Pakiet edukacyjny Gramy w piktogramy i ciekawie uczyć matematyki!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
ocenianie, które pomaga się uczyć
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
ocenianie, które pomaga się uczyć
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Licz i baw się – gry z tabliczką mnożenia
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Gimnazjum Integracyjne nr 75
Matematyka bez barier z kształtami Numicon
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
„Ortograffiti w mojej szkole”
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Zasady pracy metodą projektu
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Co to jest spacer edukacyjny?
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
IV Autorzy i realizatorzy: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska.
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
WERYFIKACJA SKUTECZNOŚCI PAKIETU EDUKACYJNEGO „GRAMY W PIKTOGRAMY” UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Kurs – OK zeszyt.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Pakiet edukacyjny Gramy w piktogramy i ciekawie uczyć matematyki! Pomaga skutecznie i ciekawie uczyć matematyki!

Pakiet edukacyjny Gramy w piktogramy przygotowany jest w 3 wariantach: dla klas IV-VI szkoły podstawowej dla klas I-III szkoły podstawowej dla klas I-III gimnazjum

W pakiecie edukacyjnym Gramy w piktogramy nauczyciel otrzymuje: Przewodnik do pakietu prezentujący opartą na najnowszych osiągnięciach nauk pedagogicznych i neurodydaktyki filozofię edukacyjną pakietu, opis jego zawartości oraz praktyczne wskazówki, jak skutecznie wykorzystywać pakiet w pracy z uczniami.

W pakiecie edukacyjnym Gramy w piktogramy nauczyciel otrzymuje: płytę CD (dołączoną do przewodnika) Zawartość płyty: - piktogramy Asylco, - Witamy piktogramy - wzory piktogramów, - Opowiadania - przykładowe teksty, - Podobnie, czyli jak - mapa konturowa Polski, - makieta - siatki brył, - karty prac plastycznych, - prezentacje PowerPoint do wybranych scenariuszy. zawierającą materiały dodatkowe przydatne szczególnie do dostosowywania przebiegu zaproponowanych w scenariuszach zajęć do potrzeb i możliwości uczniów.

W pakiecie edukacyjnym Gramy w piktogramy nauczyciel otrzymuje: Scenariusze zajęć do wykorzystania w całości lub we fragmentach; podczas lekcji z całą klasą lub zajęć dodatkowych z grupą uczniów.

W pakiecie edukacyjnym Gramy w piktogramy nauczyciel otrzymuje: Karty pracy zawierające zestawy zadań o trzech poziomach trudności i służące indywidualizacji pracy uczniów. Karty pracy może przydzielać nauczyciel, ale lepiej, jeżeli pozostawi uczniom możliwość ich wyboru.

W pakiecie edukacyjnym Gramy w piktogramy nauczyciel otrzymuje: zestaw pomocy służący realizowaniu sytuacji dydaktycznych, w których aktywnymi uczestnikami są uczniowie.

z paskami magnetycznymi umożliwiającymi umieszczanie ich na tablicy; W zestawie pomocy nauczyciel otrzymuje: piktogramy demonstracyjne z paskami magnetycznymi umożliwiającymi umieszczanie ich na tablicy;

W zestawie pomocy nauczyciel otrzymuje: planszę kalendarza służącą do zaprojektowania przez uczniów i prowadzenia kalendarza klasowego;

W zestawie pomocy nauczyciel otrzymuje: naklejki z piktogramami oraz puste naklejki i kartoniki do wykorzystania przez uczniów, np. podczas rozwiązywania zadań, a także do samodzielnego wykonywania piktogramów;

W zestawie pomocy nauczyciel otrzymuje: modele wagi pomagające uczniom dostrzegać zależności istotne podczas rozwiązywania zadań;

W zestawie pomocy nauczyciel otrzymuje: programy komputerowe w atrakcyjny sposób wspierające rozwijanie przewidzianych w scenariuszach umiejętności matematycznych uczniów;

W pakiecie edukacyjnym Gramy w piktogramy uczniowie otrzymują: zestawy pomocy (jeden przeznaczony dla czteroosobowej grupy uczniów) umożliwiające aktywne uczestnictwo wszystkich uczniów w budowaniu swojej wiedzy i umiejętności matematycznych oraz społecznych.

do manipulowania np. podczas rozwiązywania zadań; W zestawie pomocy uczniowie otrzymują: Piktogramy do manipulowania np. podczas rozwiązywania zadań;

W zestawie pomocy uczniowie otrzymują: stemple z piktogramami do wykorzystywania podczas rozwiązywania i układania zadań oraz projektowania własnych piktogramów;

W zestawie pomocy uczniowie otrzymują: plansze gier, pionki i kostki pomagające rozwijać we współpracy i rywalizacji umiejętności matematyczne i społeczne;

wspierające zrozumienie struktury systemu dziesiętnego; W zestawie pomocy uczniowie otrzymują: żetony i woreczki strunowe wspierające zrozumienie struktury systemu dziesiętnego;

W zestawie pomocy uczniowie otrzymują: tabliczki suchościeralne i mazaki służące do notowania rozwiązań zadań, prezentowania ich klasie, układania zadań i projektowania piktogramów.

