Ćwiczenia w programie Simba 3D

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ODBICIE LUSTRZANE - POWTÓRZENIE POWTÓRZENIE ODBICIE LUSTRZANE -
Advertisements

„Matematyka pod stopami”
Sandra Michalczuk Karolina Kubala Agata Ostrowska Anna Wejkowska
Figury płaskie-czworokąty
MATEMATYKA DLA OPORNYCH .
Przygotowały: Jagoda Pacocha Dominika Ściernicka
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
sześcian, prostopadłościan, graniastosłup i ostrosłup
Podstawowe wiadomości o wielokątach foremnych
Wielokąty foremne.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 8: Wykorzystanie procedur i funkcji © Jan Kaczmarek.
Własności i konstrukcje podstawowych wielokątów foremnych
Bryły geometryczne Konrad Wawrzyńczak kl. IIIa Bryły obrotowe
Pola trójkątów i czworokątów
Konstrukcje wielokątów foremnych
Czy, używając trzech rodzajów wielokątów foremnych, możemy otrzymać tylko jeden parkiet?
Graniastosłupy.
Wycieczka w n-ty wymiar
Wielościany.
Graniastosłupy i Ostrosłupy
Temat: Okrąg wpisany i opisany na wielokącie foremnym.
Logo Komeniusz Gimnazjum w Tęgoborzy Mgr Zofia Czech.
Programowanie strukturalne i obiektowe
Andrzej Jędryczkowski Nie da się napisać większego programu bez podziału go na części zwane podprogramami. Podprogram to wyróżniona część programu.
Funkcje w Pascalu Przypomnienie wiadomości o procedurach Prowadzący: Anna Kaleta Piotr Chojnacki.
Graniastosłupy i ostrosłupy
Oś symetrii figury.
Graniastosłupy.
FIGURY PŁASKIE.
Figury płaskie I PRZESTRZENNE Wykonała: Klaudia Marszał
Bryły archimedesowskie i platońskie
Każdy z tych przedmiotów jest modelem figury przestrzennej
FIGURY GEOMETRYCZNE.
Przygotowała Patrycja Strzałka.
Opracowała: Iwona Kowalik
Opracowała: Iwona Kowalik
WIELOKĄTY WOKÓŁ NAS PARKIETAŻE
Przygotował Maciej Wiedeński Zapraszam!!!
Konstrukcje geometryczne
T. Rysujemy i malujemy na ekranie – poznajemy najważniejsze czynności. Cel. Nauczyć się zapisać rysunek w komputerze, jak odwołać zmiany, wyszukać zapisane.
Logomocja Polska edycja Imagine.
Temat: PROCEDURY Z PARAMETRAMI W LOGO KOMENIUSZ
WŁASNOŚCI FIGUR GEOMETRYCZNYCH
EDYTOR GRAFIKI PAINT - podstawy pracy.
sześcian, prostopadłościan, graniastosłup i ostrosłup
EDYTOR GRAFIKI PAINT - podstawy pracy.
Uwaga !!! Aby móc przemieszczać się między poszczególnymi slajdami naciśnij : Np.: „Następny slajd”, nazwę wybranych brył, np.: Graniastosłupy lub figurę,
Pola i obwody figur płaskich.
Wielościany platońskie i archimedesowe
Paint - rysunki i nie tylko
Logomocja - tworzenie procedur
Rekurencja.
Kwadrat i sześcian Czy to tylko geometria?.
Wstęp do Podstawy Programowania
GRANIASTOSŁUPY.
Co to jest wysokość?.
PODSTAWY STEREOMETRII
To są przykładowe wielokąty foremne. Po czym je poznajemy? Wielokąty foremne ze wzrostem n coraz bardziej przypominają koło.
Opis graniastosłupa. Siatka graniastosłupa.
Prezentacja multimedialna dla młodszych dzieci
FIGURY PŁASKIE.
Wielokąty wpisane w okrąg
Co to jest i gdzie występuje
Programujemy figury o równych bokach
Procedury własne to procedury tworzone przez użytkownika, składające się z nagłówka, który zawiera słowa oto i nazwę procedury z parametrem, treści procedury.
PROCEDURY Definicję procedury rozpoczynasz od słowa oto. Następnie podaj nazwę procedury (nie może ona zawierać spacji), potem dodaj treść procedury. Koniec.
Okręgi wpisane i opisane na wielokątach foremnych.
PARKIETAŻE PARKIETAŻE PARKIETAŻE.
Zajęcia dodatkowe AKADEMIA UMYSŁU Ćwiczenie koncentracji ZESTAW nr 3
Zapis prezentacji:

