AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA Zboża zjadamy energię z nich mamy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wybieram zdrowie i zdrowe odżywianie
Advertisements

Podróż do Mlecznej Krainy
IV Edycja „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”
Sprawozdanie z przeprowadzonej akcji „Podróż do Mlecznej Krainy”
Podróż do mlecznej krainy W Przedszkolu Samorządowym nr 3 w Skawinie pragniemy aby nasze dzieci odżywiały się zdrowo pomagamy zrozumieć co warto jeść,
Sprawozdanie z realizacji programu
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Przedszkolak Pełen Zdrowia
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „ZBOŻA ZJADAMY- ENERGIĘ Z TEGO MAMY” realizacja programu przez Filię Samorządowego Przedszkola nr.110 w Krakowie.
Przedszkole nr 16 im. Jana Brzechwy ul. Szarotki Konin
Akcja Akademii Zdrowego Przedszkolaka Zboża zjadamy, energię z nich mamy w Przedszkolu nr 57, w grupie V Akcja rozpoczęła się w połowie września 2013 W.
Zboża zjadam energię z nich mamy!
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY”
Zboża zjadamy energię z nich mamy
PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY
Sprawozdanie „Podróż do mlecznej krainy”
Zboża zjadamy energię z nich mamy
ZBOŻA ZJADAMY – ENERGIĘ Z NICH MAMY
PIRAMIDA ZROWEGO ŻYWIENIA
Przystępując do realizacji edycji programu „ Piramida Zdrowego Żywienia” w grupie 3-latków wprowadziłyśmy dzieci do w/w programu z pomocą bohaterów.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka – moduł jesienny, pod hasłem: Jemy owoce i warzywa! PRZEDSZKOLE NR 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu.
Publiczne Przedszkole nr 18
Owoce i warzywa - z nimi w walce o zdrowie się wygrywa!
Dzieci z oddziałów przedszkolnych A B C Szkoły Podstawowej nr 4 w Aleksandrowie Łódzkim uczestniczyły w jesiennej edycji Piramidy Żywienia Przedszkolaka.
Niepubliczne Przedszkole Językowe SMYKI w Tychach
Przedszkole Gminne im. Krasnala Hałabały w Grodzisku Wielkopolskim
Sprawozdanie z Akcji ,, Zboża zjadamy energię z nich mamy „
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Przedszkole Miejskie Nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” Rawa Mazowiecka
Sprawozdanie z warsztatów Zboża zjadamy energię z nich mamy Dnia 7 Listopada w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy V edycję akcji Piramida.
Realizacja zadań Akademii Zdrowego Przedszkolaka
ZBOŻA ZJADAMY ENERGIĘ Z NICH MAMY
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „ZBOŻA ZJADAJMY ENERGIĘ Z NICH MAMY”
ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Oddział przedszkolny w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi
„ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY” sprawozdanie z realizacji
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
ZBOŻA ZJADAMY ENERGIĘ Z NICH MAMY PRZEDSZKOLE NR 4 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ.
SPRAWOZDANIE „Zboża zjadamy energię z nich mamy”
Dzieci z naszego przedszkola od października 2013 roku do stycznia 2014 roku, brały udział w akcji PIRAMIDA ŻYWIENIA PRZEDSZKOLA pod hasłem: ZBOŻA ZJADAMY.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W akcji „Zboża zjadamy energię z nich mamy” wzięły udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Poszczególne etapy.
Publiczne Przedszkole w Dobroniu
Przedszkole „Bajkowe Nutki” we Wrocławiu
Zboża zjadamy energię z nich mamy
Akcja została przeprowadzona na przełomie października i listopada ( ), wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne Leśne Duszki(5- latki)
Sprawozdanie z realizacji programu Akademia Zdrowego Przedszkolaka „Zboża zjadamy – energię z nich mamy”
Sprawozdanie z Akademii Zdrowego Przedszkolaka.
Akcja rozpoczęła się 13 stycznia, a zakończyła 21 lutego (przerwa w czasie ferii zimowych). Wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne: Leśne Duszki.
SPRAWOZDANIE Z VI EDYCJI PIRAMIDY ŻYWIENIA PRZEDSZKOLAKA „UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU” Oddział przedszkolny W zespole szkół z oddziałami.
Uczymy się o jedzeniu w ekologicznym znaczeniu
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU” Koordynator: Agnieszka Szewczyk.
SPRAWOZDANIE Z AKCJI-PIRAMIDA ZDROWIA „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIE Z NICH MAMY” PRZEDSZKOLE NR 7 Łaziska Górne Ul. Dworcowa 49.
SPRAWOZDANIE Z PRZEBIEGU AKCJI Gminne Przedszkole Nr 4 w Świętoszowicach ul. Mikulczycka Świętoszowice Koordynator akcji - Szarlota Miśkiewicz.
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 52 W SOSNOWCU
Wybieram zdrowie !!!.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
To już wiemy! A jak się dowiedzieliśmy - prosimy przeczytać i pooglądać zdjęcia. Przedszkolacy z Miejskiego Przedszkola nr 2 im. Jana Brzechwy w Knurowie.
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
„PODRÓŻ DO KRAINY PEŁNEJ ZDROWIA „
PIRAMIDA ŻYWIENIOWA..
Co jeść, by być zdrowym?.
Tydzień dobrego chleba i zdrowego stylu życia 2015 Przykład „dobrej praktyki” w Samorządowej Placówce Wychowania Przedszkolnego nr 9 w Kętach.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
Publiczne Przedszkole w Legnickim Polu Koordynator: Monika Fesz.
„ Zboża zjadamy, energię z nich mamy ” Sprawozdanie z przeprowadzonej akcji w Przedszkolu „Bajka” w Krotoszynie Rok szkolny 2013/2014.
Sprawozdanie z realizacji programu. Przedszkole Miejskie nr 20 im. Przyjaciół Przyrody w Gorzowie Wlkp. Opracowała: Magdalena Wdzięczna.
Sprawozdanie z przeprowadzonej akcji
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Zapis prezentacji:

AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA Zboża zjadamy energię z nich mamy Sprawozdanie z realizacji warsztatów dla dzieci w wieku 4-5lat, oddział III integracyjny MISIE w Przedszkolu Samorządowym nr 55 z Oddziałami Integracyjnymi w Białymstoku Realizowała i opracowała: Urszula Korbut

Warsztaty z cyklu Akademia Zdrowego Przedszkolaka pod hasłem: „Zboża zjadamy energię z nich mamy” zostały przeprowadzone w Przedszkolu Samorządowym nr 55 z Oddziałami Integracyjnymi w Białymstoku w oddziale III integracyjnym dzieci 4 – 5 –letnich MISIE. Czas trwania warsztatów objął pięć miesięcy podczas których był realizowany zakres tematyczny warsztatów. Dzieci uczestniczyły w 11 zajęciach trwających ok. 30 - 40 min. (czas dostosowywano w zależności od poziomu uwagi uczestników). Zajęcia odbywały się średnio dwa razy w tygodniu /co dwa lub trzy tygodnie. Ich przebieg był modyfikowany z uwagi na wiek, umiejętności i potrzeby dzieci. Podczas trwania warsztatów prowadząca zapewniała, w celach poglądowych i ćwiczeniowych, naturalne środki dydaktyczne. Wykorzystane też zostały materiały zapewnione przez organizatora akcji. W miesiącu wrześniu 2013r rodzice dzieci z grupy III MISIE zostali poinformowani o przystąpieniu do programu AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA. Przed salą zostały wywieszone plakaty informujące o akcji. Chętnym rodzicom została udostępniona prezentacja pt. „Zboża zjadamy…” W dalszym etapie prezentacji został przedstawiony opis realizacji poszczególnych tematów akcji.