Po rocznej pracy z pakietem edukacyjnym Gramy w piktogramy wzrost umiejętności matematycznych trzecioklasistów (w zakresie rozwiązywania nietypowych zadań tekstowych, rozumienia systemu dziesiętnego, dostrzegania i wykorzystywanie prawidłowości) był o połowę większy niż zaobserwowany w tym samym czasie wzrost umiejętności ich rówieśników, którzy nie pracowali z pomocami. (na podstawie badań testowych). Wpływ na to miały także zmiany w stylu pracy ich nauczycieli wynikające z wykorzystywania materiałów pakietu (na podstawie badań ankietowych).

Po rocznej pracy z pakietem edukacyjnym Gramy w piktogramy nauczyciele powiedzieli o pakiecie: Bardzo rozwija kompetencje dzieci. Począwszy od dyskutowania, otwierania się, uczenia się, że jest wiele rozwiązań, to są też te treści społeczne – współpraca w grupie, uczymy się tego, że możemy się nie zgadzać Też to, że dzieci uczą się strategii od siebie, to też jest ważne. Jest to rewelacyjna szansa na prowadzenie zajęć w grupach. To jest bardzo ważne. A tu jest rewelacyjna praca w grupach. Współpraca, dociekanie. Bronienie swoich racji, dowodzenie racji. Bardzo atrakcyjny dla dzieci. Dzieci zaczynają twórczo myśleć. Są zaciekawione tym, co się robi na lekcjach. To przynosi efekty. Mają wyznaczoną pracę i muszą się z niej rozliczyć i sami siebie mobilizują do tego, żeby nawet tych słabszych , żeby im pomóc, żeby szybciej pracowali, może nie wyręczając, ale wskazując co mają robić. I te słabsze osoby czują się docenione i te lepsze też. Jeżeli nauczyciele chcą mieć satysfakcję, nie wpaść w rutynę jako nauczyciele i chcą zobaczyć swoich uczniów, którzy są cały czas twórcami i badaczami, to żeby skorzystali z tego.

Po rocznej pracy z pakietem edukacyjnym Gramy w piktogramy nauczyciele powiedzieli o swoich uczniach: Najważniejszą zmianą jest to, że dzieci chcą i nie boją się poszukiwać. Już się tak łatwo nie poddają, jak widzą trudne zadanie. Uważam, że jest duża poprawa jeśli chodzi o wyciąganie wniosków, związki przyczynowo- skutkowe, dzieci czytają teksty literackie, popularno-naukowe z większym zrozumieniem. Druga rzecz, to kwestia aktywizacji dzieci - dzieci uczą się tego, że są aktywne w grupie, że uczą się prowadzenia dyskusji, dawania argumentów, szukania związków przyczynowo skutkowych. Po roku czasu prowadzenia widzę, jak dzieci się rozwinęły. Widzą zmiany rodzice. Przychodzą i mówią, że dzieci są zachwycone zajęciami, że narzekają jak zajęcia są odwoływane, bo była wycieczka. Albo wracają i przekazują rodzicom jakieś zagadki logiczne, które robimy. Pokazują kartę pracy i nie pokazują rozwiązania, żeby rodzic zastanowił się, jaka może być odpowiedź. Mają satysfakcję.

Po rocznej pracy z pakietem edukacyjnym Gramy w piktogramy uczniowie powiedzieli: Są ciekawsze zajęcia po prostu. Dzięki grze, niektórzy z naszej klasy, na przykład ten tu, nauczyli się liczyć. No np. zadania, mamy takie z gwiazdką to je mogliśmy wykonać, bo one były podobne jak te w piktogramach i były dla nas łatwe. Matematyka może być łatwiejsza. Tak ,tu mogliśmy pracować sami. A ja wolę wymyślić sam. Uczymy się współpracy. Są różne pomysły, można podyskutować. To pomaga w życiu, bo ma się lepsze skojarzenia. Ja chciałbym mieć w domu pakiet, bo mógłbym się nim bawić i bym się wtedy nie nudził.

Po rocznej pracy z pakietem edukacyjnym Gramy w piktogramy nauczyciele powiedzieli o sobie: Dzięki uczestnictwu w projekcie zaczęłam bardziej wierzyć w uczniów. Spojrzałam na uczniów z innej strony, np. uczniowie słabsi mnie zaskoczyli. Jako nauczycielka z wieloletnim stażem pedagogicznym dużo się nauczyłam. Nie podpowiadam już dzieciom, oczekuję cierpliwie na odpowiedź. Nie zakładam, że dziecko nie poradzi sobie z zadaniem tak jak to czasami wcześniej się zdarzało. Wiem, że podczas nauczania musi być aktywny uczeń, nie nauczyciel.

Pakiet edukacyjny Gramy w piktogramy dostępny jest także w wersji elektronicznej na stronie www.piktografia.pl wraz z kursem e-learningowym przygotowującym do pracy z pakietem