Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samoocena.
Advertisements

NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Bez pozytywnej motywacji zdobywanie wiedzy przekształca się w uciążliwą, mozolną prace. "Tego się trzeba nade wszystko strzec, aby nie znienawidził nauki.
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
„Wszyscy zacznijmy wychowywać”
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
w edukacji przedszkolnej
Jak motywować dziecko do nauki?
JAK MOTYWOWAĆ DZIECI DO NAUKI?
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
Szczęście.
Samoocena mgr Paulina Hapka.
Moje doświadczenie powrotu do zdrowia
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
RACHUNEK SUMIENIA.
Zasady dobrej komunikacji
warsztaty dla rodziców
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
„Jak pomóc dziecku w nauce”
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Coś dla ducha… „Istnieją dwa cele , do których należy dążyć w życiu: pierwszy- osiągnąć to czego się pragnie, drugi – cieszyć się tym.”
Mówi się, że potrzeba tylko jednej minuty, żeby kogoś zauważyć, jednej godziny, żeby go ocenić i jednego dnia, żeby polubić, ale całego.
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
O korzeniach i skrzydłach…
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
w praktyce pedagogicznej
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
Szkoła Promująca Zdrowie
Placówki specjalistyczne świadczące pomoc Szkole, Rodzinie i Uczniowi
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
Obraz siebie i samoakceptacja
NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI JAK MĄDRZE KOCHAĆ.
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Większość z nas chciałoby,
Postawa asertywna.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
KONFLIKTY I ICH ROZWIĄZYWANIE
8 zasad postępowania lidera
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Samodzielność dziecka w wieku przedszkolnym
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,, FILOZOFIA POZYTYWNEGO MYŚLENIA ’’
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,,OBRAZ SIEBIE I SAMOAKCEPTACJA’’
Podstawowe umiejętności pomagania
Rodzice nie muszą być samotni
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Jak rozwiązywać problemy kryzysu dojrzewania dr Genowefa Janczewska-Korczagin.
Jak żyć po chrześcijańsku w codzienności? Ks. Andrzej Grefkowicz.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
„Drogi dziecka ku samodzielności: 2 – Styl wychowania a przekonania rodziców.” „Grupa wsparcia” z cyklu – Wykłady dla rodziców.
Sposoby radzenia sobie ze stresem
Spotkanie ze Słowem Mk 8, Z Ewangelii według świętego Marka:
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
Sukces i spokój umysłu - sekrety dwóch dróg do szczęścia
Wpływ sugestii rodzica na rozwój inteligencji piłkarskiej dzieci
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
Poczucie własnej wartości dziecka
Zapis prezentacji:

Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.

Stabilne poczucie własnej wartości pozwala nam dokonywać w życiu właściwych wyborów. Osoba, która ma wysoką samoocenę sama dobrze czuje się ze sobą i inni dobrze czują się z nią.

Dlaczego poczucie własnej wartości jest takie ważne?

Poczucie własnej wartości jest jedną z najważniejszych potrzeb człowieka. Bez niego nie jesteśmy w stanie rozwijać się, zdobywać wiedzę i umiejętności, budować relacji z ludźmi, osiągnąć szeroko rozumianego sukcesu. Jeśli nawet zdecydujemy się podjąć jakieś wyzwanie, to bez wiary we własne możliwości zakończy się to nie powodzeniem.

Przekonania na temat świata i na temat siebie samego powstają w dzieciństwie. To rodzice powinni zaszczepić w dziecku poczucie własnej wartości i pomóc dziecku je rozwijać.

POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI TO PRZEKONANIE, ŻE DORASTAMY DO ŻYCIA I JEGO WYMAGAŃ. OPIERA SIĘ NA WIERZE WE WŁASNE MOŻLIWOŚCI I SZACUNKU DO SIEBIE.

