE W RAMACH PROGRAMU EDUKACYJNEGO „BĄDŹMY ZDROWI- WIĘMY WIĘC DZIAŁAMY ” „WIEM, CO JEM” (ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1) Celem programu była:
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
WYNIKI ANKIETY ZDROWE ODŻYWIANIE. W ankiecie wzięło udział 97 uczniów klas IV-VI SP NR 3 WE WŁODAWIE (38% uczniów szkoły kl. IV-VI)
Miejsca realizacji Programu Wykaz szkół podstawowych: Szkoła Podstawowa nr 1 Szkoła Podstawowa nr 4 Szkoła Podstawowa nr 5 Szkoła Podstawowa nr 6 Szkoła.
Co rozumiemy przez zdrowy tryb życia i odżywiania się?
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
PROJEKT EDUKACYJNY „WIEM CO JEM” WYCHOWANIE FIZYCZNE r.
Anoreksja i bulimia dzieci i młodzieży
Poznajemy składniki pokarmu.
Czy odżywiamy się zdrowo?. Cele projektu: Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum. Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum.
Badanie masy ciała SZKOŁA PODSTAWOWA NR 314 IM. PRZYJACIÓŁ ZIEMI PORAJÓW 3, WARSZAWA EWELINA KUCHARSKA.
ROZWÓJ FIZYCZNY BIALSKICH PIĘCIOLATKÓW HELENA POPŁAWSKA, AGNIESZKA DMITRUK, WOJCIECH HOŁUB.
Klaudia: - lat 28, - waga 51 kg, - wzrost 168 cm, - jest alergikiem, - nie toleruje białek zwierzęcych w związku z tym jest wegetarianką, - instruktorka.
ZASADY WŁAŚCIWEGO ODŻYWIANIA
Jak zdrowo się odżywiać?
Śniadanie daje moc.
Uczniowie klasy I Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Rożnowicach realizują program edukacyjny „Żyj smacznie i zdrowo” pod kątem zasad prawidłowego i smacznego.
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W ZACHORZOWIE
Najważniejszy posiłek dnia
PIRAMIDA ZDROWEGO ŻYWIENIA DLA MŁODZIEŻY
ZASADY ZDROWEGO ODŻYWIANIA
Śniadanie daje moc!.
Zapis prezentacji:

Prezentacja dla programu edukacyjnego „Żyj smacznie i zdrowo” poświęcona marnowaniu żywności

Uczniowie klasy I Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Rożnowicach realizują program edukacyjny „Żyj smacznie i zdrowo” pod kątem zasad prawidłowego i smacznego odżywiania z uwzględnieniem szkolnych eksperymentów kucharskich, a także wspólnego spożywania posiłków z rodzicami.

W programie uwzględniono ważne problemy społeczne takie jak marnowanie żywności, energii i wody. Nie zapomniano ocenić BMI (wskaźnik masy ciała) każdego ucznia. Wskaźnik ten mówi o efektach odżywiania w postaci kryterium liczbowego określającego niedowagę, wagę prawidłową i nadwagę.

Woda jak chleb potrzebna

Wyniki pomiaru BMI dla 30 uczniów klasy I gimnazjum U 13 uczniów klasy I naszego gimnazjum występuje niedowaga w granicach 1-2 kg, głównie u chłopców. U 6 uczniów niedowaga była znacznie większa, bo w granicach 4 kg (3 dziewczynki i 3 chłopców). Prawidłową wagę ciała ma 9 osób, w tym 7 dziewczynek. U 2 uczniów BMI wykazało nadwagę i są to chłopcy.

Zanim wyrzucisz żywność, pomyśl Za pomocą anonimowych ankiet przeprowadzonych wśród uczniów zbadaliśmy poziom marnowania żywności w ich rodzinach. Uczniowie odpowiedzieli na 15 pytań dotyczących planowania zakupów, przechowywania i wykorzystania żywności.

Dane statystyczne wykazują, że Polska jest na 5 miejscu wśród państw marnujących żywność. Na świecie wyrzuca się 1,3 mln ton jedzenia na rok, co stanowi 1/3 wyprodukowanej żywności. W krajach rozwiniętych spożycie wynosi około 900 kg żywności na rok na 1 osobę, a wyrzuca się 95-115 kg niezjedzonej żywności. Dla porównania w krajach biednych spożywa się 460 kg żywności.

Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród gimnazjalistów z klasy I naszej szkoły 1. Należy podkreślić, że 85% rodzin, których dotyczyło badanie planuje zakupy w postaci sporządzonej listy zakupów. 2. Wyraźnie wyeksponowany został szacunek do chleba, gdyż nikt nie wyrzuca go do śmietnika, a 85% daje zwierzętom, pozostali wykorzystują go na bułkę tartą. 3. 64% ankietowanych dzieli się nadmiarem żywności.

4. 20 uczniów spośród 30 piszących wypowiedziało się, że kontrolują przydatność produktów do spożycia. 5. 70% uczniów wypowiedziało się, że w ich domach żywność jest prawidłowo przechowywana. 6. W celu oszczędności energii elektrycznej gotuje się pod przykryciem i większość uczniów widzi w tym oszczędność. 7. Tylko u 7 uczniów klasy I wykorzystuje się wszystkie resztki produktów do przyrządzania posiłków.

8. W domach naszych pierwszoklasistów zdarza się wyrzucać resztki obiadu 59% uczniów, mięso i wędliny 18% uczniów oraz placki 11% uczniów. 9. Spośród 30 uczniów klasy I gimnazjalnej 6 nie przynosi śniadania do szkoły, 8 uczniów zjada wszystko co przyniesie, a pozostali jak przyniosą, to nie dzielą się z kolegami, ale też nie wyrzucają tego śniadania tylko przynoszą z powrotem do domu.

10. U 96% uczniów wykorzystuje się własne owoce i warzywa do wyrobu przetworów domowych.

Syty głodnego nie rozumie. 11. Uczniowie również wypowiadali się na temat biednych ludzi z sąsiedztwa: 5 uczniów zauważa biednych, 12 uczniów nie widzi biedy w sąsiedztwie, natomiast 1 uczeń nie zauważa problemów sąsiadów. Pozostali uczniowie nie wiedzą nic na temat poziomu życia sąsiadów (8 uczniów). Syty głodnego nie rozumie.

12. U 4 uczniów zdarzyło się, że zabrakło pieniędzy rodzicom na zakup mięsa. 13. Ankieta również wykazała, że wyrzuca się jedzenie: najwięcej z powodu przeterminowania- u 16 uczniów, u 6 uczniów z powodu za dużej ilości zakupionego jedzenia. 7 uczniów wypowiedziało się, że nie ma wyrzucania jedzenia w ich domu.

Przejadanie się, to też marnowanie żywności

Strach przed otyłością BULIMIA- psychiczne napady obżarstwa z równoczesnym lękiem przed przytyciem.

„Najlepszy sposób zachowania zdrowia- nie jeść, gdy się nie chce i przestać jeść, gdy jeszcze jest chęć do jedzenia.”

Dziękuję za uwagę