Agata Papis Kaja Pilarska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Formy wsparcia dla pracodawców oferowane przez
Advertisements

Zmiana nazwiska.
Ministerstwo Sprawiedliwości
Departament Ochrony Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego Dostęp do informacji o środowisku Płock, 8 lipca 2004 r.
Powszechny Elektroniczny System Ewidencji Ludności
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Racibórz X r. Urząd Celny w Rybniku Plac Armii Krajowej 3 Rybnik tel.:
WIZA STUDENCKA propozycje rozwiązań systemowych
Podlaski Urząd Skarbowy w Białymstoku Ustawa o opłacie skarbowej Ustawa z r. o opłacie skarbowej Dz.U. z r. Nr 225, poz
Podstawy prawne informatyzacji administracji publicznej
Ministerstwo Sprawiedliwości
„Ochrona osób, mienia, obiektów i obszarów”
Dowody ubezpieczenia w NFZ i uprawnienie do świadczeń
CEIDG.
Jak załatwić sprawę w Urzędzie Miasta Toruń?
System wspomagający Gospodarkę Odpadami Komunalnymi Katowice
1. 2 Elektroniczna Dystrybucja Informacji EDI, format XML Wydział Prawa i Administracji Pracownia Komputerowa.
Informatyzacja Urzędu – Obowiązki Prawne
Toruński urząd dla młodzieży
Ustawa z dn o ewidencji ludności i dowodach osobistych
USTAWA z dnia 13 lipca 2006 r. o dokumentach paszportowych
PRAWO ADMINISTRACYJNE
Nowa ustawa o dowodach osobistych
sprawdź jakie to proste!!!
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Podstawowe akty prawne dotyczące zadań realizowanych dla cudzoziemców
USO: odraczanie od obowiązku szkolnego obecnie
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r
NIE POTRZEBA JUŻ KARTY STADION LEGII DLA WSZYSTKICH OTWARTY.
Urząd Skarbowy w Rybniku
Właściwość sądów administracyjnych
Procedura podejmowania działalności gospodarczej
Legalna praca cudzoziemca w polsce
Ustrój samorządu terytorialnego
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRAC W ZAKRESIE FINANSOWANIA ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ul. Świętokrzyska Warszawa tel.:
DOWODY OSOBISTE, EWIDENCJA LUDNOŚCI
Zmiana imienia i nazwiska
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
Ul. Basztowa 22, Kraków tel , fax NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA [ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej.
Gmina Janów Lubelski podejmuje działania zmierzające do polepszenia warunków życiowych rodzin wielodzietnych zamieszkujących na swoim terenie. W 2014.
MIGRACJA MIESZKAŃCÓW WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO W KONTEKŚCIE REALIZACJI ZADANIA ŚWIADCZENIA RODZINNE W RAMACH KOORDYNACJI SYSTEMÓW ZABEZPIECZENIA.
Techniki informacji i komunikacji Ćwiczenia nr 4 Mgr Anna Materla Publiczne bazy orzeczeń sądowych. Uniwersytet Wrocławski Wydział Prawa, Administracji.
Edukacja dziecka cudzoziemskiego a legalny pobyt w Polsce
Temat: Uzyskiwanie podstawowych dokumentów.
Pozyskiwanie i zrzekanie się obywatelstwa.  OBYWATELSTWO-jest to prawna więź która łączy jednostkę z państwem. Jednostka ma określone prawa i obowiązki.
to 500 złotych miesięcznie na drugie i kolejne dziecko do ukończenia 18 roku życia Rodziny o niskich dochodach otrzymają także wsparcie na pierwsze dziecko.
Www. vizja.netwww. vizja.pl Karta Pobytu Czasowego oraz formalności związane z podjęciem pracy przez studentów zagranicznych na terytorium RP, Rafał Woźniak.
ABOLICJA 2012 Kwestie formalno-prawne oraz proceduralne dotyczące postępowań administracyjnych związanych z udzielaniem zezwoleń na pobyt w trybie tzw.
Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach Zasady składania i tryb rozpatrywania petycji.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
AKTY STANU CYWILNEGO OPR. JAKUB MROŻEK. USTAWA z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego Art. 1. Ustawa reguluje zasady i tryb rejestracji.

ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
Informacja na temat przygotowania samorządu Miasta Puławy do realizacji zadań wynikających z ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci.
Formalności i wzory wypełniania niezbędnych dokumentów.
Zasady ubezpieczenia zdrowotnego studentów i doktorantów
Portal Ogłoszeń ARiMR 10 maja 2017 r. Warszawa.
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRAC W ZAKRESIE FINANSOWANIA ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ul. Świętokrzyska Warszawa tel.:
AKTY STANU CYWILNEGO OPR. JAKUB MROŻEK.
Uzyskiwnie podstawowych dokumentów
Dowód Osobisty i obowiązek meldnkowy
POSTĘPOWANIA ODRĘBNE -
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły, akty.
Ordery i odznaczenia państwowe Medal Komisji Edukacji Narodowej
Procedury związane z zatrudnianiem cudzoziemców
AKTY STANU CYWILNEGO OPR. JAKUB MROŻEK.
Portal Ogłoszeń ARiMR 10 maja 2017 r. Warszawa.
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły,
Dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne w Narodowym Funduszu Zdrowia (NFZ)
Wyniki kontroli Warszawa, czerwiec 2019 r..
Zapis prezentacji:

Agata Papis Kaja Pilarska Paszport

Ustalenia nazw wydziałów oraz godzin prac urzędów wydających powyższe dokumenty - strona internetowa starostwa powiatowego w Malborku - strona internetowa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych; Paszportowy Portal Informacyjny (umożliwia on sprawdzenie stanu realizacji wniosku o wydaniu paszportu) Paszport dla mieszkańców miasta i gminy Prabuty wydaje: TERENOWY PUNKT PASZPORTOWY W MALBORKU, który mieści się w Starostwie Powiatowym w Malborku przy Placu Słowiańskiego 17 tel. 556480451 Godziny urzędowania: Poniedziałek, Wtorek, Czwartek, Piątek od 8 godz. do 15 godz. Środa od 9.45 godz. – 16.45 godz.