Ćwiczenia w programie Simba 3D Zuzanna Gawlas

Ćwiczenia z zastosowaniem procedur pierwotnych Ćw. 1. Rysujemy kwadrat a) Czarne kontury b) Czerwone kontury

Ćwiczenia z zastosowaniem procedur pierwotnych Ćw. 1. Rysujemy kwadrat c) Czerwone wypełnienie d) Wypełnienie materiałem

Ćwiczenia z zastosowaniem procedur pierwotnych e) Wypełnienie dwukolorowe

Ćwiczenia z zastosowaniem procedur pierwotnych f) Wypełnienie dwukolorowe i materiałem

Ćwiczenia z zastosowaniem procedur pierwotnych Ćw. 2. Rysujemy trójkąt równoboczny

Ćwiczenia z zastosowaniem procedur pierwotnych Ćw. 3. Rysujemy sześciokąt foremny

Ćwiczenia z zastosowaniem procedur pierwotnych Ćw. 4. Rysujemy koło

Ćwiczenia z zastosowaniem procedur pierwotnych Ćw. 5. Rysujemy sześcian

Procedury bez parametrów Budowa procedury OTO nazwa treść procedury JUŻ Procedurę bez parametrów wywołujemy wpisując jej nazwę. Polecenie OTO pozwala nauczyć Simbę wykonywać ciąg poleceń. Można określić to mianem podprogramu. Dzięki temu raz wykonane polecenia można wywoływać w dowolnej chwili. Polecenie OTO musimy zawsze zakończyć poleceniem JUŻ.  Zastosowanie bloków OTO pozwala w znacznym stopniu skrócić nasz program, a zarazem uczynić go bardziej czytelnym.

Ćwiczenia z zastosowaniem procedur bez parametrów Ćw. 1. Rysujemy kwadrat Procedura bez parametrów Wywołanie procedury

Ćwiczenia z zastosowaniem procedur bez parametrów do rysowania rozet Ćw. 2. Rysujemy rozetę z 8 kwadratów

Ćwiczenia z zastosowaniem procedur bez parametrów do rysowania rozet Ćw. 3. Rysujemy rozetę z 8 dwukolorowych kwadratów

Ćwiczenia z zastosowaniem procedur bez parametrów do rysowania rozet Ćw. 4. Rysujemy rozetę z 8 kwadratów wypełnionych materiałem

Ćwiczenia z zastosowaniem procedur bez parametrów do rysowania rozet Ćw. 5. Rysujemy rozetę z 10 kół

Ćwiczenia z zastosowaniem procedur bez parametrów do rysowania rozet Ćw. 6. Rysujemy rozetę z 36 kół

Ćwiczenia z zastosowaniem procedur bez parametrów do rysowania rozet Ćw. 7. Rysujemy rozetę z 10 kół dwukolorowych

Ćwiczenia z zastosowaniem procedur bez parametrów do rysowania rozet Ćw. 8. Rysujemy rozetę z 6 kół dwukolorowych

Ćwiczenia z zastosowaniem procedur bez parametrów do rysowania rozet Ćw. 9. Rysujemy rozetę z 6 sześciokątów foremnych dwukolorowych

Ćwiczenia z zastosowaniem procedur bez parametrów do rysowania rozet Ćw. 10. Rysujemy rozetę z 12 sześciokątów dwukolorowych

Ćwiczenia z zastosowaniem procedur bez parametrów do rysowania rozet Ćw. 11. Rysujemy rozetę z 12 rombów dwukolorowych

Ćwiczenia z zastosowaniem procedur bez parametrów Ćw. 12. Rysujemy 6 sześciokątów dwukolorowych