JEST: POCZUCIEM PEWNOŚCI, ŻE POTRAFIMY STAWIĆ CZOŁA PODSTAWOWYM WYZWANIOM,

JEST: PRZEKONANIEM, ŻE MAMY PRAWO DO SZCZĘŚCIA I POWODZENIA,

ŻE JESTEŚMY WARTOŚCIOWI, ŻE ZASŁUGUJEMY NA ZASPOKOJENIE SWOICH POTRZEB I PRAGNIEŃ

Kluczem do kształtowania u człowieka zdrowego poczucia własnej wartości jest szczera wiara rodziców w dziecko. Dzieci są niezwykle mądrymi istotami, które bezbłędnie wyczuwają fałsz. Jeśli więc chcemy, aby nasza pociecha wierzyła w siebie na nic zdadzą się udawane, pseudo- motywacyjne hasła: jesteś najlepszy. Niestety dzieci w ten sposób wzmacniane szybko doświadczają porażki.

W zamian za to należy jak najczęściej zwracać uwagę na wszystko, co naszemu maluchowi dobrze wychodzi. Nauczyć go jak radzić sobie z przeszkodami

Pamiętajmy

Dziecko akceptuje siebie w jakim my akceptujemy jego: w takim stopniu, w jakim my akceptujemy jego: radości, sukcesy, porażki, lęki i smutki.

Kiedy mówimy: kochanie masz prawo tak czuć się, nasze dziecko dostaje komunikat jestem ok. Jednak, kiedy pouczamy go strofując: nie płacz, nie bój się, nie przejmuj się, w dziecku zaczyna rozwijać się przekonanie: to, co czuję jest nieakceptowane -złe, a więc ja też jestem zły.

Jak zbudować u dziecka zdrowy, pozytywny obraz siebie?

Stwarzaj dziecku okazje do rozwijania poczucia kompetencji i pewności siebie. Pozwól dziecku wybierać dziedziny, w których chce mieć osiągnięcia. Nie narzucaj mu własnych ambicji, które miałeś w młodości, nie zmuszaj go do zdobywania tego, czego tobie nie udało się osiągnąć w sporcie, nauce czy sztuce. Słuchaj swojego dziecka. W ten sposób dowie się, że jest interesującą osobą.

Pytaj dziecko o jego zdanie w różnych sytuacjach problemowych Pytaj dziecko o jego zdanie w różnych sytuacjach problemowych. Pomoże mu to odkryć, że jego uwagi mogą być głębokie. Traktuj dziecko jako indywidualność. Nie porównuj dzieci ze sobą. Rozmawiaj na temat dziecka (szczególnie o jego problemach) tylko wtedy gdy jest nieobecne.

Zastanów się jak zwracasz się do swojego dziecka Zastanów się jak zwracasz się do swojego dziecka. Czasami sposób w jaki zwracają się rodzice do dziecka może sugerować mu, że posiada pewne niechciane cechy. Gdy dziecko zachowuje się uprzejmie, nieegoistycznie, jest porządne, pomocne, zdyscyplinowane, twórcze, itp., powiedz mu to!!! Dziecko nauczy się, że w tych dziedzinach może odnieść sukces!!! Zwracaj uwagę i nagradzaj postępy dziecka, nieważne jak są małe. Nauczy je to optymizmu.

UNIKAJ

Unikaj potępiającego krytycyzmu i wyśmiewania Unikaj potępiającego krytycyzmu i wyśmiewania. Dziecko wyciąga z nich wniosek, że jest w nim jakiś zasadniczy błąd. Nie podejmuj stale decyzji za swoje dziecko. Jeśli będziesz to robił, dojdzie do wniosku, że jego własne sądy są nic nie warte. Unikaj wytykania wielu błędów i niedoskonałości dziecka. Osłabi to jego wiarę we własne możliwości.

Bezwarunkowa miłość i akceptacja za to, kim jesteśmy, a nie, co osiągamy kształtuje silne poczucie wartości, dzięki któremu dziecko w życiu dorosłym osiągnie sukces.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ. 