Odszukanie regulacji prawnych Sprawy dotyczące wydawania paszportów obywatelom polskim uregulowane są przepisami: 1. Ustawa z dnia 13 lipca 2006r. o dokumentach paszportowych (Dz.U. z 2006r. Nr 143, poz.1027, z późn. zm.), 2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 sierpnia 2010r. w sprawie dokumentów paszportowych (Dz.U. z 2010r. Nr 152, poz. 1026 z późn. zm.), 3. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 lutego 2010r. w sprawie opłata za wydanie dokumentu paszportowego oraz ich zwrotu (Dz.U. z 2010r. Nr 25, poz. 126), 4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 15 lutego 2010r. w sprawie ewidencji paszportowych i centralnej ewidencji (Dz.U. z 2010r. Nr 26, poz. 131).

Kto wydaje paszport? Paszport i paszport tymczasowy w kraju wydaje wojewoda właściwa ze względu na miejsce pobytu stałego osoby ubiegającej się o dokument paszportowy, a w razie braku takiego miejsca wojewoda właściwy ze względu na ostatnie miejsce stałego pobytu tej osoby, a za granicą konsul. Kto może go otrzymać, kiedy i do czego on uprawnia? Paszport jest dokumentem urzędowym, spełnia następujące funkcje: - uprawnia do przekraczania granic i pobytu za granicą; - poświadcza obywatelstwo polskie oraz tożsamość Paszport może otrzymać każda osoba ( nie mająca wyroku sądowego), która chce przekroczyć granicę swojego kraju. Paszport wydawany jest na jedną osobę. Paszport jest ważny: - 10 lat od daty wydania od osób powyżej 13 roku życia, - 5 lat dla dzieci do 13 roku życia, Paszport tymczasowy jest ważny nie dłużej niż przez okres 12 miesięcy, wydawany jest: - dzieciom do ukończenia 5 roku życia; - obywatelom polskim przebywającym za granicą, na czas oczekiwania przez nich na doręczenie paszportu sporządzanego w Rzeczypospolitej Polskiej; - obywatelom polskim przebywającym czasowo w RP i za granicą na powrót do miejsca stałego pobytu

Przygotowanie odpowiedniego wniosku oraz dokumentów potrzebnych do uzyskania dowodu, paszportu, prawa jazdy, dowodu rejestracyjnego Wniosek o wydanie paszportu można pobrać w Terenowym Punkcie Paszportowym w Malborku lub pobrać ze strony internetowej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. Aby otrzymać paszport należy w organie paszportowym złożyć: - wypełniony wniosek o wydanie paszportu; - jedną kolorową fotografię spełniającą wymogi biometrii; - dowód uiszczenia opłaty paszportowej; w przypadku prawa do skorzystania z ulgi w opłacie za wydanie paszportu albo zwolnienia z opłaty za wydanie paszportu należy przedstawić do wglądu dokument potwierdzający uprawnienia do skorzystania z ulgi lub dokument uprawniający do zwolnienia z opłaty; - odpis skrócony lub zupełny polskiego aktu urodzenia – w przypadku ubiegania się o dokument paszportowy za granicą przez osoby nie posiadające numeru PESEL; - odpis skrócony lub zupełny polskiego aktu małżeństwa – w przypadku ubiegania się o dokument paszportowy każdorazowo po zmianie nazwiska w wyniku zawarcia małżeństwa za granicą Ile kosztuje wydanie paszportu? Opłata za wydanie paszportu: - 140 zł – za paszport ważny 10 lat, - 70 zł – za paszport ważny 10 lat, wydany (z uwzględnieniem 50% ulgi): emerytom, rencistom, osobom niepełnosprawnym i współmałżonkom tych osób, pozostających na ich wyłącznym utrzymaniu, uczniom od 13. roku życia i studentom - opłata za wydanie paszportu tymczasowego wynosi 30 zł

Odebranie dokumentu Termin odbioru paszportu określa organ wydający dokument w momencie przyjmowania wniosku paszportowego. Przeciętny czas oczekiwania na wydanie paszportu w kraju wynosi do 30 dni. Jakie informacje zawiera paszport? Paszport zawiera nasze personalne dane między innymi: imię, nazwisko, PESEL, zdjęcie, narodowość, datę wydania paszportu, numer osobisty, państwo lub organizacja wydająca, typ paszportu, datę urodzenia, datę ważności paszportu. Paszport zawiera także dwie cechy biometryczne w postaci wizerunku twarzy oraz odciski palców – jest to nowość wprowadzona od 2009r. Każda osoba składająca w punkcie paszportowym wniosek o wydanie paszportu, jest zobowiązana do złożenia swoich odcisków palców. Polega to na przyłożeniu palców do urządzenia elektronicznego (czytnika). Odciski palców są zakodowane w warstwie elektronicznej paszportu jako element identyfikacji i nie są odwzorowywane graficznie w dokumencie (nie są widoczne).