CO TO SĄ PRODUKTY ZBOŻOWE, JAKIE SĄ RODZAJE ZBÓŻ? Data: 30.09.2013r Temat: Piramida żywienia przedszkolaka Na potrzeby zajęcia przedszkolaki miały do dyspozycji dużą piramidę żywienia w formie magnetycznych puzzli. Zapoznały się z pojęciem „piramida żywienia” i jej poszczególnymi piętrami. Na podstawie informacji nauczyciela, o zasadach zbilansowanej diety, próbowały stworzyć jadłospis, który odpowiadałby tym wymaganiom. Zapoznały się także z bajką pt. „Podróż do wnętrza piramidy”, a następnie układały poszczególne piętra piramidy żywieniowej. Zabawa ruchowa „w podskakiwanie pięter” zakończyła spotkanie z piramidą żywienia.

CO TO SĄ PRODUKTY ZBOŻOWE, JAKIE SĄ RODZAJE ZBÓŻ? Data: 03.10.2013r Temat: Co to są produkty zbożowe Nauczyciel zapoznał dzieci z podstawą piramidy. Zadaniem dzieci było nazwanie poszczególnych produktów należących do pierwszego piętra piramidy żywienia. Uczestnicy warsztatów dowiedzieli się jak ważne są produkty zbożowe dla prawidłowego odżywiania. Dzieci miały możliwość manipulowania ziarnami zbóż, ryżu i kaszy. Zapoznały się także z procesem siania, wzrostu i zbiorów zboża na podstawie ilustracji i wierszy. Dzieci brały udział zabawach ruchowo – muzycznych: „Lata ptaszek” i „Podajemy worki z mąką” oraz „Przewożenie zboża do młyna”.

JAK POWSTAJE CHLEB, PŁATKI ŚNIADANIOWE I MAKARON? Data: 08.10.2013r Temat: Pieczywo Dzieci wysłuchały bajkę „Jak powstaje chleb”, wspomaganą ilustracjami. Nauczyciel zapoznał dzieci z różnymi rodzajami chleba, chętne osoby mogły spróbować i wybrać, który rodzaj chleba smakuje najbardziej. Dzieci określiły, który rodzaj chleba ma najwięcej wartości odżywczych. Następnie ulepiły z masy solnej różne rodzaje pieczywa oraz pomalowały swoje wytwory pracy. Zajęcia zakończyły się zabawą ruchową ze śpiewem „Czarny baranie”.

JAK POWSTAJE CHLEB, PŁATKI ŚNIADANIOWE I MAKARON? Data: 10.10.2013r Temat: Płatki Nauczyciel zaprezentował dzieciom różne rodzaje płatków, dzieci uczyły się nazw. Określiły z pomocą pytań nauczyciela, które z płatków są zdrowe i należy je jeść. Przedszkolaki miały możliwość badania różnego rodzaju płatków wielozmysłowo. Podczas zabawy „TAK/NIE” dzieci określały za pomocą umownych znaczków – buziek na patyczkach, które z pokazywanych i nazywanych płatków są zdrowe, a które nie mają wartości odżywczych.

JAK POWSTAJE CHLEB, PŁATKI ŚNIADANIOWE I MAKARON? Data: 22.10.2013r Temat: Makaron Przedszkolaki miały możliwość oglądania różnych rodzajów makaronów, ich kształty i kolory. Dowiedziały się w jaki sposób robi się makaron i z jakich produktów. Następnie same zagniotły ciasto na makaron i rozwałkowały go i pokroiły. Pozostawiły ciasto do wyschnięcia, a po kilku dniach z zapałem pałaszowały go razem z jogurtem i dżemami. Dzieci wysłuchały także bajki „Kulinarna podróż do Włoch”. Na koniec zajęć przedszkolaki nawlekały makarony na nitki i tworzyły bransoletki oraz korale.

KASZE, RYŻ I ROŚLINY STRĄCZKOWE Data: 12.11.2013r Temat: Kasze Nauczyciel udostępnił dzieciom różne rodzaje kasz w formie surowej. Dzieci poznawały je za pomocą dotyku, zapamiętywały ich nazwy. Dowiedziały się także o istotnej roli kasz w diecie człowieka i ich pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Wysłuchały „Bajki o królu” Jana Brzechwy oraz brały udział w zabawach ruchowych: „Kurki dziobią ziarenka” oraz „Kipi kasza”. A podczas obiadu miały możliwość spróbowania kaszy gryczanej.

KASZE, RYŻ I ROŚLINY STRĄCZKOWE Data: 14.11.2013r Temat: Ryż Przedszkolaki oglądały i dotykały różne rodzaje ryżu – biały (różne odmiany) i brązowy. Zanurzały ręce w ryżu, szukając i badając dotykiem ukryte w nim przedmioty. Próbowały też chwytać pałeczkami małe ziarenka ryżu. W czasie zabawy ruchowej pt. „Przewozimy ryż” musiały poruszać się między przeszkodami z woreczkiem ryżu na głowie lub plecach. Z wielkim zainteresowaniem wysłuchały bajki pt. : „Skąd pochodzi ryż”.

KASZE, RYŻ I ROŚLINY STRĄCZKOWE Data: 03.12.2013r Temat: Rośliny strączkowe Dzieci z grupy III Misie z zainteresowaniem odkrywały bogactwo odmian roślin strączkowych, badały ich kształty i kolorystykę. Próbowały też rozróżniać i nazywać wyłącznie za pomocą dotyku (z zawiązanymi oczami) rodzaj badanego produktu. Nauczyły się wiersza „Groch” wykorzystując plansze z literami. Podczas kolejnej zabawy przedszkolaki musiały przebyć tor przeszkód w taki sposób, aby nie nadepnąć na leżące na materiale fasolki. Przedszkolaki sprawnie omijały wszystkie „przeszkody”. Zadanie, z którym doskonale poradziły sobie przedszkolaki było odnalezienie ukrytego grochu wśród ziarenek ryżu.

ORZECHY, NASIONA I TŁUSZCZE Data: 05.12.2013r Temat: Co to są tłuszcze? Dlaczego trzeba jeść ryby? – oto wybrane stwierdzenia przedszkolaków” Natalka: „Bo są zdrowe” Ania: „Bo mózg wtedy myśli” Norbert: „Bo są smaczne” . Nauczyciel zapoznał dzieci, w których produktach można odnaleźć tłuszcz i gdzie można spotkać ten właściwy, dobry dla zdrowia. Zabawa logopedyczna na podstawie wiersza pt. „Rybka” nie sprawiła dzieciom najmniejszego kłopotu, lecz najfajniejsza zabawa była podczas tworzenia „pyszczka rybki”. Zabawa „Smarowanie chleba masłem” polegała na ślizganiu się po podłodze poprzez odpychanie się od podłoża rękoma.

ORZECHY, NASIONA I TŁUSZCZE Data: 16.12.2013r Temat: Oleje Nauczyciel zaprezentował dzieciom dwie plansze z napisami: TAK/NIE. Zadaniem dzieci było dobranie obrazków do odpowiednich plansz. Dzieci segregowały obrazki z pokarmami z uwagi na zawartość dobrych i szkodliwych tłuszczy. Następnie dzieci wysłuchały przygód „Zwierzątek ze Zdrowego Zakątka” pt. „Jak powstaje olej”. W czasie następnej zabawy zadaniem przedszkolaków było wskazanie właściwych produktów, z których powstaje olej (w ten sposób okazało się, że dzieci zapamiętały wiele informacji z opowiadania o zwierzętach). Wysłuchały także wiersza pt. „Słonecznik i słoneczko”

ORZECHY, NASIONA I TŁUSZCZE Data: 27.01.2014r Temat: Orzechy, Migdały i pestki – zdrowe przekąski Na początku zajęcia nauczyciel zapoznał dzieci z wierszem Jana Brzechwy pt. „Orzech”. Przedszkolaki miały możliwość obejrzenia i posmakowania różnych rodzajów orzechów. W czasie zabawy „Celny orzech” miały za zadanie wrzucenie orzecha włoskiego do koszyczka z odpowiedniej odległości. Następnie dzieci urządziły przyjęcie orzechowe, podczas którego dzieci serwowały orzechy i nasiona. Padło stwierdzenie, że takiego rodzaju jedzenie jest lepsze niż tort. Przedszkolaki brały udział w inscenizacji ruchowej wiersza pt. : „Słoneczniki”.